Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 00:05



Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 21.12.2014 10:27
Posty: 34
Miejscowość: Radom
Imię: Zbyszek
Quad: Kawasaki Brute Force 750
Poprzednie quady: Yamaha Raptor 660, Dinli 700
PostWysłany: 24.09.2017 17:47 
Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
Witam wspomaganie zamontowane przetestowane i działa rewelacyjnie :D dodam filmik za jakieś 2tyg powód brak czasu :płacz:

Opisze w skrócie plusy i minusy eps może nie każdy będzie chciał :P

Plusy:
- siła wspomagania porównywalna z Grizzly 700
- nie ma drgań na kierownice
- nie musimy się siłować z kierownica w terenie
- mały koszt zestawu 150-200zł
- dla mnie rewelacja :D
- Konstrukcja ramy nie jest przerabiana czy spawana jest tylko dołożone i wygląda jak oryginalne w brutku :P
Minusy:
-wspomaganie ma delikatny luz miedzy kierownica a kołami mi to nie przeszkadza i nie jest to dla mnie wada, znajomi jeździli i rewelacyjnie :D który nie miał epsa już są w trakcie montażu i to nie tylko w brutku ale także kingu czy arctic catie

Pokaże to na filmiku jaki jest luz w trakcie postoju podczas jazdy jazdy luz maleje :) 7:45
https://www.youtube.com/watch?v=MU8TQLtwBF0

Każdy robi na własna odpowiedzialność :P

Sam montaż czy przerobienie kolumny kierowniczej pod EPS nie jest skomplikowany
Co będzie nam potrzebne :
-wspomaganie opel corsa b
-wiertarka stołowa czy ręczna
-szlifierka kątowa
-migomat czy spawarka
-klucze,wkrętaki itp

Zaczynamy

Zamawiamy wspomaganie od opla corsy b koszt na alledrogo czy olx 150-200zł
przy zamawianiu zwrócić uwagę czy jest kompletne jak na zdjęciu
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7UXZLM0EzZXhraFk

-wspomaganie
-komputer z kostkami
-mocowania
-krzyżak

Rozkręcamy quada z wszystkich plastików i odkręcamy kierownice żeby wyciągnąć kolumnę kierownicza
jak już mamy zestaw musimy na początek rozebrać krzyżak nie będę opisywał takich etapów bo książkę bym napisał :P

taki jest nam potrzebny element z krzyżaka
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7S3NyNTR3Wmo4eU0

Następnie dokładamy do kolumny kierowniczej i ustalamy gdzie mamy ciąć kolumnę całość ma miec jak na zdjęciu 10cm !!! nie więcej bo się nie zmieści eps
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7MExudHU0UnNkNTQ
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7eG5abk9hdFFWQWM
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7cFYzMmw0X0NySFk

Następnie
jak już mamy kolumnę rozcięta musimy włożyć ja w imadło żeby troszkę ja spłaszczyć żeby naszedł nam element krzyżaka nie zgniatamy w jakiej kol wiek pozycji trzeba ja ustawić jak na zdjęciu żeby było prosto

https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7R0l3OFVTUmo2SU0
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7Q290TS1Yam4zSHM
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7OVFIdnpWSDhuVjg

Następnie trzeba zaspawać otwór w kolumnie żeby nie zbierała się woda czy piach ja użyłem dużej podkładki i zaspawałem jak na zdjęciach ;)
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7V2R1cnRjODItMU0
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7X2dLY214cG5DSmc

Następnie gdy mamy już przyspawane i wyszlifowane dokładamy element krzyżaka do kolumny kierowniczej i ustalamy długość 10cm jak na strzałkach i ustawiamy osiowość Spawamy potem przewiercamy kolumnę w miejscu krzyżaka tam gdzie otwory i skręcamy śruba zabieg może nie potrzebny spaw wytrzyma ale dla pewności
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7S3NyNTR3Wmo4eU0
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7Uy01MlozNFBCdU0
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7R0lwbkExZUNfM1k
ten element można już pomalować :lol:

Następnie zabieramy się za druga cześć kolumny kierowniczej , musimy odkręcić 3 śruby od wspomagania i ściągnąć cała osłonę jak na zdjęciu
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7UXZLM0EzZXhraFk

potem zaciskamy w imadle wspomaganie jak na zdjęciu i uderzamy młotkiem az nam się rozłączy i usuwamy ten plastik z frezów jak na zdjęciu nie będzie trzeba później uderzać młotkiem tylko będzie się suwać po frezach a blokadę zrobimy :D
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7Z25ySlZjTTRuX00

Następnie musimy przeciąć ten element co ściągnęliśmy z epsa na zdjęciu jest pokazane gdzie ciąć zaznaczyłem w którym miejscu ciąć czarna kreska ale można ciąć jak strzałki pokazują nie ma to większego znaczenia
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7OW90NWR1ZDBsdGs

musimy teraz to ztoczyc tak aby naszła nam kolumna kierownicza najpierw toczymy tulejkę ja to zrobiłem szlifierka i pilnikiem bo nie miałem czasu jeździć po tokarzach na zjecie jest zaznaczone gdzie szlifować
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7NWx0TUl0bW9mNmM

Teraz sprawdzamy tulejkę czy wchodzi nam do kolumny 8)
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7S2pXelNCRGYtWGc

Ważny etap jeśli ktoś chce mieć wyżej kierownice albo niżej to będzie ciał jak uważa ja mam wysokość w originale :D i takie wymiary podam

https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7UHdLd0tWRUw3d2s
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7R0VDVFBsUVRsS2s
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7dUZ5c25WRmM0X2M
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7MG5rMTYxaldFZ00

zwrócić uwagę jak jest ułożona tulejka a mianowicie otwór w niej (nie mylić stron )
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7ZThmeHlmT21KNDA

spawamy i szlifujemy
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7VWpoQXM1eHZSYUU

robimy otwór wzmacniający nawiercamy około 1cm, wkładamy śrubę i spawamy na koniec szlifujemy
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7SUxtR3htaVVVNlk

teraz musimy przewierci otwór i dokładamy nakrętkę na kluczyk 10 i musimy przyspawać w celu skręcenia kolumny z drążkiem kierowniczym żeby kierownicy nie wyrwać
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7SUxtR3htaVVVNlk

Malujemy :D

Następnie obudowę co odkręciliśmy od eps musimy przeciąć tak żeby tylko frezy wystawały tak jak na zdjęciu (nie mam zdjęcia wymiaru ) ale na tym zdjęciu widać jak to wygląda
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7eDdlNFBqZkVRaFU
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7dmJCRWFfRlp5UlU

w środek miedzy obudowa a ośka z frezami włożyłem oringi żeby nie było luzu i co widać na zdjęciu ta gumowa nakładkę to jest od nóżki od podpierania drzwi :P będę miał czas to zrobię lepsze uszczelnienia ale to jest na wysokości filtra quada nie to topie wiec narazie wystarczy :D

malujemy

Proszę o wyrozumiałość uszczelnienia były na szybko tylko do sprawdzenia jak się to sprawuje jeśli ktoś będzie robił to może wymyśli na spokojnie lepsze trwalsze uszczelnienia


Następnie robimy uszczelnię całego epsa odkręcamy śruby najpierw 1 potem 2 i 3 odchylamy delikatnie czyścimy benzyna i uszczelniamy dla mnie najlepsze jest Dirko
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7allUUDNESUNMbm8

Uszczelnienie od strony kolumny kierowniczej gdzie drążki też były zrobione na oringi i masę uszczelniająca i dodatkowo osłona przeguby tylnego od brutka :lol:
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7TW5CX09RZG9odE0
i osłona przegubu
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7aWhWOEJwUVFlV1E

od strony kierownicy usczelnie dodatkowo z amortyzatora od rometa ogara czy jakoś tak :P
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7eDdlNFBqZkVRaFU
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7aWhWOEJwUVFlV1E

