Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Brak ładowania chińska 110
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 12:01



Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Brak ładowania chińska 110 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 26.02.2014 10:47
Posty: 7
Miejscowość: Bogucn / Poznań
Imię: Mateusz
Quad: Chiński 110cm
PostWysłany: 26.03.2014 23:31 
Brak ładowania chińska 110
Witam, jestem nowy na forum. Miałem napisać już dawno, ale nie dostawałem linku aktywacyjnego, ale do rzeczy.

W moim quadzie nie mam ładowania, chciałbym się dowiedzieć jakie powinny być napięcia na kablach z magneta idące na regulator i wychodzące z regulatora.
Nie jest to wina regulatora, gdyż on był już wymieniany na nowy i na 99% jest sprawny.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.10.2012 14:16
Posty: 495
Miejscowość: Stare-Boiska
Imię: Daniel
Quad: Bombardier 125
Poprzednie quady: Quad 110
PostWysłany: 27.03.2014 16:05 
Re: Brak ładowania chińska 110
Zobacz w jakim stanie jest iskrownik .

_________________
Silny Byk Quad 125
Nie maszyna a technika czyni z Cb zawodnika
https://www.facebook.com/pages/Chi%C5%8 ... ts&fref=ts Lajkować


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 26.02.2014 10:47
Posty: 7
Miejscowość: Bogucn / Poznań
Imię: Mateusz
Quad: Chiński 110cm
PostWysłany: 27.03.2014 16:53 
Re: Brak ładowania chińska 110
Wiec tak do cewki od zasilania idą 3 przewody: masa, żółty i biały.
Między masą a żółtym mam napięcie od 14v na jałowych do 40v na wysokich obrotach.
Między masą a białym napięcie wacha się od 17 do 50v w zależności od obrotów.
Między białym a żółtym napięcie wynosi od 3,5 do 9v.
Wszystko to prąd zmienny. Czy te napięcia się zgadzają?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 27.03.2014 20:27 
Re: Brak ładowania chińska 110
Loczysław napisał(a):
na 99% jest sprawny
to za mało musi być sprawny na 100%
* napięcie wyjściowe z cewki ładowania - 40-90 ACV;
lub
* pomiar rezystancji cewki ładowania: 3.2 Ω;
* napięcie wychodzace z regulatora: 13.8 - 14.5 DCV

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 26.02.2014 10:47
Posty: 7
Miejscowość: Bogucn / Poznań
Imię: Mateusz
Quad: Chiński 110cm
PostWysłany: 27.03.2014 20:35 
Re: Brak ładowania chińska 110
Kupiłem nowy więc myślę że jest sprawny jednak wszechwiedzący nie jestem :)
Czyli napięcie mam ciut niskie, jutro sprawdzę rezystancję a napięcia na regulatorze brak. No może jest jakieś szczątkowe, dzisiaj nie sprawdzałem go.
Czy brak ładowania może być spowodowany jakimś przebiciem na wiązce? No i jak to sprawdzić?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 27.03.2014 20:55 
Re: Brak ładowania chińska 110
Loczysław napisał(a):
Czy brak ładowania może być spowodowany jakimś przebiciem na wiązce? No i jak to sprawdzić?
Też, miernik uniwersalny ustawiasz na ,,Buzzer,, ustalasz początek i koniec przewodu i mierzysz, brak sygnału uszkodzenie przewodu, ale skoro piszesz, nowy reg. napięcia brak ładowania to sygnał że należy dokładnie sprawdzić cewkę ładowania.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 26.02.2014 10:47
Posty: 7
Miejscowość: Bogucn / Poznań
Imię: Mateusz
Quad: Chiński 110cm
PostWysłany: 28.03.2014 16:08 
Re: Brak ładowania chińska 110
Dzięki wielkie! Jutro zdam relacje czy wszystko się zgadza.

