maxiu81 napisał(a):
Jak wywala wydechem, to co to za przyczyna ? także uszczelka ?
- tak
maxiu81 napisał(a):
Ja mam na myśli cały czas płyn w zbiorniczku wyrównawczym....nie w chłodnicy.
a co to za różnica ? jak tu dolewasz to tam trafia.
maxiu81 napisał(a):
Jak ten płyn dostaje się do wydechu ?
- Układ chłodzenia > wadliwa uszczelka głowicy > cylinder > zawory wydechowe > wydech.
maxiu81 napisał(a):
Jak sprawdzić czy wylatuje wydechem, czytałem gdzieś, że jakby uciekał wydechem, to kopciłby na biało....
- Kopcenie na biało to skrajny , aczkolwiek częsty przypadek wydmuchania uszczelki.
W silniku są kanały którymi płynie ciecz chłodząca lub olej. Silnik składa się z wielu elementów pomiędzy którymi są uszczelki a w nich wycięcia na owe kanaliki.
Jeśli gdzieś uszczelka zostanie wydmuchana lub niepoprawnie założona to pojawi się nieszczelność , mniejsza lub większa. Nieszczelność może być mała i objawiać się delikatną mgiełką i/lub ubytkami cieczy chłodzącej. Może o tym świadczyć także zapach glikolu w spalinach , rdzawy nagar na świecy
i trudność w odpalaniu po długim postoju. Gdy ciesz chłodząca dostaje się do oleju już znasz więc nie będę się rozpisywał.
maxiu81 napisał(a):
Z tego co wiem, to on się sam odpowietrza podczas jazdy jeżeli był wymieniony płyn...
- Ty wiesz , ja nie i raczej nie będę testował
Na zimnym silniku lejesz do pełna do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego do kreski. Nie zakręcasz korków i ściskasz przewody od chłodnicy żeby rozprowadzić płyn do momentu aż przestanie bulgotać (resztki powietrza). Uzupełniasz płyn zakręcasz korki i odpalasz maszynę do czasu aż się włączy wentylator i gasisz. Czekasz aż ostygnie , odkręcasz korki, ściskasz przewody aby upewnić się czy dalej nie bulgocze i dolewasz płyn do stanu. Voila - układ odpowietrzony.