Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.09.2021 18:35



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.03.2011 14:55
Posty: 1546
Miejscowość: Transylwania, Sacuieu - Hunt the Wolf
Quad: Yes, We CanAm!
PostWysłany: 30.01.2013 19:27 
Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
Nie będę owijać w bawełnę, tylko od razu przejdę do konkretów, w grudniu uświadomiłem sobie fakt, że dobrze by było dodać trochę kopa, aby w naszym górzystym terenie mieć start pod większe góry i strome drapki. Nie stać mnie było na kosztowne zabawy typu bigbore. Wpadłem na pomysł, zainstalowania u mnie sprzęgła sportowego Dalton oraz pomysłu zaciągniętego zza oceanu czyli COOP Modsa, druga przeróbka brzmi bardzo elitarnie i skomplikowanie, jednakże tylko nazwa jest tak majestatyczna, w rzeczywistość NR.1 COOP Mods, jest to nic innego jak podkładka pod prawe koło wariatora. Działa to na takiej zasadzie, że pasek jest zrywany przez zabierak trochę później i zyskujemy na tym sporo momentu obrotowego. Ale do rzeczy :

W zestawie sprzęgła sportowego Dalton dostajemy:

Dłuższą sprężynę sportową
Image

oraz nowe ciężarki do rolek

Image

Image

Image

Do zestawu polecam od razu zmienić pasek na nowy, szczególnie jeśli ktoś ma duży przebieg na fabryce. Ja wziąłem jeden z najmocniejszych wariantów czyli DAYCO XTX.

Image

Oraz cały COOP Mods nr.1

Image

Image

Kiedy już zapoznaliście się z tym, co macie wymienić, należy do tej wymiany przystąpić. Dla tych, co nigdy nie grzebali przy skrzyni pasowej wklejam jej zdjęcie

Image

Jak widać na załączonym wyżej obrazku, aby mieć dostęp do skrzyni pasowej należy zdjąć stopień, gdy już ściągniemy plastikową osłonę stopnia pokaże się jego prawidłowa konstrukcja czyli szkielet, szkielet jest przymocowany do ramy i trzyma się na dwóch średniej wielkości śrubach, bodajże 14 czy 13 oraz na jednej mniejszej 12. Gdy już ściągniemy stopień, ściągamy obudowę skrzyni pasowej, która trzyma się na 10 śrubach 8mm, najłatwiej jest je ściągnąć grzechotką z przedłużką, gdyż dolne śrubki lubią być w takim miejscu, że gdy naruszymy śrubkę, chciałoby się ją odkręcić palcami a nie ma pola manewru. Jak odkręcimy wszystkie mocowania pokrywy skrzyni, należy bardzo delikatnie ją odchylić i wyciągnąć tak aby nie uszkodzić uszczelki, jest ją dosyć ciężko dostać, jest bardzo delikatna. Po ściągnięciu pokrywy, pokaże się Wam wnętrze skrzyni pasowej, wszystko to co jest na obrazku u góry. Teraz dostajemy się do prawego koła skrzyni pasowej, aby to zrobić należy odkręcić stalową klatkę, która trzyma się na trzech śrubach z gwintem na klucz 8mm czyli tym samym co pokrywa skrzyni, odkręcamy ją tą samą grzechotką, bo do tych śrub jest bardzo ciężko dostęp, szczególnie do środkowej i dolnej. Kiedy zdejmiemy klatkę, zdejmujemy też od razu gumę na prawym kole przysłaniającą nam śrubę od prawego koła. Teraz już mamy praktycznie wszystko na wierzchu, dwie centralne śruby od prawego i lewego koła należy odkręcić pneumatem bądź jak kto woli bawić się grzechotką. Po odkręceniu obu śrub, ściągamy z łatwością talerz prawego koła oraz wyciągamy powoli lewe koło przy którym jest sprężyna. Wiele osób boi się ściągać lewe koło samemu bo myśli, że sprężyna odbije, nic bardziej mylnego, sprężynka jest umocowana w tak silnie zabudowanej klatce, że ciężko jest w ogóle ją stamtąd wyjąć.

