Witam wspomaganie zamontowane przetestowane i działa rewelacyjnie

dodam filmik za jakieś 2tyg powód brak czasu
Opisze w skrócie plusy i minusy eps może nie każdy będzie chciał
Plusy:
- siła wspomagania porównywalna z Grizzly 700
- nie ma drgań na kierownice
- nie musimy się siłować z kierownica w terenie
- mały koszt zestawu
150-200zł - dla mnie rewelacja
- Konstrukcja ramy nie jest przerabiana czy spawana jest tylko dołożone i wygląda jak oryginalne w brutku
Minusy:
-wspomaganie ma delikatny luz miedzy kierownica a kołami mi to nie przeszkadza i nie jest to dla mnie wada, znajomi jeździli i rewelacyjnie

który nie miał epsa już są w trakcie montażu i to nie tylko w brutku ale także kingu czy arctic catie
Pokaże to na filmiku jaki jest luz w trakcie postoju podczas jazdy jazdy luz maleje

7:45
https://www.youtube.com/watch?v=MU8TQLtwBF0Każdy robi na własna odpowiedzialność
Sam montaż czy przerobienie kolumny kierowniczej pod EPS nie jest skomplikowany
Co będzie nam potrzebne :
-wspomaganie opel corsa b
-wiertarka stołowa czy ręczna
-szlifierka kątowa
-migomat czy spawarka
-klucze,wkrętaki itp
ZaczynamyZamawiamy wspomaganie od
opla corsy b koszt na alledrogo czy olx
150-200zł przy zamawianiu zwrócić uwagę czy jest kompletne jak na zdjęciu
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7UXZLM0EzZXhraFk-wspomaganie
-komputer z kostkami
-mocowania
-krzyżak
Rozkręcamy quada z wszystkich plastików i odkręcamy kierownice żeby wyciągnąć kolumnę kierownicza
jak już mamy zestaw musimy na początek rozebrać krzyżak nie będę opisywał takich etapów bo książkę bym napisał
taki jest nam potrzebny element z krzyżaka
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7S3NyNTR3Wmo4eU0Następnie dokładamy do kolumny kierowniczej i ustalamy gdzie mamy ciąć kolumnę całość ma miec jak na zdjęciu 10cm !!! nie więcej
bo się nie zmieści eps https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7MExudHU0UnNkNTQhttps://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7eG5abk9hdFFWQWMhttps://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7cFYzMmw0X0NySFk
Następnie jak już mamy kolumnę rozcięta musimy włożyć ja w imadło żeby troszkę ja spłaszczyć żeby naszedł nam element krzyżaka nie zgniatamy w jakiej kol wiek pozycji trzeba ja ustawić jak na zdjęciu żeby było prosto
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7R0l3OFVTUmo2SU0https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7Q290TS1Yam4zSHMhttps://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7OVFIdnpWSDhuVjgNastępnie trzeba zaspawać otwór w kolumnie żeby nie zbierała się woda czy piach ja użyłem dużej podkładki i zaspawałem jak na zdjęciach
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7V2R1cnRjODItMU0https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7X2dLY214cG5DSmcNastępnie gdy mamy już przyspawane i wyszlifowane dokładamy element krzyżaka do kolumny kierowniczej i ustalamy długość
10cm jak na strzałkach i ustawiamy osiowość
Spawamy potem przewiercamy kolumnę w miejscu krzyżaka tam gdzie otwory i skręcamy śruba zabieg może nie potrzebny spaw wytrzyma ale dla pewności
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7S3NyNTR3Wmo4eU0https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7Uy01MlozNFBCdU0https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7R0lwbkExZUNfM1kten element można już pomalować
Następnie zabieramy się za druga cześć kolumny kierowniczej , musimy odkręcić 3 śruby od wspomagania i ściągnąć cała osłonę jak na zdjęciu
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7UXZLM0EzZXhraFkpotem zaciskamy w imadle wspomaganie jak na zdjęciu i uderzamy młotkiem az nam się rozłączy i usuwamy ten plastik z frezów jak na zdjęciu nie będzie trzeba później uderzać młotkiem tylko będzie się suwać po frezach a blokadę zrobimy
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7Z25ySlZjTTRuX00Następnie musimy przeciąć ten element co ściągnęliśmy z epsa na zdjęciu jest pokazane gdzie ciąć zaznaczyłem w którym miejscu ciąć
czarna kreska ale można ciąć jak strzałki pokazują nie ma to większego znaczenia
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7OW90NWR1ZDBsdGsmusimy teraz to ztoczyc tak aby naszła nam kolumna kierownicza najpierw toczymy tulejkę ja to zrobiłem szlifierka i pilnikiem bo nie miałem czasu jeździć po tokarzach na zjecie jest zaznaczone gdzie szlifować
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7NWx0TUl0bW9mNmMTeraz sprawdzamy tulejkę czy wchodzi nam do kolumny
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7S2pXelNCRGYtWGcWażny etap jeśli ktoś chce mieć wyżej kierownice albo niżej to będzie ciał jak uważa ja mam wysokość w originale

