Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Problem z napięciem na cewke WN
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 24.04.2024 19:10



Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Problem z napięciem na cewke WN 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 24.04.2019 21:35
Posty: 14
Imię: Rafał
Quad: Bashan bs200-s7
PostWysłany: 25.04.2019 06:31 
Problem z napięciem na cewke WN
Witam
Bashan 200..jakie napięcie powinno być na wyjsciu ładowania cewki w module? U mnie jest 400ohm i 60V a z impulsatora 150ohm.
Iskra na świecy zniknęła wiec wymieniłem świecę, cewke WN i moduł. Przy pierwszych pomiarach do cewki WN z modulu dochodziło 2V natomiast teraz znikome 0.16V. Czy spalila się cewka w module i nie podaje dalej czy iuz z iskrownika jest za male napiecie i stąd nie ma mocy dac iskry?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 26.04.2019 11:22 
Re: Problem z napięciem na cewke WN
Zamiast zadając pytanie bezpośrednio – skąd zostały wzięte wartości pomiarowe 400Ω i 60V, opisz dokładnie włącznie z ustawieniem miernika, na jakim przewodzie, podaj kolor, jak do tych wartości (400Ω i 60V) dotarłeś.

Twoje wyjaśnienie pozwoli po kolejnych informacjach które otrzymasz z forum na pokazanie błędów pomiarowych i pokazanie jak poprawnie należy moduł zapłonowy sprawdzać za pomocą miernika uniwersalnego, dlaczego taka kolejność?, dlatego żeby pomóc innym użytkownikom forum na poprawne poszukiwanie braku iskry zapłonowej.

Wartość zmierzonej rezystancji impulsatora 150Ω - należy przyjąć za poprawną.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 24.04.2019 21:35
Posty: 14
Imię: Rafał
Quad: Bashan bs200-s7
PostWysłany: 26.04.2019 14:20 
Re: Problem z napięciem na cewke WN
No więc tak..impulsator przewód niebiesko bialy do plusa na mierniku uniwersalnym a minus do masy silnika i tu pokazało150ohm, natomiast przewód czerwono czarny z iskrownika pod plus miernika a minus tak samo do masy silnika i tu ukazlo mi się 400ohm nastpenie ustawilem miernik na prad zmienny i to wyszło 60V na odpietym module a na podłączonym 35V

-- dodano 26.04.2019 15:20 --

Moj miernik nie ma ustawień pomiaru w jakimś zakresie. .ma funkcje prad stały, prąd zmienny, oporność oraz czy przewód ma przejscie sygnalu tzn czy nie jest na przyklad uszkodzony gdzies pod izolacją


Ostatnio zmieniony przez Kiki200, 26.04.2019 14:20, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 26.04.2019 17:45 
Re: Problem z napięciem na cewke WN
Informacje z pierwszego postu i nie do końca wyjaśnione w poście numer dwa, brak właściwego miernika (bardzo dobry kosztuje góra 41 zł) i pomiary pomieszane w procedurze ustalania braku iskry zapłonowej (tu wyjątek, właściwy pomiar rezystancji impulsatora i wartość trafna – moduł/CWN) – doprowadziły do wymiany, cewki WN i modułu i co? Jak w tej telewizyjnej reklamie – jajco!!.

Ta zaistniała sytuacja zmusza do następującego procedowania:

Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do:

Krok pierwszy:

* Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV 20.

1.Odłączyć przewód żółto-czarny lub (pomarańczowy) od cewki wysokiego napięcia jeden przewód miernika włożyć do wsuwki przewodu żółto-czarnego, drugi do masy, włączyć stacyjkę i kręcimy krótko rozrusznikiem, na mierniku powinna się pokazać w sposób pulsujący wartość w granicach 14-16V – moduł jest OK., brak jakichkolwiek wskazań, lub wartości szczątkowe znacznie poniżej 14V, oznacza że przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki prądowej.

* Cewka Prądowa - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,

1. Przewód czerwono – czarny do masy – wartości od 354 – 421 Ω – cewka jest OK., brak jakichkolwiek wskazań, lub wartości znacznie zaniżone, oznacza cewka do wymiany, należy sprawdzić impulsator.

2. Ponieważ pomiar został wykonany i została podana wartość rezystancji 400 Ω, cewka nie podlega wymianie.

* Impulsator - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,

1. Przewód niebieski, niebiesko – biały do masy wartości od 104 – 152 Ω – impulsator jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza impulsator do wymiany.

