Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - stator
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 07:16



Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
stator 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 07.07.2010 13:06
Posty: 289
PostWysłany: 08.03.2011 14:42 
stator
Witam,
Mógłby mi ktoś napisać krok po kroku jak zmierzyć oporności statora i jakie wartości powinny wyjść z pomiarów?


 
Profil

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 08.03.2011 14:48 
Re: stator
lepiej zmierz napięcie podczas kręcenia silnikiem.


 
Profil

Rejestracja: 07.07.2010 13:06
Posty: 289
PostWysłany: 08.03.2011 15:26 
Re: stator
wiesz ja za bardzo się nie znam, mógłbyś to jakoś lepiej wytłumaczyć??
chodzi mi o sprawdzenie czy stator działa


 
Profil

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 08.03.2011 18:34 
Re: stator
bierzesz miernik uniwersalny i ustawiasz na mierzenie napięcia zmiennego. W kostce wychodzącej z silnika, nie od czujnika biegów, wpinasz się po kolei w kable i szukasz następujących napięć:
-masa i jeden z kabli -ok 50v
-dwa kable- 5v
-2 kable - nic
Oczywiście napięcie mierzysz podczas kręcenia silnikiem.


 
Profil

Rejestracja: 07.07.2010 13:06
Posty: 289
PostWysłany: 08.03.2011 19:19 
Re: stator
o dzięki za odp


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 08.03.2011 22:40 
Re: stator
maciek-k_95 napisał(a):
lepiej zmierz napięcie podczas kręcenia silnikiem.

Nie koniecznie, szkoda akumulatora.........

Sprawdzanie statora bez potrzeby kręcenia silnikiem !!

Cewka-(ki) – Ładowania: miernik uniwersalny ustawienie 200 Ω
1. Przewód żółty do masy - wartość: 02,2 – 02,4 Ω
2. Przewód biały (pomarańczowy) do masy – wartość: 02,2 – 02,4 Ω
3. Przewód biały (pomarańczowy) do żółtego – wartość: 03.5 Ω

Cewka Prądowa: miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,pipka,,
1. Przewód czerwono – czarny do masy – wartości od 354 – 421 Ω

Impulsator: miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,pipka,,
1. Przewód niebiesko – biały do masy wartości od 104 – 152 Ω

Uwaga: powyższe dane dotyczą statorów montowanych w silnikach o poj. 50 – 250cc
dlatego taka duża rozpiętość mierzonych wartości rezystancji.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 09.03.2011 20:58 
Re: stator
Kolego cewki statora są mało awaryjne. Jeśli nie widać na nich uszkodzeń mechanicznych i śladów przegrzania jest duża szansa że działają OK. Napisz jaki masz problem to pomożemy. Chodzi o brak ładowania?

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil

Rejestracja: 07.07.2010 13:06
Posty: 289
PostWysłany: 09.03.2011 23:10 
Re: stator
Nie, u kumpla po prostu nie ma iskry. Sprawdzaliśmy na jego zapasowej cewce zapłonowej (nowej oczywiście) i nic, więc pozostało sprawdzić jakoś czy moduł lub stator nie są uszkodzone, a jeżeli nie to może jest jakaś przerwa w obwodzie albo coś.

-- dodano 10.03.2011 00:10 --

Aha no i jeszcze zmienialiśmy świecę, ale nic to nie dało.


 
Profil

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 10.03.2011 14:24 
Re: stator
sprawdź stacyjkę i kostki.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 11.03.2011 00:13 
Stator
Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy w następnym kroku do:

Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego.
Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω.
1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω.
Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K
1. Jeden przewód miernika do środka fajki lub bezpośrednio do przewodu, drugi do masy – wartość 4.04 Ω.

Brak jakichkolwiek wartości pomiarowych oznacza cewka uszkodzona do wymiany, jeżeli miernik pokazuje wartości jak wyżej lub zbliżone oznacza to w poszukiwaniu iskry należy przejść do sprawdzenia modułu zapłonowego.

Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV 20.
1.Odłączyć przewód żółto-czarny lub (pomarańczowy) od cewki wysokiego napięcia
jeden przewód miernika włożyć do wsuwki przewodu żółto-czarnego, drugi do masy, włączyć stacyjkę i kręcimy krótko rozrusznikiem, na mierniku ukaże się w sposób pulsujący wartość w granicach 14-16V – moduł jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza że przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki prądowej.

Cewka Prądowa - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,pipka,,
1. Przewód czerwono – czarny do masy – wartości od 354 – 421 Ω – cewka jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza cewka do wymiany, należy sprawdzić impulsator.

Impulsator - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,pipka,,
1. Przewód niebiesko – biały do masy wartości od 104 – 152 Ω – impulsator jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza impulsator do wymiany.

Podsumowanie: cewka prądowa i impulsator wykazują się wartościami jak wyżej, iskry brakuje w dalszym ciągu wtedy moduł do wymiany.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 07.07.2010 13:06
Posty: 289
PostWysłany: 11.03.2011 20:04 
Re: stator
ooo dzięki ci za info
ale teraz mam taki problem, że miernik nie pokazuje w ogóle wartości. Posiadam Multimeter DT-830B. Wyświetlacz się świeci ale gdy mierzę np napięcie na aku to pokazuje 0(oczywiście przy pomiarze miernik ustawiony na DCV 20 V), przewody są w dobrym stanie. Czy taki miernik da się jakoś naprawić czy się jakoś spalił czy coś? Rozkręcałem go i w środku jest taki mały bezpiecznik i jest on ok, nie spalony.


 
Profil

Rejestracja: 27.02.2011 20:51
Posty: 136
Quad: shineray
PostWysłany: 11.03.2011 20:12 
Re: stator
a w które konektory włożyłeś przewody w mierniku?
con (czarny) i środkowy, jak nie działa to przewody


 
Profil

Rejestracja: 07.07.2010 13:06
Posty: 289
PostWysłany: 12.03.2011 13:08 
Re: stator
tak tak czarny do COM no i do - akumulatora, a czerwony do VΩmA i do + akumulatora i nic nie pokazuje, a to na pewno nie będą przewody bo sprawdzałem na innych
Czyli miernik do wyrzucenia?


 
Profil

Rejestracja: 27.02.2011 20:51
Posty: 136
Quad: shineray
PostWysłany: 12.03.2011 16:11 
Re: stator
Na to wychodzi, w castoramie kup za 10zeta wystarczy Ci


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 14 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 61 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.