Witajcie,
Quad Bashan 200S-7 chłodzony cieczą, ze standardowym gaźnikiem PZ30.
Usterka: Nie odpala.
Od nowości stoi w ogrzewanym garażu - lepszych warunków już mieć nie można.
Starter kręci poprawnie. Akumulator jałowo 12,8V - w pełni naładowany.
Próbowałem z użyciem takiego battery startera "OSRAM BATTERYstart 400" - kręci wtedy trochę szybciej, ale nadal nie odpala.
Iskra jest. Po wykręceniu świecy i podłączeniu z jednej strony do przewodu WN a z drugiej do ramy - jest ładna iskra.
Próbowałem założyć nowe świece - bez zmian.
Paliwo jest. Gaźnik pełen - po odkręceniu śruby do spuszczania na spodzie gaźnika wężykiem - paliwo płynie.
Wężyki, filtr paliwa i kranik - przedmuchane, czyste.
Filtr powietrza czysty. Założony nowy filtr - bez zmian.
Próba odpalenia bez filtra - bez zmian. Próba odpalenia bez filtra z przytkanym dolotem powietrza - bez zmian.
Gaźnik wyczyszczony i sprawny.
Próbowałem założyć drugi gaźnik - bez zmian.
Próbowałem startować ze ssaniem, bez ssania, dodając gazu i we wszystkich kombinacjach - bez zmian.
I teraz na koniec najważniejsze:
po odkręceniu świecy, nalaniu strzykawką paliwa do cylindra, zakręceniu i podłączeniu świecy - silnik startuje (!) ale pracuje kilka sekund i się wyłącza.
(Miesiąc temu startował i jeździł bez problemu. Świeca była czarna, więc zakładam że mieszanka za bogata była i wymagała regulacji. Ale palił i jeździł.)
Jaka może być przyczyna?
-- dodano 15.12.2023 00:01 --Podzielę się spostrzeżeniami, bo usterek okazało się występować kilka jednocześnie.
1) Lewe powietrze
Brane zarówno przez połączenie "gaźnik - króciec gaźnika" jak i "króciec gaźnika - korpus silnika".
A nie spodziewałem się tutaj usterki, ponieważ króciec gaźnika był jakiś czas temu wymieniany, razem z uszczelkami.
Pomogła wymiana obydwu oringów na nowe.
2) Usterka gaźnika
Uszkodzona sprężyna klapki ssania - ssanie nie załączało się mimo iż dźwigienka widoczna z zewnątrz dobrze zmieniała pozycję.
3) Usterka gaźnika użytego dodatkowo do testów
Dysza pilotująca była zatkana.
I tutaj też nie spodziewałem się tego, że dodatkowy gaźnik wzięty do testów będzie niesprawny. Zatkanie było tak mocne, że nie dało rady go przedmuchać sprężonym powietrzem - puściło dopiero z użyciem drucika.
Quad naprawiony.