Autor |
Wiadomość |
RAZOR2142
Rejestracja: 11.06.2008 22:34 Posty: 13 Miejscowość: legionowo
Quad: Lyda 203d
|
Wysłany: 16.07.2008 00:05
regulacja zaworów w chińczyku
witajcie czy wie ktoś może jaki powinien być luz na zaworach w chinolu 200cc?
_________________ zryje Wam pole:))
|
|
|
|
RAZOR2142
Rejestracja: 11.06.2008 22:34 Posty: 13 Miejscowość: legionowo
Quad: Lyda 203d
|
Wysłany: 16.07.2008 00:13
ktoś mi powiedział że powinno być na ssącym 0,08 a na wydechu 0,12 ale czy aby na pewno ???
_________________ zryje Wam pole:))
|
|
|
|
focuszgr
Rejestracja: 23.05.2008 10:00 Posty: 4
Quad: shineray XY250STXE
|
Wysłany: 17.07.2008 21:20
tu masz coś o tym:
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=11222
a tak na przyszłość używaj "szukaj".
|
|
|
|
RAZOR2142
Rejestracja: 11.06.2008 22:34 Posty: 13 Miejscowość: legionowo
Quad: Lyda 203d
|
Wysłany: 17.07.2008 22:53
dzięki dzięki fokus zapamiętam
jednakże z tego co mi podałeś niewiele konkretów -tylko wiele szkół .
Nie ma wspólnego zdania . Nic tam jakos sobie poradze
_________________ zryje Wam pole:))
|
|
|
|
kazmirz
Rejestracja: 26.05.2008 08:53 Posty: 20 Miejscowość: leszno
Quad: Bashan 200cc
|
Wysłany: 18.07.2008 10:04
dokladnie przylaczam się do pytania..przejechalem niecale 500 km i pomalu trzeba będzie wyregulowac...zaworki po dotarciu.wiec niech ktoś pisze co ma pojecie, a nie nabija posty
|
|
|
|
Shime
Rejestracja: 01.05.2008 17:24 Posty: 27
Quad: Klf400 b1 Zielony :)
|
Wysłany: 12.08.2008 20:54
Na wydehu daj mu z 0.20 a ssacy ok 0.15
|
|
|
|
Pawel1924
Rejestracja: 14.06.2008 00:16 Posty: 64 Miejscowość: Marki
Quad: Bashan 200
|
Wysłany: 12.08.2008 23:44
A jak się ustawia re zawory????
Co ile się je ustawia???
I czy można po czymś poznać że już czas na ustawienie????
|
|
|
|
Shime
Rejestracja: 01.05.2008 17:24 Posty: 27
Quad: Klf400 b1 Zielony :)
|
Wysłany: 13.08.2008 16:36
Najczesciej klekot zaworow objawia potrzeba regulacji lub puzne zbieranie się pojazdu.
Co do samej regulacji szczelinomierz srugopret plaski + klucz 10 i odkrecasz nakretke wkladasz miedzy pieska a glowka zaworu szczelinomierz dokrecasz regulacje tak aby ciasno szczelinomierz się przesuwal pomiedzy zaworem a pieskiem i kontrujesz nakretka.
|
|
|
|
Pawel1924
Rejestracja: 14.06.2008 00:16 Posty: 64 Miejscowość: Marki
Quad: Bashan 200
|
Wysłany: 14.08.2008 08:02
Czy jeżeli na wolnym biegu słychać lekkie klekotanie z silnika to będą te zawory czy po prosu tak chodzi ten silnik???
Cytuj: Co do samej regulacji szczelinomierz srugopret plaski + klucz 10 i odkrecasz nakretke wkladasz miedzy pieska a glowka zaworu szczelinomierz dokrecasz regulacje tak aby ciasno szczelinomierz się przesuwal pomiedzy zaworem a pieskiem i kontrujesz nakretka.
