Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - rozrusznik-wymiana stycznika na przekażnik.krok po kroku
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.06.2024 08:12



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
rozrusznik-wymiana stycznika na przekażnik.krok po kroku 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 26.01.2010 22:38
Posty: 106
Miejscowość: gliwice/pyskowice
Quad: eagle
PostWysłany: 24.02.2010 07:12 
rozrusznik-wymiana stycznika na przekażnik.krok po kroku
witam!
żeby nie powtarzać tematu co jakiś czas zrobiłem instrukcje jak zmienić fabryczny stycznik rozrusznika na przeażnik samochodowy.dotyczy to większości chińskich ATV.
przed rozpoczęciem pracy odpinamy klemę akumulatora (+)
Image
to rzeczy potrzebne do realizacji zadania
Image
potrzebny przekażnik dwubiegunowy 30A.opisy na przekażnikach(numery nóżek)są typowe dla wszystkich przekażników samochodowych
Image
grube przewody(czerwone)są zakończone oczkami,obcinamy je i zrabiamy wsówki.zacisk+lutowanie
to samo robimy z cienkimi(kolorowe).izolujemy.
ImageImage
cienkie(kolorowe)przewody podpinamy pod styki nr 85i86.kolejność nie ma znaczenia
Image
czerwone (grube)przewody podpinamy pod styki 30i 87.nie pomylić z 87a!
Image
tak to powinno wyglądać po zapięciu wszystkich przewodów
Image
mocujemy do jakiegoś solidnego elementu(rama) i po robocie.nie zapominamy o zapięciu klemy akumulatora.
powodzenia!

autor:Zann


 
Profil
Mod-Team Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.07.2008 21:19
Posty: 5235
Miejscowość: Żory
Imię: Marcin
Quad: Renegade 1000
Poprzednie quady: G660, BF750, TRX 500, TRX 680, G700, CAN-AM 800
PostWysłany: 24.02.2010 17:13 
Re: rozrusznik-wymiana stycznika na przekażnik.krok po kroku
Zann napisał(a):
przed rozpoczęciem pracy odpinamy klemę akumulatora (+)

Zawsze odpinamy od akumulatora jako pierwszą klemę minusową (masę) ;)


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:21
Posty: 35
Miejscowość: Przemyśl/Oslo
Quad: gsxr 600 k8 i KQ 750
Poprzednie quady: 250cc
PostWysłany: 24.02.2010 17:56 
Re: rozrusznik-wymiana stycznika na przekażnik.krok po kroku
Witam mam pytanie jaki skutki są wymiany stycznika na przekaźnik chodzi mi o krzyszci i wady. Pozdrawiam.

_________________
Sprzedam Hondę Shadow Vt 600


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.02.2008 18:37
Posty: 593
Miejscowość: Mazowieckie
Quad: 4X4
PostWysłany: 24.02.2010 19:25 
Re: rozrusznik-wymiana stycznika na przekażnik.krok po kroku
Taki przekażnik to może zda egzamin ale przy małych pojemnościach silnika do pojemności 100cm.Wiemy o tym że przy większych pojemnościach silnika podczas uruchomienia rozrusznika pobór prądu z akumulatora jest tak duży że z takiego przekażnika i wsuwek podłączonych do przekażnika pójdzie tylko smród i może to grozić pożarem.Dlatego wszystkie takie połączenia przewodów od akumulatora do rozrusznika mamy łączone za pomocą zarobionych oczek na przewodach i śrub a nie wsuwek na tych przewodach.


 
Profil

Rejestracja: 02.10.2008 08:51
Posty: 386
Miejscowość: Olsztyn
Quad: Dawno temu Eagle 250 teraz chyba niedługo CF 500
PostWysłany: 24.02.2010 20:24 
Re: rozrusznik-wymiana stycznika na przekażnik.krok po kroku
Zrobione fajnie ale nie masz szans powodzenia na dłużej. Tylko smród pójdzie z tego przekaźnika. on ma tylko 30A - nie wiem ile bierze rozrusznik ale pewnie ponad 100A. Jak silnik dobrze odpala i nie trzeba długo kręcić to może kilkanaście- kilkadziesiąt razy zakręci ale jak trzeba będzie dłużej pokręcić to kaplica.

_________________
Pozdrawiam

Bedboys


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 26.01.2010 22:38
Posty: 106
Miejscowość: gliwice/pyskowice
Quad: eagle
PostWysłany: 24.02.2010 21:33 
Re: rozrusznik-wymiana stycznika na przekażnik.krok po kroku
witam!
dzięki za opinie,ale pozwólcie że wyjaśnie
bedboys-100A przy 12V instalacji??wynikało by z tego że rozrusznik będzie pobierał 1200Wmocy.porównując-samochodowy rozrusznik powinieneś odpalać z agregatu prądotwórczego i to sporego.
wodzu-wo- jedna ważna rzecz pobór prądu przy uruchomieniu jest spory ale nie płynię ciągle i nie obciąża instalacji bez przerwy tylko w momencie kręcenia,więc wsówki sobie poradzą.
quadi-rozsądniej jest odpinać + zwłaszcza przy zabawie z rozrusznikiem.najważniejsze by przerwać obwód prądu.
reasumując prąd pobierany prze rozrusznik w 110tce jest rzędu 25, w większych atv nawet jeśli przekroczy 30A to przekażnik spokojnie wytrzyma.poza tym zawsze można zastosować większy przekażnik jeśli ktoś ma wątpliwości.w syna 110tce takie rozwiązanie mam od ok 10 miesięcy i daje radę.
pozdrawiam


 
Profil

Rejestracja: 02.10.2008 08:51
Posty: 386
Miejscowość: Olsztyn
Quad: Dawno temu Eagle 250 teraz chyba niedługo CF 500
PostWysłany: 26.02.2010 17:41 
Re: rozrusznik-wymiana stycznika na przekażnik.krok po kroku
Zann Masz rację przesadziłem z tymi Amperami ale mimo wszystko uważam że zwykły przekaźnik to za mało, jeżeli dawał by on radę to małe chińskie główki już dawno by to wykombinowały i nie montowały droższego stycznika. Nie widziałem jeszcze żadnego sprzętu z rozrusznikiem ( motory, skutery, łodzie ) gdzie był by zamontowany przekaźnik wszędzie jest dużo mocniejszy stycznik - który tak naprawdę dział tak samo.

_________________
Pozdrawiam

Bedboys


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.