Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Bashan 200S-7, nie pali a wszystko już sprawdzone
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 07:03



Odpowiedz  [ 1 post ] 
Bashan 200S-7, nie pali a wszystko już sprawdzone 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 03.12.2023 12:18
Posty: 2
Imię: Rafał
Quad: Bashan 200S-7
PostWysłany: 15.12.2023 00:01 
Bashan 200S-7, nie pali a wszystko już sprawdzone
Witajcie,

Quad Bashan 200S-7 chłodzony cieczą, ze standardowym gaźnikiem PZ30.

Usterka: Nie odpala.

Od nowości stoi w ogrzewanym garażu - lepszych warunków już mieć nie można.

Starter kręci poprawnie. Akumulator jałowo 12,8V - w pełni naładowany.
Próbowałem z użyciem takiego battery startera "OSRAM BATTERYstart 400" - kręci wtedy trochę szybciej, ale nadal nie odpala.

Iskra jest. Po wykręceniu świecy i podłączeniu z jednej strony do przewodu WN a z drugiej do ramy - jest ładna iskra.
Próbowałem założyć nowe świece - bez zmian.

Paliwo jest. Gaźnik pełen - po odkręceniu śruby do spuszczania na spodzie gaźnika wężykiem - paliwo płynie.

Wężyki, filtr paliwa i kranik - przedmuchane, czyste.

Filtr powietrza czysty. Założony nowy filtr - bez zmian.
Próba odpalenia bez filtra - bez zmian. Próba odpalenia bez filtra z przytkanym dolotem powietrza - bez zmian.

Gaźnik wyczyszczony i sprawny.
Próbowałem założyć drugi gaźnik - bez zmian.

Próbowałem startować ze ssaniem, bez ssania, dodając gazu i we wszystkich kombinacjach - bez zmian.

I teraz na koniec najważniejsze:
po odkręceniu świecy, nalaniu strzykawką paliwa do cylindra, zakręceniu i podłączeniu świecy - silnik startuje (!) ale pracuje kilka sekund i się wyłącza.

(Miesiąc temu startował i jeździł bez problemu. Świeca była czarna, więc zakładam że mieszanka za bogata była i wymagała regulacji. Ale palił i jeździł.)

Jaka może być przyczyna?

-- dodano 15.12.2023 00:01 --

Podzielę się spostrzeżeniami, bo usterek okazało się występować kilka jednocześnie.

1) Lewe powietrze
Brane zarówno przez połączenie "gaźnik - króciec gaźnika" jak i "króciec gaźnika - korpus silnika".
A nie spodziewałem się tutaj usterki, ponieważ króciec gaźnika był jakiś czas temu wymieniany, razem z uszczelkami.
Pomogła wymiana obydwu oringów na nowe.

2) Usterka gaźnika
Uszkodzona sprężyna klapki ssania - ssanie nie załączało się mimo iż dźwigienka widoczna z zewnątrz dobrze zmieniała pozycję.

3) Usterka gaźnika użytego dodatkowo do testów
Dysza pilotująca była zatkana.
I tutaj też nie spodziewałem się tego, że dodatkowy gaźnik wzięty do testów będzie niesprawny. Zatkanie było tak mocne, że nie dało rady go przedmuchać sprężonym powietrzem - puściło dopiero z użyciem drucika.

Quad naprawiony. :-)


Ostatnio zmieniony przez rafal_rafal, 15.12.2023 00:01, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1 post ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 29 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.