Image

Image

Do ściągnięcia sprężyny lewego koła w warunkach domowych jest potrzebny zwykły śrubokręt najlepiej z powierzchnią do bicia młotkiem oraz młotek. Ściąganie sprężyny jest bajecznie prostym mechanizmem, jednak mimo prostoty operacji jest nam potrzebna druga osoba, która będzie sprężynę trzymać bo teraz rzeczywiście może ona odbić. Na górze klatki która trzyma sprężynkę jest okrągła śruba mocująca z wypustkami, jedna osoba trzyma sprężynę, druga bije młotkiem w śrubokręt oparty o wypustkę na śrubie, odkręcając ją w przeciwnym kierunku ruchu wskazówek zegara. Kiedy ściągniemy sprężynę, która końcami jest zaczepiona w dwa otwory, jeden w talerzu lewego koła oraz jeden w klatce, przystępujemy do zakładania nowej sprężyny, nową sprężynę wkładamy w zaczepy, druga osoba ściska klatkę razem ze sprężyną, jedna osoba wali młotkiem w śrubę zakręcając ją. Gdy mamy już złożoną sprężynkę, zakładamy lewe koło i możemy już właściwie zakręcić śrubę centralną na gotowo, lewe koło nas od tej chwili interesuje najmniej. Teraz zabieramy się za prawe koło, a mianowicie, ściągamy część przednią, w niej znajduje się pokrywka, pokrywkę ściągamy, pod nią znajduje się osiem rolek z ciężarkami, wyjmujemy je wszystkie, ... i czyścimy wnętrze. Teraz zabieramy wszystkie rolki do imadła, ściskamy każdą z nich z osobna i wybijamy odpowiednio mniejszą śrubą ciężarki ze środka, po wybiciu, dobrze jest przejechać wnętrze rolki papierem ściernym i przesmarować chociażby miedzianką albo wazeliną wulkanizacyjną aby nowe ciężarki dobrze weszły. Ja nowych ciężarków nie wbijałem młotkiem i nikomu tego nie polecam, po wyciągnięciu starych ciężarków będziecie wiedzieć o co mi chodzi, te rolki są bardzo delikatne, aż mnie to zdziwiło, moim sposobem na zamocowanie nowego ciężarka w rolce było równe umieszczenie obu elementów w imadle i powolne dokładne skręcanie do otrzymania upragnionego efektu. Chciało by się rzec, że robota skończona, ale nie dla mnie, bo jeszcze został COOP Mods, a sprawę załatwiliśmy tylko z sprzęgłem, odkładamy przednią część prawego koła na razie na bok, wyciągamy zabierak z prawej strony wariatora, po zabraniu powinniśmy otrzymać taki efekt (nie przejmować się brakiem lewego koła, nie robiłem tego w takiej kolejności jak tutaj opisuje)

Image

Teraz przystępujemy do zakładania naszego COOP Modsa, czyli po prostu zakładamy podkładkę pod tylne koło.

Image

Chciałoby się już wszystko złożyć i iść jeździć, ale został jeszcze pasek. Aby założyć pasek trzeba wcześniej rozchylić talerze lewego koła tak aby pasek wpadł nam między talerze. Robimy to wkręcając dwie śrubki 10mm w dwa otwory zaraz na około śruby centralnej lewego koła. Gdy już to zrobimy, wkładamy zabierak na prawe koło oraz przednią część prawego koła. Skręcamy na gotowo, zakładamy gumę na śrubę, zakładamy klatkę i skręcamy wszystko łącznie ze stopniem, teraz nie pozostało nic jak tylko cieszyć się nowym setem. Gwoli ścisłości, w zależności od tego czy ktoś ma syf w skrzyni, należy go wyczyścić do czystego. Ja u siebie miałem jakąś masakrę, ciężarki i sprężyna były pordzewiałe, w porę się zebrałem na zmianę tego wszystkiego. Wcześniej nic o sprzątaniu nie wspomniałem, bo nie można zakładać, że każdy ma syf.

