Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Za duże ładowanie ponda 17V
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 12:08



Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Za duże ładowanie ponda 17V 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 06.09.2017 17:47
Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
PostWysłany: 07.09.2017 21:22 
Za duże ładowanie ponda 17V
:bezradny: Witam, jestem nowym posiadaczem quada z silnikiem Loncin 250cc.
Problem polega na tym, że na wolnych obrotach napięcie ładowania wynosi 17V na wolnych i rośnie przy gazowaniu.
Moje pomiary to:
- nie ma przebicia na cewkach (pomiar z żółtych kabli na masę),
Załącznik:
Komentarz do pliku: 5
5.jpg
5.jpg [ 484.67 KiB | Obejrzany 5805 razy ]


- opór między cewkami bez podłączenia kostki 0,6 oma (żółte kable z żółtymi kablami) na wszystkich tyle samo, na zgaszonym
Załącznik:
Komentarz do pliku: 1
1.jpg
1.jpg [ 480.12 KiB | Obejrzany 5805 razy ]


- prąd między cewkami a masą na odpalonym ok. 24 V (miernik na 200V zmienny) na każdym żółtym kablu
Załącznik:
Komentarz do pliku: 3
3.jpg
3.jpg [ 438.69 KiB | Obejrzany 5805 razy ]


- prąd między cewkami a masą na odpalonym ok. 10 V (miernik na 200V p. stały)
Załącznik:
Komentarz do pliku: 4
4.jpg
4.jpg [ 416.59 KiB | Obejrzany 5805 razy ]


- prąd między cewkami na odpalonym z wyjętą kostką 30-60V (między żółtymi kablami, miernik na 200 p. zmienny)

Co jest nie tak, że ładuje mi akumulator ponad 17V, podmieniłem na nowy regulator napięcia (18 cewek) i jest to samo.
Może, ktoś sprawdzić jak to wygląda u niego?
Jakieś pomysły?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.06.2015 10:11
Posty: 247
Miejscowość: Słupsk
Imię: Krzysiek
Quad: Warrior
Poprzednie quady: Made in P.R.C.
PostWysłany: 08.09.2017 20:00 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
Ewidentnie wina regulatora.

eXist napisał(a):
podmieniłem na nowy regulator napięcia (18 cewek) i jest to samo.


To co ma 18 cewek to stator on połączony jest przewodami z regulatorem napięcia.
Pytanie: Co podmieniłeś?


 
Profil

Rejestracja: 06.09.2017 17:47
Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
PostWysłany: 08.09.2017 20:49 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
źle to ująłem, chodziło mi o to, że podmieniłem regulator :)

Dzisiaj zrobiłem pomiar na tej drugiej wtyczce od regulatora na czerwonym i zielonym kablu, na zapalonym silniku i ROZPIĘCIU wtyczki z żółtymi kablami wyszło mi między 30-50V.

Załącznik:
Komentarz do pliku: 6
6.jpg
6.jpg [ 493.6 KiB | Obejrzany 5787 razy ]


Czy to normalne?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 09.09.2017 14:47 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
eXist napisał(a):
pomiar na tej drugiej wtyczce od regulatora na czerwonym i zielonym kablu, na zapalonym silniku i ROZPIĘCIU wtyczki z żółtymi kablami wyszło mi między 30-50V
Co to za pomiar?, rozłączenie wtyczki /gniazdo 18 cewek ładowania a z regulatora wychodzi napięcie 30- 50V, kto i co podaje takie napięcie skoro stator jest rozłączony, gdyby został wykonany pomiar 20DCV zielony/czerwony na podłączeniu gniazdo/wtyczka stator/regulator wtedy byłoby wiadomo na jaką wartość przy wyjściu zamienia regulator z 200ACV na 20DCV.

