Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Chrupnęło, stuknęło i jałowy wcieło KVF360
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 10:26



Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Chrupnęło, stuknęło i jałowy wcieło KVF360 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2009 12:13
Posty: 21
Miejscowość: Yelonka
Quad: Kawasaki kvf 360
PostWysłany: 20.07.2010 19:35 
Chrupnęło, stuknęło i jałowy wcieło KVF360
Żadnego ostrzeżenia. Tak po prostu. Coś trzasnęło w silniku. Ale nic nie odpadło. Jako efekt tego zdarzenia pozostał brak luzu. Tzn bieg jałowy jest, jak jest włączony. Jak tylko chcę włączyć dowolny inny, glośny chrupot i od razu "ciągnie" (w tym miejscu należy zaznaczyć, ze obroty biegu jałowego są ok). Gdy próbuję odpalic już z włączonym biegiem, też od razu "ciągnie". Jak odpalony na jałowym chodzi na jałowym, to słychać, że "coś" tam gwiżdże jakos inaczej, nie jak zawsze...
Zastanawiam się, co się stało. I aż się boję spytać, czy ktoś ma jakiś pomysł, i "wifil kostet"??


Ostatnio zmieniony przez FIŚMAN 02.06.2012 06:06, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Mod-Team Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.07.2008 21:19
Posty: 5235
Miejscowość: Żory
Imię: Marcin
Quad: Renegade 1000
Poprzednie quady: G660, BF750, TRX 500, TRX 680, G700, CAN-AM 800
PostWysłany: 20.07.2010 20:11 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo
marcelini napisał(a):
Żadnego ostrzeżenia. Tak po prostu. Coś trzasnęło w silniku.

marcelini napisał(a):
I aż się boję spytać, czy ktoś ma jakiś pomysł, i "wifil kostet"??

trzeba zajrzeć do środka, inaczej to wróżenie z fusów. Tak czy inaczej trzeba to zrobić w takim wypadku.

może puściło zabezpieczenie, może łożysko się zatarło, może objechał frez, może pękła zębatka, albo wypadł jakiś klinek lub wiele innych, ewidentnie coś się stało ze skrzynią. Koszty pewnie nie będą małe. Niestety.

daruj sobie już lepiej jazdę, bo mogą być jeszcze większe

-- dodano 20.07.2010 20:11 --

PS. nazwa tematu idealna :uśmiech:


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2009 12:13
Posty: 21
Miejscowość: Yelonka
Quad: Kawasaki kvf 360
PostWysłany: 20.07.2010 20:32 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo
Quadi napisał(a):
trzeba zajrzeć do środka, inaczej to wróżenie z fusów. Tak czy inaczej trzeba to zrobić w takim wypadku.

może puściło zabezpieczenie, może łożysko się zatarło, może objechał frez, może pękła zębatka, albo wypadł jakiś klinek lub wiele innych, ewidentnie coś się stało ze skrzynią. Koszty pewnie nie będą małe. Niestety.

pocieszycielu...
Nie znam się na tyle, żeby brać się za rozbebeszanie, stąd prośba o jakąkolwiek sugestię (?) poradę (?) pomoc (?)
Quadi napisał(a):
daruj sobie już lepiej jazdę, bo mogą być jeszcze większe

zaparkowany, i coby nie kusił koła odkręcone

-- dodano 20.07.2010 20:11 --

Quadi napisał(a):
PS. nazwa tematu idealna :uśmiech:

Licze na hit wątkowy :uśmiech:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2008 07:56
Posty: 257
Miejscowość: Kraków
Quad: Kawasaki Brute Force 750 4x4i
PostWysłany: 21.07.2010 08:07 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo
Moim zdaniem to typowe objawy uszkodzenia sprzęgła.
Po zdjęciu obudowy przekładni pasowej będzie można zobaczyć co się rozsypało.
W Twoim przypadku sprzęgło jest zablokowane i nie rozłącza napędu.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2009 12:13
Posty: 21
Miejscowość: Yelonka
Quad: Kawasaki kvf 360
PostWysłany: 21.07.2010 20:57 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo
Ok, już jestem krok do przodu. Rozbiorę obudowę pasa, się zobaczy. Silniczek od pasa chodzi, słychać go wyraźnie.
Nie wiem czego się spodziewać po rozebraniu, ale.... zobaczę i natychmiast dam znaka, co me oczy ujrzały, i jak mocno łzy leciały :uśmiech:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.05.2009 13:15
Posty: 246
Miejscowość: Brodnica
Quad: Raptor 700
Poprzednie quady: chinol 110, Lifan 150, Raptor 350, Kingquad 750
PostWysłany: 22.07.2010 23:32 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo
marcelini napisał(a):
co me oczy ujrzały, i jak mocno łzy leciały

Moim zdaniem byłbyś idealnym poetą :) , masz przed sobą kariere :uśmiech: .

Pozdrawiam :D .


