Autor |
Wiadomość |
Jou123
Rejestracja: 08.01.2020 22:47 Posty: 13
Imię: Jurek
Quad: Kawa Brute Force 750
Poprzednie quady: Brak
|
Wysłany: 09.01.2020 21:18
Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
Witam. Jak już wspomniałem w powitaniu jestem nowym użytkownikiem Brute Force 750 i robię mały remoncik zakupionego sprzętu. Mruga mi na przemian 2WD/4WD ale sposób który nie pasuje do żadnego opisu tzn. napis 2WD świeci przez ok. 3-4sek i wtedy napis 4WD mrugnie na ok. 0.5sek. Nie pasuje to do żadnego opisu. Napędy normalnie działają. Czasami aktuator od hamowania silnikiem po wyłączeniu zapłonu pracuje cały czas i poprzedni właściciel wypinał wtyczkę. Wyczyściłem i zrobiłem sprawdzenia i na razie jest OK ale kontrolki dalej sobie mrugają. Gdzieś w świecie znalazłem 2 filmiki z takim samym problemem bez rozwiązania. Wszystkie rady były uparcie dotyczące przypadku gdy kontrolki mrugają w jednakowych odstępach czasu a tego nie da się dopasować do żadnego z serwisówki.
|
|
|
|
psycho88
Rejestracja: 22.02.2019 20:21 Posty: 36
Imię: Kamil
Quad: Kawasaki kfx400
Poprzednie quady: Polaris Outlaw 700*, Polaris Outlaw 450, Yamaha Grizzly 350, Zongszein 250
|
Wysłany: 11.01.2020 06:44
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
A napięcie sprawdzałeś przy mechanizmie przełączającym napędy?
|
|
|
|
jarecki13
Rejestracja: 27.07.2011 18:41 Posty: 2586 Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
|
Wysłany: 11.01.2020 08:58
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
zobacz na to
Załączniki:
Komentarz do pliku: jest to do modelu 650 cmm
actuator.png [ 136.31 KiB | Obejrzany 4371 razy ]
|
|
|
|
Jou123
Rejestracja: 08.01.2020 22:47 Posty: 13
Imię: Jurek
Quad: Kawa Brute Force 750
Poprzednie quady: Brak
|
Wysłany: 11.01.2020 16:33
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
Dzięki. Nie widziałem tej drugiej tabeli nigdzie. Czyli aktuator hamowania silnikiem do wymiany? Czy jest ktoś na forum kto naprawia albo regeneruje?
|
|
|
|
jarecki13
Rejestracja: 27.07.2011 18:41 Posty: 2586 Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
|
Wysłany: 11.01.2020 18:07
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
Ogólnie to trzeba tylko wymienić potencjometr , ponoć są już gdzieś dostępne musisz poszukać , ja wywaliłem te dziadostwo i latałem bez ale też miałem inne sprężyny w cvt i quad dociskał pasek przy większych obrotach , on odpowiada za hamowanie silnikiem poniżej 7-10 km/h i za dociśniecie paska w początkowej fazie ruszania tak aby ruszał płynnie i nie szarpał.
|
|
|
|
Jou123
Rejestracja: 08.01.2020 22:47 Posty: 13
Imię: Jurek
Quad: Kawa Brute Force 750
Poprzednie quady: Brak
|
Wysłany: 11.01.2020 23:50
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
Właśnie wszystkie tematy z tym potencjometrem związane są już stare i niby każdy gdzieś coś widział że można kupić tylko trzeba poszukać ale nie idzie tego znaleźć niestety.
|
|
|
|
jarecki13
Rejestracja: 27.07.2011 18:41 Posty: 2586 Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
|
Wysłany: 12.01.2020 00:26
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
allie-exp... szukaj tam ale wpisz numery jego , ewentualnie wywal go- daj bay-pas aby cię nie denerwoało migani 4wd-2wd, kup sprężyny które ja miałem i reszta osób z forum (almond i maron) i będzie po sprawie , to ustrojstwo nie jest potrzebne , wcześniej latałem kawką i wydawało mi się że to fajną sprawą , potem hamowania nie miałem i dalej tak samo się latało tylko więcej używałem hamulca - w rinconie tego nie ma i w ogóle mi tego hamowania nie brakuje bo jak jest ślisko i stromo to ten hamulec zetnie koła które i tak wpadną w poślizg ,jedyna rzecz to na twardym suchym podłożu zdaje to egzamin , ale tam samym hamulcem ogarniesz sprawę , więc albo płacisz 1000zł z coś co się zraz popsuje albo 300zł za sprężyny i unieruchamiasz ten actuator, do tego dajesz bay-pass aby nie migało i bawisz się jazdą , wybór należy do ciebie - ja poszedłem po łatwiźnie czyli migało 2wd-4wd bo nie dałem bay pasa ,oczywiście napędy się przełączały i dodałem sprężyny do cvt aby pasek się nie ślizgał w początkowej fazie rozruchu ,potem tylko ogień
|
|
|
|
Jou123
Rejestracja: 08.01.2020 22:47 Posty: 13
Imię: Jurek
Quad: Kawa Brute Force 750
Poprzednie quady: Brak
|
Wysłany: 12.01.2020 14:18
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
A pojedź mi proszę jak ciężko ma chodzić ten elekt który jest poruszany przez ten aktuator bo ciężko mi to w ogóle ruszyć. Tę plastikową osłonę pod którą jest mechanizm mogę zdjąć czy olej się poleje? Gdzie znajdę instrukcję jak zrobić z tymi sprężynami?
