Re: Brak iskry po umyciu. Wszystko wymienione.
silnik napisał(a):
Już ws ystko osuszylem.
Szukając przyczyny braku iskry należy rzetelnie sprawdzić stan poszczególnych elementów elektrycznych, a nie jak piszesz,
masa, przejście z impulsatora i do cewki, instalacja przejrzana – to oznacza że prawie nic nie sprawdziłeś, z wyjątkiem jednej rzeczy poprawnej:
- zasilanie modułu po przekręconej stacyjce, stan naładowania akumulatora (+12V)
- teraz co dalej?, przechodzimy do sprawdzenia cewki wysokiego napięcia:
*
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego.
Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω.
Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość około 03,2 Ω.
Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K Ω . Jeden przewód miernika do środka fajki lub bezpośrednio do przewodu, drugi do masy – wartość około 4.04 Ω.
Cewka sprawna, brak iskry, przechodzimy do sprawdzenia modułu zapłonowego:
Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV 20.
1.Odłączyć przewód czarny/żółty od cewki wysokiego napięcia, jeden przewód miernika włożyć do wsuwki przewodu żółto-czarnego, drugi do masy, włączyć stacyjkę i kręcimy krótko rozrusznikiem, na mierniku ukaże się w sposób pulsujący wartość w granicach 14-16V – moduł jest OK.,
brak jakichkolwiek wskazań na mierniku, oznacza że przechodzimy do ostatniego pomiaru mianowicie do sprawdzenia impulsatora:.
Impulsator - miernik, ustawiamy na 200 Ω lub ,,buzzer,,
Do przewodu niebiesko/żółtego w gnieździe wiązki elektrycznej wsuwamy przewód czerwony miernika – (przewód czarny miernika) wsuwamy do przewodu biało/zielonego, lub zielony(masa), wartości od 104 – 152 Ω – impulsator jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza impulsator do wymiany.