"e="mareks6"]Czy aby 1500 to nie za dużo?[/quote] Jeżeli silnik pracuje na poziomie 1200 obr./min. i jest fajnie, lub kolejne uwagi, a mój ustawiony jest pomiędzy 800 -1000 to tę informację przyjmujemy tylko do wiadomości, lepiej by było się wytłumaczyć skąd wziął się pomysł na 1500 obr./min., tu należało by dotrzeć do niepodważalnego źródła informacji którym jest w tym przypadku certyfikat EEC zwany kolokwialnie homologacją, nie mylić z dwustronicowym wyciągiem z homologacji który jest tylko wystarczającym dokumentem do samej rejestracji a który nie posiada wszystkich szczegółowych informacji które posiada kpl. certyfikat.
Dlatego też w kpl. certyfikacie model silnika:
172MM pod numerem
3.2.1.6 Idling seed (wolne obroty) zamontowanego gaźnika, najczęściej PZ30 znajduje się do odczytania informacja -
1500±100 min.
mareks6 napisał(a):
zastanawiałem się tylko czy producent nie pomyślał o tym by zamontować wystarczająco mocną prądnicę, tj w tym przypadku regulator...
Jak to, zrobił to, przecież wykonane pomiary przez autora postu są tego dowodem, prąd zmienny który wychodzi z zestawu cewek napięciowych (stator), za pomocą regulatora napięcia pośredniczącego w przesyłaniu prądu, zmienia jego parametry prądu 3 fazowego na prąd stały o wartości ograniczonej dzięki zintegrowanemu układowi prostowniczemu i modułowi ograniczającemu wartość napięcia indukowanego.
Pożądana wartość prądu stałego została uzyskana i utrzymuje się na poziomie
14V.
Dopiero w sytuacji kiedy przy włączonych światłach i obrotach silnika powyżej
1400 na min. wartość prądu nie osiągnie min. 1
3.5V można pomyśleć o wymianie reg. napięcia mając w warunkach warsztatowych kilka regulatorów do dyspozycji (najprościej), ponieważ jak pokazała praktyka wszystkie są takie same lecz czasami różnią się parametrem końcowym układu prostowniczego. Pojedynczy właściciel quada na tego typu opcję nie może sobie pozwolić, dlatego polecana jest procedura postępowania (pomiary) dokonana przez autora postu, same rozważania typu co mógłby lub co powinien zrobić producent są mało przydatne a sama myśl wymiana statora 12 cewek na stator 18 cewek przy stosowanym tym samym niestety reg. napięcia nie przyniesie oczekiwanego efektu, ponieważ są wszystkie 10 A i raczej nikt w to się nie bawi."