Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - mapy do modułów powercommander III i V
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 21.05.2024 18:57



Odpowiedz  [ 128 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
mapy do modułów powercommander III i V 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 16.03.2011 16:48 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
kilka postów wyżej masz link do jej ściągnięcia

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2010 23:54
Posty: 45
Miejscowość: KRA
Quad: Niestety brak
Poprzednie quady: Zielony Zdzisiek KQ 750
PostWysłany: 17.03.2011 15:40 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
Cześć,

Tak z zainteresowaniem patrzę na to urządzenie i nie wiem kto i po co wydaje tyle pieniędzy na prostą świnię :).

swoją drogą ze strojeniem tego niech Was również nie ponosi za bardzo bo żadne auto tuny czy strojenie na wyczucie tu nie może mieć miejsca chyba że chcecie żeby nie tylko quad plywal w jeziorze ale również tlok w misce olejowej :D.

Strojenie musi odbywać się podczas jazdy pod obciążeniem zmiennym to raz a dwa przy rzeczywistym odczycie AFR podczas tej jazdy aby optymalnie dobrać mieszankę, ustawić wyprzedzenie zapłonu czy przesunąć odcięcie obrotów.

samo przesówanie obrotów ma zgubny wpływ na silnik.
Jeżeli ktoś byłby chętny aby nabyć trochę więcej informacji to dajcie znać może uda mi się napisać szerszy artukół na temat tuningu silników spalinowych, bo tym między innymi się zajmuję.

Pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam Michał.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.09.2010 16:26
Posty: 1624
Miejscowość: okolice Zakopane
Quad: kawałsuki Brute Force kvf650
PostWysłany: 17.03.2011 16:06 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
misiek_krk
no to zacznij pisać
ja jestem bardzo zainteresowany :^^D:

jestem jak najbardziej za takim tuningiem ale muśi być zrobiony profi z dogranymi parametrami

_________________
Boro
utv w budowie :cfa: viewtopic.php?f=23&t=35656
Galeria
http://img153.imageshack.us/g/snc00533w.jpg/


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2010 23:54
Posty: 45
Miejscowość: KRA
Quad: Niestety brak
Poprzednie quady: Zielony Zdzisiek KQ 750
PostWysłany: 17.03.2011 17:10 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
Na początek wszyscy muszą wiedzieć, że tuning silnika nie polega na wsadzeniu wydechu z allegro + gotowej kostki-chipa i będzie gitara. Tym bardziej w pojazdach narażonych na tak skrajne warunki pracy jakimi są quady.

Musimy sobie uświadomić jak duża ilość rzeczy MUSI zostać zmodyfikowana aby osiągnąć odczuwalne korzyści i że każda kolejna modyfikacja niesie za sobą i plusy i minusy i co bardzo ważne wymusza każdorazowo nowego strojenia.

Zacznijmy więc od początku.
W bardzo dużym uproszczeniu aby mieć więcej mocy musimy dostarczyć do komory spalania więcej mieszanki oraz zapalić ją w najbardziej optymalnym momencie a następnie jak najkorzystniej się jej pozbyć.

Aby dostarczyć więcej powietrza (jak najzimniejszego/gęstszego) jesteśmy zmuszeni przebudować układ dolotowy. Robi się to korzystając z mniej restrykcyjnych filtrów, poprzez zmianę średnicy przepustnicy, zmianę średnicy oraz kształtu kolektora dolotowego, modyfikację kanałów ssących głowicy oraz stosowanie wałków rozrządu o zwiększonym wzniosie krzywki i/lub innym czasie otwarcia. Oczywiscie aby wydobyć maksymalną moc najlepiej przeprowadzić wszystkie te modyfikacje.

Okey czyli mamy powietrze, no to teraz trzeba odpowiednio więcej paliwa, no dobra ale więcej znaczy ile ? i w jaki sposób ?
Są to bardzo ważne kluczowe zagadnienia bo to właśnie stosunek paliwa do powietrza dalej zwany AFR decyduje o tym czy silnik pracuje właściwie.

W książkach do fizyki można spotkać się z definicją , że stechiometrycznym AFR dla PB jest 14,7:1 czyli mieszanka jednego kg benzynki i 14,7 kg powietrza jest mieszanką idealną bo spala się całkowicie.

