Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 12:13



Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 14.08.2011 07:58
Posty: 10
Quad: atv hb 110
PostWysłany: 14.08.2011 14:35 
Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
Witam dostalem zatarty silnik 125, zatarcie polegalo na tym ze zapiekl się sworzen na tloku i oczku korbowodu. Zakupilem już zestaw naprawczy.

Image
Oto obrazek przedstawiajacy o co mi chodzi.
Wkladajac sworzen do nowego tloku (miejsce B na obrazku) wchodzi on swobodnie, lecz gdy wsuwam go do oczka korbowodu (miejsce A na obrazku) wchodzi on bardzo ciezko, siedzi sztywno i nie ma on swobodnego ruchu. Czy to dobrze ze siedzi sztywno? Pytam ponieważ chcialbym uniknac ponowego zatarcia silnika poprzez zapieczenie sworznia. Z gory dziekuje za odpowiedz.

-- dodano 14.08.2011 12:45 --



-- dodano 14.08.2011 12:45 --



-- dodano 14.08.2011 12:46 --

silnik ten jest od mini crossa prawie taki sam jak od quada atv 110

-- dodano 14.08.2011 15:35 --

nikt na tym forum nie remontowal swojego silnika i nie może mi powiedziec jak u niego wygladalo osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu? Prosil bym o wypowiedz jakiejs osoby na ten temat, ponieważ stoje ze skladaniem silnika, a chcialbym go zlozyc jak najszybciej.


Ostatnio zmieniony przez adrpak 14.08.2011 14:35, edytowano w sumie 4 razy



 
Profil

Rejestracja: 29.07.2009 18:27
Posty: 1184
Quad: Na razie nie posiadam
PostWysłany: 14.08.2011 15:02 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
Ja naprawiając silniki ( różne ) spotykam się z dwoma metodami .
Jedna to tak jak u ciebie ,sworzeń pływa w tłoku a sztywno na korbowodzie,
Druga to sztywno w tłoku,a pływanie w korbowodzie.
Pierwsza metoda bardziej spotykana w silnikach 2T,natomiast druga w silnikach 4T.
Nie jestem w sanie powiedzieć ani określić jak ciasno siedzi sworzeń w korbowodzie, ale do osadzania jest specjalny wypychacz ( ściągacz) .
Dlaczego takie metody ? Po prostu sprawa smarowania.


 
Profil

Rejestracja: 14.08.2011 07:58
Posty: 10
Quad: atv hb 110
PostWysłany: 14.08.2011 15:38 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
a w przypadku takiego silnika jakby to osadzenie wygladac? Bo takowy silnik wlasnie posiadam.Image


 
Profil

Rejestracja: 29.07.2009 18:27
Posty: 1184
Quad: Na razie nie posiadam
PostWysłany: 14.08.2011 15:58 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
Tak mądry to nie jestem ale ten silnik to moim zdaniem 4T. Więc sworzeń moim zdaniem osadzony powinien być na sztywno w tłoku a pływać w korbowodzie. 4T, silniki smarowanie mają poprzez kanaliki a także pod rozbryzgiem . Popatrz na twoją główkę korbowodu i zobacz czy jest tam otworek smarujący skierowany w dół do wału, czy panewka korby ma kanaliki spiralne do smarowania. Możliwe że ktoś zrobił mariaż 2T z 4T ,i dlatego złapało na sworzniu.


 
Profil

Rejestracja: 14.08.2011 07:58
Posty: 10
Quad: atv hb 110
PostWysłany: 14.08.2011 16:56 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
Tak 4t. Mam w glowce korbowodu otwor smarujący. Czyli jak jest otwor to sworzen powinien pływać?

-- dodano 14.08.2011 17:29 --

ogolnie po tym zapieczeniu sworznia mialem spory problem z wyjeciem go z tloka. Silnik ustawilem w bezpiecznej pozycji by nie wylamal korbowodu a tlok wkrecilem w imadlo i wybilem inna tulejka i mlotkiem. Na powierzchni w srodku oczka korbowodu zrobily się delikatne nierownosci, ktore podszlifowalem. I teraz nie wiem czy oryginalnie byl sztywno osadzony czy byl dopasowany i mial mozliwość ruchu.

-- dodano 14.08.2011 17:56 --

a w panewce kanalikow nie ma. Tylko nierownosci powstale w skutek wybijania sworznia.


Ostatnio zmieniony przez adrpak 14.08.2011 16:56, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil

Rejestracja: 29.07.2009 18:27
Posty: 1184
Quad: Na razie nie posiadam
PostWysłany: 14.08.2011 17:43 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
To nic kanalików może nie być ,a z panewką to sobie narobiłeś bałaganu , i nie wim czy do wymiany panewka czy jeszcze założyć sworzeń na starą ( raczej do wymiany).
Pasowanie sworzeń -panewka jest chyba na zasadzie stałego wałka( sworznia) do panewki, po rozwiertaku . Pasowanie to oznaczamy jako K8h7, pasowanie lekko wciskane.
Tyle w tym temacie mogę ci pomóc ,a ma warsztacie .to i dotoczył bym panewkę i wprasował w korbę ,przeciągnął rozwiertakiem, i i i. Odpalił maszynę.
Jeżeli założysz na uszkodzoną panewkę to może nie trzymać ciśnienia oleju,nie wiem jak duży jest tam luz.


 
Profil

Rejestracja: 14.08.2011 07:58
Posty: 10
Quad: atv hb 110
PostWysłany: 14.08.2011 23:00 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
ale da się wlozyc sworzen do panewki lecz ciasno wchodzi, luzow nie ma w ogóle, sworzen siedzi sztywno a sworzen porusza się jedynie w tloku. tlok mam już zalozony i przygotowany do wsuwania w cylinder lecz zatrzymalo mnie to sztywne siedzenie sworznia w panewce korbowodu i dlatego zalozylem ten temat by dowiedziec się jak sworzen powinien być osadzony w korbowodzie. ten korbowod nie ma wymiennej panewki jest z jednolitego stopu.


 
Profil

Rejestracja: 29.07.2009 18:27
Posty: 1184
Quad: Na razie nie posiadam
PostWysłany: 15.08.2011 07:34 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
Doskonale cię rozumiem , szkoda tylko że sam z Tobą próbuję rozwiązać ten problem. Czy inni nie robili żadnych napraw???.
Wiem jedno ,że 4T sworzeń w tłoku siedzi mocno,bo przed włożeniem go w tłok , trzeba było tłok podgrzać, ja to robiłem tak że wlewałem kilka ml. benzyny do środka tłoka podpalałem i po 2-3 min składałem to wszystko. Z tymi luzami coś mi nie pasuje. Mogę jednak się mylić. A jeżeli korba ma jakieś ryski zawsze możesz jeździć na oleju i klasę gęściejszym.
Opisz jeszcze tłok od dołu, czy są tam w miejsca gdzie jest mocowany sworzeń otworki smarujące, dwa po bokach. Możliwe że jest to system smarowania mieszany, ciśnieniowo-rozbryzgowy. Tłok może nie pasować bo roczniki mogą być różne, i jeszcze jedno upewnij się czy otwór ( kanał ) smarowania przebiega przez cały korbowód, Możliwe że wszystko jest OK. i tak ma być.( ale nie do końca)


Ostatnio zmieniony przez Du-Di 15.08.2011 07:34, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil

Rejestracja: 14.08.2011 07:58
Posty: 10
Quad: atv hb 110
PostWysłany: 15.08.2011 08:09 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
Szkoda. pojde pozniej się przyjrzec dokladnie tlokowi ale zdaje się ze nie ma tam kanalikow w miejscu osadzenia sworznia w tloku.
to przyklady aukcji z zestawem tlok i cylinder jaki ja zakupilem:
http://allegro.pl/cross-atv-125-cm3-cyl ... 89502.html
http://allegro.pl/cylinder-tlok-mini-at ... 43873.html


Ostatnio zmieniony przez adrpak 15.08.2011 08:09, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil

Rejestracja: 17.06.2011 13:47
Posty: 58
Quad: Chiński 250
PostWysłany: 15.08.2011 08:17 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
Składałem identyczny silnik i powiem ci ze stworzeń powinien obracać się w tłoku i w korbowodzie jeśli gdzieś się nie obraca to trzeba szlifować oczko korbowodu jak kupiłem taki silnik to też był stworzeń zapieczony ale o wiele mocniej po wybiciu go z oporami rysy były na 0,5mm próbowałem szlifować pilnikami i papierem ściernym ale to na nic. Radze ci wymienić wal bo z tego nic raczej nie będę a wal można kupić używka za ok 40 zl.
A cylinder nie jest aby zatarty? Bo to dziwne ze oczko zatarte a cylek nie.


 
Profil

Rejestracja: 14.08.2011 07:58
Posty: 10
Quad: atv hb 110
PostWysłany: 15.08.2011 08:37 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
za duzo roboty z rozpalawianiem silnika, a z tym oczkiem kprbowodu nie jest najgorzej bo sa minimalme wglebienia. wyszlifuje jeszcze by sworzen mial mozliwosc ruchu w glowce kprbowodu i powinno być ok. nie umiem ocenic czy cylinder się zatarl bo jest zeliwny. kupilem i tak caly zestaw nowy cylinder i tlok wiec stary odlozylem na bok.


 
Profil

Rejestracja: 17.06.2011 13:47
Posty: 58
Quad: Chiński 250
PostWysłany: 15.08.2011 09:03 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
stworzen musisz wsadzac z obu stron kobowodu bez problemow ale i bez luzow i musiaz dac rade do okrecac dwoma palcami bez uzycia sily


 
Profil

Rejestracja: 14.08.2011 07:58
Posty: 10
Quad: atv hb 110
PostWysłany: 15.08.2011 13:36 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
oszlifowalem i jest ok. wchodzi swobodnie bez luzow i okrecam go bez uzycia sily :) jutro rano skladam silniczek :)


 
Profil

Rejestracja: 27.11.2008 16:33
Posty: 190
Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Quad: Chińska 110-tka
PostWysłany: 17.08.2011 01:16 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
sworzeń ma wchodzić luźno i w tłoku i w korbowodzie

_________________
Wszędzie dobrze, ale na quadzie najlepiej...


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 17.08.2011 11:04 
Re: Osadzenie sworznia w tloku i oczku korbowodu
tomek194
Mylisz się. Sworzeń ma być w tłoku na ciasno. Powód? Różna rozszerzalność materiałów pod wpływem ciepła. Aluminium się bardziej rozszerza od stali. Sworzeń powinno się wkładać do rozgrzanego tłoka. Robi się to odwracając tłok do góry nogami i wlewając do niego trochę denaturatu i podpalając. Jak tłok się rozgrzeje to wkładamy sworzeń i czekamy aż ostygnie. Wtedy sworzeń znowu siedzi sztywno. Po rozgrzaniu silnika sworzeń się poluźnia i nie ma luzu. Jeśli już jako zimny sworzeń swobodnie wchodzi po rozgrzaniu będzie miał luz.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 51 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.