Hagnes napisał(a):
A i jak najlepiej wyregulowac zawory
Regulacja zaworów:
1. Odkręcamy 2 dekielki w głowicy, dolny zaworu wydechowego, górny zaworu ssącego, pod którymi widać nakrętkę kontrującą obydwu zaworów.
2. Odkręcamy dekielek pokrywy statora(duży) , przygotowując jednocześnie klucz nasadowy 14 z ,,grzechotką,, do obracanie wału korbowego.
3. Odkręcamy u góry dekielek (mały) pokrywy statora.
4. Układasz lewą rękę w ten sposób żeby jeden palec spoczywał na nakrętce kontrującej zaworu wydechowego (dół) a drugi na nakrętce zaworu ssącego (góra).
5. Zaczynasz obracać wałem korbowym w kierunku obojętnym ( najlepiej w prawo bo jest wygodnie) tak długo że dojdziesz do tzw. pozycji koniec wydechu początek ssania lub jeszcze inna nazwa tzw. (mijanka), jeszcze prościej dla początkujących, podczas obracania wału korbowego, palec lewy który spoczywa na zaworze wydechowym tak długo przesuwa się do góry, aż zawór ssący pod palcem górnym drgnie lekko w dół.
6. Potwierdzeniem że doszło do ,,mijanki,, w wzierniku pokrywy statora u góry na środku otworu musi być widoczna litera T.
7. Jako ostatnia czynność przed regulacją obracamy za pomocą grzechotki jeszcze raz wałem korbowym całe 360° żeby ponownie w wzierniku pokrywy statora była widoczna literka T. ( to jest ten moment nazywany umownie - zawory nie są podparte).
8. Luzujemy po kolei nakrętki kontrującą jednego i drugiego zaworu i przystępujemy do ich regulacji.
9. Ponieważ zalecane wielkości luzów zaworowych
0.03 i
0.05 mm są wielkościami w setkach, w branży nie używa się szczelinomierza, samą regulację przeprowadza się na tzw. lekko słyszalne ,,cykanie,, wtedy średnia dla obydwu zaworów wynosi
0.04 mm.