Może i fajnie ale w realnym życiu średnio się to sprawdza a już na pewno nie w dziedzinie, którą się tu zajmujemy.
Każdy silnik jest inny i tak naprawdę nie ma sprawdzonej recepty na jakim AFR silnik pracuje najlepiej trzeba to testować na konkretnym egzemplarzu na hamowni obciążeniowej.
Nie mniej jednak BARDZO ważną rzeczą jest to, że im wyższy AFR czyli paliwa mniej tym temperatura w silniku zasilanym PB rośnie a jak urośnie za bardzo to wypalają się gniazda zaworowe a w pewnych wypadkach deformują/topią się tłoki.
Należy pamiętać zatem, że lepiej aby mieszanka była zbyt bogata niż zbyt uboga.

Wracając jeszcze do naszego AFR to ja osobiście kiedy stroję samochody wolnossące to zwykle jako bazę przyjmuję , że AFR powinien oscylować w granicach 13,5 przy niskich(nie jałowych tylko jak damy w palnik to przy początkowym stadium wkręcania się na obroty) obrotach i proporcjonalnie opadające do 12 - 12,5 przy obrotach maksymalnych.

Na takim można ostrożnie powiedzieć uniwersalnym schemacie można potem robić korekty indywidualnie.

No wszystko spoko tylko jak ten AFR zmierzyć/obliczyć ?
I tu jest największy problem. Do pomiaru mieszanki służy szerokopasmowa sonda lambda, niestety bardzo droga i niewielu prywatnych użytkowników taką posiada bo kosztuje koło 1200 PLN w wersji bez wyświetlacza.

Firmy (mam nadzieje, że wszystkie) strojące silniki posiadają takie sondy a niektóre je wypożyczają za niewielką opłatą.

Na razie tak zacząłem ale muszę lecieć, wrócę do domu to dokończę....

_________________
Pozdrawiam Michał.


Ostatnio zmieniony przez misiek_krk, 17.03.2011 17:10, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 17.03.2011 17:30 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
w taką właśnie sondę wyposażony jest moduł autotune i strojenie następuje jak najbardziej pod obciążeniem bo podczas jazdy w warunkach naturalnych a nie w hamowni
mam nadzieję że przestudiowałeś strony i producenta czyli dynojet jak również strony poświęcone tuningowi quadów tym ustrojstwem takie jak highlifter, kawieriders lub mudd in my blood
będziesz więc mógł ustosunkować się do zawartych tam treści i udzielić nam laikom wielu cennych rad na co powiiniśmy zwrócić uwagę

jest to pierwszy temat odnoszący się do tematyki powercommandera jako tako
do tej pory każdy strojący te sprzęty a także osoby którym za grube pieniądze te sprzęty zestrojono nie kwapiły się do dzielenia tą wiedzą w szczegółach
jedno z powodu możliwości utraty zarobku drudzy skoro już wydali kasę to po co będą teraz udostępniać pewne rzeczy darmo

poza tym nie piszemy tu na temat wydechów i kostek z allegro tylko o produktach uznanych firm z branży tuningowej

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.09.2010 16:26
Posty: 1624
Miejscowość: okolice Zakopane
Quad: kawałsuki Brute Force kvf650
PostWysłany: 17.03.2011 18:03 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
dalej dalej
fajnie się rozwija temat

wydaje mi się jednak że silniki samochodowe a np quadowe to nie to samo :mysli:

_________________
Boro
utv w budowie :cfa: viewtopic.php?f=23&t=35656
Galeria
http://img153.imageshack.us/g/snc00533w.jpg/


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.05.2008 08:09
Posty: 281
Miejscowość: Łódź
Quad: Kawasaki Brute Force 750i, pcV+AT, HMF Penland, KN
PostWysłany: 17.03.2011 18:44 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
Nie sądzę żeby DynoJet pozwolił sobie na wypuszczenie czegoś czym tak łatwo sknocić silnik. Power commandery są właśnie skierowane głównie do laików motoryzacyjnych, stosowane na całym świecie do quadów, motocykli itp. wszytkich marek. Gdyby usterki spowodowane pcV lub pcIII były powszechne to produkt przestałby się sprzedawać. Pewnie, że jakaś elementarna wiedza jest potrzebna ale nie demonizujmy. Dobrze, że znalazł się fachowiec, który chce się dzielić wiedzą bo jak zauważył derhund wiedza na ten temat w Polsce jest jeszcze w powijakch. Mam nadzieję, że dzięki m.in. temu wątkowi wielu osobom rozjaśni się w "łepetynach" i nic nie zepsują podczas grzebania w ustawieniach swoich maszyn:D Ja też z niecierpiliwością czekam na rozwinięcie tematu. Pomysł z artykułem jest super.

