Oto rozebrany gaźnik
By
waszamac at 2011-07-28 strzałeczką zaznaczyłem jedną z dysz którą też trzeba wykręcić i przedmuchać,nie żałować też powietrza w kanał pod nią,trzeba się kierować następującą zasada przy przedmuchiwaniu poszczególnych kanałów-
-przytykać otwory z których wylatuje zadane powietrze,szybko się wtedy okaże że kanały się rozdwajają i roztrajają i czasem trzeba użyć sporo palców żeby je poprzytykać,na zmiane oczywiście,żeby maxymalnie dobrze wyczyścić kanałki.
By
waszamac at 2011-07-28
na kolejnym zdjęciu czerwone strzałki od góry zaznaczają miejsca gdzie są zamontowane:
-śrubke składu mieszanki
-dysze układu wzbogacenia (nierozbieralna)
-dysza wolnych obrotów
-zawór iglicowy + gniazdo z sitkiem
Wszystkie te elementy zostały już wykręcone (oprócz dyszy wzbogacenia),wielka locha w środku komory pływakowej,to miejsce po dyszy głównej wraz z jej składowymi elementami.
By
waszamac at 2011-07-28
na tym zdjęciu zaznaczyłem spust paliwa z gaznika
By
waszamac at 2011-07-28
a oto i zawór iglicowy wraz z gniazdem,zaznaczyłem elementy na które należy zwrócić uwage
-powierzchnia stożkowa zaworka (musi być prawie perfekt)
-powierzchnia stożkowa gniazda w środku (jak wyżej)
-gumowa uszczelka,jeje nieszczelność będzie prowadziło do pernamentnie za bogatej mieszanki przy średnich i wysokich obrotach w szczególnosci(zbyt wysoki poziom paliwa w komorze)
-sitko,musi być czyściutkie
By
waszamac at 2011-07-28
kolejne elementy to element dyszy głównej "rozpylacz" i iglica .Od góry strzałkami zaznaczyłem
-segerek osadzony w odpowiednim rowku (powinien być środkowy,ale to zależy)
-maleńkie otworki w dyszy "rozpylaczu",otworki jak i dysza musi oczywiście być drożna
Na zdjęciu nie ma samej dyszy głównej,ale powinna być pod "rozpylaczem" do którego jest wkręcana,i jest to po prostu mosiężna śrubka z kalibrowanym otworkiem.
By
waszamac at 2011-07-28
a tu od lewej dysza wolnych obrotów, i następnie śrubka składu mieszanki,zaznaczona gumowa uszczelka jak i stożkowa część śrubki,musi być w dobrym stanie
By
waszamac at 2011-07-28
dla ciekawych górną strzałką zaznaczone zużycie,wyklepanie się przepustnicy podciśnieniowej,oczywiście takie samo zużycie jest w korpusie gaznika,rzecz prawie nienaprawialna.
Dolna strzałka wskazuje na membrane przepustnicy,która nie może być uszkodzona.
By
waszamac at 2011-07-28
a to plastikowy korpus w którym osadzona jest dysza "rozpylacz" (strzałka) a także przepustnica z zdjęcia wcześniej.Korpus należy osadzić widocznym na zdjęciu otworkiem w kierunku filtra powietrza.
By
waszamac at 2011-07-28
ważna rzecz,żeby za często nie rozbierać gaznika,dobry filtr paliwa.