Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 13:23



Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 07.03.2007 09:07
Posty: 91
Miejscowość: Elbląg
Quad: 2017 Can-am Outlander XMr 1000R
Poprzednie quady: Honda TRX400FAG Rancher; Kawasaki Brute Force KVF750D
PostWysłany: 11.03.2015 10:13 
Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
Witam wszystkich.
Chciałem założyć nowy temat o spalaniu oleju.
Chciałem o tym pogadać bo widzę tyle różnych info co quadów i tak zapewne będzie :)
Chciałem przyrównać spalania w moim gadzie do innych i się zastanowić czy kupiony przeze mnie sprzęt
będzie wymagał jakiegoś remontu czy jak.
Wiadomo, że naprawa Kawy na wtrysku to dżilion $ (a już tyle nie mam po zakupie).

Moja jazda po lesie, bagnach, czy wodzie jest raczej szybka/ciężka i używam dużo mocy bo lubię,
zjazdy i podjazdy też w miarę strome - Gad nie ma lekko, ale nie jest topiony :)

Mam się w ogóle przejmować tymi danymi jakie napisałem na dole?
Zawsze pali od dotknięcia czy to zimny czy gorący.
Nie kopci z tłumika, nie śmierdzi, strzela z tłumika bardzo rzadko (raz na jadę/zbiornik to wg mnie rzadko).
Wycieków oleju nigdzie nie widzę, ani plam jak tydzień stoi w garażu.
Dolewam olej praktycznie co jedną, dwie jazdy - po każdej jeździe tankuje około 10-12 L 98.

Dobrze by było (dla porządku) żeby każdy pisał kilka zdań od siebie (jak wyżej) i na końcu takie dane, żeby było łatwo analizować:
1) Brute Force 750 na wtrysku model 2008.
2) Przebieg 2200 mil (3600km) i 250mh.
3) Spalanie paliwa to około 18l na 100km staram się tylko lać 98.
4) Muszę wlewać około 70ml oleju na 13l paliwa do silnika (co jazdę). Uśredniając około 300ml oleju na 5 wypraw.
5) Olej full syntetyczny Castrol Power 1 Racing 10W50 - jak zmieniłem na niego to znacznie mniej strzela z wydechu.

Liczę na rozwinięcie tematu to może się trochę uspokoję.

PS: Wcześniejsza Honda Rancher 400 paliła prawie nic w porównaniu do tego potwora.

Pozdrawiam.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 11.03.2015 11:05 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
kolego więc tak

ubywanie oleju to albo wyciek albo spalanie
wycieki najczęściej z wyjścia z silnika na napędy (przód lub tył) albo z wyjścia przewodów prądnicy z silnika (lewa strona przód silnika)

spalanie to najczęściej zużycie pierścienie lub / i uszczelniaczy zaworów
na początek tylko zużycie potem lekkie dymienie podczas mocnego otwarcia przepustnicy (właściwie to nawet śmierdzi wtedy z wydechu spalonym olejem jak chodzi na wolnych ale człowiek się do tego przyzwyczaja i myśli że tak powinno być) ogólnie zużycie pierścienie i uszczelniaczy następuje już około przebiegu 8-10 tys km
remont góry silnika czyli pierścienie, uszczelniacze zaw. oraz wszystkie uszczelki wraz z robocizną to 1200-1300 pln
więc nie ma tragedi

spalanie to u mnie 13-15 na 100 podczas mieszanego terenu, jak będziesz jechał w błocie i zrobisz np 5 km w 4 godziny to spalisz teoretycznie więcej

strzelać brutek nie powinien za często, sprawdz szczelność dolotów powietrza oraz szczelność układu wydechowego

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil

Rejestracja: 07.03.2007 09:07
Posty: 91
Miejscowość: Elbląg
Quad: 2017 Can-am Outlander XMr 1000R
Poprzednie quady: Honda TRX400FAG Rancher; Kawasaki Brute Force KVF750D
PostWysłany: 11.03.2015 11:23 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
Co do strzelania z wydechu:
Strzelał częściej (4-5 razy na wyjazd) zanim zmieniłem olej teraz mniej jak pisałem.

