Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Bashan BS300 S18 brak iskry.
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 01.11.2024 01:14



Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Bashan BS300 S18 brak iskry. 
Autor Wiadomość
Zbanowany

Rejestracja: 23.12.2017 21:42
Posty: 2
PostWysłany: 23.12.2017 21:50 
Bashan BS300 S18 brak iskry.
Witam otóż mój problem z Bashanem polega na tym iż w quadzie zniknęła iskra. Wymieniałem magneto ponieważ kupiłem tego quada z uszkodzonym magnetem więc wymieniłem na nowe i quad miał iskrę. Po dwóch dniach iskra zniknęła. Tzn raz jest a raz jej nie ma. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co sprawdzić i jak żeby dowiedzieć się co się stało ?
Posiadam zwykły miernik i chciałbym jakoś namierzyć gdzie ginie iskra.
Wczoraj owinąłem przewody od magneta ponieważ były przetarte dwa czarny i bodajże zielony. Owinąłem je dokładnie termokurczem założyłem iskrownik i iskra się pojawiła.Odpaliłem quada pochodził chwile i zgasł.
Od teraz czasem iskra się pojawi. Parę razy walnie na świecy i znowu znika.
Czy ktoś mógłby mi pomóc z tym problemem objaśnić jak "głąbowi" jak zwykłym miernikiem sprawdzić instalacje od magneta poprzez moduł i cewke ? Wydaje mi się że problem jest gdzieś w instalacji bo iskra chyba nie ginie od tak.

Nie szło w tytule napisać brak iskry tylko problem z bashanem? //Nazir

_________________
https://t.me/pump_upp


Ostatnio zmieniony przez Nazir, 29.12.2017 19:43, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 08.06.2016 08:30
Posty: 89
Miejscowość: Karkonosze
Imię: Wojtek
Quad: Chinol 200ccm
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 29.12.2017 13:32 
Re: Witam problem z Bashanem BS300 S18
Te przewody bardzo często ulegają uszkodzeniu i to jest dobry trop. Sprawdź miernikiem czy jest przejście od statora do kostki połączeniowej, a następnie do modułu zapłonowego.

Tu masz jeszcze opis jak sprawdzić resztę podzespołów:

george05 napisał(a):
Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny:

Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do:

* Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć przewód żółto-czarny lub (pomarańczowy) od cewki wysokiego napięcia jeden przewód miernika włożyć do wsuwki przewodu żółto-czarnego, drugi do masy, włączyć stacyjkę i kręcimy krótko rozrusznikiem, na mierniku ukaże się w sposób pulsujący wartość w granicach 14-16V – moduł jest OK., brak iskry, oznacza że przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki wysokiego napięcia.

* Cewka zapłonowa - której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego.

Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω.
Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość ok. 03,2 Ω;

Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K
Jeden przewód miernika do środka fajki lub bezpośrednio do przewodu, drugi do masy – wartość ok. 4.04 Ω. brak jakichkolwiek wskazań ( obojętnie, na pierwotnym lub na wtórnym) oznacza że cewka jest do wymiany.

Jeżeli podczas sprawdzania modułu zapłonowego miernik nie pokazuje żadnych wartości a cewka wysokiego napięcia po sprawdzeniu (jak wyżej) jest sprawna, przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki zasilania kondensatora (prądowej) która znajduje się w statorze.

* Cewka Prądowa - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,;

Przewód najczęściej czerwono – czarny do masy – wartości ok. 354 – 421 Ω – cewka jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza cewka do wymiany, należy sprawdzić impulsator.

* Impulsator - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,;

Do przewodu niebieskiego lub niebiesko/żółtego albo niebiesko/białego w gnieździe wiązki elektrycznej która łączy się z modułem wsuwamy przewód czerwony miernika – (przewód czarny miernika) wsuwamy do przewodu biało/zielonego lub zielonego (masa), wartości ok. 104 – 152 Ω – impulsator jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza impulsator do wymiany.

Podsumowanie: jeden z badanych powyżej uszkodzonych elementów, to podstawowa przyczyna braku iskry zapłonowej i w ten sposób należy jej szukać.



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 2 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.