Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Słabe ładownie
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 18:38



Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Słabe ładownie 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 12.07.2012 21:15
Posty: 9
Quad: Eagle 250
PostWysłany: 09.03.2013 21:47 
Słabe ładownie
Witam.
Mam problem z ładowaniem w moim orzełku.Gdy quad jest zgaszony napięcie wynosi 12.8V gdy go odpalam powoli wzrasta do 13.8V .Gdy quad jest odpalony i włączam światła to napięcie cały czas spada po dodaniu gazy nic się nie zmienia. Co może być przyczyną?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.06.2010 13:10
Posty: 139
Miejscowość: Suwałki
Quad: Hummer 250cc
PostWysłany: 10.03.2013 14:00 
Re: Słabe ładownie
Proponowałbym na początku wyczyścić wszystkie styki, kostki itd dotyczące ładowania.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.10.2012 14:16
Posty: 495
Miejscowość: Stare-Boiska
Imię: Daniel
Quad: Bombardier 125
Poprzednie quady: Quad 110
PostWysłany: 10.03.2013 18:12 
Re: Słabe ładownie
Regulator lub iskrownik .

_________________
Silny Byk Quad 125
Nie maszyna a technika czyni z Cb zawodnika
https://www.facebook.com/pages/Chi%C5%8 ... ts&fref=ts Lajkować


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 12.07.2012 21:15
Posty: 9
Quad: Eagle 250
PostWysłany: 10.03.2013 23:12 
Re: Słabe ładownie
Sprawdziłem wszystkie styki oraz czy żaden kabel nie jest przerwany i wszystko jest ok.
A więc gdzie znajduje się iskrownik i w jaki sposób sprawdzić czy jest sprawny ?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.10.2012 14:16
Posty: 495
Miejscowość: Stare-Boiska
Imię: Daniel
Quad: Bombardier 125
Poprzednie quady: Quad 110
PostWysłany: 11.03.2013 14:13 
Re: Słabe ładownie
Znajduje się po lewej stronie silnika.
A co do sprawdzania to było gdzieś na forum.

_________________
Silny Byk Quad 125
Nie maszyna a technika czyni z Cb zawodnika
https://www.facebook.com/pages/Chi%C5%8 ... ts&fref=ts Lajkować


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 11.03.2013 16:34 
Re: Słabe ładownie
adrianoj1 napisał(a):
Gdy quad jest zgaszony napięcie wynosi 12.8V
Prawidłowo
adrianoj1 napisał(a):
gdy go odpalam powoli wzrasta do 13.8V
Też prawidłowo - zalecane minimum ładowania zostało osiągnięte
adrianoj1 napisał(a):
Gdy quad jest odpalony i włączam światła to napięcie cały czas spada
Nie podałeś do jakiej wartości napięcie spada ?, tu należy się wstrzymać z radami do momentu odp.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.02.2013 18:15
Posty: 161
Miejscowość: Piła
Quad: Eagle Rush ATV Mikilon 250
PostWysłany: 11.03.2013 17:33 
Re: Słabe ładownie
sprawdz regulator napięcia lub cewki


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 12.07.2012 21:15
Posty: 9
Quad: Eagle 250
PostWysłany: 12.03.2013 13:47 
Re: Słabe ładownie
Sprawdziłem jeszcze raz napięcie i gdy quad jest zgaszony wynosi 12.6 V gdy odpalam wzrasta do 13.6 V. Na światłach spada z 13.6 V do 12.1 V a na liczniku ładowanie spada o 2 kreski po czym od razu wzrasta i tak w kółko po zgaszeniu świateł znowu wzrasta do 13.6 a gdy wiatrak się załączy spada do 12.6 V po czym wzrasta do 13.6 V.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 12.03.2013 14:19 
Re: Słabe ładownie
Regulator napięcia do wymiany.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 12.07.2012 21:15
Posty: 9
Quad: Eagle 250
PostWysłany: 12.03.2013 15:16 
Re: Słabe ładownie
Ok.Dziękuje za pomoc .Odezwę się jak go wymienię.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.01.2013 19:12
Posty: 531
Quad: Baggy650,egl250farmer
Poprzednie quady: Bashan 200 Yamaha blaster
PostWysłany: 14.07.2013 09:15 
Re: Słabe ładownie
koledzy mam problem z ładowaniem
otóż jak zapalam silnik i sobie pyrpie
to ładowanie jest 12.65v a jak dam
gazu to wzrasta do 12.76v. a jak tak
stoi i pyrpie to na wyświetlaczu jednej
kreski brak ładowania muszę dodać gazu
i po chwili znowu będzie oki. dodam jeszcze
że jak włączy się wentylator to spada o
dwie kreski a kiedyś spadało o jedną
a jak włączę światła spada mi o 4 kreski.
regulator napięcia padł?nie dawno był zmieniany
znów padł??

_________________
zdrowie to podstawa a potem
ogień z rury przód do góry


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.10.2012 14:16
Posty: 495
Miejscowość: Stare-Boiska
Imię: Daniel
Quad: Bombardier 125
Poprzednie quady: Quad 110
PostWysłany: 14.07.2013 09:19 
Re: Słabe ładownie
Mi się wydaje że to regulator napięcia .

_________________
Silny Byk Quad 125
Nie maszyna a technika czyni z Cb zawodnika
https://www.facebook.com/pages/Chi%C5%8 ... ts&fref=ts Lajkować


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.01.2013 19:12
Posty: 531
Quad: Baggy650,egl250farmer
Poprzednie quady: Bashan 200 Yamaha blaster
PostWysłany: 27.07.2013 21:58 
Re: Słabe ładownie
a ile EGL powinien mieć napięcia
ładowania?