|
|
|
|
jarecki13
Rejestracja: 27.07.2011 18:41 Posty: 2586 Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
|
Wysłany: 12.01.2020 15:02
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
wszystko masz opisane w dziale Kawasaki łącznie ze sprężynami epi jak i actuatorem. Jak odkręcisz obudowę cvt(tam gdzie jest pasek) to nic ci się nie wyleje , poszukaj po tematach i będziesz wszystko wiedział , z reszta na youtube masz dużo filmików wystarczy wpisać np. Kawasaki Brute Force actuator lub Kawasaki brute forec epi cvt .
|
|
|
|
Jou123
Rejestracja: 08.01.2020 22:47 Posty: 13
Imię: Jurek
Quad: Kawa Brute Force 750
Poprzednie quady: Brak
|
Wysłany: 12.01.2020 16:23
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
Coś zaczynam kumać. Wystarczy wymienić sprężynę tylną sprzęgła np coś takiego jak niżej? Załącznik:
Screenshot_20200112-154406_Opera.jpg [ 454.53 KiB | Obejrzany 4334 razy ]
Do błota jaki kolor? Niestety ale nie wyświetla zdjęć w żadnym poradniku z Kawasaki. -- dodano 12.01.2020 16:23 --I druga wziąć DRS22? Te modele określają już twardość? Ciężarów nie ruszać?
Ostatnio zmieniony przez Jou123, 12.01.2020 16:23, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
jarecki13
Rejestracja: 27.07.2011 18:41 Posty: 2586 Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
|
Wysłany: 12.01.2020 18:02
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
Tak dokładnie wymieniasz tylko te dwie sprężyny i nie pisz w tym temacie bo nie dotycz to sprężyn tylko actuatora , w drugim temacie gdzie pisałeś są oznaczenia tych sprężyn i takie masz kupić aby było idealnie ,nie za ostro i nie za słabo .
|
|
|
|
mateuszexe
Rejestracja: 24.02.2019 18:12 Posty: 2
Imię: Mateusz
Quad: Kawasaki KVF Brute Force 750
|
Wysłany: 30.03.2020 12:54
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
Cześć, Udało Ci się może opanować temat z aktuatorem? U mnie prawdopodobnie padły obydwa aktuatory. Kontrolki migają naprzemiennie :/
|
|
|
|
Jou123
Rejestracja: 08.01.2020 22:47 Posty: 13
Imię: Jurek
Quad: Kawa Brute Force 750
Poprzednie quady: Brak
|
Wysłany: 02.04.2020 20:43
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
Nie inwestowałem w zakup aktuatora od hamowania silnikiem. Wymieniłem sprężyny więc wszystko chodzi dobrze ale przez mruganie nie miałem sygnalizacji pracy napędu to zrobiłem sobie sygnalizację 4x4 diodą LED przy przełączniku.
|
|
|
|
Marco15265
Rejestracja: 03.09.2018 10:16 Posty: 5
Imię: Marcin
Quad: Kawasaki Brute Force 750 2006
|
Wysłany: 22.11.2020 19:55
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
Ma ktoś instrukcje szczegółowa o co chodzi o ten bay-pas aby nie wywalał błędu ?
|
|
|
|
jarecki13
Rejestracja: 27.07.2011 18:41 Posty: 2586 Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
|
Wysłany: 22.11.2020 21:42
Re: Mruganie 2WD/4WD - bardzo nietypowy przypadek
Jak przełącza ci pstryczek w cvt to znaczy ,że pasek jest za luźny i quad idzie w tryb awaryjny , ewentualnie wywala ci ,,błąd'' BELT a quad normalnie jedzie wtedy musisz zrobić procedurę kasowania błędu BELT który to następnym razem włączy się za 100mth i tak w kółko ,jest to normalna rzecz która ma Ci przypominać o sprawdzeniu stanu paska.
|
|
|
|