-- dodano 28.03.2014 16:08 --

Na pewno 3,2 Ohma? Zmierzyłem dzisiaj na kostce wychodzącej z pokrywy iskrownika, magneta jak zwał tak zwał, i rezystancja wynosiła tylko 1 Ohm, niżej daje schemat pozostałych pomiarów
Image


Ostatnio zmieniony przez Loczysław, 28.03.2014 16:08, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 28.03.2014 22:24 
Re: Brak ładowania chińska 110
Loczysław napisał(a):
Na pewno 3,2 Ohma?
Wymagane wartości pomiaru rezystancji dla statora i regulatora napięcia 110cc:

* cewka ładowania: ustawienie 200Ω, przewody biały do żółtego, wartość min./max: 1.53.2Ω;
* impulsator: ustawienie 200Ω, przewód niebiesko/biały lub niebiesko/żółty do zielony lub zielono/biały (masa) wartość 113-121Ω;
* cewka zasilania kondensatora modułu zapłonowego: ustawienie 2kΩ, przewód czerwono/czarny do masy, wartość 256-354 kΩ.

Regulator napięcia:

* ustawienie miernika 2kΩ, pin R (czerwony) do pinu W (biały) wartość wymagana 138-152 kΩ, - regulator sprawny.
Image

Podsumowania:
* pomiaru rezystancji cewki ładowania (Ω1) – 0.5Ω, za mało, dodatkowo należy wykonać pomiar ładowania cewki na pracującym silniku, ustawienie miernika 200 ACV jeżeli i w tym wypadku miernik nie pokaże wartości co najmniej 40V, cewka zwarta, do wymiany:

* pomiar rezystancji impulsatora i cewki ładowania kondensatora modułu zapłonowego (Ω2) - wartość 0.9Ω wartość podana co najmniej niezrozumiała, quad przy tych wartościach nie powinien odpalić, ale odpala tylko nie ma ładowania;

* pomiar (Ω3) – wartość 0.8Ω czego dotyczy?.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 26.02.2014 10:47
Posty: 7
Miejscowość: Bogucn / Poznań
Imię: Mateusz
Quad: Chiński 110cm
PostWysłany: 29.03.2014 15:59 
Re: Brak ładowania chińska 110
Zmierzyłem rezystancję na regulatorze i d*pa, opór poza skalę. Teraz nie wiem.. czy regulator był zepsuty zanim go zamontowałem, czy po zamontowaniu? chyba podłączę go pod transformatorek żeby sprawdzić czy będzie prostował napięcie, widziałem coś takiego na yt może jednak jest sprawny.

0.5Ω zmierzyłem między białym a żółtym czyli tak jakby w połowie cewki, według schematu cewka zaczyna się białym, a kończy na masie i tam miałem 0,9Ω w porywach do 1Ω. Napięcie na tej cewce w trakcie pracy silnika już zmierzyłem i podałem wyżej.

Ω1 dotyczy rezystancji mierzonej między przewodem białym a żółtym,
Ω2 dotyczy rezystancji mierzonej między przewodem białym a masą,
Ω3 dotyczy rezystancji mierzonej między przewodem żółtym a masą.

Przewodu oznaczonego B/R oraz L/Y miernikiem nie dotykałem ponieważ, silnik pracuje i nie ma sensu ingerować w zasilanie i sterowanie modułem.

Tak czytam ten temat i coraz bardziej się boję że nie padł jeden element tylko cały układ nadaje się do wymiany...


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 31.03.2014 20:03 
Re: Brak ładowania chińska 110
Loczysław napisał(a):
Zmierzyłem rezystancję na regulatorze i d*pa, opór poza skalę.
Jeżeli regulator napięcia jak wspominasz był nowy i w pomiarze (R) do (W) pokazuje jak sam opisujesz ,,poza skalą,, to w tym momencie nie jest ważne, czy jako nowy już był zepsuty zanim go zamontowałeś czy też padł po zamontowaniu.

Przyjmujemy że pomiaru dokonałeś prawidłowo, w tej sytuacji drugi regulator do ręki i powtórka pomiaru (R) do (W) ustawienie 2k i miernik musi pokazać wartość w granicach opisanych wyżej, wtedy odzyskasz ładowanie.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 26.02.2014 10:47
Posty: 7
Miejscowość: Bogucn / Poznań
Imię: Mateusz
Quad: Chiński 110cm
PostWysłany: 01.04.2014 16:07 
Re: Brak ładowania chińska 110
Prawdę mówiąc jest ważne czy przed czy po zamontowaniu, bo jeśli spalił się u mnie, a nie już na linii produkcyjnej to po kupnie nowego regulatora mogę sobie wyrywać włosy po jego ponownym spaleniu.

A więc misja na teraz to - iść do sklepu z częściami kupić nowy regulator i sprawdzić, najlepiej jeszcze w sklepie przy nich czy pomiar się będzie zgadzał.

Dzięki george, pewnie dalej bym myślał co to może być będąc przekonanym że regulator jest sprawny, powiedz tylko gdzie mam kliknąć że pomogłeś?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 01.04.2014 18:58 
Re: Brak ładowania chińska 110
Loczysław napisał(a):
powiedz tylko gdzie mam kliknąć że pomogłeś?
Jeszcze nie pomogłem bo ładowania nie odzyskałeś, jak tak się stanie to zamkniemy temat i to wystarczy, Ty będziesz się cieszył a to wszystko to co zostało tutaj poruszone przyda się innym forumowiczom w podobnych przypadkach.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 24.05.2014 14:18
Posty: 2
Imię: Kamil
Quad: ATV 110
PostWysłany: 24.05.2014 14:23 
Re: Brak ładowania chińska 110
Witam, Mam podobny problem,więc dołączę się do tematu. Prąd ładowania pomiędzy białym i żółtym przewodem wynosiła 2-6V AC. Zmieniłem cewkę ładowania i nadal podobnie - przy przegazówce dochodzi do 12V. Czy możliwe, że kupiłem uszkodzoną cewkę? Czy może jeszcze gdzieś tkwić przyczyna? Dodam, że pomiędzy białym a masą napięcie około 10-30V, a między żółtym i masą 8-25V.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.10.2012 14:16
Posty: 495
Miejscowość: Stare-Boiska
Imię: Daniel
Quad: Bombardier 125
Poprzednie quady: Quad 110
PostWysłany: 24.05.2014 15:23 
Re: Brak ładowania chińska 110
Spróbuj wymienić regulator napięcia.

_________________
Silny Byk Quad 125
Nie maszyna a technika czyni z Cb zawodnika
https://www.facebook.com/pages/Chi%C5%8 ... ts&fref=ts Lajkować


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 24.05.2014 15:53 
Re: Brak ładowania chińska 110
wedela2233 napisał(a):
Prąd ładowania pomiędzy białym i żółtym przewodem wynosiła 2-6V AC
Skąd pomysł na wykonanie tego rodzaju pomiaru, tu dozwolony jest pomiar (żółty do białego) tzw. rezystancji cewki o mniejszej ilości zwojów cewka rozpoczyna się masą łączy się z żółtym a kończy się przewodem białym – rezystancja prawidłowa w granicach 1.5 – 3.2Ω
daniel902 napisał(a):
Spróbuj wymienić regulator napięcia.
Żeby wymienić należy najpierw sprawdzić.
wedela2233 napisał(a):
pomiędzy białym a masą napięcie około 10-30V, a między żółtym i masą 8-25V.
wartości pomiarowe do przyjęcia, oznacza to że cewka ładowania jest nie uszkodzona.

Co teraz, przechodzimy do sprawdzenia rezystancji regulatora napięcia zgodnie ze zdjęciem poniżej:

* miernik uniwersalny ustawiamy na kΩ, wartość pomiędzy (R) a (W) – przybliżona to 138-152kΩ pomiędzy (Y) a (G) – 0, regulator sprawny.

* jeżeli przy próbie tego samego pomiaru jak wyżej pokażą się jakiekolwiek wartości na obydwu parach np. (R) do (W) – 1.314 a (Y) do (G) – 1.243 regulator uszkodzony do wymiany.
Image

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 101 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.