Przechodzimy do creme d'la creme i całego clu programu, czyli do jazdy. Filmiku na razie nie mam, ale przyspieszenie u mnie zwiększyło się diametralnie, jestem dosyć ciężkim facetem, a i tak przy wciśnięciu gazu w opór koła przednie idą w górę. Prędkość maks spadła niestety do 100km/h ale jest to osiągane w tak zawrotnym tempie, że więcej nie potrzeba. Osiągnąłem to co chciałem, na podjazdy myślę, że będzie się sprawować lepiej niż oczekiwałem. W najbliższym czasie będę nagrywał filmik porównawczy z Renatą 800, BruteForce'm i Grizzly. Stau Tuned and Stay Fun, na koniec mały akcent humorystyczny, mój pomocnik-mechanik-wesoły przedszkolak

Image

Przyznacie, że ciekawe nakrycie głowy.

Pozdrawiam KRS1

_________________
POZDRAWIAM, MIESZKO



!!!HUNT THE WOLF 4 LIFE!!!


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2011 20:53
Posty: 878
Miejscowość: Tłustomosty / Wrocław
Quad: Sprzedany ale są już plany nowej zabawki :D
PostWysłany: 30.01.2013 19:42 
Re: Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
Opis operacja całokształt miodzio to zrobiłeś dla potomnych :).

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych ...


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.03.2011 14:55
Posty: 1546
Miejscowość: Transylwania, Sacuieu - Hunt the Wolf
Quad: Yes, We CanAm!
PostWysłany: 30.01.2013 19:46 
Re: Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
Mogło być więcej zdjęć, ale na pomysł poradnika wpadłem dopiero po złożeniu wszystkiego, także wybaczcie..

_________________
POZDRAWIAM, MIESZKO



!!!HUNT THE WOLF 4 LIFE!!!


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2011 20:53
Posty: 878
Miejscowość: Tłustomosty / Wrocław
Quad: Sprzedany ale są już plany nowej zabawki :D
PostWysłany: 30.01.2013 19:51 
Re: Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
Ja z EPI mam sprzęgło założone bo prezent był ale tak się cieszyłem, że ani jednej foty nie zrobiłem jak zamieniałem. Co do jazdy to czuć po prostu, że gadzina bardziej z góry bierze i szybciej łapie jak już jej depniesz mi to się podoba.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych ...


 
Profil Gadu-Gadu
Mod-Team Member & Moderator Działu Linhai & GPS & Warsztat
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.02.2010 06:50
Posty: 3671
Miejscowość: Ruda Śląska
Imię: Łukasz
Quad: Suzuki Kingquad
Poprzednie quady: Hassan 200, Allroad 300IS
PostWysłany: 31.01.2013 09:04 
Re: Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
Czyli zestaw troszkę się rózni od EPI bo tu nie ma sprężynek sprzęgła wewnętrznego i myślę, że tego kopa na początku dała podkładka między talerzami.
Musiał byś zrobić porównanie z i bez podkładki wtedy wynik byłby miarodajny.
A czapeczka wymiata. :P

_________________
Regulamin Forum ATV Polska Kodeks Quadowca ATV Polska
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
PROJEKT: QUADOWCY POMOCNI W TERENIE.
>>>>>SilesiaSquad na YouTube<<<<<


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2011 20:53
Posty: 878
Miejscowość: Tłustomosty / Wrocław
Quad: Sprzedany ale są już plany nowej zabawki :D
PostWysłany: 31.01.2013 09:10 
Re: Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
Ja też bym chętnie się ustawił z seryjnym kingiem i zrobił porównanie. Bo z większych w okolicy to mam tylko grizzlaka i on zostaje w tyle jak nic. Interesuje mnie tylko to silnik bierze z bardziej z góry z większym momentem to cały zestaw napędowy przeguby osie dyfer bardziej w dupę dostaję czy to nie przełoży się na ich żywotność.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych ...


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.03.2011 14:55
Posty: 1546
Miejscowość: Transylwania, Sacuieu - Hunt the Wolf
Quad: Yes, We CanAm!
PostWysłany: 31.01.2013 16:02 
Re: Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
Owca007

bez przesady, aż takie siły tam nie działają. To jest poprawienie o trochę, nie osiągamy na takim zestawie 6 sekund do setki i 200km/h żeby się miały od tego półosie ukręcać.