Sprawdzę w weekend to co piszesz:

paulus71 napisał(a):
albo z wyjścia przewodów prądnicy z silnika (lewa strona przód silnika)

Lewa jak na nim siedzę, czy jak na niego patrzę z przodu? Albo znajdę w serwisówce.

paulus71 napisał(a):
lekkie dymienie podczas mocnego otwarcia przepustnicy (właściwie to nawet śmierdzi wtedy z wydechu

Tak jak mówię - nie dymi, nie śmierdzi. Zrobię jeszcze próbę z kimś kto ma wrażliwy nos :)

paulus71 napisał(a):
strzelać brutek nie powinien za często, sprawdź szczelność dolotów powietrza oraz szczelność układu wydechowego



Doloty sprawdziłem, wydaje mi się, że szczelne - mam zamontowane 3 snoorkle to w weekend po prostu dobrze je zakleję faolią - jak nie zgaśnie silnik to będzie podejrzane.
Wydech - ostatnio czyściłem spark arrestera i też mi się wydaję, że wydech jest szczelny jak to można sprawdzić, oprócz zwykłego zatkania rury u patrzenia pod plastiki gdzie dymi?

paulus71 napisał(a):
ogólnie zużycie pierścienie i uszczelniaczy następuje już około przebiegu 8-10 tys km

No właśnie a ja mam dopiero 3600km.

Dzięki za opinię.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 11.03.2015 14:01 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
lewej jak siedzisz

jakie średnice snorkli masz? czy wydech jest fabryczny? czy masz jakiś moduł tuningowy od wtrysku?
brutki są bardzo wrażliwe na zmiany srednic w dolocie i wylocie


jak nie dymi z tłumika to nie będzie dymił z dziur

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil

Rejestracja: 07.03.2007 09:07
Posty: 91
Miejscowość: Elbląg
Quad: 2017 Can-am Outlander XMr 1000R
Poprzednie quady: Honda TRX400FAG Rancher; Kawasaki Brute Force KVF750D
PostWysłany: 11.03.2015 14:11 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
Trzy snoorkle po jakieś 8cm średnicy.
Najbardziej zasysa ten lewy (jak siedzę) bo widziałem, że ma najkrócej do airboxa (sprawdzę dokładnie jaką trasę mają pozostałe 2 i czy w ogóle wchodzą do airboxa :) ).
Wydech jest fabryczny. Nie mam żadnych modułów ani dysz tuningowych.

No nie dymi ale same spaliny będą się wydobywać.
Czy można jakoś inaczej stwierdzić szczelność ukl. wydechowego niż zapchać wydech szmatą?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 11.03.2015 17:38 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
możesz dokładnie obejrzeć wszystkie łączenia wydechu i zobacz czy nie ma miejsc osmolonych

co do snorkli to już ci mówię co i jak
w brutach założenia snorkli lub wymiana wydechu na przelotowy niesie za sobą potrzebę dostrojenia mieszanki
inne marki są bardziej tolerancyjne , brute niestety są pod tym względem bardzo kapryśne

zmianiając dolot powietrza poprzez montaż snorkla zmianiłeś właściwości mieszanki spalanej, w quadach nie ma sondy lambda która robi na bieżąco korekty jak w autach

najpewniej Twój quad ma teraz zbyt bogatą mieszanke dlatego dużo pali i wszystkiego dobrze nie przepala dlatego strzela

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil

Rejestracja: 07.03.2007 09:07
Posty: 91
Miejscowość: Elbląg
Quad: 2017 Can-am Outlander XMr 1000R
Poprzednie quady: Honda TRX400FAG Rancher; Kawasaki Brute Force KVF750D
PostWysłany: 12.03.2015 07:57 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
No właśnie....snoorkle.
Siedząc na maszynie:
1) Pierwszy snoork z lewej idzie do airboxa na filtr powietrza - wiadomo ostro zasysa.
2) Drugi snoork z lewej/środkowy idzie do silnika w okolice wyjścia wałku przedniego napędu - stosunkowo nisko (tam jest podcisnienie mierzone zapalniczką przy snoorku :) ) - co to tutaj jest.
3) Trzeci snoork idzie jako odpowietrzenie komory/pokrywy paska napedowego.

Sprawdzając szczelność doloto powietrza do filtra to silnik powinien zgasnąć od razu jak jest szczelny wlot.
Zatykając lewy quad powoli spada z obrotów i nie wiem czy to oznacza szczelny/nie szczelny - w każdym razie każda obejma, guma itp jest ciasno dobrze zainstalowana na kanale dolotowym powietrza do filtra powietrza.
Czy mam zatkać też ten środkowy snoork.
Jak ma się zachować silnik w takiej próbie?