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2009 12:13
Posty: 21
Miejscowość: Yelonka
Quad: Kawasaki kvf 360
PostWysłany: 24.07.2010 11:12 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo
Mark napisał(a):
Moim zdaniem to typowe objawy uszkodzenia sprzęgła.
Po zdjęciu obudowy przekładni pasowej będzie można zobaczyć co się rozsypało.
W Twoim przypadku sprzęgło jest zablokowane i nie rozłącza napędu.

Czy możesz napisać, co powinienem ujrzeć, bo to co zobaczyłem po zdjęciu obudowy, nic mi nie powiedziało. Nic się nie wysypało, nic nie odpadło. Wszystko wydaje się ok, ale ja się nie znam :uśmiech:


 
Profil
Mod-Team Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.07.2008 21:19
Posty: 5235
Miejscowość: Żory
Imię: Marcin
Quad: Renegade 1000
Poprzednie quady: G660, BF750, TRX 500, TRX 680, G700, CAN-AM 800
PostWysłany: 25.07.2010 06:52 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo
jeśli się nie znasz, oddaj lepiej do mechanika ;)

jeśli się znasz i posiadasz trochę więcej zdolności manualnych, zdejmij/rozbierz wariator. Sprawdź czy nic nie pękło, nie uleciało nie objechało, oberwało itd. Jeśli tam wszystko będzie ok, pozostaje chyba rozbiórka silnika, ale to już poziom hard, więc sam raczej sobie z tym nie poradzisz.


 
Profil WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 25.07.2010 07:15 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo
W Twoim wypadku tylko serwis. Jak zaczniesz sam rozbierać, bez niezbędnej wiedzy może się okazać, że później serwis będzie miał większy problem w diagnozowaniu awarii.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2009 12:13
Posty: 21
Miejscowość: Yelonka
Quad: Kawasaki kvf 360
PostWysłany: 29.07.2010 16:34 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo
Quadi napisał(a):
jeśli się nie znasz, oddaj lepiej do mechanika ;)

jeśli się znasz i posiadasz trochę więcej zdolności manualnych, zdejmij/rozbierz wariator.

No więc rozebrałem jeszcze raz bo pewna rzecz nie dawała mi spokoju.
Jedna z "dzwigni" zdaje się być zablokowana. Mówię o tej wskazanej strzałką.
Pozostałe są "luźne"
I teraz kwestia, czy tu należy szukać przyczyn?

Image



edit:
p/s
Kurcze, czemu nie mogę wrzucić zdjęcia??
Oto link do niego:
http://img829.imageshack.us/f/50575079.jpg/

-- dodano 29.07.2010 17:34 --

Znalazlem (gdzieś tutaj nawet) tego oto linka:
http://www.700v.com/weights.htm
Czy możliwe jest, że z tego co u mnie się stało by wynikało, że jedna z przeciwwag sprzęgła się zblokowała i narobiła takiego bigosu?
Czy w sprawnej jednostce jest tak, że wszystkie są luźne?
Bo tu jedna zblokowana....


 
Profil
Mod-Team Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.07.2008 21:19
Posty: 5235
Miejscowość: Żory
Imię: Marcin
Quad: Renegade 1000
Poprzednie quady: G660, BF750, TRX 500, TRX 680, G700, CAN-AM 800
PostWysłany: 02.08.2010 18:07 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo
marcelini napisał(a):
Czy możliwe jest, że z tego co u mnie się stało by wynikało, że jedna z przeciwwag sprzęgła się zblokowała i narobiła takiego bigosu?

jeśli zablokowała się jedna a pozostałe są ok to chyba oczywiste że coś z tym jest nie tak ;)


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2009 12:13
Posty: 21
Miejscowość: Yelonka
Quad: Kawasaki kvf 360
PostWysłany: 05.08.2010 19:02 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo
Quadi napisał(a):
jeśli zablokowała się jedna a pozostałe są ok to chyba oczywiste że coś z tym jest nie tak ;)

już wiem...
Poszła tulejka na tym tzw "pająku".
I tu pytanie (nie chcę zakładać kolejnego wątku): Czy ściągacz który się tu pojawiał w opisach pasuje tak do Brutala, jak i do kvf-a??


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2010 21:01
Posty: 3
Miejscowość: Perlejewo
Quad: Kawasaki KVF400
PostWysłany: 01.06.2012 20:11 
Re: Chrupnelo, stuknelo i jalowy wcielo KVF360
Mam ten sam problem w KVF 400, wiecie Panowie gdzie można dostać taką tulejkę? Czy trzeba dotaczać we własnym zakresie?

-- dodano 01.06.2012 21:10 --

Tulejkę radzę dotaczać samemu. Dzisiaj byłem w serwisie Kawasaki- cena za jedną 80zł :zalamka: . Zamówić warto jedynie plastikowe podkładki(chyba 3zł), które znajdują się obok tej tuleji i sworznie(11zł), na którym się trzyma. :D

-- dodano 01.06.2012 21:11 --

Dodam jeszcze, że cały pająk kosztuje 4200zł...


Ostatnio zmieniony przez szk2000 01.06.2012 20:11, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.