Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 04:23



Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.07.2009 21:01
Posty: 51
Quad: Brak był 200cc Kingway choper teraz Yamaha TZR 125
PostWysłany: 29.11.2009 13:18 
Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
Witajcie
Przedstawię kolejny poradnik dot. budowy silnika chłodzonego cieczą o pojemności 200cc lub 250cc, Loncin, LIFAN, Bashan itp.
Zdjęcia powstały dzięki awarii biegu wstecznego i pęknięciu kartera który został zaspawany.

Zestawienie części
Image
Image
Image

Oto lewy karter z zaspawaną dziurą przez którą wyszedł tryb biegu wstecznego
Image
Silnik po spawaniu nie posiadał już wstecznego ze względu że zostało wyrwane gniazdo łożyska wałka biegu wstecznego co widać na zdjęciu poniżej
Image

Przechodzimy do przygotowania wałków i wodzików skrzyni biegów (na zdjęciu widać nowe tryby 3 i 2 biegu)
Image

Wkładamy wałki skrzyni do kartera pamiętając o założeniu cieniutkich podkładek pomiędzy wałek a karter
Image
i wkładamy mechanizm z wodzikami
Image

Następnie zajmujemy się wałem korbowym
Image
Image
i wciskamy go w karter (ja użyłem do tego celu młotka uderzając przez drewniany klocek)
Image
Image

Bierzemy się teraz za drugi karter i zakładamy na niego uszczelkę (można też dać jeszcze silikon temp.)
Image
Image

Składamy razem dwa kartery
Image
Image
Image
Image
Należy zwrócić uwagę oby po złożeniu karterów znak na zębatce
Image
był w jednej linii z klinem wału korbowego
Image
I skręcamy kartery śrubami.

Po skręceniu zakładamy wałek zmiany biegów
Image
i żółty tryb pompy oleju który zabezpieczamy segerem
Image
Zakładamy sprzęgło i takie coś
Image
Chyba to jest pompka do smarowania panewki korbowodu na wale korbowym.
Image
Image
Image

Kolej na dekiel boczny prawy. Żółty tryb jest to napęd pompy wodnej pod którym od zewnętrznej strony dekla znajduje się termostat
Image
Image
Zakładamy dekiel i przykręcamy
Image
Image

Przechodzimy na lewą stronę silnika
Image
zakładamy koło wolnobiegu rozrusznika i tryb rozrusznika i magneto
Image
Image
Image
Przykręcamy magneto
Image
Teraz filtr oleju
Image
Image
Image
Zakładamy dekiel lewy silnika razem z prądnicą
Image
Image
i przykręcamy dekiel zwracając uwagę oby połączenie było szczelne ponieważ magneto i prądnica jest chłodzona olejem z silnika
Image

Teraz cylinder i tłok
Image
Zakładamy tłok na korbowód pamiętając o zabezpieczeniach sworznia i wycięciach na tłoku pod zawory (ssący zawór jest większy) i w cylindrze są też dzwigienki które ślizgają się po wałku rozrządu
Image
Image
Zakładamy powoli cylinder pamiętając o dobrym rozłożeniu pierścieni tłoka (łączenia co 120stopni)
Image
Image
Image
kolej na głowicę i uszczelkę
Image
Image
zakładamy głowicę
Image
Image
Image
i popychacze i dźwigienki zaworów
Image
Image
http://images37.fotosik.pl/228/bd386f1998b7cc40med.jpg
Ustawiamy zawory tak jak w każdym 4t czyli znak na magneto na T
zakręcamy pokrywkę i mamy złożony silnik

Image


 
Profil
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2008 17:06
Posty: 2006
Miejscowość: Bydgoszcz
PostWysłany: 29.11.2009 13:47 
Re: Budowa silnika 200/2500 Bashan i inne chinole
Brawo. Wspaniały poradnik, Chylę czoła. Widzę, że będzie kolejny człowiek do pomocy, który zna się na rzeczy. Pozdrawiam!
edit nazwy tematu z Bashan 2500 na 250.

_________________
Jeb jeb jeb, lubię chleb.


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 29.11.2009 22:00 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
Jestem pod ogromnym wrażeniem. Ogromny szacunek i plusy :) Jak na 2 post nieźle podpadłeś.... oczywiście pozytywnie :D Oby tak dalej!!

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 30.11.2009 06:35 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
Naprawiałem kiedyś podobne cudo tyle że chłodzone powietrzem z tej samej przyczyny. Wsteczne padają w tych silnikach jak muchy. Ja miałem więcej szczęścia gdyż karter był cały tylko koło rozsypało się na 3 części.

Gratuluje świetnej roboty takie fotki zawsze się przydają.