_________________
POZDRAWIAM, MIESZKO



!!!HUNT THE WOLF 4 LIFE!!!


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.10.2011 08:44
Posty: 97
Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: KQ750 z EPS CAMO
Poprzednie quady: KQ700
PostWysłany: 01.02.2013 14:04 
Re: Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
krs1 jaki jest koszt takiego moda (Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1), same części i może powiedz gdzie zamawiałeś?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.03.2011 14:55
Posty: 1546
Miejscowość: Transylwania, Sacuieu - Hunt the Wolf
Quad: Yes, We CanAm!
PostWysłany: 01.02.2013 16:44 
Re: Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
koszt sprzęgła to 700zł, 400zł pasek, podkładka to zależy od tokarza, namiary proszę pytać na pw, nie chcę robić kryptoreklamy.

_________________
POZDRAWIAM, MIESZKO



!!!HUNT THE WOLF 4 LIFE!!!


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.04.2010 15:37
Posty: 359
Miejscowość: PODLASKIE
Quad: KQ 750AXI poprzedni Polaris 400
PostWysłany: 25.02.2013 19:27 
Re: Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
Znalazłem ciekawy tekst dopełniający wiedzę
ze strony:http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=61
Pozwoliłem sobie zacytować:

Lekkie rolki poprawiają przyśpieszenie, ciężkie dają większą prędkość maksymalną, czy aby na pewno?

Zrozumienie pracy wariatora nie jest trudne. Wariator ma wpływ na osiągi silnika, jak również wiele komponentów silnika ma w różny sposób wpływ na wariator. Można by na ten temat napisać książkę. Przedstawimy Wam pokrótce zarys pracy wariatora i czym się ....


KONSTRUKCJA I PRACA

Wariator nazywany jest również regulatorem prędkości. Zadaniem wariatora jest zmiana przełożenia niskiego i wysokiego płynnie i automatycznie. Wariator umieszczony jest na wale korbowym, który jest połączony z talerzowym układem napędowym za pomocą paska napędowego. Talerzowy układ napędowy znajduje się z reguły bezpośrednio na wałku przekładni napędowej i tworzy grupę roboczą ze sprzęgłem startowym. Wariator i talerzowy układ napędowy posiadają nieruchome i ruchome talerze. W przybliżeniu można porównać ten mechanizm z przekładnią rowerową (ale naprawdę tylko w przybliżeniu). Rożne wielkości kół zębatych byłyby różnymi promieniami kół, na których pracuje pasek klinowy. Oś pedałów byłaby tutaj wałem korbowym. Aby ruszyć z miejsca potrzebujemy małego przełożenia. W skuterze przy ruszaniu pasek biegnie z przodu (na wale korbowym), całkiem nisko pomiędzy talerzami na małym promieniu koła i z tyłu na dużym promieniu koła. To jest najmniejsze możliwe przełożenie. Podczas fazy przyśpieszenia obroty silnika powinny pozostać możliwie niezmienne i leżeć w zakresie obrotów, w którym silnik ma swoją największą moc.
Aby móc stać się szybszym, przełożenie zostaje zmienione w sposób ciągły i stopniowy na możliwie największe przełożenie. Na końcu biegnie pasek napędowy z przodu na największym promieniu koła (talerze wariatora biegną teraz całkiem razem). Z tyłu przesuwa się pasek na najmniejszy promień koła pomiędzy talerzami.

To jest prosta zasada (w przybliżeniu), jednak dochodzi wiele wielkości, które wpływają na całkowity przebieg. Tutaj kryje się sztuka odpowiedniej regulacji i bez doświadczenia nic nie zdziałamy.

