Rejestracja: 19.01.2014 19:34 Posty: 36
Imię: krzysztof
Quad: Kawasaki klf 300 Bayou/ Brute Force 750 2007r.
Poprzednie quady: chinczyk 250
Wysłany: 17.05.2016 16:36
stuki w silniku Brute Force 750 2007r.
Witam, mam problem ze stukaniem w silniku w szczegolnosci na zimnym silniku a na goracym jest slyszalne lecz duzo mniej ,nasila się np.jak lekko dodam gaz, na wyzszych obrotach nie slychac tego, stuki wystepowaly już przy zakupie quada lecz wczesniej nie przywiazywalem do tego uwagi, teraz zaczyna to przeszkadzac szczegolnie na zimnym silniku sa to stuki cos w stylu klepania dzwigienki o zawor lecz regulacje zaworow już wykluczylem zostaly ustawione, a stuki dochodza z pierwszego cylindra, glowicy? tak mi się wydaje. Przez otwory regulacyjne zaworow widac krzywki zaworowe i nie wygladaja na uszkodzone, czemu moge się jeszcze przyjrzeć bez wiekszego rozbierania silnika?
sprawdź napinacz łańcuszka rozrządu może tam masz problem , objaw taki jak podałeś występuje często w rinconie a winien jest właśnie napinacz , na zimnym stuka na ciepłym przestaje , po pewnym czasie już klepie więcej , jak łańcuszek się rozciągnie to tylko wymiana na nowy do tego prowadnice i nowy napinacz załatwią sprawę , ja bym sprawdził ten napinacz
diaz34
Rejestracja: 19.01.2014 19:34 Posty: 36
Imię: krzysztof
Quad: Kawasaki klf 300 Bayou/ Brute Force 750 2007r.
Poprzednie quady: chinczyk 250
Wysłany: 17.05.2016 17:17
Re: stuki w silniku Brute Force 750 2007r.
ale jak go sprawdzic wyciagnac go i będzie cos widac? najlepiej sprawdzic czy lancuszek jest napiety? z dostepem w brutalu tragedia...
Najlepiej podmienić z innego a jak nie to kupić nowy, co do sprawdzenia to powinna być w nim śrubka którą się odkręca , potem wkłada się tam cienki płaski śrubokręt odpala sprzęt i delikatnie kręci w lewo lub prawo ( ale dosłownie delikatnie) tak aby cofnąć trochę tłok który to dociska ślizg do łańcuszka, jeśli stuki się w trakcie delikatnego kręcenia powiększą i będą to te stuki które nie dają ci spokoju to znaczy ,że masz albo za luźny łańcuszek rozrządu albo napinacz się zaciął i nie dociska odpowiednio prowadnic do łańcuszka albo prowadnice są wytarte, ewentualnie możesz mieć wszystkie te rzeczy co napisałem tzw zmęczenie materiału , a bo bym zapomniał dobre by było wpierw wykręcić napinacz i sprawdzić czy się tłok wysuwa do końca tylko pamiętaj ,że przy ponownym montażu musisz go cofnąć max do tyłu przykręcić a potem zwolnić tak aby docisnął prowadnicę do łańcuszka i nawet nie próbuj odpalać go bez zamontowanego napinacza , jak się nie znasz to podjedź lepiej do jakiegoś mechanika motocyklowego i on ci to sprawdzi , nie ma z tym dużo roboty tylko trzeba uważać aby uszczelki nie uszkodzić a najlepiej to mieć zapasową oryginalną
W Kawasaki jest automatyczny napinacz na sprężynkę i nic nie trzeba regulować .Taki napinacz w ogóle się nie zużywa ,wymieniamy tylko łańcuch i uwaga kawa 4 sztuki 2 długie i 2 krótkie .
diaz34
Rejestracja: 19.01.2014 19:34 Posty: 36
Imię: krzysztof
Quad: Kawasaki klf 300 Bayou/ Brute Force 750 2007r.
Poprzednie quady: chinczyk 250
Wysłany: 19.05.2016 16:32
Re: stuki w silniku Brute Force 750 2007r.
tak jak wyzej napinacz sprawdzony i jest sprawny, co jeszcze może pukac w glowicy? dzis jak odpalilem na zimnym to nawet przez pierwsze 15 sek. nic cisza, lecz zauwazylem też ze nasila się to jak zwieksze minimalnie obroty silnika i gwaltownie puszczam manetke wtedy najbardziej klepie. w service manual zauwazylem ze na kole walka rozrzadu sa jakies sprezyny tak jak by od zmiany faz rozrzadu? może tutaj problem? kurde chyba bez rozbierania się nic nie znajdzie
Te sprężynki to są od odprężnika , sprawdź czy są na miejscu . Jak są ok to zostaje tylko łożyskowanie wałka rozrządu (rozumiem ,że zawory wyregulowane )
diaz34
Rejestracja: 19.01.2014 19:34 Posty: 36
Imię: krzysztof
Quad: Kawasaki klf 300 Bayou/ Brute Force 750 2007r.
Poprzednie quady: chinczyk 250
Wysłany: 22.05.2016 10:05
Re: stuki w silniku Brute Force 750 2007r.
tak oczywiscie zawory wyregolowane, a wlasnie to klepanie jak by przypominalo duzy luz zaworowy, no dal bym reke uciac postaram się wrzucic jakis film, może cos podpowie...
Podobnie jak dźwigienki cvt tyle,że bardziej słychać z lewej strony .Tak jeszcze mogą stukać sworznie tłoków i pierścienie tłokowe .
diaz34
Rejestracja: 19.01.2014 19:34 Posty: 36
Imię: krzysztof
Quad: Kawasaki klf 300 Bayou/ Brute Force 750 2007r.
Poprzednie quady: chinczyk 250
Wysłany: 25.07.2016 12:07
Re: stuki w silniku Brute Force 750 2007r.
a może ktoś cos podpowie jeszcze,kazda podpowiedz duzo mowi i pozwala wykluczyc co nieco, stukanie z lewej strony na biegu jalowym, albo cylinder przedni lub pod pokrywa tam gdzie szarpak ,na mocno rozgrzanym silniku mogl bym stwierdzic ze nic nie puka, na forum wyczytalem ze w brutach panewka może pukac czy to wlasnie podobny stukot?
jak dodajesz gazu i stukanie wzrasta razem z obrotami to jest to bardzo możliwe tu, masz linka jak stuka panewka w CF Moto 800 , skończyło się na wymianie silnika
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum