bubel25 napisał(a):
Ale co mam samochodowy podłączyć?Akumulator czy alternator?
Podejrzewam że Twój akumulator jest ołowiowy. Jeśli tak to:
Akumulator powinieneś ładować prądem stanowiącym 1/10 pojemności akumulatora. Czyli jeśli masz np. akumulator 9Ah to powinieneś ładować prądem 0,9A. Ponieważ z linka, który podałeś wynika że Twój prostownik nie ma regulacji prądu to trzeba mozno uważać. Ładowanie zbyt dużym prądem może doprowadzić do jego zniszczenia lub po prostu wygotowania elektrolitu.
Nieprawdą jest jakoby zbyt długie ładowanie niszczyło akumulator, wszystko zależy jak go będziesz ładował.
Jako przykład podam akumulator samochodowy o pojemności 55Ah, który ładowany początkowo był prądem 2A, później na skutek wzrostu rezystancji wewnętrznej ogniw prąd spadł do ok. 0,6A i tak sobie stał 1 tydzień podpięty. Ładowaniem małym prądem nie zniszczy akumulatora.
Znajdź kogoś z miernikiem napięcia i pomierzcie napięcie przed włączeniem silnika na samym akumulatorze. Powinno być 12V lub lekko ponad.
Później odpal quada i zmierz napięce bez włączania świateł itp. Później włącz światła i również zmierz napięcie.
W każdym z tych przypadków przy pracującym silniku napięcie ładowania powinno być w zakresie 13,8-14,4V. Jeśli jest niższe to akumulator nie jest dostatecznie ładowany.
Pierwszy lepszy opis z google'a:
http://www.jak-to-zrobic.pl/index.php/a ... /d/0/id/51