2. Ponieważ pomiar został wykonany i została podana wartość rezystancji 150 Ω, impulsator nie podlega wymianie.

Podsumowanie: cewka prądowa i impulsator, wykazują się wartościami jak wyżej, iskry brakuje w dalszym ciągu, co to oznacza, moduł zapłonowy do wymiany – ponieważ główny kondensator modułu zapłonowego uszkodzonego podaje za niski impuls napięcia przemiennego 0.16V~ – 2V~ zamiast (14V~ -16V~)

* Cewka zapłonowa - pomiar rezystancji uzwojenia (P) i (W) na tym etapie zbędny, wszystko wskazuje na uszkodzony moduł zapłonowy -AC.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 24.04.2019 21:35
Posty: 14
Imię: Rafał
Quad: Bashan bs200-s7
PostWysłany: 26.04.2019 19:03 
Re: Problem z napięciem na cewke WN
Dziekuje ślicznie kolego za dokładne objasnienie. .o to mi wlasnie chodzilo choć nie wiem dlaczego twierdzisz ze pomiary pomieszane ale nie istotne nie ujmuje mi to wcale bo nie uwazam się za jakiegos arcymistrza elektryki i dziękuję ze zainteresowales się moim tematem.
jeżeli moglbys mi jeszcze poradzic jaki modul kupić, gdzie kupić? Sa jakies oznaczenia modułów? Czym się kierowac? Moj modul musial być albo walniety albo spalic się przy pierwszej próbie odpalenia quada


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 26.04.2019 19:57 
Re: Problem z napięciem na cewke WN
Moduł do tego modelu silnika to: AC
- pokaż zdjęcie modułu oryginalnego (nie tego który kupiłeś) od strony wtyczek (4+2)
- czy da się odczytać opis jaki znajduje się na module
- jakie są wszystkie 3 wymiary oryginalnego modułu.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 24.04.2019 21:35
Posty: 14
Imię: Rafał
Quad: Bashan bs200-s7
PostWysłany: 27.04.2019 16:49 
Re: Problem z napięciem na cewke WN
Kupiłem go już z jakimś innym modułem nie oryginalnym ale tam hakies oznaczenie jest natomiast na tym który kupiłem ja nie ma nic i jest mniejszy od poprzedniego..gosc powiedzial mi ze to jest do 200 na AC

-- dodano 26.04.2019 23:06 --

Moduł który byl w quadzie z opisem "do shineray 250" 8cm 4.5cm 2cm
XY250ST-9C
SM161006


Modul który kupiłem bez oznaczeń
6cm 3.5cm 2cm

-- dodano 27.04.2019 17:49 --

Co myslisz o tym module?

https://allegro.pl/oferta/modul-cdi-zap ... zyn_pla_części_i_akcesoria_motocyklowe&ev_adgr=Części+i+akcesoria+motocyklowe&gclid=CjwKCAjw-4_mBRBuEiwA5xnFIF3XbHcK4ODh3ZXaPZP3iawmaGoTK7fTHCaqvm9thGDqHyObFDAHgxoCaqAQAvD_BwE


Ostatnio zmieniony przez Kiki200 27.04.2019 16:49, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 27.04.2019 20:02 
Re: Problem z napięciem na cewke WN
https://allegro.pl/oferta/modul-zaplono ... 7913550180

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 24.04.2019 21:35
Posty: 14
Imię: Rafał
Quad: Bashan bs200-s7
PostWysłany: 04.10.2019 18:51 
Re: Problem z napięciem na cewke WN
Dlaczego ten? 200 a 250 nie ma roznicy? Co znaczy auto? To do automatu czy automatycznie cos ustawia? Mozesz mi powiedziec jeszcze jak jest z tymi odblokowanymi modulami? Czytałem za na odblokowanych obroty ida wyżej. Mi mie wyświetlal obrotow ale raczej do wysokich nie dochodzil i ogolnie nie ro il na mnie wrażenia..mualem odczucie ze byle skuter by mnie wyprzedził bez większych problemów

-- dodano 02.05.2019 13:59 --

Mam nowy moduł iskra już jest bardzo ładna ale nie odpala..co tym razem? ??
Poregulowac gaznikiem? Wlalem paliwka ze strzykawki pod swiece i nic..kręci bucha powietrzem z tlumika i tyle

-- dodano 04.10.2019 19:51 --

Jak to jest ze poprzednim razem rezystancja impulsatora i cewki były ok ale prąd na cewke wn był nie wystarczajacy a tym razem impulsator jest ok prąd na cewke wn jest 15v ac ale na czerwono czarnym przewodzie z cewki już rezystancji nie widać w ogóle?? Nie wiem czy to cewka wn nie daje iskry czy jednak stator do wymiany? ?


Ostatnio zmieniony przez Kiki200 04.10.2019 18:51, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 9 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.