-- dodano 27.07.2013 21:58 --

koledzy czemu tak jest?że jak quad
dostanie w palnik i porządnie się
zagrzeje to spada mu ładowanie
czasem nawet prawie nie ma wcale?

_________________
zdrowie to podstawa a potem
ogień z rury przód do góry


Ostatnio zmieniony przez farmer250, 27.07.2013 21:58, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 10.11.2013 18:50
Posty: 10
PostWysłany: 31.12.2013 13:10 
Re: Słabe ładownie
witam, kupiłem używany quad eagle rush 250 od znajomego. Ten nigdy nie miał z nim problemów, ale on nigdy nie jeździł na światłach. Ja quada chcę zarejestrować więc światła są wymagane. Problem mam w tym iż przy wyłączonych światłach amperomierzem oraz woltomierzem zmierzyłem że akumulator jest ładowany, lecz gdy już włączę światła mijania to zamiast ładować akumulator to ten jeszcze jest rozładowany. Muszę mieć obroty minimum 1400 by z akumulatora nie był pobierany - to jest próg - obroty niższe, aku jest rozładowywany, a obroty wyższe, jest ładowany. Napięcia wyglądają tak że przy wolnych obrotach bez świateł w instalacji jest ok 13,7V, a gdy włączę światła, to napięcie spada do ok 12,1V. Dopiero gdy podkręcę obroty to napięcie wraca do 13,5-14V.

Czy w tej sytuacji wymiana regulatora coś może pomóc? Jestem elektronikiem i ja to rozumiem tak że to nie koniecznie musi być regulator. Być może po prostu prąd dostarczany z prądnicy jest zbyt niski i nie wystarcza na światła a regulator nic z tym nie może zrobić.

Czy dobrze rozumuję?

Jaki jest stator fabrycznie w tych quadach? 8, 12 czy 18 cewkowy? Mój quad to model to 203E-3. Jeśli jest to jakiś 8 cewkowy to czy mogę wymienić go na 18 cewkowy wraz z odpowiednim regulatorem? Zmieści się inny stator?

-- dodano 31.12.2013 13:10 --

dobra, sprawdziłem u mnie w quadzie i mam regulator napięcia 6 przewodowy więc stator mam albo 12 albo 18 cewek. Teraz pytanie czy jeśli mam 12 cewkowy, czy mogę go bez problemu wymienić na 18 cewkowy zyskując na energii???

Czy ktoś może mi udzielić wskazówek???


Ostatnio zmieniony przez mareks6, 31.12.2013 13:10, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 01.01.2014 13:38 
Re: Słabe ładownie
mareks6 napisał(a):
czy jeśli mam 12 cewkowy, czy mogę go bez problemu wymienić na 18 cewkowy zyskując na energii???
Wszystkie powyżej cytowane dywagacje dotyczące pomiarów są w miarę poprawne, należy tylko je uzupełnić o:

* wolne obroty w silnikach o poj. 250cc ustawiamy w zakresie 1500 obr./min.;
* generalnie przyjmujemy, że napięcie, w całym zakresie obrotów, nie powinno być niższe niż 13,5 V i nie wyższe niż 14,8 V;
* montowany regulator napięcia to (maksymalny prąd ładowania 10A), łatwo policzyć łączną dozwoloną moc zamontowanych żarówek (ok. 130W);
* jeżeli na podstawie informacji powyżej cytowanych przyjmiemy że uzyskany pomiar 14V przy włączonych światłach i przy założeniu że akumulator jest w pełni naładowany jest parametrem w pelni poprawnym.

Dlaczego ?:
Zostawiając bez dodatkowych wyjaśnień, że quadach występują urządzenia, które można by nazwać jedno lub trójfazową prądnicą prądu zmiennego które znacznie odbiegają swą konstrukcją i zaawansowaniem od tradycyjnych generatorów i bardziej skoncentrować się na roli jaką odgrywa, powinien odgrywać regulator napięcia, zmienia się jego konstrukcja, nie występują tu już postacie elektro-mechaniczne. W pojeździe takim obrót koła zamachowego powoduje wygenerowanie napięcia tym większego im większe są obroty silnika (im szybsze zmiany strumienia magnetycznego, tym wyższe indukowane napięcie), i co najistotniejsze – nie ma tu uzwojenia wzbudzenia.

Regulator pracuje w układzie szeregowo-równoległym. Szeregowo układ prostowniczy, równolegle tyrystorowy zwierający nadmiar napięcia powyżej 13,8V – 14.0 V do masy. W prostych słowach zbędna energia zamieniana jest na ciepło i odprowadzana przez radiator do otoczenia. Im więcej jej odprowadzimy przez np. włączenie świateł tym mniej pozostanie do zbicia. Wynika z tego, że zastosowany regulator napięcia nie ma możliwości dokonywania korekcji generowanego napięcia a jedynie zbija to, co otrzyma na swym wejściu, oczywiście wszystko co powyżej może, lub jest oczywiście przyczyną częstych awarii tego elementu.
Na pytanie, ,,czy jeśli mam 12 cewkowy, czy mogę go bez problemu wymienić na 18 cewkowy zyskując na energii???,, mamy gotową odpowiedź, po co ? energii mamy wystarczającą ilość !!!!!!.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.