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil

Rejestracja: 05.12.2009 10:49
Posty: 8
Quad: 110cc I 200cc
PostWysłany: 06.12.2009 21:07 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
podziwiam Cię BRAWO :D


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.07.2009 21:01
Posty: 51
Quad: Brak był 200cc Kingway choper teraz Yamaha TZR 125
PostWysłany: 07.12.2009 22:25 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
Dzięki za poprawienie tytułu, gdyby fotki nie wchodziły to piszcie na priva bo są na fotosiku a tam trzeba abonament wykupić jak się transfer zużyje.
Wrzuciłem jeszcze 2 poradniki o mniejszych silnikach i sprzęgle.
Pozdrawiam


 
Profil

Rejestracja: 08.10.2009 09:56
Posty: 38
PostWysłany: 09.12.2009 22:42 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
Bardzo przydatny poradnik :brawo1:


 
Profil

Rejestracja: 07.12.2009 19:43
Posty: 31
Quad: Bashan 200
PostWysłany: 20.12.2009 11:20 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
ja mam takie pytanie na zdjeciach nie widac lancucha rozrzadu mozecie mi wytlumaczyc jak to wszystko dzila bez lancucha ???


 
Profil Gadu-Gadu
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2008 17:06
Posty: 2006
Miejscowość: Bydgoszcz
PostWysłany: 20.12.2009 11:34 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
KaRoL Bashan 200
Popychacze zaworów (te cienkie laseczki), nie widać na zdjęciach.

_________________
Jeb jeb jeb, lubię chleb.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 07.12.2009 19:43
Posty: 31
Quad: Bashan 200
PostWysłany: 20.12.2009 13:01 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
popychacze zaworow ja wiem o co chodzi ale jako one wprawiaja w ruch zawory?? na podcisnienie np ze ssacy zawor otwiera się gdy tlok wraca spowrotem robi podcisnienie i zawor się otwiera czy o co chodzi w tym ??


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 04.06.2009 08:50
Posty: 186
Miejscowość: Chełmno
Quad: LS 250
PostWysłany: 11.01.2010 18:46 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
Super fotki ale.. ;D w prawym deklu silnika nie ma termostatu tam jest pompa wodna
(Termostat jest przy głowicy czarna puszeczka ) 2 sprawa filtr oleju powinien być odwrotnie zamontowany najpierw siteczka wchodzi gumowa uszczelka do przodu nastepnie spręzyna i nakrętka .Wału lepiej młotkirm nie traktowac ;) wystarczy karter przy łożach łożysk podgrzac opalarką wał sam wskoczy na swoje miejsce ;D. Pytanko odnośśnie uszczelek widze że uzyłes starych trzymaja dobrze? sam muszę zabrac się za sprzegło i szukam uszczelek bo nie wiem czy te co były beda się nadawały do ponownego założenia.Gratuluje odwagi
Pozdrawiam


 
Profil
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 11.01.2010 20:21 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
Lokii napisał(a):
filtr oleju powinien być odwrotnie zamontowany najpierw siteczka wchodzi gumowa uszczelka do przodu nastepnie spręzyna i nakrętka

Nie zwróciłem uwagi kolega dobrze mówi źle masz złożony filtr oleju
Image

Co do uszczelek to ja mam dorabianą z tektury i z dwóch stron potraktowaną sylikonem wysokotemperaturowym i jest OK.

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.07.2010 21:00
Posty: 31
Miejscowość: Sochaczew
Quad: ZongShen 250
PostWysłany: 09.08.2010 17:48 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
hej mam problem w widze iz silniczek bardzo podobny do mojego posiadam zongshen 250 cm i zamias 3 mam luz jechalem sobie spokojnie i nagle silnik zaczal szybko się obracac myslalem ze spadl mi lańcuch ale koazalo się ze wbil się luz wiec mam wsteczny luz 1-2-luz-4 nic nie zgrzyta a ze 2 tygodnie tem mialem podobna sytuacje tyle ze samo się naprawilo coz to może być?? cos na wałkach czy może wodziki. A i nie moge jeszcze zgjąc tej pompki od smarowania panewki korbowodu ten klinik jest na gwincie co to trzyma czy co ?? prubowalem sciagaczem ale uszkaodzilem niestety troszke pompke ale dlaej w tym samym miejscu ?? pomocy :)

_________________
http://datingsidorsingel.com/


 
Profil WWW

Rejestracja: 01.07.2010 14:03
Posty: 3
Quad: EAGLE 250
PostWysłany: 21.01.2011 13:55 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
Może ktoś podpowie dlaczego nie są wyswietlane zdjecia pisze mi (zdjęci czasowo niedostępne), mam rozłożoną skrzynie biegów w Eagle 250 ccm i były by mi pomocne przy składaniu skrzyni i silnika :( :zły:


 
Profil

Rejestracja: 23.02.2011 21:39
Posty: 5
Quad: atv eagle 250
PostWysłany: 14.03.2011 16:26 
Re: Budowa silnika 200/250 Bashan i inne chinole - poradnik
morza prosic o odswierzenie zdjec bo wygasly a bylyby bardzo pomocne


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.