Autor |
Wiadomość |
Buger
Rejestracja: 20.09.2006 12:58 Posty: 29 Miejscowość: Poznań
Imię: Adam
Quad: EGL MadMax 250 2012
Poprzednie quady: Polaris TrailBoss 330 2005
|
Wysłany: 17.11.2013 10:15
Hamulce - napełnienie układu, odpowietrzenie
Witam
Miałem problem z brakiem hamulców, okazało się że przy pompie hamulca jest regulacja która była zbyt wysoko ustawiona i po zwolnieniu pedału układ się nie napełniał ponieważ tłok nie opadał tak mocno żeby uzupełnić płyn ze zbiorniczka. Niestety zdążyłem się o tym przekonać już po demontażu pompy. Aktualnie muszę na nowo napełnić a przede wszystkim odpowietrzyć układ hamulcowy. Czy ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii ponieważ metoda naciskania hamulca i upuszczania płynu przez odpowietrzniki przy zaciskach nie skutkuje ponieważ pedał jest miękki i opada na sam dół.
Z góry dziękuję za pomoc.
|
|
|
|
farmer250
Rejestracja: 02.01.2013 19:12 Posty: 531
Quad: Baggy650,egl250farmer
Poprzednie quady: Bashan 200 Yamaha blaster
|
Wysłany: 17.11.2013 14:56
Re: Hamulce - napełnienie układu, odpowietrzenie
mnie uczono że najpierw odpowietrzyć pompę potem resztę. wiec tak samo robisz tylko zamias odpowietrznika luzujesz śrubę która mocuje przewód do pompy żeby powietrze z pompy poszło.a wyregulowałeś dobrze teraz że pompa pobiera płyn?
_________________ zdrowie to podstawa a potem ogień z rury przód do góry
|
|
|
|
Buger
Rejestracja: 20.09.2006 12:58 Posty: 29 Miejscowość: Poznań
Imię: Adam
Quad: EGL MadMax 250 2012
Poprzednie quady: Polaris TrailBoss 330 2005
|
Wysłany: 17.11.2013 15:35
Re: Hamulce - napełnienie układu, odpowietrzenie
No właśnie tak zrobiłem ale nadal pedał wpada
|
|
|
|
farmer250
Rejestracja: 02.01.2013 19:12 Posty: 531
Quad: Baggy650,egl250farmer
Poprzednie quady: Bashan 200 Yamaha blaster
|
Wysłany: 17.11.2013 18:10
Re: Hamulce - napełnienie układu, odpowietrzenie
a pompa już dobrze płyn pobiera
_________________ zdrowie to podstawa a potem ogień z rury przód do góry
|
|
|
|
Buger
Rejestracja: 20.09.2006 12:58 Posty: 29 Miejscowość: Poznań
Imię: Adam
Quad: EGL MadMax 250 2012
Poprzednie quady: Polaris TrailBoss 330 2005
|
Wysłany: 17.11.2013 19:30
Re: Hamulce - napełnienie układu, odpowietrzenie
Właśnie wróciłem z garażu, pompa napełniona ale mam wrażenie jak by nie pompowała, odkręciłem odpowietrznik przy zacisku i ledwie co leciało, odkręciłem przewód przy zacisku i też kiepsko a pamiętam jak w samochodzie odpowietrzałem hamulce to dawało mocno. Odkręciłem przewody przy pompie i zatkałem wylot palcem. Po naciśnięciu pompy poczułem jakieś ciśnienie ale nie jestem pewien czy to było właściwe ciśnienie.
Pompa pobiera płyn ze zbiorniczka ponieważ przyłożyłem strzykawkę do otworu który łączy zbiornik z pompą i odkręciłem jeden odpowietrznik i powiem szczerze strzykawka 5ml wypchnęła więcej płynu niż pompa.
|
|
|
|
farmer250
Rejestracja: 02.01.2013 19:12 Posty: 531
Quad: Baggy650,egl250farmer
Poprzednie quady: Bashan 200 Yamaha blaster
|
Wysłany: 17.11.2013 21:53
Re: Hamulce - napełnienie układu, odpowietrzenie
ja na Twoim miejscu bym na takich słabych pojeździł może się naprawi. a jak nie to pompę trzeba zmienić chyba
_________________ zdrowie to podstawa a potem ogień z rury przód do góry
|
|
|
|
bartes
Rejestracja: 31.08.2011 20:09 Posty: 49 Miejscowość: Szubin, Kcynia, Gołańcz
Imię: Bartek
Quad: Renia 1000ccm.
Poprzednie quady: Eagle Mad Max Lyrx 3.0T.
|
Wysłany: 08.02.2014 18:24
Re: Hamulce - napełnienie układu, odpowietrzenie
Miałem ten sam problem. Rozwiązanie jest bardzo proste: Pod pompą hamulcową jest szpilka z naciętym gwintem która popycha tłoczek. Na tej szpilce nakręcone są dwie nakrętki kontrujące. Popuść jedną i drugą dociągnij. Spowoduje to zwiększenie wydajności pompy. Ja tak zrobiłem i jest miodzo Pozdrawiam.
|
|
|
|
Buger
Rejestracja: 20.09.2006 12:58 Posty: 29 Miejscowość: Poznań
Imię: Adam
Quad: EGL MadMax 250 2012
Poprzednie quady: Polaris TrailBoss 330 2005
|
Wysłany: 03.03.2014 18:19
Re: Hamulce - napełnienie układu, odpowietrzenie
Próbowałem regulacji tą śruba ale po przejechaniu 20 km z powrotem słabły. Wymieniłem pompę, podkładki miedziane przy wszystkich śrubach i to samo. Ręce opadają.
Zastanawiam się czy nie zrobić tak jak to w motorze jest czyli założyć hamulec hydrauliczny w ręce na przód a ten w nodze będzie na tył jako wspomagający.
|
|
|
|