Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - KFX 400 benzyna w oleju
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 00:47



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
KFX 400 benzyna w oleju 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 18.06.2018 16:09
Posty: 1
Quad: Kawasaki KFX 400
PostWysłany: 18.06.2018 19:24 
KFX 400 benzyna w oleju
Witam. Pacjent Kawasaki KFX 400 2006r. Po ostatnim zlocie quad stał nie ruszany około 2 tygodni,wczoraj chcąc się przejechać robiłem serwis smarowanie łańcucha sprawdzenie cieczy chłodzącej oraz stan oleju. Przy tym ostatnim niestety zdziwienie było ogromne. Po odkręceniu "bagnetu" powstał wulkan dziwnego koloru (ala kawa z mlekiem" Pierwsza diagnoza uszczelka albo pompa wody.
Ale stan wody nie uległ zmianie nic nigdzie nie cieknie ani na zlocie quad się nie gotował.Olej śmierdzi benzyną.
Moje pytanie skąd w oleju benzyna?
Szukałem trochę po forach znalazłem tylko jeden post że może to być wina kranika i nic więcej.
Można to jakoś naprawić czy trzeba wymienić cały kranik ?
Jakie są konsekwencje dla silnika? Nie wiem ile czasu silnik pracował z benzyną w oleju.


 
Profil

Rejestracja: 19.06.2018 11:13
Posty: 1
PostWysłany: 19.06.2018 11:40 
Re: KFX 400 benzyna w oleju
Moim zdaniem lepiej będzie jak wymienisz cały kranik. W przeciwnym wypadku zniszczysz silnik.

_________________
http://www.neoplex.pl/


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 19.06.2018 14:00 
Re: KFX 400 benzyna w oleju
Tylko poco wymieniać odrazu kranik skoro to tylko domysł
po pierwsze czy kranik był zakręcony a jak pył to w jakiej pozycji
co było w filtrze powietrza i w airboksie
jak kranik nie trzyma to paliwo powinien odciąć zawór iglicowy w gażniku
jeżeli to mleko to jest to raczej woda należałoby pomyśleć czy niebyło sytuacji gdzie mogłodojść do zalania
a i kranik to można odpiąć wężyk i sprawdzić czy niecieknie


 
Profil

Rejestracja: 10.03.2011 16:50
Posty: 553
Miejscowość: podkarpackie
Quad: Scrambler 1000S
Poprzednie quady: EAGLE 250 , CF Moto 500, Renegade 800R,Kawasaki KFX 700 ,Outlander 800
PostWysłany: 27.06.2018 08:49 
Re: KFX 400 benzyna w oleju
maniekitr poczytaj sobie jak działa kranik podciśnieniowy i dopiero coś napisz


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 27.06.2018 08:54 
Re: KFX 400 benzyna w oleju
niemusze bardzodobrze wiem jak działa :D

-- dodano 27.06.2018 08:54 --

gazior napisał(a):
i dopiero coś napisz

niebardzo rozumiem mozesz to rozwinac :?:


Ostatnio zmieniony przez maniekitr, 27.06.2018 08:54, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 10.03.2011 16:50
Posty: 553
Miejscowość: podkarpackie
Quad: Scrambler 1000S
Poprzednie quady: EAGLE 250 , CF Moto 500, Renegade 800R,Kawasaki KFX 700 ,Outlander 800
PostWysłany: 27.06.2018 10:18 
Re: KFX 400 benzyna w oleju
Twój poprzedni post wskazuje na to iż nie do końca wiesz jak działa kranik podciśnieniowy a mianowicie wspomniany wcześniej przez kolegów kranik posiada membranę ,która zamyka i otwiera paliwo za pośrednictwem podciśnienia poprowadzonego z króćca dolotowego przed gaźnikiem.
Uszkodzenie w.w. membrany powoduje dosłowne wlewanie paliwa bezpośrednio do cylindra i dalej przez tłoka do oleju .Puszczający zaworek iglicowy w gaźniku nie spowoduje (dolewania) benzyny ponieważ każdy gaźnik posiada tzw. przelew uniemożliwiający taką sytuację.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.06.2015 10:11
Posty: 247
Miejscowość: Słupsk
Imię: Krzysiek
Quad: Warrior
Poprzednie quady: Made in P.R.C.
PostWysłany: 30.06.2018 18:00 
Re: KFX 400 benzyna w oleju
gazior napisał(a):
Uszkodzenie w.w. membrany powoduje dosłowne wlewanie paliwa bezpośrednio do cylindra i dalej przez tłoka do oleju .


Rozumiem że paliwo zamiast przez gaźnik idzie wężykiem który otwiera kranik paliwa.
Szczerze powiem, że chwilę się zastanawiałem nad tym jak z kranika bezpośrednio paliwo leci do cylindra.
Tak przyszłościowo, nie lepiej zamontować zawór zwrotny na tym podciśnieniu?


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.