i takie wymiary podam
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7UHdLd0tWRUw3d2shttps://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7R0VDVFBsUVRsS2shttps://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7dUZ5c25WRmM0X2Mhttps://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7MG5rMTYxaldFZ00zwrócić uwagę jak jest ułożona tulejka a mianowicie otwór w niej (nie mylić stron )
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7ZThmeHlmT21KNDAspawamy i szlifujemy
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7VWpoQXM1eHZSYUUrobimy otwór wzmacniający nawiercamy około 1cm, wkładamy śrubę i spawamy na koniec szlifujemy
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7SUxtR3htaVVVNlkteraz musimy przewierci otwór i dokładamy nakrętkę na kluczyk 10 i musimy przyspawać w celu skręcenia kolumny z drążkiem kierowniczym żeby kierownicy nie wyrwać
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7SUxtR3htaVVVNlkMalujemy
Następnie obudowę co odkręciliśmy od eps musimy przeciąć tak żeby tylko frezy wystawały tak jak na zdjęciu (nie mam zdjęcia wymiaru ) ale na tym zdjęciu widać jak to wygląda
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7eDdlNFBqZkVRaFUhttps://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7dmJCRWFfRlp5UlUw środek miedzy obudowa a ośka z frezami włożyłem oringi żeby nie było luzu i co widać na zdjęciu ta gumowa nakładkę to jest od nóżki od podpierania drzwi

będę miał czas to zrobię lepsze uszczelnienia ale to jest na wysokości filtra quada nie to topie wiec narazie wystarczy
malujemy
Proszę o wyrozumiałość uszczelnienia były na szybko tylko do sprawdzenia jak się to sprawuje jeśli ktoś będzie robił to może wymyśli na spokojnie lepsze trwalsze uszczelnieniaNastępnie robimy uszczelnię całego epsa odkręcamy śruby najpierw 1 potem 2 i 3 odchylamy delikatnie czyścimy benzyna i uszczelniamy dla mnie najlepsze jest Dirko
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7allUUDNESUNMbm8Uszczelnienie od strony kolumny kierowniczej gdzie drążki też były zrobione na oringi i masę uszczelniająca i dodatkowo osłona przeguby tylnego od brutka
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7TW5CX09RZG9odE0 i osłona przegubu
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7aWhWOEJwUVFlV1Eod strony kierownicy usczelnie dodatkowo z amortyzatora od rometa ogara czy jakoś tak
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7eDdlNFBqZkVRaFUhttps://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7aWhWOEJwUVFlV1ENastępnie przecinamy kable żeby przedłożyć około 1m będzie nam potrzebny kabel najlepiej od przyczepki 7zył na zdjęciu widać który kabel przeciąć u mnie komputer jest w kuferku na przednik zderzaku
[url][/url]
https://drive.google.com/open?id=0B1r1R ... 0EzZXhraFkMontujemy !!! Na początek przykręcamy dolna kolumnę kierownicza następnie wkładamy eps jedyna jego droga dotarcia to jak ściągniemy obudowę filtra powietrza, łączymy z kolumna i skręcamy potem zakładamy kolumnę górną i dokręcamy śrubą na 1o klucz żeby się wyskoczyła, następnie mocowanie kolumny kierowniczej górnej kierownica musi być równo ustawiona z drążkiem dolnym.
Po tym zabiegu jeśli wszystko gra musimy dorobić mocowanie EPS mam tylko zdjęcia gotowego mocowania robione było na quadzie innej możliwości nie widzę. Musimy obciąć mocowanie żeby zostało nam coś takiego
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7eFlvT19LQWxrSGcnastępnie przykręcamy ten element do wspomagana dopasowujemy sobie kątownik 3x3 5mm przystawiamy do ramy robimy otwory i łapiemy obejmami, i teraz zaczyna się problem trzeba to przylapac spawami w punktach żeby nie ściągnęło z każdej strony po małym punkcie odkręcamy wyciągamy i spawamy a na koniec malujemy
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7bHB3UEFvV2pMejghttps://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7U1BWempBVnpQbWshttps://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7anZhNzJtcXNKNUkPrzy kątowniku trzeba wyciąć miejsce na silnik eps
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7V3g0Q2kxYm5SelEPo tym wszystkim zostało nam podłączenie zasilania i zerowanie potencjometra skrętu
Podłączamy plus do aku + i masę do aku - jak na zdjęciu
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7UXZLM0EzZXhraFkNastępnie czarny kabelek do masy po stacyjce i
zielony do impulsatora jak na zdjęciu (ta biała kosteczka znajduje się z przodu przy lewym kole
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7OW9ZUHhLSEY3cDgbiała kostka przewod czarny i niebieski do czarnego (od iskrownika znajdziecie lecąc po kablu
https://drive.google.com/open?id=0B1r1RUM8xRk7LVpGSGZRWnF3a0EGotowe palicie maszynę i mamy EPSA po kilku sec
Dla tych to powstało co myślą ze mają EPS są lepsi od brutka bo nie ma (NIE MIAŁ) Grizzly może i ma ale brak mu tego czegoś siły, dźwięku i itd Pozdrawia Zibi z Radomia Wnosić ulepszenia komentarze co można poprawić za uszczelnienia proszę za wyrozumiałość brak czasu i niecierpliwiec jak to dziala