Żeby zbadać spalanie mogę podjechać do "krokodyli" i poprosić, żeby wsadzili mi sondę w wydech a w owner manualu mam chyba podany skład spalin.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 12.03.2015 11:15 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
ten jeden snorkel jest faktycznie od airboxa i po szczelnym zasłonięciu go silnik powinien zwolnić z obrotówi a potem zgasnąć

dwa pozostałem snorkle to dolot i wylot z przekładni cvt , one nie mają z silnikiem nic wspólnego aczkolwiek muszą być szczelne aby do paska nie dostała się woda przy głębszym brodzeniu

analiza spalin u krokodyli nic nie da ponieważ nie masz w manualu danych odnośnie emisji spalin

ustawienia mieszanki (modułem tuningowym) robi się na podstawie AFR (air fuel ratio) 1:13 np czyli jedna jednostka paliwa na 13 jednostek powietrza
ogólnie fabrycznie mieszanka powinna oscylować między 1:13,5-1:14,5 , podczas tuningu ustawia się na 1:12,8-1:13,0 (przynajmniej w brutkach)

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil

Rejestracja: 07.03.2007 09:07
Posty: 91
Miejscowość: Elbląg
Quad: 2017 Can-am Outlander XMr 1000R
Poprzednie quady: Honda TRX400FAG Rancher; Kawasaki Brute Force KVF750D
PostWysłany: 12.03.2015 12:52 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
No akurat sobie przeczytałem instrukcje montażu snoorkli i tam się dowiedziałem o tym wej/wyj CVT - jest OK.
Z jednej strony ssie z drugiej wypluwa.
Dzięki.
Idąc dalej dolot powietrza jest szczelny bo:
Zasysa dobrze, aż przyciąga rękę. Zwalnia na obrotach (co kilka sekund wolniej) ale nie trzymałem go do zgaśnięcia.
Po około 30 sekundach pozwoliłem mu wrócić do normalności bo już się dusił a nie lubię przemocy.

No to teraz muszę sprawdzić tylko wycieki oleju, których jak dotąd nie widze u siebie.
Wydaje mi się, że po prostu ta V-ka tyle oleju zjada i będę sobie dolewał.
Kopa ma, na koła czasem staje i zepier...dziela też do 60 mil, więc wnioskuję, że mieszanka OK.

No to teraz czekam na dane od innych użytkowników komu ile spala - oczywiście oleju bo paliwa raczej nie powinniśmy liczyć :)
Pozdrawiam


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 12.03.2015 13:06 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
pisałem że nie powinna spalać i tyle
u mnie przed remontem góry spalała nawet 0,5l na 300km
teraz po remoncie nie spala nic

v max powinien być 64-65 mph fabrycznego bruta

z dobrym systemem wydechowym i modułem tuningowym znoszącym limiter 70-72 mph

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 12.03.2015 13:13 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
Chyba że ma już zużyty pasek to i V-Max mniejszy

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 12.03.2015 13:15 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
fakt, pewnie kolega jeszcze nie wie że pasek się naciąga w brutkach

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 12.03.2015 14:11 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
60mph/96km/h to by było bardzo słabo więc tak jak piszesz pasek do naciągnięcia albo do wymiany.
Chyba że przy tym vmaxie nie uderza w revlimiter.

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil

Rejestracja: 07.03.2007 09:07
Posty: 91
Miejscowość: Elbląg
Quad: 2017 Can-am Outlander XMr 1000R
Poprzednie quady: Honda TRX400FAG Rancher; Kawasaki Brute Force KVF750D
PostWysłany: 12.03.2015 15:59 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
No dobra....
W takim razie muszę wyjechać gdzieś na prostą i pocisnąć gaz na maksa aż do V-max (bo na razie nie gniotłem do maximum a 57 mil per hour już widziałem)
To teraz w weekend, przez Was, muszę rozebrać pokrywę paska i dowiedzieć się na co patrzeć i jak go naciągnąć.
No ale jak chce się jeździć długo i dobrze to trzeba dbać też dobrze.
Napiszę co wyszło z oględzin.
To w ten weekend wymiana olejów w dyfrach, szukanie wycieków oleju i sprawdzenia stanu paska napędowego.

Chyba wymienię też kratę piwa na pełną zanim coś rozbiorę.
Take care. Dzięki.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 12.03.2015 23:07 
Re: Brute Force 750 bierze olej, spalanie oleju
Pamiętaj że w tylnym dyfrze musi być olej do przekładni z mokrymi hamulcami.
Jeżeli chodzi naciąg paska to chyba jest gdzieś temat a jak nie to zapytaj Paulusa71 on ma to obcykane

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.