Autor |
Wiadomość |
Misiek_EIGER
Rejestracja: 07.01.2006 19:29 Posty: 14 Miejscowość: Mogilany/Kraków
Quad: Suzuki Kingquad 750axi
|
Wysłany: 17.01.2006 10:15
Suzuki Eiger
Witam Wszystkich. Posiadam quada Suzuki Eiger 5-speed Camo . Bardzo proszę o wskazówkli co do użytkowania manualnej skrzyni biegów. Pozdrowienia dla quadaowców. POZDRO
_________________ Wcześniej: Suzuki Eiger 400 5-speed camo
teraz: Suzuki Kingquad 750axi
Wyciągarka: WARN XT30
|
|
|
|
Kamikazeeee
Rejestracja: 23.08.2005 16:04 Posty: 1411
Quad: Bashan 110
|
Wysłany: 17.01.2006 13:53
Jeżeli chodzi o jazdę to nie możesz go żyłować na jednym biegu. Przed każdą zmianą puść gaz. Z tego co mi wiadomo nie ma jakiś specjalnych zasad użytkowania takiej skrzyni. Miłego śmigania w terenie. Wydaje mi się czy już były podobne posty?
|
|
|
|
Misiek_EIGER
Rejestracja: 07.01.2006 19:29 Posty: 14 Miejscowość: Mogilany/Kraków
Quad: Suzuki Kingquad 750axi
|
Wysłany: 17.01.2006 16:04
Witaj, dzięki za odpowiedź, quada posiadam dopiero dwa dni więc potrzebuje du żo wskazówek i dorad a powiedz mi jeszcze jak ewentualnie kiedyś postawić go na tylne koła... słyszałem że z manuala jest dużo łatwiej... Były posty o Eigerze ale tam nie obiaśniali tej skrzynia ( a to jest mój pierwszy post
POZDROWIENIA
_________________ Wcześniej: Suzuki Eiger 400 5-speed camo
teraz: Suzuki Kingquad 750axi
Wyciągarka: WARN XT30
|
|
|
|
Krz.
ATV Kielce
Rejestracja: 12.06.2004 22:58 Posty: 1789 Miejscowość: z gór świętokrzyskich :P
Quad: Yamaha Grizzly700 camo
|
Wysłany: 17.01.2006 16:07
Ale może sprecyzuj o co Ci chodzi z tą skrzynią konkretnie ?
|
|
|
|
TheBestSkate
Rejestracja: 07.06.2005 21:15 Posty: 43 Miejscowość: Kraków
Quad: Suzi LT-400F Eiger
|
Wysłany: 17.01.2006 16:16
Ja użytkuje dokładnie ten sam model. Podejrzewam że twoja maszyna i moja są z tego samego miotu Skrzynia to prawdopodobnie nie manual tylko pół-automat. Moja jedyna uwaga jest taka żeby regularnie kontrolować stan oleju, bo mój troszkę go "łyknął" na docieraniu. Co do stawiania na kołach to nie polecam... Próbowałem kilka razy i jest to do zrobienia, ale kosztem sprzęgła któremu zdarza się zazgrzytać podczas takich manewrów Jeśli będziesz miał jakieś pytania to z chęcią odpowiem. Może kiedyś jakaś wspólna jazda??
_________________ Gdy siedzisz na Quadzie , nie myśl jak człowiek - myśl jak PlayStation
|
|
|
|
Kamikazeeee
Rejestracja: 23.08.2005 16:04 Posty: 1411
Quad: Bashan 110
|
Wysłany: 17.01.2006 16:49
Heej!! Bracie, poczekaj troszkę z wheelie. Opanuj najpierw jazdę, potem przejdź do dwóch bocznych a jak już dobrze quada opanujesz to wtedy zacznij trenować dwa kółka. Jak już chcesz to robić to musisz wrzucić pierwszy bieg i : albo stanąć na bagażnik i mocno szarpnąć lub szarpnąć siedząc na quadzie. Jak chcesz porozmawiać o wheelie to na forum o technice jazdy. TheBestSkate a dlaczego zgrzyta sprzęgło? Może się rozlecieć przy takich manewrach?
