Poprawne ładowanie, bo tak należy rozumieć temat postu to poprawnie funkcjonujący:
- stator – właściwa rezystancja.
- przewody łączące regulatorem napięcia
- regulator napięcia wraz dwoma przewodami idącymi do akumulatora (-) zielony i (+) czerwony.
- końcowa wartość ładowania mierzona na klemach akumulatora podczas pracy silnika to 13.5V -14.8V. (zakres w który należy brać wyłączenie wentylatora i świateł)
Przyglądając się podanym pomiarom, należałoby się bliżej przyjrzeć jakie napięcie ładowania dochodzi do akumulatora (15.5V-16.2V) zdecydowanie za dużo przy wyłączonym wentylatorze i wyłączonych światłach.
Skoro regulator napięcia jest nowy to nie znaczy że jest sprawny należy sprawdzić jego rezystancję, wygląda na to że nie prostuję napięcia zmiennego na wymagane 13.5-14.8V
marek sg napisał(a):
spróbuje podać bezpośrednio z akumulatora na regulator napięcia plus i minus
Co to znaczy?, przecież w poprawnym połączeniu regulator – akumulator, jeden przewód zielony z regulatora połączony jest z (-) akumulatora z kolei przewód czerwony z regulatora połączony jest z (+) akumulatora.
marek sg napisał(a):
A plus z akumulatora podałem najpierw za stacyjkę . Następnie włączyłem światła pozycyjne i wykręciłem tylną żarówkę i tam podałem plus
a ta informacja komu jest i do czego potrzebna.?