Rejestracja: 06.09.2017 17:47 Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
Wysłany: 07.09.2017 21:22
Za duże ładowanie ponda 17V
Witam, jestem nowym posiadaczem quada z silnikiem Loncin 250cc. Problem polega na tym, że na wolnych obrotach napięcie ładowania wynosi 17V na wolnych i rośnie przy gazowaniu. Moje pomiary to: - nie ma przebicia na cewkach (pomiar z żółtych kabli na masę),
Załącznik:
Komentarz do pliku: 5
5.jpg [ 484.67 KiB | Obejrzany 5805 razy ]
- opór między cewkami bez podłączenia kostki 0,6 oma (żółte kable z żółtymi kablami) na wszystkich tyle samo, na zgaszonym
Załącznik:
Komentarz do pliku: 1
1.jpg [ 480.12 KiB | Obejrzany 5805 razy ]
- prąd między cewkami a masą na odpalonym ok. 24 V (miernik na 200V zmienny) na każdym żółtym kablu
Załącznik:
Komentarz do pliku: 3
3.jpg [ 438.69 KiB | Obejrzany 5805 razy ]
- prąd między cewkami a masą na odpalonym ok. 10 V (miernik na 200V p. stały)
Załącznik:
Komentarz do pliku: 4
4.jpg [ 416.59 KiB | Obejrzany 5805 razy ]
- prąd między cewkami na odpalonym z wyjętą kostką 30-60V (między żółtymi kablami, miernik na 200 p. zmienny)
Co jest nie tak, że ładuje mi akumulator ponad 17V, podmieniłem na nowy regulator napięcia (18 cewek) i jest to samo. Może, ktoś sprawdzić jak to wygląda u niego? Jakieś pomysły?
InVictus
Rejestracja: 04.06.2015 10:11 Posty: 247 Miejscowość: Słupsk
Imię: Krzysiek
Quad: Warrior
Poprzednie quady: Made in P.R.C.
Wysłany: 08.09.2017 20:00
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
Ewidentnie wina regulatora.
eXist napisał(a):
podmieniłem na nowy regulator napięcia (18 cewek) i jest to samo.
To co ma 18 cewek to stator on połączony jest przewodami z regulatorem napięcia. Pytanie: Co podmieniłeś?
eXist
Rejestracja: 06.09.2017 17:47 Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
Wysłany: 08.09.2017 20:49
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
źle to ująłem, chodziło mi o to, że podmieniłem regulator
Dzisiaj zrobiłem pomiar na tej drugiej wtyczce od regulatora na czerwonym i zielonym kablu, na zapalonym silniku i ROZPIĘCIU wtyczki z żółtymi kablami wyszło mi między 30-50V.
pomiar na tej drugiej wtyczce od regulatora na czerwonym i zielonym kablu, na zapalonym silniku i ROZPIĘCIU wtyczki z żółtymi kablami wyszło mi między 30-50V
Co to za pomiar?, rozłączenie wtyczki /gniazdo 18 cewek ładowania a z regulatora wychodzi napięcie 30- 50V, kto i co podaje takie napięcie skoro stator jest rozłączony, gdyby został wykonany pomiar 20DCV zielony/czerwony na podłączeniu gniazdo/wtyczka stator/regulator wtedy byłoby wiadomo na jaką wartość przy wyjściu zamienia regulator z 200ACV na 20DCV.
Jeżeli pozostanie 17DCV bezpośrednio z regulatora napięcia i ta sama wartość przenosi się na pomiar przy akumulatorze wtedy, należy wykonać następujące pomiary tylko samego regulatora napięcia:
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarnejestbiałeabiałejestczarne”
eXist
Rejestracja: 06.09.2017 17:47 Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
Wysłany: 10.09.2017 14:08
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
george05 napisał(a):
eXist napisał(a):
pomiar na tej drugiej wtyczce od regulatora na czerwonym i zielonym kablu, na zapalonym silniku i ROZPIĘCIU wtyczki z żółtymi kablami wyszło mi między 30-50V
Co to za pomiar?, rozłączenie wtyczki /gniazdo 18 cewek ładowania a z regulatora wychodzi napięcie 30- 50V, kto i co podaje takie napięcie skoro stator jest rozłączony, gdyby został wykonany pomiar 20DCV zielony/czerwony na podłączeniu gniazdo/wtyczka stator/regulator wtedy byłoby wiadomo na jaką wartość przy wyjściu zamienia regulator z 200ACV na 20DCV.