Sorry ale jestem w tym zielony i nic nie kumam. Mógłbyś mi to tak po chłopsku wytłumaczyć co gdzie dokładnie odkręcić ustawić i takie tam. Albo zrób poradnik ze zdjęciami
Czy mogę coś popsuć jak sam będę to robił???
|
|
|
|
marcin27
Rejestracja: 03.04.2007 18:53 Posty: 61 Miejscowość: Niemcza
Quad: Bashan 200, WFM 175
|
Wysłany: 14.08.2008 20:26
Poniżej daję artykuł, który znalazłem. Może się komuś przyda.
A co do regulacji zaworów w Bashanie to żeby dojść w ogóle do głowicy to trzeba ściągnąć przednie plastiki i bak. Silnik musi być zimny!! Potem odkręcić pokrywę klawiatury, wykręcić świece i śrubę na pokrywie po lewej stronie silnika. Tam znajduje się koło magnesowe, na którym jest znak. Znak ten musi się pokryć ze znakiem na obudowie. W tym celu trzeba obrócić wałem, a najlepiej to zrobić na włączonym biegu obkręcając tylnymi kołami. Kiedy te znaki się pokryją to wtedy tłok jest na samej górze i wtedy właśnie pojawiają się luzy na zaworach. Następnie należy wykonać czynności opisane w tekście poniżej lub tak jak opisał to SHIME:
"Co do samej regulacji szczelinomierz srubokręt plaski + klucz 10 i odkrecasz nakretke wkladasz miedzy pieska a glowka zaworu szczelinomierz dokrecasz regulacje tak aby ciasno szczelinomierz się przesuwal pomiedzy zaworem a pieskiem i kontrujesz nakretka"
Jeśli chodzi o wymiar luzów zaworów to chyba nikt na forum dokładnie tego nie wie, ale wzorując się na podobnej konstrukcji głowicach myślę, że luz powinien być 0,10 ssący i 0,15 wydechowy. U siebie tak zrobiłem i jest dobrze. Nie mam żadnych problemów.
|
|
|
|
dadas123456789
Rejestracja: 30.07.2008 17:35 Posty: 167 Miejscowość: Płock/MWA
Quad: bemi bashan200cc
|
Wysłany: 14.08.2008 20:44
marcin27 na pewno się przyda ale po Twoim opisie to nie wiem czy che mi się w to bawić
_________________ życie jest piękne szczególnie na 4 kołach
powrot po zimie bazant zyje
|
|
|
|
marcin27
Rejestracja: 03.04.2007 18:53 Posty: 61 Miejscowość: Niemcza
Quad: Bashan 200, WFM 175
|
Wysłany: 14.08.2008 21:03
Ja lubię sobie pokręcić więc to nie był problem. Ale tak czy inaczej zawory to ważna rzecz i nikogo to nie ominie. Prędzej czy później trzeba będzie się tym zająć albo w swoim garażu albo w serwisie.
|
|
|
|
marcin27
Rejestracja: 03.04.2007 18:53 Posty: 61 Miejscowość: Niemcza
Quad: Bashan 200, WFM 175
|
Wysłany: 16.08.2008 19:29
Dodam też zdjęcia jak to wygląda.
To te znaki, o których pisałem.
A to regulacja.
|
|
|
|
Pawel1924
Rejestracja: 14.06.2008 00:16 Posty: 64 Miejscowość: Marki
Quad: Bashan 200
|
Wysłany: 16.08.2008 23:17
eeeeeeeeeeeeeeeee.............
to nie dla mnie ja tam na mechanice za bardzo się nie znam. To wole nie dotykać.
ale po przeczytaniu tego artykułu który zamieściłeś to raczej wiem że jeszcze nie muszę tego robić. (na razie)
|
|
|
|
RAZOR2142
Rejestracja: 11.06.2008 22:34 Posty: 13 Miejscowość: legionowo
Quad: Lyda 203d
|
Wysłany: 18.08.2008 00:02
dzięki marcin 27 skrupulatnie to wyjaśniłeś
dla mnie to proste
_________________ zryje Wam pole:))
|
|
|
|