Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Kawasaki Brute Force 750 z 2008r montaż chłodnicy oleju
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 23.04.2024 20:20



Odpowiedz  [ 1 post ] 
Kawasaki Brute Force 750 z 2008r montaż chłodnicy oleju 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.04.2007 21:33
Posty: 260
Quad: jest
PostWysłany: 10.03.2022 05:04 
Kawasaki Brute Force 750 z 2008r montaż chłodnicy oleju
Quad ma swoje lata i dorósł by mieć gąsienice, niestety szybsza jazda po ubitym śniegu to przegrzanie po 10min. Gąsienice mają kilka wad o których się nie wie przed zakupem. Skoro mają przełożenie 2/3 to bym nigdy nie przypuszczał że quad ma o połowę ciężej, tym bardziej że normalnie jeżdżę na oponach 28".

Opis jest maksymalnie skrócony bo na brudno wyszło mi kilka kartek a każdy i tak zrobi to po swojemu, mimo to chciałbym komuś oszczędzić niepotrzebnych zakupów i kilku dni główkowania bo mogą być niespodzianki. U mnie operacja z 2 dni przeciągnęła się na 3 tygodnie za sprawą adaptera z termostatem który jest trochę większy i bardziej kwadratowy, przez co od rozrusznika dzielą go może 3mm a wyjścia muszą być skierowane na dół, 5cm od osłon podwozia. Zamawiałem różne kolanka ale dopiero śruba typu banjo się zmieściła.

Chłodnica to szwedzki Setrab ProLine STD-119 czyli seria1 i 19 żeberek. Jak komuś mało to wejdzie jeszcze model 125, wyższe serie są już za duże i kolidują na dole ze stelażem zderzaka a na górze z plastikami, ale to dotyczy wyjść skierowanych na bok, innej opcji nie brałem pod uwagę. Do chłodnicy producent oferuje blachę mocującą i adaptery, u mnie na wąż AN6. Instrukcja zaleca maksymalną izolację chłodnicy od drgań pojazdu i użycie locktite gdzie można.

Adapter pod filtr oleju to angielski Mocal z termostatem. Adapter ma przyłącza 1/2" BSP-14 (14 zwojów na cal czyli standard w hydraulice siłowej), tu utknąłem na dłużej bo nie mogłem dopasować kolanek z przyłączem AN6 po drugiej stronie, jak już znalazłem to okazało się że są tak blisko siebie że drugie wadzi o pierwsze podczas wkręcania.

Węże 3/8" czyli tak jak to robią za oceanem, u mnie w podwójnym stalowym oplocie. Średnice wewn. mają 8-9mm i to w zupełności wystarcza. Z zewnątrz przypominają węże od spłuczki w wc.
Węże trzeba zamocować do ramy w 2-3 miejscach bo miękną na ciepło i mogą zwisać np. na kolumnę kierowniczą.
Przez podwójny oplot nie pasowały obejmy 13.5mm, więc wziąłem 19.1mm i wydrukowałem tulejki z elastycznego filamentu. Węże dotykały chłodnicy wody więc wydrukowałem też element dystansowy. Podobno ten filament jest stabilny do 120 st. C, sam nie stwierdziłem żadnych zmian po ostrej jeździe. Nie mierzyłem długości węży ale mają jakoś 90cm każdy.


Pierwsze odpalenie na suchym układzie okazało się nie takie straszne bo kontrolka oleju zgasła raptem po 2 sek. Chłodnica mieści tylko 0.21L mimo że ma 19 żeberek.
Zrobiłem już 3 ostre jazdy i wszystko cacy, chłodnica gorąca jak chłodnica wody.

Załącznik:
P1010754.jpg
P1010754.jpg [ 974.28 KiB | Obejrzany 1777 razy ]

Załącznik:
P1010765.jpg
P1010765.jpg [ 783.38 KiB | Obejrzany 1777 razy ]

Załącznik:
P1010773.jpg
P1010773.jpg [ 693.49 KiB | Obejrzany 1777 razy ]

Załącznik:
P1010797.jpg
P1010797.jpg [ 827.13 KiB | Obejrzany 1777 razy ]

Załącznik:
P1010801.jpg
P1010801.jpg [ 742.73 KiB | Obejrzany 1777 razy ]


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1 post ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.