Czujnik położenia przepustnicy TPS ( throttle position sensor ) znajduje się przy module wtryskowym z lewej strony quada pod dźwignią ssania.
Na początku zaznacz sobie obecne położenie czujnika(jak przedstawia zdjęci nr1), a następnie na włączonym silniku poluzuj trzymającą go śrubę, delikatnie przekręć w lewo lub w prawo i po czekaj obserwując czy kontrolka zgaśnie. Rób to powoli i dokładnie.Zacznij może o delikatne przesunięcie go w w prawo (do góry) wtedy zmniejszasz dawkę paliwa dostarczanego do silnika i zmniejszasz obroty. Jeżeli w lewo ( na dół ) zwiększasz dawkę paliwa.
![Image](http://www.atvriders.com/images/Kawasaki/2007kfx450rronwadetips/kfx450r2007throttleposition.jpg)
![Image](http://img167.imageshack.us/img167/4688/losenscrewamppe0.jpg)
Proponuje też zrobić taki zabieg jak pokazuje zdjęcie poniżej.
![Image](http://www.atvriders.com/images/Kawasaki/2007kfx450rronwadetips/kfx450r2007rolloversensor.jpg)
![Image](http://www.atvriders.com/images/Kawasaki/2007kfx450rronwadetips/kfx450r2007sensor.jpg)
Jest to czujnik położenia quada znajdujący się nad regulatorem napięcia z przodu quada. Często się psuje i daje fałszywe sygnały do komputera, który odcina wtedy zapłon i quad nagle ci gaśnie. Mi się to zdążyło wielokrotnie zanim to zrobiłem.Należy pamiętać aby zakleić ciężarek w odpowiedniej pozycji ( w której odpala quad i nie świeci się kontrolka Fi !)
Więcej ciekawych informacji:
http://www.atvriders.com/atvnews/kawasa ... adep2.html