Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Słabe ładownie
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 09:26



Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Słabe ładownie 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 10.11.2013 18:50
Posty: 10
PostWysłany: 01.01.2014 15:09 
Re: Słabe ładownie
1500obr/min??? Ja w swoim quadzie wolne obroty mam na poziomie 1200 a gdzieś tu na forum i bodajże w instrukcji czytałem że to jeszcze za wysoko bo powinno być między 800 a 1000.

Czy aby 1500 to nie za dużo?

Prądy mierzyłem i liczyłem. same żarówki (130W) pobierają z 6-7A i jestem tego świadom. zastanawiałem się tylko czy producent nie pomyślał o tym by zamontować wystarczająco mocną prądnicę, tj w tym przypadku regulator...


Ostatnio zmieniony przez mareks6, 01.01.2014 15:09, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 01.01.2014 19:52 
Re: Słabe ładownie
"e="mareks6"]Czy aby 1500 to nie za dużo?[/quote] Jeżeli silnik pracuje na poziomie 1200 obr./min. i jest fajnie, lub kolejne uwagi, a mój ustawiony jest pomiędzy 800 -1000 to tę informację przyjmujemy tylko do wiadomości, lepiej by było się wytłumaczyć skąd wziął się pomysł na 1500 obr./min., tu należało by dotrzeć do niepodważalnego źródła informacji którym jest w tym przypadku certyfikat EEC zwany kolokwialnie homologacją, nie mylić z dwustronicowym wyciągiem z homologacji który jest tylko wystarczającym dokumentem do samej rejestracji a który nie posiada wszystkich szczegółowych informacji które posiada kpl. certyfikat.

Dlatego też w kpl. certyfikacie model silnika: 172MM pod numerem 3.2.1.6 Idling seed (wolne obroty) zamontowanego gaźnika, najczęściej PZ30 znajduje się do odczytania informacja - 1500±100 min.

mareks6 napisał(a):
zastanawiałem się tylko czy producent nie pomyślał o tym by zamontować wystarczająco mocną prądnicę, tj w tym przypadku regulator...
Jak to, zrobił to, przecież wykonane pomiary przez autora postu są tego dowodem, prąd zmienny który wychodzi z zestawu cewek napięciowych (stator), za pomocą regulatora napięcia pośredniczącego w przesyłaniu prądu, zmienia jego parametry prądu 3 fazowego na prąd stały o wartości ograniczonej dzięki zintegrowanemu układowi prostowniczemu i modułowi ograniczającemu wartość napięcia indukowanego.

Pożądana wartość prądu stałego została uzyskana i utrzymuje się na poziomie 14V.

Dopiero w sytuacji kiedy przy włączonych światłach i obrotach silnika powyżej 1400 na min. wartość prądu nie osiągnie min. 13.5V można pomyśleć o wymianie reg. napięcia mając w warunkach warsztatowych kilka regulatorów do dyspozycji (najprościej), ponieważ jak pokazała praktyka wszystkie są takie same lecz czasami różnią się parametrem końcowym układu prostowniczego. Pojedynczy właściciel quada na tego typu opcję nie może sobie pozwolić, dlatego polecana jest procedura postępowania (pomiary) dokonana przez autora postu, same rozważania typu co mógłby lub co powinien zrobić producent są mało przydatne a sama myśl wymiana statora 12 cewek na stator 18 cewek przy stosowanym tym samym niestety reg. napięcia nie przyniesie oczekiwanego efektu, ponieważ są wszystkie 10 A i raczej nikt w to się nie bawi."

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 23 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.