|
|
|
|
TheBestSkate
Rejestracja: 07.06.2005 21:15 Posty: 43 Miejscowość: Kraków
Quad: Suzi LT-400F Eiger
|
Wysłany: 17.01.2006 18:06
No ja pisałem o wheele z wykorzystaniem sprzęgła... Opisywałem to już bodajże w innym temacie o Eiger'ze. Z tym sprzęgłem to już chyba tak ma być.... W skrzyni półautomatycznej gdy obroty silnika są nieproporcjonalne do prędkości to sprzęgło drastycznie się rozsprzęgla a skutkiem tego jest "zgrzyt". Przykład: Rozpędzając się np. na 4 biegu po osiągnięciu wysokich obrotów dostatecznych by wrzucić 5 bieg, koła zmuszone są pokonać jakiś wybój a kierowca z tego powodu przez przypadek wrzuca 3 bieg. W tej sytuacji silnik powinien się wkręcić na za duże obroty a w eigerze następuje rozsprzęglenie i ten zgrzyt. Nie znam się za bardzo na mechanice ale ja sobie to tak tłumacze Fajnie by było gdyby ktoś kto się na tym zna napisał czy moja wersja w jakimś stopniu pokrywa się z prawdą....
_________________ Gdy siedzisz na Quadzie , nie myśl jak człowiek - myśl jak PlayStation
|
|
|
|
Kamikazeeee
Rejestracja: 23.08.2005 16:04 Posty: 1411
Quad: Bashan 110
|
Wysłany: 17.01.2006 18:14
Coś mi się t nie zgadza...Nieproporcjonalne? Przecież jadąc na dwóch kółkach jedziesz z tą samą prędkością co na 4 więc w czym problem? Raczej mało kto żyłuje go jadąc na tylnych łapach
|
|
|
|
TheBestSkate
Rejestracja: 07.06.2005 21:15 Posty: 43 Miejscowość: Kraków
Quad: Suzi LT-400F Eiger
|
Wysłany: 17.01.2006 18:26
No akurat o tych zmianach biegów to pisałem dla zwykłej jazdy na 4'ech kołach. No a co do wheele. Ja to robiłem tak że wkręcałem silinik na "jakieś" obroty i puszczałem sprzęgło - pojazd gwałtownie ruszał do przodu i unosił przednie koła. Jeśli się przedobrzyło z obrotami to był zgrzyt . Kamikazeeee nie drąż dłużej wątku wheele w poście niezwiązanym z trickami
_________________ Gdy siedzisz na Quadzie , nie myśl jak człowiek - myśl jak PlayStation
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 17.01.2006 18:40
Kombinujesz nie najgorzej - ale nie do ko ńca Półautomat ma 2 sprzęgła - jedno odśrodkowe zainstalowane na wale korbowym, przekazujące napęd na sprzęgło główne (to o którym piszesz że rozsprz ęgla się zbyt mocno). Podczas gdy masz nóżkę biegów w pozycji "pomiedzy" biegami, ze wciśni ętym sprzęgłem gł ównym, sprz ęgło odśrodkowe jest mocno zaciśnięte na wale - przekazuje obroty na sprzęgło głowne, które w tym czasie jest w pozycji rozsprzeglonej, czyli się ślizga. Przy gwałtownym puszczeniu, czy też raczej dobiciu biegu na wysokich obrotach na sprz ęgło odśrodkowe działa potężna siła - nie jest w stanie ono "utrzymać" ciągłego napędu bez poślizgu, i okładziny sprzęgłowe wciśnięte w zewnętrzny pierście ń zaczynają drzeć metal do żywego - stąd wł aśnie pochodzi ten nieprzyjemny dźwięk.
Na dłuższą metę taka zabawa prowadzi do zarżnięcia sprz ęgła odśrodkowego i wtedy trzeba wymie niać całe, a nie tylko same okładziny.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Misiek_EIGER
Rejestracja: 07.01.2006 19:29 Posty: 14 Miejscowość: Mogilany/Kraków
Quad: Suzuki Kingquad 750axi
|
Wysłany: 18.01.2006 15:28
Dzięki Chłopaki za odpowiedzi na moje pytanie - DUŻO już wiem Z tym wheelie to ja tak bardziej z ciakwości niż z chęci robienia tego naprawde ale może kiedys może kiedyś.... Teraz to mam problema bo nim odśnieżałem dzisiaj i urwałem linke od wyciągarki przy podnoszeniu pługa heh.. będę to musiał jakos naprawić (narazie zawiązałem jakoś i jest ) TheBestSkate mozliwe że mamy z tej samej stajni, ale powiedz mi tylko ile Ty zapłaciłeś, bo ja go z pomorskiego województwa sprowadzałem i okazyjnie za 290 00 zł. z wyciagarką i pługiem AGB 4x4 czy coś takiego. I powiedz mi jeszcze jak tam u ciebie ze spalaniiem...? I tak jeszcze z ciekawości się pytam czy Ty też masz licznik w milach? strasznie to wkurzające jest. A i jeszcze powiedz mi czy moge startować z wyższego biegu niż 1 ? ...POZDROWIENIA... PS. Czekam na odpowiedzi
_________________ Wcześniej: Suzuki Eiger 400 5-speed camo
teraz: Suzuki Kingquad 750axi
Wyciągarka: WARN XT30
|
|
|
|
TheBestSkate
Rejestracja: 07.06.2005 21:15 Posty: 43 Miejscowość: Kraków
Quad: Suzi LT-400F Eiger
|
Wysłany: 18.01.2006 20:24
Nie wiem co cię skłoniło na sprowadzanie aż z pomorskiego bo w Krakowie kupiłbyś za tyle samo i jeszcze gwarancje na dwa lata dają. Jeżdżę przedewszystkim w terenie i na 100km łyka cały zbiornik. Licznik również mam w milach ale korzystam z gps'a który podaje parametry w kilometrach. No a ten pierwszy bieg strasznie mnie irytuje. Jedynka jest strasznie "krótka" więc bardzo często ruszam z dwójki. Z reduktora w ogóle nie korzystam gdyż wspomniana jedynka w zupełności radzi sobie w terenie.
_________________ Gdy siedzisz na Quadzie , nie myśl jak człowiek - myśl jak PlayStation
|
|
|
|
Misiek_EIGER
Rejestracja: 07.01.2006 19:29 Posty: 14 Miejscowość: Mogilany/Kraków
Quad: Suzuki Kingquad 750axi
|
Wysłany: 04.03.2006 17:40
co się dzieje :D
No ludziki piszci piszccie, o Waszych eigerach.. najbardziej mnie interesuja ziomy z eigerem 5-speed camo - taki jak ja mam pozdro
_________________ Wcześniej: Suzuki Eiger 400 5-speed camo
teraz: Suzuki Kingquad 750axi
Wyciągarka: WARN XT30
|
|
|
|
M
Rejestracja: 24.03.2006 02:19 Posty: 4 Miejscowość: Mazowsze
|
Wysłany: 16.09.2006 09:21
Witam.
Od kilku dni użytkuję Eigera 400 ze skrzynia półautomatyczną. Nie mam niestety żadnej dokumentacji. Instrukcję mają mi przesłać z Suzuki za kilka dni.
Szukłem service manuala w sieci ale bez skutku. Czy ktoś ma i mógłby udostępnić albo wie skąd można ściągnąć?
Chciałbym na początek wymienić wszystkie płyny - czy wiecie może ile wchodzi i co mam zalać do poszczególnych mechanizmów?
Na czym polega serwisowanie tej skrzyni biegów? Chodzi według mnie dość ciężko ale nie mam porównania z innymi.
Pozdrawiam,
Marcin
|
|
|
|
Motyf
Rejestracja: 28.06.2004 09:50 Posty: 301 Miejscowość: Warszawa
Quad: Polaris 500 H.O oraz Suzuki Eiger
|
Wysłany: 08.10.2006 20:03
manual
ja mam ksiązkę serwisowa ale do wejsji z pasową skrzynią. Pewnie rózni się tylko rozdziałem apropo jej konserwacji. Kupiłem na allegro - świetny zakup ale bardzo ciezko ją spotkać
_________________ Jeżdżę Polarisem a przerabiam Eigera
|
|
|
|