Jak ulepszyć LT-Ra za około 2000$?
Temat uważam za ciekawy i dlatego go przetłumaczyłem.Umieściłem go tu by potwierdzić, że LT-Ra możemy ulepszyć za stosunkowo niewielkie pieniądze.
Materiały i zdjęcia pochodzą ze strony:
http://ltr450.theatvchannel.com
Bezpośredni link do tematu:
http://ltr450.theatvchannel.com/component/content/article/66-lt-r450-budget-racer-project-?start=2
Zawieszenie
Zawieszenie 2006-'07 LT-R jest boleśnie sztywne ! Tylny amortyzator nie pozwala na odpowiednie przekazywanie masy na koła tylne i to powoduje ,że jest to nie komfortowe na zakrętach i przy dłuższej jeździe jest męczące dla kierowcy.Inżynierzy w 2008 roku wprowadzili bardziej miękkie zawieszenie, które jest bardziej wystarczające dla osób ceniących jazdę rekreacyjną.Ogólnie zawieszenie LT-Ra jest wspaniale wykonane ,Suzuki używa długich amortyzatorów z przodu, regulowanych, o dużej średnicy tłoczka.Technicznie amortyzatory te są lepsze od 90 procent komponentów dostępnych na rynku.W celu ich udoskonalenia wysyłamy je do firmy TCS, by je zregenerować i maksymalnie zwiększyć ich wydajność.TCS ma zdolnosć i wiedzę by dostosować je do wymagań każdego kierowcy.
We have worked and tested with TCS since the 2006 LT-R was released and have really been happy with the outcome.Jest to , czego potrzebowało zawieszenie LT-Ra:większy skok, kontrolowaną jazdę i wiele wiecej.TCS przerabia również zbiorniczki.Seryjna, alumniowa obudowa amortyzatora powoduje ,że olej może być zanieczyszczony przez to ,że tłoczek trze o obudowę i kawałki aluminium mogą dostać się do oleju.TCS zwiększa skok amortyzatora i daje taki sam efekt jak inne amortyzatrory o skoku 12 cali.Amortyzatory są dostosowane do wagi i oczekiwań kierowcy oraz stylu jazdy.
TCS zostało wykupione przez Race Tech'a. Race tech jest znany z wysokiej jakości komponentów zawieszenia dla motocykli. Race Tech oferuje
do-it-yourself kity do zawieszenia dla motocykli i quadów.
Bezpieczeństwo
Nerf bary są obowiązkowe dla bezpieczeństwa, i dziś są potrzebne praktycznie na każdym torze. Dlatego zamotowaliśmy nerf-bary i zderzak firmy IMS, rzeczy te są przydatne w wypadku kolizji.Nie możemy w tym przypadku zmieniać osłon pięt , gdyż musimy zmieścić się w kosztach i dlatego iż seryne spełniają doskonale swe zadanie. Seryjne osłony są dobrze umiejscowione i są wystarczająco duże by zapewniać bezpieczeństwo. Wśród rzeczy, które są obowiązkiem, to Kill Switch(czyli zrywka
) np .Pro Design.Jest to konieczne dla bezpieczeństwa kierowcy i powinien ją mieć zainstalowaną.Jeśli ktoś podróżuje bez światła przedniego, to w celach estetycznych może zamontować plastik, który można także szybko zdemontować ,by znów zamontować światło.
Opony
Wybór opon powinien być dokonywany według kondycji toru .
When we were doing much of our suspension testing for this article, we spent two days at L.A. County Raceway. LACR is a very sandy track with some hardpack dirt.
Jeździliśmy na seryjnych oponach i felgach ,które dochodziły do granic swych możliwości.Kiedy założyliśmy opony bardziej profesjonalne poczuliśmy znacznie lepszą poprawę.Opony pracowały znacznie lepiej.Używaliśmy ITP MXR6 18x10-8 na tyle i 10x6-10 z przodu ,które znakomicie sprawdzały się w tych warunkach.Warto jest polecić felgę typu beadlock z tyłu o wymiarze 8 cali.Z przodu nie zostały zamontowane gdyż dodają wagi, są drogie i zbiera się w nich stosunkowo dużo błota.
Moc
Suzuki produkuje bardzo dobre osiągi już w serii.W seryjnej wersji LT-R ,silnik produkuje około 40 koni mechanicznych.Jedyną formą modyfikacji silnika było dodanie Big Gun M-80, wyjęcie kryzy z rury wydechowej i zdjęcie pokrywy airboxu(co do kryzy i airboxu zapraszam do poczytania, bo było to w warsztacie LTR). Te modyfikacje podniosą moc do około 50 koni i pozwolą na wykręcanie lepszych czasów na torach.Big Gun M-80 dodatkowo przeprogramywowuje zapłon i wzbogaca mieszankę.Modele z 2008 mają lepszy 'dół' i troszkę więcej mocy niż starsze roczniki.Jednak ta modyfikacja jest dedykowana do starszych quadów.
Ta modyfikacja nie została przeprowadzona w celu ,aby quad mógł się wraz z nami lansować ,ale dlatego by jak za sprawą najniższych kosztów go ulepszyć.Suzuki tworząc LT-Ra stworzyło dobrą maszynę ,którą nawet za niewielkie pieniądze możemy udoskonalić.
Opinie
http://ltr450.theatvchannel.com/compone ... t-?start=2
Race Tech Suspension (formerly TCS):
951/279-6655;
http://www.racetech.com
Reworked stock suspension: $950
IMS/Roll:
800/237-9906;
http://www.officialims-roll.com
Pro-Series nerf bars: $199.95;
Intimidator Series MX bumper: $129.95
Big Gun Exhaust:
800/870-4461;
http://www.biggunexhaust.com
M-80 power module: $39.95
Quad Tech:
949/859-7823;
http://www.quadtech-atv.com
Plastic hood scoop nosepiece: $65
ITP Tires & Wheels:
909/390-1905;
http://www.itptires.com
MXR6 10x6-10 front tires: $71.95 ea.;
front wheels: $87.95 ea.; MXR6 18x10-8
rear tires: $66.95 ea.; rear beadlocks: $145.95 ea
Jeśli to spodoba się moderatorom, proszę o przypięcie.