Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 18:34



Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2015 13:51
Posty: 39
Miejscowość: Radomsko
Imię: Paweł
Quad: Kawasaki Brute Force 750
Poprzednie quady: tgb 425
PostWysłany: 23.09.2018 15:24 
Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Witam
Mam problem z brutkiem 2012r którego kupiłem jakieś 5 miesięcy temu mojemu synowi aby jeździł ze mną.
Dodaję filmik aby zobrazować dziwny dźwięk który pojawia się tylko zaraz po dodaniu gazu lub odpuszczeniu gazu przez 2-3 sekundy. Podniosłem quada do góry i widzę że dźwięk ten występuję niezależnie czy quad jest na N czy na H L
Jestem umówiony u mechanika dopiero w piątek i zastanawiam się czy czasem skrzynia biegów nie zaczyna padać ?



Zamieniłem słowo sutki na stuki w tytule tematu ;) //Nazir

-- dodano 15.09.2018 22:01 --

Dzięki z tel. wstawiałem i słownik :bezradny: teraz bardziej w temacie o który mi chodziło

-- dodano 23.09.2018 15:24 --

Witam.
Diagnoza mechanika
przyczyną stuków był wariator nie działał płynnie i wał żegotał quad szarpał teraz muszę dać do regeneracji i zobaczymy mam nadzieję że będzie ok.


Ostatnio zmieniony przez xksik 23.09.2018 15:24, edytowano w sumie 4 razy



 
Profil

Rejestracja: 21.01.2016 07:19
Posty: 58
Miejscowość: Włocławek
Imię: Bartek
Quad: kfx 700
PostWysłany: 25.09.2018 11:29 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Napisz potem ile złotówek kosztuje taka regneracja i na ile dają jakąś gwarancje?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2015 13:51
Posty: 39
Miejscowość: Radomsko
Imię: Paweł
Quad: Kawasaki Brute Force 750
Poprzednie quady: tgb 425
PostWysłany: 29.10.2018 11:09 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Witam.
Koszt 1200zl przynajmniej na tym etapie tak mnie poinformowali miało być 1000zl jak na aukcj z allegro ale dzwonił fachowiec i powiedział że jest bardzo zużyty i 200zl drożej będzie co do gwarancji napisałem wiadomość do nich i tydzień nie odpisują jutro zadzwonię czy wystawiają jakieś potwierdzenie odnośnie wykonanej naprawy i jak z tą gwarancją?

-- dodano 29.10.2018 11:09 --

Po regeneracji wariatora okazało się że obciera o obudowę silnika dzwoniłem do firmy co regenerowała wariator i powiedzieli że nie da się go inaczej złożyć i na tą chwilę jedyne rozwiązanie to oszlifowanie łopatek wariatora o 1mm aby nie obcierał ponownie wyważyć i będzie dobrze.
Jakie macie zdanie na ten temat czy aby na pewno będzie dobrze ?


Załączniki:
IMAG0065.jpg
IMAG0065.jpg [ 901.02 KiB | Obejrzany 5047 razy ]


Ostatnio zmieniony przez xksik, 29.10.2018 11:09, edytowano w sumie 1 raz

 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 29.10.2018 20:22 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Zmodyfikował bym tą osłonę przykręcana na trzy śrubki a wariator zostawił , no chyba ,że się nie da jej bardziej docisnąć do silnika


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2015 13:51
Posty: 39
Miejscowość: Radomsko
Imię: Paweł
Quad: Kawasaki Brute Force 750
Poprzednie quady: tgb 425
PostWysłany: 29.10.2018 20:46 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
teoretycznie się da tylko że im bardziej silnik się nagrzewa tym bardziej obciera a i niepokoji mnie jeszcze jedna sprawa było widać wyraznie że wariator przycierał tylko częścią jednym bokiem około 5-6 łopatek czyli wynikało by z tego że musiał się odchylać względem osi

-- dodano 29.10.2018 20:46 --

teoretycznie się da tylko że im bardziej silnik się nagrzewa tym bardziej obciera a i niepokoji mnie jeszcze jedna sprawa było widać wyraznie że wariator przycierał tylko częścią jednym bokiem około 5-6 łopatek czyli wynikało by z tego że musiał się odchylać względem osi


Ostatnio zmieniony przez xksik, 29.10.2018 20:46, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 29.10.2018 22:02 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
No to już grubsza sprawa jeśli nie łapie osi, ale tu wina raczej powinna być po stronie gniazda wariatora w które wychodzi ten wałek jeśli wszystko zostało zrobione tak jak należy . oczywiście montowane wszystko jest z podkładką pod śrubę która dokręca cvt? Z drugie strony jak się patrzy na filmik to z ciekawości poruszał bym tym wałem bez wariatora i zobaczył czy aby te stuki to nie delikatny luz w skrzyni na zębatkach bo na wyłączonym silniku pasek jest luźny i nie za bardzo ma jak szarpać pająkiem prędzej drugim kołem od cvt które przekazuje moc na zębatki a z nich na wał


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2015 13:51
Posty: 39
Miejscowość: Radomsko
Imię: Paweł
Quad: Kawasaki Brute Force 750
Poprzednie quady: tgb 425
PostWysłany: 04.11.2018 16:26 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Witam
Zakończyłem przygodę( mam nadzieję) z regeneracja wariatora i szczerzę z mojego doświadczenia każdemu z czystym sumieniem mogę odradzić szkoda nerwów pieniędzy a efekt końcowy nie zadawalający.
Ogólnie podczas rozmów fachowcy jakich mało opowiadają o setnych milimetrach nowych maszynach spasowane wszystko idealnie wszystkie części nowe stare do kosza ogólnie przechwałki przez telefon że poprawiają fabrykę a rzeczywistość sprężyna w wariatorze stara co dokładnie wymienili nie wiem ale gniazdo wariatora po regeneracji ma bicie a gość mi tłumaczy że zawsze biję tylko wyważenie jest najważniejsze i będzie dobrze koszty podniesione dwa razy sprawa ciągnie się już od miesiąca gwarancji oczywiście żadnej nie dają zapewniają tylko przez telefon że mają u siebie numer wariatora i jakby coś się działo to można u nich reklamować ( zapewne fikcja jak cała ta regeneracja ) ogólnie boję się zakładać nie wiem czy na przykład po pół roku jak wariator ma bicie na gnieździe nie wybije mi łożyska na wale później panewki i silnik się rozleci.
A więc jak na wstępie z mojego doświadczenia nie polecam być może u innych taka regeneracja się sprawdzi wariator mniej zużyty albo po prostu ja miałem pecha i coś się nie udało ale jedno jest pewne podejście panów mega nie profesjonalne bajki mogli by pisać z dużo lepszym efektem.


 
Profil

Rejestracja: 23.07.2019 06:50
Posty: 6
Imię: Radek
Quad: Kawasaki Brute Force 750
PostWysłany: 23.07.2019 07:08 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Witam, chciałem się przywitać a nie mogę znaleźć odpowiedniego do tego tematu.

Mam podobny problem tyle tylko, że u mnie w pękł pasek i po zdjęciu wariatora i wymianie paska (wszystko dokładnie wyczyściłem), gdy dokręcam wariator z siła opisaną w manualu obciera o tą tylna obudowę po całym obwodzie wariatora w dwóch miejscach obudowy :(
Gdy dokręcę z momentem 75nm jest ok, ale powinno być dokręcone mocniej.
Obudowy za bardzo podgiąć nie można.
Ma ktoś jakiś pomysł - wcześniej nic nie ocierało, ale w sumie to moja pierwsza wymiana paska więc nie wiem jakim momentem było dokręcone.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 23.07.2019 09:04 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Jaką tylną obudowę? daj jakieś zdjęcie , drugie koło przekładni składa się do końca i rozkłada? , tam są takie małe pestki które robią z prowadnicę sprzęgła , do tego pamiętaj ,że pasek trzeba zdystansować i odpowiednio sprawdzić jego napięcie przy odpowiednim ucisku - chyba 6kg a ugięcie powinno być między 24-27mm


 
Profil

Rejestracja: 23.07.2019 06:50
Posty: 6
Imię: Radek
Quad: Kawasaki Brute Force 750
PostWysłany: 23.07.2019 10:40 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Pod wariatorem jest blacha na 3 srubki - nazywa się z tego co pamietam z manuala obudowa rurki oleju czy jakos tak, jak w tym temacie powyzej

Image

O naciagu oczywiscie pamietam, ale tu chodzi o to, że jak wariator przykrece momentem zgodnym z manualem to od tulu ociera o ta blache.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 23.07.2019 11:59 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
A podkładkę na wariatorze masz , tą co powinna iść pod śrubę co dokręcasz ?


 
Profil

Rejestracja: 23.07.2019 06:50
Posty: 6
Imię: Radek
Quad: Kawasaki Brute Force 750
PostWysłany: 23.07.2019 12:35 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Mowisz o tym na zaznaczonym na zdjeciu? Mam..
Przed wymiana paska było ok :(


Załączniki:
wariator.JPG
wariator.JPG [ 44.5 KiB | Obejrzany 3975 razy ]


Ostatnio zmieniony przez radkow 23.07.2019 12:35, edytowano w sumie 2 razy

 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 23.07.2019 12:38 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Tak o to mi właśnie chodziło , w takim razie zostaje próba podgięcia tej blaszki , ale lepiej sprawdził bym czy aby talerz nie ma bicia


 
Profil

Rejestracja: 23.07.2019 06:50
Posty: 6
Imię: Radek
Quad: Kawasaki Brute Force 750
PostWysłany: 24.07.2019 09:08 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Blaszka ewidentnie była odgieta, nawchodzilo za nia sporo resztek paska.
Zdjąłem, wyczyściłem ale podgiąć jej się nie da za bardzo - jest powywijana w wielu płaszczyznach - jak puknę z jednej strony to wygina się z drugiej.
Zamówiłem nową oryginalną za 73pln z przesylka - za 3-4 dni ma być.
Dam znać.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.04.2007 21:33
Posty: 260
Quad: jest
PostWysłany: 05.08.2019 09:26 
Re: Stuki przy wejściu wału napędowego w silnik
Sam mam stuki przy dodaniu/puszczeniu gazu. Na zagranicznych forach piszą że to normalne, szczególnie na wolnym biegu. Wynika z luzu między elementami.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.