Jeżeli pozostanie 17DCV bezpośrednio z regulatora napięcia i ta sama wartość przenosi się na pomiar przy akumulatorze wtedy, należy wykonać następujące pomiary tylko samego regulatora napięcia:
Czytając ze zrozumieniem wszystkie przeprowadzone pomiary, widać bardzo wyraźnie różnicę w jednej wartości do danych producenta który przyjął wspólną kompatybilność statora i regulatora napięcia na drodze zamiany ACV do DCV w celu osiągniecia podstawowego parametru napięcia ładowania 13.8 – 14.5V.
Prosta podmiana regulatora, że ilość przewodów i ich kolory są zgodne to zdecydowanie za mało, ważne jest ile amper (A) posiada regulator i poszczególne rezystancje które zostały powyżej omówione.
W tym miejscy, wszelkie przydatne informacje zostały do końca przedstawione, wnioski końcowe leża już tylko w gestii autora postu a konkretnie, dotychczasowe regulatory kwalifikują się do ,,podmiany,, jak już InVictus w swoim poście wspomniał.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarnejestbiałeabiałejestczarne”
eXist
Rejestracja: 06.09.2017 17:47 Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
Wysłany: 14.09.2017 19:52
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
george05 napisał(a):
Przykład takiego regulatora, zdjęcie poniżej, widoczny przewód biały (monitor) nie podłączamy.
Dlaczego nie podłączamy? A co jeżeli po podłączeniu ładuje 14,8V NON STOP
Dlaczego nie podłączamy? A co jeżeli po podłączeniu ładuje 14,8V NON STOP
A to dlatego, że autor postu na każdym etapie swoich dywagacji i częściowo dziwnych i nie logicznych pomiarów nie wspomniał, aż do tego momentu o istnieniu MONITORA (przewód biały) – proste.
eXist napisał(a):
A co jeżeli regulator jest jednak dobry?
Bo funkcjonuje MONITOR, a pomiar rezystancji okazał się totalną profanacją pomiaru rezystancji przewodów, żółte x 3 (1-2, 1-3, 2-3): 1 / 1
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarnejestbiałeabiałejestczarne”
eXist
Rejestracja: 06.09.2017 17:47 Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
Wysłany: 14.09.2017 20:15
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
george05 napisał(a):
eXist napisał(a):
Dlaczego nie podłączamy? A co jeżeli po podłączeniu ładuje 14,8V NON STOP
A to dlatego, że autor postu na każdym etapie swoich dywagacji i częściowo dziwnych i nie logicznych pomiarów nie wspomniał, aż do tego momentu o istnieniu MONITORA (przewód biały) – proste.
eXist napisał(a):
A co jeżeli regulator jest jednak dobry?
Bo funkcjonuje MONITOR, a pomiar rezystancji okazał się totalną profanacją pomiaru rezystancji przewodów, żółte x 3 (1-2, 1-3, 2-3): 1 / 1
A to dlaczego napisałeś cytuje: "przewód biały (monitor) nie podłączamy"? Na fotkach można zauważyć, że mam przewód monitorujący CZARNY
A to dlaczego napisałeś cytuje: "przewód biały (monitor) nie podłączamy"? Na fotkach można zauważyć, że mam przewód monitorujący CZARNY
Może dla Ciebie był zauważalny, jedyne widoczne zdjęcie wiszącego regulatora nie pokazuje przewodu czarnego, a co najważniejsze cała koncentracja skupiała się na zdjęciach szczególnie na tych, które pokazywały zbędną logikę pomiarów której się wcale nie istnieje na drodze poszukiwania ładowani, braku ładowania, lub za dużego ładowania, przyznaj się, chciałeś zaistnieć, ale to do końca nie wyszło, no ale nauka nie idzie w las.
Ponadto w silnikach Loncin stator 18 – cewek w zależności od rodzaju wiązki elektrycznej stosuje się regulator z monitorem jak i bez.
No i na koniec pokaż wszystkim forumowiczom jakie pomiary które wykonałeś ba, były zbędne i nie logiczne, po to żeby koleżanki i koledzy na forum nie popełniali Ty błędów w przyszłości na które Ty sobie pozwoliłeś.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarnejestbiałeabiałejestczarne”
eXist
Rejestracja: 06.09.2017 17:47 Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
Wysłany: 15.09.2017 19:54
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
Jednak nie jest tak cudownie jak się wydawało, ładowanie jest OK ale żółte kable od cewek zajebi...e się grzeją
george05 napisał(a):
Ponadto w silnikach Loncin stator 18 – cewek w zależności od rodzaju wiązki elektrycznej stosuje się regulator z monitorem jak i bez.
A jak mam rozpoznać rodzaj mojej wiązki aby dobrać regulator z monitorem lub bez?
Ostatnio zmieniony przez eXist 15.09.2017 19:54, edytowano w sumie 2 razy
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 23 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum