spoko, bardzo fajnie się lata
w większości śmigam na 12,8
tylko jak mam traskę asfaltem to zmieniam
ostatnie spalanie na 12,8 teren mieszany 14 litrów na 100
-- dodano 19.06.2011 16:38 --poszperałem trochę po forach i znalazłem
chemicznie optymalny afr to 1:14,7 (fabrycznie)
tunerzy z założenia dają miedzy 12,4 a 13,0
jedna z osób proponowała 12,0 z dołu do 11,0 w górze obrotów
-- dodano 19.10.2011 16:40 --dawno się tu nie pokazywałem ale nadszedł czas cos naskrobać
dorwałem ostatnio mapę od jednego z kolegów z forum MIMB w USA
co dziwne mapa miała dwie oddzielne tabele na każdy cylinder
nie udało mi się jej wgrać ponieważ mój PCV krzyczał że zły numer urządzenia
zacząłem kombinować jak dodać tę dodatkową tabelę
metodą prób i błędów doszedłem to tego:
klikamy na "Map Tools"
wybieramy "Advence/Demote Map"
pokazuje nam się dodatkowe menu
w opcji "Fuel Tables" zmieniamy z "Basic" na "Cylinder advanced"
zatwierdzamy i gotowe, mamy dwie tabele
<script src='http://img856.imageshack.us/shareable/?i=przechwytywaniexx.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>

</noscript>
oczywiście żeby skopiować mapy od mojego kolegi z USA musiałem posłużyć się prostą metodą "kopiuj, wklej"
i pokopiować wszystkie wartości do odpowiednich tabel
w ten sam sposób ustalamy tabele dla poszczególnych biegów przy manualnych skrzyniach
zamiast "Cylinder advanced" wybieramy "Gear advanced"
miłego grzebania
-- dodano 19.10.2011 16:48 --zapomniałem dodać że ustawiając bardziej tłustą mieszankę na II cylindrze chronimy go przed przegrzaniem co często ma miejsce w naszych brutkach
-- dodano 22.11.2013 16:21 --po dłuższej przerwie postanowiłem odświeżyć ten wątek
jako że zamontowałem dziś nowego power commandera V będę na bieżąco informował tym jak działa i czym różni się od PCV pierwszej generacji
na początek wygląd
gabaryty pozostały te same , zmieniła się nieco szata graficzna obudowy
na pierwszy rzut oka widać iż przybyło nieco wtyczek, oprócz kostek wtryskowych mamy możliwość wpięcia się w obudwie cewki oraz w czujnik położenia wału
i w tym tkwi najważniejsza różnica......w nowym PCV możemy modyfikować zarówno mapę wtrysków jak i zapłon
w związku z ilością wtyczek oraz miejsca ich wpinania nie obejdzie się bez zdjęcia prawego boku oraz obudowy podstawy kierownicy
całość montażu zajeła mi około godziny .......... cieżko było znależć wtyczkę czujnika położenia wału (poprzez wcześniejsze przeróbki gada elektryka nie wygląda już całkiem fabrycznie )
od jutra zacznę zabawy z laptopem , wtedy napiszę coś więcej.........
a testy w terenie zacznę po zamontowaniu nowego tłumika
-- dodano 22.11.2013 16:21 --po dłuższej przerwie postanowiłem odświeżyć ten wątek
jako że zamontowałem dziś nowego power commandera V będę na bieżąco informował tym jak działa i czym różni się od PCV pierwszej generacji
na początek wygląd
gabaryty pozostały te same , zmieniła się nieco szata graficzna obudowy
na pierwszy rzut oka widać iż przybyło nieco wtyczek, oprócz kostek wtryskowych mamy możliwość wpięcia się w obudwie cewki oraz w czujnik położenia wału
i w tym tkwi najważniejsza różnica......w nowym PCV możemy modyfikować zarówno mapę wtrysków jak i zapłon
w związku z ilością wtyczek oraz miejsca ich wpinania nie obejdzie się bez zdjęcia prawego boku oraz obudowy podstawy kierownicy
całość montażu zajeła mi około godziny .......... cieżko było znależć wtyczkę czujnika położenia wału (poprzez wcześniejsze przeróbki gada elektryka nie wygląda już całkiem fabrycznie )
od jutra zacznę zabawy z laptopem , wtedy napiszę coś więcej.........
a testy w terenie zacznę po zamontowaniu nowego tłumika
-- dodano 22.11.2013 16:21 --po dłuższej przerwie postanowiłem odświeżyć ten wątek
jako że zamontowałem dziś nowego power commandera V będę na bieżąco informował tym jak działa i czym różni się od PCV pierwszej generacji
na początek wygląd
gabaryty pozostały te same , zmieniła się nieco szata graficzna obudowy
na pierwszy rzut oka widać iż przybyło nieco wtyczek, oprócz kostek wtryskowych mamy możliwość wpięcia się w obudwie cewki oraz w czujnik położenia wału
i w tym tkwi najważniejsza różnica......w nowym PCV możemy modyfikować zarówno mapę wtrysków jak i zapłon
w związku z ilością wtyczek oraz miejsca ich wpinania nie obejdzie się bez zdjęcia prawego boku oraz obudowy podstawy kierownicy
całość montażu zajeła mi około godziny .......... cieżko było znależć wtyczkę czujnika położenia wału (poprzez wcześniejsze przeróbki gada elektryka nie wygląda już całkiem fabrycznie )
od jutra zacznę zabawy z laptopem , wtedy napiszę coś więcej.........
a testy w terenie zacznę po zamontowaniu nowego tłumika