_________________
Kawasaki Brute Force 750i, Power Commander V + Auto Tune, HMF Penland, filtr KN,, 26x11-12 (tył), 26x9-12(przód), oraz różne własne i podpatrzone u innych patenty ;-)


Ostatnio zmieniony przez gery, 17.03.2011 18:44, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2010 23:54
Posty: 45
Miejscowość: KRA
Quad: Niestety brak
Poprzednie quady: Zielony Zdzisiek KQ 750
PostWysłany: 17.03.2011 19:02 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
derhund napisał(a):
w taką właśnie sondę wyposażony jest moduł autotune i strojenie następuje jak najbardziej pod obciążeniem bo podczas jazdy w warunkach naturalnych a nie w hamowni
mam nadzieję że przestudiowałeś strony i producenta czyli dynojet jak również strony poświęcone tuningowi quadów tym ustrojstwem takie jak highlifter, kawieriders lub mudd in my blood
będziesz więc mógł ustosunkować się do zawartych tam treści i udzielić nam laikom wielu cennych rad na co powiiniśmy zwrócić uwagę

jest to pierwszy temat odnoszący się do tematyki powercommandera jako tako
do tej pory każdy strojący te sprzęty a także osoby którym za grube pieniądze te sprzęty zestrojono nie kwapiły się do dzielenia tą wiedzą w szczegółach
jedno z powodu możliwości utraty zarobku drudzy skoro już wydali kasę to po co będą teraz udostępniać pewne rzeczy darmo

poza tym nie piszemy tu na temat wydechów i kostek z allegro tylko o produktach uznanych firm z branży tuningowej


Faktem jest nie doczytałem, że zestaw zawiera szerokopasmówkę teraz wiem skąd cena.
Nie zacząłem swojej wypowiedzie aby się wymądrzać i wcale nie uważam, że to zły produkt po prostu prawdą jest że samo jego zastooswanie bez optymalnego wystrojenie da niewiele albo nic.
Ponieważ nie posiadam takiego urządzenia (tegop konkretnego) mógłbyś wstawić wykres AFR w funkcji obrotów do obciążenia silnika z całego zakresu obrotów wtedy będę w stanie powiedzieć czy autotune wystroił się poprawnie i co mógłbyś poprawić.
A poprawiać po automatach zawsze jest co bo silnik silnikowi nie równy to raz a dwa co by nie pisać są to tylko algorytmy które muszą być uniwersalne.
Co do dzielenia się wiedzą wiem jak jest dlatego że jestem jedną z pierwszych jak nie pierwszą osobą w Polsce , która zdradziła "tajniki" strojenia doładowanych silników diesla (TDi, HDi itd) ;)

gery napisał(a):
Nie sądzę żeby DynoJet pozwolił sobie na wypuszczenie czegoś czym tak łatwo sknocić silnik. Power commandery są właśnie skierowane głównie do laików motoryzacyjnych, stosowane na całym świecie do quadów, motocykli itp. wszytkich marek.


Nie montaż tego urządzenia knoci silnik tylko sposób wystrojenia.


boro v2 brute napisał(a):
wydaje mi się jednak że silniki samochodowe a np quadowe to nie to samo

Dokładnie takie same i niczym się nie różnią.
Silnik spalinowy zasilany benzyną to silnika spalinowy nieważne czy pracuje w łodzi quadzie motocyklu czy samochodzie zasady są te same jedynie warunki pracy różne.

_________________
Pozdrawiam Michał.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 17.03.2011 19:28 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
właśnie gery skopiuj wykres
też jestem ciekawy jak się wystroił

bo ja nie mam autotuna i nie widzę tej tabeli z afr

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.09.2010 16:26
Posty: 1624
Miejscowość: okolice Zakopane
Quad: kawałsuki Brute Force kvf650
PostWysłany: 17.03.2011 20:04 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
misiek_krk napisał(a):
Dokładnie takie same i niczym się nie różnią.
Silnik spalinowy zasilany benzyną to silnika spalinowy nieważne czy pracuje w łodzi quadzie motocyklu czy samochodzie zasady są te same jedynie warunki pracy różne.


nie no zasade działania silnika to ja znam

chodziło mi bardziej o parametry

_________________
Boro
utv w budowie :cfa: viewtopic.php?f=23&t=35656
Galeria
http://img153.imageshack.us/g/snc00533w.jpg/


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.05.2008 08:09
Posty: 281
Miejscowość: Łódź
Quad: Kawasaki Brute Force 750i, pcV+AT, HMF Penland, KN
PostWysłany: 17.03.2011 20:50 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
derhund napisał(a):
właśnie gery skopiuj wykres
też jestem ciekawy jak się wystroił

bo ja nie mam autotuna i nie widzę tej tabeli z afr

W sobotę albo w niedzielę się pobawię.