Jeżeli pozostanie 17DCV bezpośrednio z regulatora napięcia i ta sama wartość przenosi się na pomiar przy akumulatorze wtedy, należy wykonać następujące pomiary tylko samego regulatora napięcia:

* rezystancja wszystkich trzech przewodów żółtych 20M: (1-2, 1-3, 2-3)
* rezystancja przewodu zielony/czerwony 20M
* rezystancja przewodu zielony + 3 żółte 20k
* rezystancja przewodu czerwony + 3 żółte 20M

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 06.09.2017 17:47
Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
PostWysłany: 10.09.2017 14:08 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
george05 napisał(a):
eXist napisał(a):
pomiar na tej drugiej wtyczce od regulatora na czerwonym i zielonym kablu, na zapalonym silniku i ROZPIĘCIU wtyczki z żółtymi kablami wyszło mi między 30-50V
Co to za pomiar?, rozłączenie wtyczki /gniazdo 18 cewek ładowania a z regulatora wychodzi napięcie 30- 50V, kto i co podaje takie napięcie skoro stator jest rozłączony, gdyby został wykonany pomiar 20DCV zielony/czerwony na podłączeniu gniazdo/wtyczka stator/regulator wtedy byłoby wiadomo na jaką wartość przy wyjściu zamienia regulator z 200ACV na 20DCV.

Jeżeli pozostanie 17DCV bezpośrednio z regulatora napięcia i ta sama wartość przenosi się na pomiar przy akumulatorze wtedy, należy wykonać następujące pomiary tylko samego regulatora napięcia:

* rezystancja wszystkich trzech przewodów żółtych 20M: (1-2, 1-3, 2-3)
* rezystancja przewodu zielony/czerwony 20M
* rezystancja przewodu zielony + 3 żółte 20k
* rezystancja przewodu czerwony + 3 żółte 20M


Moje pomiary wg twojego opisu -wyniki ?????
rezystancja wszystkich trzech przewodów żółtych 20M: (1-2, 1-3, 2-3) - 0
rezystancja przewodu zielony/czerwony 20M - 1
rezystancja przewodu zielony + 3 żółte 20k - 1
rezystancja przewodu czerwony + 3 żółte 20M - 1


Ostatnio zmieniony przez eXist, 10.09.2017 14:08, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 10.09.2017 15:56 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
W silnikach marki Loncin model: LC170MM / LC172MM montowany jest:

• stator: 140W
• regulator napięcia: 12A

Podmieniony nowy regulator żeby spełniał podstawowe warunki ładowania 13.8 – 14.5DCV, musi posiadać następujące wartości pomiarowe:

- zielony/czerwony: 10Ω
- czerwony +3 x żółte: 5.85Ω
- zielony +3 x żółte: 3.48Ω
- żółte x 3 (1-2, 1-3, 2-3): 7.50Ω - 7.50Ω - 7.50Ω

Przykład takiego regulatora, zdjęcie poniżej, widoczny przewód biały (monitor) nie podłączamy.


Załączniki:
REGULATOR LONCIN -250cc.jpg
REGULATOR LONCIN -250cc.jpg [ 51.53 KiB | Obejrzany 5753 razy ]

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne
 
Profil

Rejestracja: 06.09.2017 17:47
Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
PostWysłany: 10.09.2017 17:12 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
george05 napisał(a):
- zielony/czerwony: 10Ω
- czerwony +3 x żółte: 5.85Ω
- zielony +3 x żółte: 3.48Ω
- żółte x 3 (1-2, 1-3, 2-3): 7.50Ω - 7.50Ω - 7.50Ω


zmierzyłem jeszcze raz na dwóch regulatorach, teraz już chyba poprawnie wykonany:

pierwszy reg. / drugi reg.
zielony/czerwony: 7,79Ω / 8,76
czerwony +3 x żółte: 3,62 . 3,64 . 3,68Ω / 3,8 . 3,74 . 3,69
zielony +3 x żółte: 3,57 . 3,54 . 3.36Ω / 3,87 . 3,92 . 4,06
żółte x 3 (1-2, 1-3, 2-3): 1 / 1

filmik z innych pomiarów:


Ostatnio zmieniony przez eXist 10.09.2017 17:12, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 10.09.2017 18:13 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
eXist napisał(a):
żółte x 3 (1-2, 1-3, 2-3): 1 / 1
Czytając ze zrozumieniem wszystkie przeprowadzone pomiary, widać bardzo wyraźnie różnicę w jednej wartości do danych producenta który przyjął wspólną kompatybilność statora i regulatora napięcia na drodze zamiany ACV do DCV w celu osiągniecia podstawowego parametru napięcia ładowania 13.8 – 14.5V.

Prosta podmiana regulatora, że ilość przewodów i ich kolory są zgodne to zdecydowanie za mało, ważne jest ile amper (A) posiada regulator i poszczególne rezystancje które zostały powyżej omówione.

W tym miejscy, wszelkie przydatne informacje zostały do końca przedstawione, wnioski końcowe leża już tylko w gestii autora postu a konkretnie, dotychczasowe regulatory kwalifikują się do ,,podmiany,, jak już InVictus w swoim poście wspomniał.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 06.09.2017 17:47
Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
PostWysłany: 14.09.2017 19:52 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
george05 napisał(a):
Przykład takiego regulatora, zdjęcie poniżej, widoczny przewód biały (monitor) nie podłączamy.

Dlaczego nie podłączamy? A co jeżeli po podłączeniu ładuje 14,8V NON STOP


InVictus napisał(a):
Ewidentnie wina regulatora.

A co jeżeli regulator jest jednak dobry?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 14.09.2017 20:07 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
eXist napisał(a):
Dlaczego nie podłączamy? A co jeżeli po podłączeniu ładuje 14,8V NON STOP
A to dlatego, że autor postu na każdym etapie swoich dywagacji i częściowo dziwnych i nie logicznych pomiarów nie wspomniał, aż do tego momentu o istnieniu MONITORA (przewód biały) – proste.
eXist napisał(a):
A co jeżeli regulator jest jednak dobry?
Bo funkcjonuje MONITOR, a pomiar rezystancji okazał się totalną profanacją pomiaru rezystancji przewodów, żółte x 3 (1-2, 1-3, 2-3): 1 / 1

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 06.09.2017 17:47
Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
PostWysłany: 14.09.2017 20:15 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
george05 napisał(a):
eXist napisał(a):
Dlaczego nie podłączamy? A co jeżeli po podłączeniu ładuje 14,8V NON STOP
A to dlatego, że autor postu na każdym etapie swoich dywagacji i częściowo dziwnych i nie logicznych pomiarów nie wspomniał, aż do tego momentu o istnieniu MONITORA (przewód biały) – proste.
eXist napisał(a):
A co jeżeli regulator jest jednak dobry?
Bo funkcjonuje MONITOR, a pomiar rezystancji okazał się totalną profanacją pomiaru rezystancji przewodów, żółte x 3 (1-2, 1-3, 2-3): 1 / 1


A to dlaczego napisałeś cytuje: "przewód biały (monitor) nie podłączamy"?
Na fotkach można zauważyć, że mam przewód monitorujący CZARNY


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 14.09.2017 20:37 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
eXist napisał(a):
A to dlaczego napisałeś cytuje: "przewód biały (monitor) nie podłączamy"?
Na fotkach można zauważyć, że mam przewód monitorujący CZARNY

Może dla Ciebie był zauważalny, jedyne widoczne zdjęcie wiszącego regulatora nie pokazuje przewodu czarnego, a co najważniejsze cała koncentracja skupiała się na zdjęciach szczególnie na tych, które pokazywały zbędną logikę pomiarów której się wcale nie istnieje na drodze poszukiwania ładowani, braku ładowania, lub za dużego ładowania, przyznaj się, chciałeś zaistnieć, ale to do końca nie wyszło, no ale nauka nie idzie w las.

Ponadto w silnikach Loncin stator 18 – cewek w zależności od rodzaju wiązki elektrycznej stosuje się regulator z monitorem jak i bez.

No i na koniec pokaż wszystkim forumowiczom jakie pomiary które wykonałeś ba, były zbędne i nie logiczne, po to żeby koleżanki i koledzy na forum nie popełniali Ty błędów w przyszłości na które Ty sobie pozwoliłeś.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 06.09.2017 17:47
Posty: 9
Quad: Shenke/Bashan, silnik 250cc Loncin
PostWysłany: 15.09.2017 19:54 
Re: Za duże ładowanie ponda 17V
Jednak nie jest tak cudownie jak się wydawało, ładowanie jest OK ale żółte kable od cewek zajebi...e się grzeją :(

george05 napisał(a):
Ponadto w silnikach Loncin stator 18 – cewek w zależności od rodzaju wiązki elektrycznej stosuje się regulator z monitorem jak i bez.

A jak mam rozpoznać rodzaj mojej wiązki aby dobrać regulator z monitorem lub bez?


Ostatnio zmieniony przez eXist 15.09.2017 19:54, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 23 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.