Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Regulacja gaźnik
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 23.05.2024 19:54



Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Regulacja gaźnik 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 22.10.2015 19:28
Posty: 32
Imię: Piotrek
Quad: Bashan
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 19.12.2015 20:46 
Regulacja gaźnik
wiatm jestem początkujący i jak wyregulować gaźnik w bashanie 250

-- dodano 27.12.2015 20:25 --

proszę o odpowiedź to pilne


Ostatnio zmieniony przez piotrek524, 27.12.2015 20:25, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 27.12.2016 22:05
Posty: 6
Imię: Jan
Quad: Kymco maxxer 250
PostWysłany: 29.12.2016 19:08 
Re: Regulacja gaźnik
Nie da się kazdy jest inny nikt kto się zna nie doradzi ci jak to zrobic w chinskich quadach. Zasada prob i bledow


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.03.2017 23:29
Posty: 22
Miejscowość: Elbląg
Imię: Piotr
Quad: Bashan 200
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 24.03.2017 07:22 
Re: Regulacja gaźnik
Zgadzam się z roman0027, ta opowieść typu 1 śrubka 1,5 obrotu itp to zależy, ja mam np inaczej a gaźnik w swoim tyle regulowałem, że na czuja nawet to robię, musisz próbować, ja za tydzień będę jeździł to mogę zdjęcie u siebie podesłać

_________________
Do sukcesu nie ma windy,
musisz iść po schodach...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 24.03.2017 16:25 
Re: Regulacja gaźnik
roman0027 napisał(a):
Nie da się kazdy jest inny nikt kto się zna nie doradzi ci jak to zrobic w chinskich quadach. Zasada prob i bledow
PiTek000 napisał(a):
Zgadzam się z roman0027
Ustawienie i regulacja gaźnika PZ30 taki jest fabrycznie zamontowany w Bashanie 250:

Gaźnik należy rozebrać i sprawdzić jego wewnętrzne ustawienia wg następującej procedury:

* po zdjęciu obudowy komory pływakowej wykręcić należy obydwie dysze i sprawdź ich przepustowość, szczególnie dyszę biegu jałowego.

* sprawdzamy jak jest ustawiony poziom pływaka w komorze pływakowej, przez odwrócenie gaźnika o 180° wtedy pływak opiera się całym ciężarem o zaworek iglicowy. Pływak jest ustawiony prawidłowo jeżeli leży równolegle do powierzchni górnej krawędzi gaźnika oparty na zaworku – inaczej, nie może zwisać do dołu ani wystawać do góry.

* wracamy do poprzedniej pozycji obracając gaźnik, wtedy pływak przejdzie w stan pełnego otwarcia zaworka iglicowego, mierzymy suwmiarką skok pływaka ma być dokładnie 7 mm to ustawienie zagwarantuje, że gaźnik nie będzie się min. przelewał.

* należy skręcić gaźnik i śrubkę regulującą skład mieszanki wkręcamy delikatnie do oporu a następnie wykręcamy ją 1,5 obrotu.

* ustawiamy iglicę przepustnicy na 3 - rowku od dołu, montujemy gaźnik, świeca najlepiej NGK – D7EA lub D8EA 0,7 mm.

Przez zmianę położenia iglicy w przepustnicy uzyskuje się zmianę jakości mieszanki palnej: czym położenie iglicy jest wyższe tym mieszanka jest bogatsza – położenie iglicy niższe mieszanka jest uboższa. Przy całkowitym opuszczeniu przepustnicy wypływ paliwa nie następuje ponieważ otwór rozpylacza jest całkowicie zakryty przez iglicę. Dlatego iglica a dokładnie jej położenie wpływa na skład mieszanki paliwowo/powietrznej w średnim zakresie obrotów silnika.


* należy włączyć ssanie i odpalić silnik, niech popracuje sobie na wolnych obrotach około 5 min. tak żeby naprał jako takiej temp., można podnieść mu obroty na przepustnicy śrubka z boku, po dziesięciu minutach gasimy silnik i wykręcamy świecę ( najlepiej żeby była nowa) i oglądamy jaki ma kolor, (jasny, b. jasny) mieszanka zbyt uboga, po ponownym odpaleniu będziesz za pomocą dosyć długiego wkrętaka wykręcał śrubkę reg. składu mieszanki, jeżeli wykręcona świeca będzie (czarna - wilgotna) mieszanka za bogata, po ponownym odpaleniu będziesz wkręcał śrubkę reg. składu mieszanki i opcja trzecia raczej b. rzadka jeżeli po wykręceniu świeca ma kolor (brązowy- jasnobrązowy) skład mieszanki jest prawidłowy. Na ewentualne pytanie, ile w obydwu przypadkach, za bogata lub za uboga muszę wkręcać lub wykręcać śrubkę reg. składu mieszanki – trzymamy się zasady jak najniższe obroty na przepustnicy, jak najwyższe za pomocą reg. składu mieszanki.

Prawidłowo wyregulowany silnik to obroty podstawowe 1500 plus minus 150, powinien szybko reagować na otwarcie przepustnicy i również szybko schodzić z obrotów, nie powinien przerywać, przyspieszać ani się dławić, na żadnym biegu i pod żadnym obciążeniem.

W taki to oto sposób ustawiamy i regulujemy gaźniki w chińskich czterokołowcach,nie na czuja.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 4 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.