_________________
Kawasaki Brute Force 750i, Power Commander V + Auto Tune, HMF Penland, filtr KN,, 26x11-12 (tył), 26x9-12(przód), oraz różne własne i podpatrzone u innych patenty ;-)


 
Profil

Rejestracja: 23.11.2010 21:47
Posty: 13
Quad: Suzuki ltr 450
PostWysłany: 19.03.2011 09:50 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
Czy autotune działa również z PC III?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 21.03.2011 12:29 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
nie

-- dodano 21.03.2011 12:29 --

gery napisał(a):
derhund napisał(a):
właśnie gery skopiuj wykres
też jestem ciekawy jak się wystroił

bo ja nie mam autotuna i nie widzę tej tabeli z afr

W sobotę albo w niedzielę się pobawię.


i jak gery?

zrobiłeś może mapę z wkładką pennlandowską (torque insert)? bo chętnie sprawdzę
a moją mapę sprawdzałeś może?

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


Ostatnio zmieniony przez paulus71, 21.03.2011 12:29, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.05.2008 08:09
Posty: 281
Miejscowość: Łódź
Quad: Kawasaki Brute Force 750i, pcV+AT, HMF Penland, KN
PostWysłany: 22.03.2011 20:03 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
Niestety nie. Miałem ciężki weekend :oczy: W tygodniu raczej mi się nie uda bo mam w firmie zapieprz od rana do wieczora więc zostaje weekend. Tym razem już na 100% bo się stęskniłem za lataniem :D

-- dodano 22.03.2011 15:49 --

A jednak dzisiaj polatałem. Urwałem się z pracy, wyłączyłem komórę i zabawa z brutkiem. Pokombinowałem też z wydechem. Tutaj jest mapa zgrana z auto tuna na pustym wydechu (bez wkładki) http://69764.file4u.pl/download/2468452 ... e4u.pl.pvm
Tutaj z wkładem długim http://69764.file4u.pl/download/2468453 ... e4u.pl.pvm
A tutaj z krótkim http://69764.file4u.pl/download/2468454 ... e4u.pl.pvm
Mam dwa wkłady do tłumika. Róznią się między sobą tylko długością (3 cm). Najelepiej jeździ mi się na tym krótkim ale to mogą być odczucia subiektywne. Co do głośności to oczywiście najgłośniej jest bez wkładu ale nie są to jakieś drastyczne różnice w głośności. Tłumik z wypełnieniem jest tylko minimalnie cichszy.
derhund jak będziesz miał chwilę to pobaw się tymi mapami i powiedz co onich sądzisz. Jestem ciekaw jak Twój quad się na nich będzie bujał. Twojej mapy już nie zdążyłem wgrać ale pobawię się z nią w sobotę albo w niedzielę. Ta zabawa z tłumikiem zajęła mi sporo czasu tym bardziej, że był z.......e gorący i przy odkręcaniu końcówki i wymianie wkładów trochę łapę sobie poparzyłem :D

-- dodano 22.03.2011 20:03 --

Po przyjrzeniu się mapom stwierdzilem, że praktycznie nie ma między nimi różnic. Tak jakby auto tune nie widział różnicy pomiędzy wkładami tłumika i pustym tłumikiem. Albo coś źle zrobiłem.

_________________
Kawasaki Brute Force 750i, Power Commander V + Auto Tune, HMF Penland, filtr KN,, 26x11-12 (tył), 26x9-12(przód), oraz różne własne i podpatrzone u innych patenty ;-)


Ostatnio zmieniony przez gery 22.03.2011 20:03, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 22.03.2011 23:17 
Re: mapy do modułów powercommander III i V
coś nie tak
wszystkie 3 są takie same
musisz sobie najpierw po przejechaniu kilku kilometrów z wkładką zapisać tę mapę
zerknij do manuala
pcv ma dwie pozycje pamieci
przy auto tune jednej używa do autotuna druga do zapisu na stałej pozycji
zrób sobie ten przełącznik nawet z dwóch kabelków które złączysz lub rozłączysz

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 128 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.