Następnie przecinamy kable żeby przedłożyć około 1m będzie nam potrzebny kabel najlepiej od przyczepki 7zył na zdjęciu widać który kabel przeciąć u mnie komputer jest w kuferku na przednik zderzaku
[url][/url]
https://drive.google.com/open?id=0B1r1R ... 0EzZXhraFk


Montujemy !!!
Na początek przykręcamy dolna kolumnę kierownicza następnie wkładamy eps jedyna jego droga dotarcia to jak ściągniemy obudowę filtra powietrza, łączymy z kolumna i skręcamy potem zakładamy kolumnę górną i dokręcamy śrubą na 1o klucz żeby się wyskoczyła, następnie mocowanie kolumny kierowniczej górnej kierownica musi być równo ustawiona z drążkiem dolnym.

Po tym zabiegu jeśli wszystko gra musimy dorobić mocowanie EPS mam tylko zdjęcia gotowego mocowania robione było na quadzie innej możliwości nie widzę. Musimy obciąć mocowanie żeby zostało nam coś takiego
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7eFlvT19LQWxrSGc

następnie przykręcamy ten element do wspomagana dopasowujemy sobie kątownik 3x3 5mm przystawiamy do ramy robimy otwory i łapiemy obejmami, i teraz zaczyna się problem trzeba to przylapac spawami w punktach żeby nie ściągnęło z każdej strony po małym punkcie odkręcamy wyciągamy i spawamy a na koniec malujemy :D
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7bHB3UEFvV2pMejg
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7U1BWempBVnpQbWs
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7anZhNzJtcXNKNUk

Przy kątowniku trzeba wyciąć miejsce na silnik eps
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7V3g0Q2kxYm5SelE


Po tym wszystkim zostało nam podłączenie zasilania i zerowanie potencjometra skrętu :lol:

Podłączamy plus do aku + i masę do aku - jak na zdjęciu
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7UXZLM0EzZXhraFk

Następnie czarny kabelek do masy po stacyjce i zielony do impulsatora jak na zdjęciu (ta biała kosteczka znajduje się z przodu przy lewym kole
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7OW9ZUHhLSEY3cDg
biała kostka przewod czarny i niebieski do czarnego (od iskrownika znajdziecie lecąc po kablu :D
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7LVpGSGZRWnF3a0E

Gotowe palicie maszynę i mamy EPSA po kilku sec 8)

Dla tych to powstało co myślą ze mają EPS są lepsi od brutka bo nie ma (NIE MIAŁ) Grizzly może i ma ale brak mu tego czegoś siły, dźwięku i itd

Pozdrawia Zibi z Radomia Wnosić ulepszenia komentarze co można poprawić za uszczelnienia proszę za wyrozumiałość brak czasu i niecierpliwiec jak to dziala 8)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.11.2008 19:45
Posty: 168
Miejscowość: Haczów
Quad: Yamaha Raptor 700
Poprzednie quady: Can Am Renegade 800
PostWysłany: 24.09.2017 21:54 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
Super można to zamontować do wiekszości quadów bez wspomagania powiedz co masz na myśli kabel do impulsatora do cewki czy gdzie bo mysle o innej marce quada ? a zerowanie pozycji to jak ?

-- dodano 24.09.2017 21:54 --

Czarna kostkę od wspomagania zostawiamy nie podłączoną ?


Ostatnio zmieniony przez waclawsz, 24.09.2017 21:54, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 21.12.2014 10:27
Posty: 34
Miejscowość: Radom
Imię: Zbyszek
Quad: Kawasaki Brute Force 750
Poprzednie quady: Yamaha Raptor 660, Dinli 700
PostWysłany: 24.09.2017 22:29 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
Nie chodzi o cewkę jak masz alternator, jest tam też impulsator jak na zdjeciu wymagane jest podlaczenie ecu pod impulsator

https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7cUM5R1NpVEd6MWs


te kable na pierwszym zdjeciu jest celowo przeciety bo był przedłuzony o 1 m


O widzisz tego nie napisałem odkręcamy 2 śrubki zaznaczone czerwona strzałka i sciagamy osłone
Nastepnie luzujemy 2 srubki zaznaczone zielona strzałką i delikatnie obracamy w lewo albo w prawo , ale to jest dopiero wymagana czynosc po uruchomieniu silnika jesli by wspomaganie skrecało w lewo badz w prawo w tedy dopiero kalibrujemy pozycje ;)
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7SDA5bWJkNnAzb3c


