Kawasaki Heavy Industries japoński koncern powstały z połączenia w 1969 r. trzech firm: Kawasaki Dockyard, Kawasaki Rolling Stock Manufacturing i Kawasaki Aircraft. Marka "Kawasaki" jest obecnie najbardziej kojarzona z motocyklami, choć główny przychód firm pochodzi z budowy statków, maszyn budowlanych i realizacji wielkich inwestycji budowlanych. Przed i w trakcie II wojny światowej koncern budował też samoloty bojowe i okręty.
1986 Kawasaki Bayou 185
Pierwszy 4 kołowy ATV Kawasaki, zapoczątkował serię Bayou.Zapewniał komfortową jazdę dzięki wstecznemu biegowi.Zaopatrzony w jednocylindrowy silnik SOHC.
1986 Kawasaki Bayou 300
Miał silnik o pojemności 290 centymetrów, największy w tamtych czasach.Miał duży zapas mocy np. do holowania.Miał wsteczny bieg i hydrauliczne hamulce.
1987 Kawasaki Mojave 110/110E
Quad miał niską wagę, a przy tym duży zapas mocy.
1987 Kawasaki Tecate 4
Quad miał chłodzony cieczą 249 centymetrowy, 2 suwowy silnik z KIPS.Niska waga, zawieszenie o długim skoku, hamulce tarczowe, aluminiowy swingarm.Był to prawdziwie MX-owy quad.
1987 Kawasaki Mojave 250
Silnik DOHC 4 zaworowy silnik z chłodzeniem cieczą i swingarm o dużym skoku.
1988 Kawasaki Bayou 220
Model oferował wiele rewolucyjnych rozwiązań: automatyczne sprzęgło, bieg wsteczny.Zaprojektowany do ciężkiej pracy, uzyskał status Best Seller.
1989 Kawasaki Bayou 300 4x4
Kawasaki Bayou 300 4x4 wyposażony w 290 centymetrowy silnik.Miał 5 biegową skrzynię, napęd na cztery koła z blokadą przedniego dyferencjału.Nadawał się dzięki temu do ciężkiej pracy.
1993 Kawasaki Bayou 400 4x4
Używany do pracy i zabawy.Bayou 400 4x4 miał 391 centymetrowy, cztero zaworowy silnik i napęd na wszystkie koła.
1995 Kawasaki Lakota 300
Silnik o pojemności 290 centymetrów, jednocylindrowy.Był to quad sportowo-użytkowy.
1997 Kawasaki Prairie 400 4x4
Quad ten miał 391 centymetrowy silnik, Kawasaki Automatic Power Drive System (KAPS), blokadę przedniego dyferencjału, kolumny McPherson, podwójne hamulce tarczowe.
1998 Kawasaki Prairie 400
W ofercie Kawasaki pojawił się Prairie z napędem na koła tylne.
1999 Kawasaki Prairie 300 4x4
Mniejszy brat Prairie 400.Posiadał silnik chłodzony powietrzem.Napęd na cztery koła.
1999 Kawasaki Prairie 300
Kawasaki oferowało także Prairie z napędem a koła tylne.
2002 Kawasaki Prairie 650
Kawasaki Prairie 650 był pierwszym na świecie seryjnie produkowanym quadem z V-Twinem.Miał nowoczesną ramę i elektroniczny system kontroli hamowania silnikiem.Napęd 2WD/4WD.
2003 Kawasaki Bayou 250
Bayou 250 to większa wersja Best Sellera jakim był Bayou 220.Silnik chłodzony powietrzem.Skrzynia z biegiem wstecznym.
2003 Kawasaki Prairie 360
Model ten posiadał silnik o pojemności 362 centymetrów, tylny hamulec tarczowy.Miał także blokadę przedniego dyferencjału.Napęd 2 WD/4WD. Był także oferowany z napędem 2 WD.
2003 Kawasaki KXF 50
Najmniejszy model w ofercie Kawasaki.
2003 Kawasaki KFX 80
To także quad oferowany dla najmłodszych.
2003 Kawasaki KFX 400
KFX 400 był zupełnie nową sportową maszyną.Posiadał zawieszenie z amortyzatorami o długim skoku.Mocny silnik i pięciobiegowa, manualna skrzynia biegów+wsteczny i wszystko to w lekkim opakowaniu, bo zaledwie 169 kg.Silnik KFX400 to jednocylindrowy, czterosuw o pojemności 398 centymetrów chłodzony cieczą, DOHC.Quad wyposażony w gaźnik Mikuni 36 mm.
2004 Kawasaki Prairie 700 4x4
Sercem tego quada był V-twin, chłodzony cieczą o pojemności 700 centymetrów.Napęd przenoszony dzięki automatycznej skrzyni.
2004 Kawasaki KFX 700
Ten sportowy czterokołowiec miał automatyczna skrzynię.V twin o pojemności 697 centymetrów.Lekkie nadwozie i agresywny wygląd uczyniły go ekscytującym quadem.
2005 Kawasaki Brute Force 750
Quad ten miał silnik V-twin, SOHC, wyposażony w gaźnik Keihin CVKR-34.Skrzynie automatyczną ze wstecznym i Kawasaki Brake Engine Central, czyli system kontroli hamowania silnikiem.Na rok 2008 zaprezentowano odświeżony model.
2005 Kawasaki Brute Force 650
Mniejszy brat 750.Wyposażony silnik V-twin o pojemności 633 centymetrów.
No i następna historia