mareks6 napisał(a):
czy jeśli mam 12 cewkowy, czy mogę go bez problemu wymienić na 18 cewkowy zyskując na energii???
Wszystkie powyżej cytowane dywagacje dotyczące pomiarów są w miarę poprawne, należy tylko je uzupełnić o:
* wolne obroty w silnikach o poj. 250cc ustawiamy w zakresie 1500 obr./min.;
* generalnie przyjmujemy, że napięcie, w całym zakresie obrotów, nie powinno być niższe niż
13,5 V i nie wyższe niż
14,8 V;
* montowany regulator napięcia to (maksymalny prąd ładowania
10A), łatwo policzyć łączną dozwoloną moc zamontowanych żarówek (ok.
130W);
* jeżeli na podstawie informacji powyżej cytowanych przyjmiemy że uzyskany pomiar
14V przy włączonych światłach i przy założeniu że akumulator jest w pełni naładowany jest parametrem w pelni poprawnym.
Dlaczego ?:
Zostawiając bez dodatkowych wyjaśnień, że quadach występują urządzenia, które można by nazwać jedno lub trójfazową prądnicą prądu zmiennego które znacznie odbiegają swą konstrukcją i zaawansowaniem od tradycyjnych generatorów i bardziej skoncentrować się na roli jaką odgrywa, powinien odgrywać regulator napięcia, zmienia się jego konstrukcja, nie występują tu już postacie elektro-mechaniczne. W pojeździe takim obrót koła zamachowego powoduje wygenerowanie napięcia tym większego im większe są obroty silnika (im szybsze zmiany strumienia magnetycznego, tym wyższe indukowane napięcie), i co najistotniejsze – nie ma tu uzwojenia wzbudzenia.
Regulator pracuje w układzie szeregowo-równoległym. Szeregowo układ prostowniczy, równolegle tyrystorowy zwierający nadmiar napięcia powyżej
13,8V –
14.0 V do masy. W prostych słowach zbędna energia zamieniana jest na ciepło i odprowadzana przez radiator do otoczenia. Im więcej jej odprowadzimy przez np. włączenie świateł tym mniej pozostanie do zbicia. Wynika z tego, że zastosowany regulator napięcia nie ma możliwości dokonywania korekcji generowanego napięcia a jedynie zbija to, co otrzyma na swym wejściu, oczywiście wszystko co powyżej może, lub jest oczywiście przyczyną częstych awarii tego elementu.
Na pytanie, ,,
czy jeśli mam 12 cewkowy, czy mogę go bez problemu wymienić na 18 cewkowy zyskując na energii???,, mamy gotową odpowiedź, po co ? energii mamy wystarczającą ilość !!!!!!.