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.11.2008 19:45
Posty: 168
Miejscowość: Haczów
Quad: Yamaha Raptor 700
Poprzednie quady: Can Am Renegade 800
PostWysłany: 25.09.2017 20:20 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
O widzisz teraz wszystko już jest jasne super poradnik na pewno się przyda ,a te trzy pozostałe kabelki w białej kostce zostawiamy wolne , wiesz może do czego są podłączone w samochodzie ? Zastanawia mnie jeszcze ten luz na kierownicy bo w aucie nie występuje jak ruszysz kierownicą to momentalnie ruszają się koła :mysli:


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 21.12.2014 10:27
Posty: 34
Miejscowość: Radom
Imię: Zbyszek
Quad: Kawasaki Brute Force 750
Poprzednie quady: Yamaha Raptor 660, Dinli 700
PostWysłany: 25.09.2017 21:47 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
Te trzy kabelki są zbedne
- jeden z nich to dioda informująca ze eps działa w trybie awaryjnym czyli cały czas na full :lol:

- drugi kabelek szczytuje prędkość i w zależności od prędkości wspomaganie słabnie ale nie wiem czy to zadziała z naszymi czujnika prędkości bo pewnie nie. ale nie jestem pewny maja inne wartości podejrzewam

- trzeci z tego co pamiętam to chyba był do esp wpięty

Poszukam rozpiski jaki kolor kabla za co odpowiada :D

Wiec tak eps w samochodzie ma około 3.5obrotow kierownica a w quadzie 0.5 w samochodzie tego nie wyczujesz bo jest kilka obrotów kierownica
Budowa EPS jest taka ze składa się z dwóch drążków które są ze sobą połączone drążkiem skrętnym (taki pręt który można skręcać ) i tak od strony kierownicy na drążku jest sensor skrętu i w momencie skrętu kierownica sensor daje sygnał ze silnik musi zacząć pracować i skręca drugim drążkiem ,właśnie te dla drążki są połączone tym prętem skrętnym
i dlatego mamy taki luz wyczuwalny na postoju

Myślałem nad tym żeby zmienić pręt na twardszy to w tedy nie będzie tak łatwo się podawał i nie będzie luzu, ale może wyjść coś takiego ze już nie będzie działało wspomaganie tak delikatnie tylko będzie trzeba użyć więcej siły

Dla mnie osobiście jest ok i nic nie zmieniam 8)
'
Zrobiłem prowizoryczny rysunek jak to działa :D
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7V0JaS3dZZGhIVW8


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.11.2008 19:45
Posty: 168
Miejscowość: Haczów
Quad: Yamaha Raptor 700
Poprzednie quady: Can Am Renegade 800
PostWysłany: 25.09.2017 22:21 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
a tak to zbudowali myślałem że to jedna całość ciekawe czy np w can amie czy yamasze też tak jest czy na sztywno .


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 21.12.2014 10:27
Posty: 34
Miejscowość: Radom
Imię: Zbyszek
Quad: Kawasaki Brute Force 750
Poprzednie quady: Yamaha Raptor 660, Dinli 700
PostWysłany: 25.09.2017 22:59 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
nie zrozumiałeś działania EPS elektrycznego wszystkie są tak zbudowane tylko pisałem Yamaha czy inny quad ma tego pręta twardszego np pręt w samochodzie na skręcenie go wystarczy siła 3kg w Yamaha Grizzly EPS 7kg Nie może być na sztywno bo by sensor nie wiedział kiedy ruszyć silnikiem :D dlatego po miedzy nimi jest ten drążek skrętny

-- dodano 25.09.2017 23:56 --

Zobacz jeszcze raz na ten rysunek i powiedzmy ze nie ma silnika i sensora I jeśli byś skręcał kierownica to koła by stały w miejscu a ten drążek skrętny by się skręcał. Dlatego sensor jest przy kierownicy i jak skręcasz to daje sygnał na silnik i w tym momencie dolny drążek skręca :)

-- dodano 25.09.2017 23:59 --

Za 2tyg może wczesnej nagram filmik jak to działa i wszystko wytłumaczę na filmiku budowę itp


Ostatnio zmieniony przez jankeswr1987 25.09.2017 22:59, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.11.2008 19:45
Posty: 168
Miejscowość: Haczów
Quad: Yamaha Raptor 700
Poprzednie quady: Can Am Renegade 800
PostWysłany: 25.09.2017 23:17 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
Wszystko jasne dzięki za lekcję ale filmik i tak z przyjemnością obejrzę . :brawo1:


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 27.06.2016 19:12
Posty: 3
Imię: Andrzej
Quad: Kawasaki Brute Force 750i
PostWysłany: 01.10.2017 14:24 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
Witam, jeżeli doszło by do awarii tego wspomagania (np. Zalany sterownik) to wtedy nie będzie możliwe skręcanie kołami ?


 
Profil

Rejestracja: 21.12.2014 10:27
Posty: 34
Miejscowość: Radom
Imię: Zbyszek
Quad: Kawasaki Brute Force 750
Poprzednie quady: Yamaha Raptor 660, Dinli 700
PostWysłany: 02.10.2017 09:22 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
Jeśli by już doszło do zalania i przypuśćmy ze wspomaganie padnie, można dalej jechać i skręcać tylko będzie luz na kierownicy wszystko pokaże na filmie :D Dlatego sterownik musi być dobrze zabezpieczony ja schowałem go w kuferku na przednik stelażu widać na zdjęciu. co do silnika czy przekładni jest uszczelniony masa uszczelniająca a sensor skrętu fabrycznie już był uszczelniony :D
Jeśli chodzi o sterownik to nie ma możliwości go uszczelnienia żeby było to rozbieralne no chyba ze ktoś zaleje całość z kostkami w silikon :lol:


 
Profil

Rejestracja: 27.06.2016 19:12
Posty: 3
Imię: Andrzej
Quad: Kawasaki Brute Force 750i
PostWysłany: 02.10.2017 13:11 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
Super. Nic tylko zamawiać wspomaganie z Opla Corsa, wygospodarować czas i zabierać się za montaż :D . Wielkie dzięki za opis tego przeszczepu na pewno skorzystam. :brawo1:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.02.2009 16:40
Posty: 825
Miejscowość: Suwałki
Quad: Renegade 570 xxc ,Kymco maxxer 450i
Poprzednie quady: CF Moto x8,lucky star 400 ,cf 500,shineray250-9c,atv110
PostWysłany: 16.09.2020 20:47 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
I jak to się sprawuje po czasie ?


 
Profil

Rejestracja: 11.08.2023 06:20
Posty: 1
Imię: Łukasz
Quad: Kvf 750i
Poprzednie quady: Kfx
PostWysłany: 13.08.2023 07:11 
Re: Poradnik Kawasaki kvf 750 montaż wspomagania EPS z auta
Witam, mając jakiś czas temu Suzuki samurai założyłem mu wspomaganie z toyoty yaris i wydaje mi się że tam takiego luzu nie było. Wspomaganie oczywiście działało w trybie awaryjnym (podłączony +, - i sygnał że stacyjki )
Działało to super ,uszczelnić się dało. Mocowania też chyba łatwiej byłoby zrobić.
Stałem się posiadaczem kvf i pewnie kiedyś się za to zabiorę i dam znać.
Film instruktażowy

https://youtu.be/FjoOnEto9uE


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.