Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Wymiana paska Vinson 500
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 10:19



Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Wymiana paska Vinson 500 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 22.03.2014 12:28
Posty: 5
Imię: Adrian
Quad: Vinson 500
Poprzednie quady: brak
PostWysłany: 22.03.2014 23:31 
Wymiana paska Vinson 500
Witam mam taki problem otóż Vinson 500 to mój pierwszy quad i nie za bardzo wiem jak się zabrać za wymianę paska a dokładnie gdzie on się znajduje bo w większości przypadkach jest on po prawej stronie ale w moim Vinsonie jest tam olej. Dodam że to pół-automat . z góry dziękuję


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 23.03.2014 08:05 
Re: Wymiana paska Vinson 500
Ty pewnie masz biegi które zmieniasz nogą
pasek w tym modelu nie występuje


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.04.2011 09:46
Posty: 536
Quad: AC 500
PostWysłany: 23.03.2014 11:06 
Re: Wymiana paska Vinson 500
Dokładnie tak.
Nie masz paska,i ciesz się z tego.
Masz dwa sprzęgła,sprzęgło odśrodkowe i sprzęgło wielotarczowe mokre.
Przy każdej zmianie biegów nogą,początkowy ruch wajchy zmiany biegów najpierw naciska sprzęgło a następnie zmienia bieg,stąd nazwa -półautomat.
Sprzęgło wielotarczowe wymaga regulacji luzu.
Zresztą polecam servive manuala.

_________________
Ludzie tracą zdrowie żeby zarabiać pieniądze,a potem tracą pieniądze żeby odzyskać zdrowie...


 
Profil

Rejestracja: 22.03.2014 12:28
Posty: 5
Imię: Adrian
Quad: Vinson 500
Poprzednie quady: brak
PostWysłany: 23.03.2014 12:50 
Re: Wymiana paska Vinson 500
A co trzeba zrobić jak jadę z góry na biegu i ten bieg mi po prostu puszcza jedzie jakby na luzie gdzie chyba nie powinien i słychać jakieś szorowanie


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.04.2011 09:46
Posty: 536
Quad: AC 500
PostWysłany: 23.03.2014 14:19 
Re: Wymiana paska Vinson 500
Owszem,to naturalne.
Jadąc z góry i hamując silnikiem,może dojść do momentu opisanego przez kolege jako wpadnięcie na <luz>.
Otóż ogólnie mówiąc trzeba w tym momencie dodać gazu żeby z powrotem zasprzęglić koła z silnikiem i w ten sposób korzystać z hamowania silnikiem.
Trzeba by też jednak wiedzieć dlaczego.
Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu quad nie jedzie do momentu zwiększenia obrotów,dopiero w tym momencie ciężarki w sprzęgle odśrodkowym dociskają swego rodzaju szczęki do bębna dzięki zwiększającej się sile odśrodkowej i quad zaczyna jechać.
Działa to też w druga stronę,tzn kiedy napęd pochodzi od kół a nie od silnika,czyli kiedy quad jedzie z górki,tu jednak musi być spełniony warunek żeby właśnie quad nie wpadł w ten <luz>.
Z reguły kiedy zaczyna się zjeżdżać odpuszcza się gaz,a kiedy obroty spadną odpowiednio to rozsprzęgli się sprzęgło odśrodkowe i stracimy możliwość hamowania silnikiem,będzie ten <luz>.
Żeby tak się nie stało trzeba lekko utrzymać gaz na początku zjazdu do momentu kiedy quad pchany własnym ciężarem sam już utrzyma odpowiednie obroty.
Trzeba też pamiętać że wajcha do zmiany biegów jest też dźwignią sprzęgła i przypadkowe,nawet minimalne jej naciśnięcie pozbawi napędu.
Co do szurania-nie wiem,przyczyn tego może być mnóstwo,np zużycie sprzęgła odśrodkowego,wielotarczowego,zły luz sprzęgła i wiele innych.

_________________
Ludzie tracą zdrowie żeby zarabiać pieniądze,a potem tracą pieniądze żeby odzyskać zdrowie...


 
Profil

Rejestracja: 22.03.2014 12:28
Posty: 5
Imię: Adrian
Quad: Vinson 500
Poprzednie quady: brak
PostWysłany: 23.03.2014 15:10 
Re: Wymiana paska Vinson 500
Wielkie dzięki za odpowiedz mam jeszcze jednak takie dwa pytanka odnośnie mojego Vinsona jako że to mój pierwszy quad i kupiłem go używanego i ma na liczniku przejechane 6000 km i posiadał go człowiek który za bardzo o niego nie dbał ponieważ np. chłodnica była cała zapchana błotem aż ciężko było je wymyć więc tak:

-Czym może być spowodowane głośne strzelanie z wydechu gdy jadę na wysokich obrotach i puszczę gaz, przypuszczam że to może być za duża ilość paliwa ale pewności nie mam

-I jakie rozmiary powinny mieć opony na przodzie i na tyle, chodzi mi o to czy powinny mieć ten sam rozmiar czy inny? bo w moim quadzie mają inne rozmiary tzn przód jest mniejszy i już zdążyłem rozwalić przedni dyfer ale nie wiem czy to było spowodowane tym że z przodu są mniejsze koła i po prostu koła robią mniej bądź więcej obrotów i to uszkadza dyfer czy już wcześniej po prostu był uszkodzony


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.04.2011 09:46
Posty: 536
Quad: AC 500
PostWysłany: 23.03.2014 16:18 
Re: Wymiana paska Vinson 500
Obwód opon przód/tył musi być ten sam,jedynie szerokość nie gra roli.
Prawdopodobnie stąd uszkodzony dyfer,jeśli to dyfer,a może tylko mechanizm uruchamiania 4x4.
Strzelanie to efekt z reguły złego składu mieszanki paliwowo -powietrznej,ustawianej specjalną śrubką w gazniku,ale może przyczyna jest bardziej prozaiczna i wystarczy sprawdzić szczelność układu dolotowego począwszy od filtra powietrza aż do kolektora dolotowego (za gaznikiem), filtr powietrza również musi być czysty.

_________________
Ludzie tracą zdrowie żeby zarabiać pieniądze,a potem tracą pieniądze żeby odzyskać zdrowie...


 
Profil

Rejestracja: 22.03.2014 12:28
Posty: 5
Imię: Adrian
Quad: Vinson 500
Poprzednie quady: brak
PostWysłany: 23.03.2014 16:40 
Re: Wymiana paska Vinson 500
Dzięki wielkie za odpowiedzi jestem bardzo wdzięczny


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.04.2011 09:46
Posty: 536
Quad: AC 500
PostWysłany: 23.03.2014 18:23 
Re: Wymiana paska Vinson 500
Polecam service manuala (instrukcja servisowania) do Vinsona,mogę wysłać na meila,waży tylko 19MB.
To jest najlepiej napisany manual jaki znam.
J.angielski nie powinien być przeszkodą,raz że od 20stu lat jest to obowiązkowy przedmiot w szkole ,dwa że poszczególne zwroty łatwo sobie przetłumaczyć poprzez tłumacz google.
Vinson,a zwłaszcza wersja z skrzynią manualną,plus 2x4 i 4x4 to quad idealny.Nie ma nic lepszego-lepiej nadającego się do pracy.
Do wygłupów są inne quady.
Kwestia tylko dbałości o sprzęt,a może służyć z 30lat,w tym czasie z dziesięć nowych chińczyków się rozleci w proch.
Dbać,dbać i jeszcze raz dbać;
-diagnozować i naprawiać na bieżąco pojawiające się problemy
-olej w silniku + filtr wymiana raz na 1000km (co najmniej) tylko markowy np motul 10W40 5100 4T
-oleje w dyfrach ,co 1000-2000km (według zaleceń producenta)
-filtr powietrza,czyścić,wymieniać lub prać co około 200-300km,
-regulacja luzu sprzęgła (zgodnie z manualem) co około 1000km
-utrzymywać akumulator i połączenia elektryczne w dobrym stanie
-nauczyć się prawidłowej zmiany biegów (zawsze odpuszczać gaz przy zmianie biegu)
-nie przeciążać quada,a zwłaszcza nie szarpać ciężaru
-regulacja zaworów
-czystość chłodnicy
itp

_________________
Ludzie tracą zdrowie żeby zarabiać pieniądze,a potem tracą pieniądze żeby odzyskać zdrowie...


 
Profil

Rejestracja: 22.03.2014 12:28
Posty: 5
Imię: Adrian
Quad: Vinson 500
Poprzednie quady: brak
PostWysłany: 23.03.2014 18:41 
Re: Wymiana paska Vinson 500
Jakbyś mógł wysłać tą instrukcję to by było bardzo fajnie i dzięki za wskazówki. Mój email: [email protected]


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.