Obudowa wariatora ma w przedniej części gładką płaszczyznę, która stanowi połowę rolki i zawiera wewnątrz rolki wariatora. One leżą w bieżni w określonym położeniu. Z tyłu wariator jest z reguły otwarty (przy suchych rolkach) lub zamknięty kapą (przy rolkach nasmarowanych). Wariator może przesuwać się na tulei po wale korbowym. Z tyłu wariatora znajduje się stała, nieruchoma tarcza. Rolki wariatora zostają wprowadzone w obudowę wariatora i zapierają się na tej tarczy.
W położeniu wyjściowym rolki wariatora znajdują się całkiem blisko środka (osi) obudowy wariatora. Ponieważ wariator obraca się z wałem korbowym, rolki zostaną wypchnięte na zewnątrz za pomocą siły odśrodkowej. Ułożone w bieżni rolki pchają do przodu wariator na tulejce. Tak więc rolki wędrują w wariatorze na zewnątrz, a sam wariator porusza się na tulejce w kierunku od lub do stałego, nieruchomego talerza.

Pasek klinowy biegnie między wariatorem a drugim nieruchomym talerzem. Nie pozostaje jemu nic innego, jak przejście na większy promień koła, kiedy dwa talerze pracują blisko siebie. Aby pasek nie wisiał luźno dookoła (tak nie mógłby on przenosić mocy) i aby talerze bezplanowo nie wędrowały tam i z powrotem, w wariatorze działają siły (siła odśrodkowa, ruch rolek…) wbrew innej sile.
Siła ta została wyprodukowana przez sprężynę korygującą moment obrotowy w napędowym systemie talerzowym...
Z jednej strony tego systemu przekładniowego rolki wariatora przy pomocy siły odśrodkowej pchają ruchomą część wariatora w kierunku talerza stałego. Skutkiem tego jest ściśnięcie paska. Z drugiej strony proces ten jest regulowany (kontrowany) przez sprężynę korygującą moment obrotowy w talerzowym układzie napędowym.


ROLKI WARIATORA

Rolki wariatora są najważniejszymi elementami w regulacji wariatora. Ich sposób działania jest bardzo prosty. Ciężkie rolki już przy niskich obrotach silnika będą wypchnięte na zewnątrz przeciwdziałając sile sprężyny korektora momentu obrotowego. Wariator uruchamia się więc relatywnie wcześnie. Jeśli wybierzemy lżejsze rolki (przy takiej samej sprężynie korektora momentu obrotowego), konieczne są wyższe obroty silnika, po to by mogły wytworzyć odpowiednią siłę odśrodkową i przeciwstawić się sile sprężyny. Z cięższymi rolkami także obroty przy przyspieszeniu są niższe niż z rolkami lżejszymi. Każdy silnik oddaje swoją maksymalną moc tylko przy określonych obrotach. Te nazywamy „najlepszymi”. Aby osiągnąć maksymalne przyspieszenie, musimy napotkać dokładnie te „najlepsze” obroty silnika . Powyżej albo poniżej tych obrotów silnik ma mniejszą moc. Jeżeli wybierzemy za lekkie rolki, silnik będzie co prawda kręcił wysokie obroty (można to często dobrze usłyszeć), ale nie odda maksymalnej mocy. Kiedy rolki są za ciężkie, silnik kręci za niskie obroty i również nie oddaje mocy.
Jeżeli pasmo obrotów, w którym silnik dysponuje wystarczającą mocą, jest szerokie, wtedy regulacja jest bardzo łatwa. Nie trzeba wówczas w regulacji dokładnie spotkać „najlepszych” obrotów, aby uzyskać dobre przyśpieszenie. Jeżeli krzywa mocy silnika przebiega bardzo ostro i pasmo obrotów jest zatem bardzo małe (np. przy czysto rasowym silniku wyścigowym), wtedy regulacja jest bardzo trudna. 0,5g na rolkę może już spowodować różnicę 2-3KM.

W związku z tym, rolki należy tak dobrać, aby spotkać możliwie „najlepsze” obroty podczas fazy przyśpieszenia. Kto zna krzywą swojego silnika, ten może łatwo pracować z obrotomierzem. W innych przypadkach trzeba polegać na „wyczuciu” lub stoperze.


SPRĘŻYNA KORYGUJĄCA MOMENT OBROTOWY

Sprężyna korygująca moment obrotowy ma wiele funkcji. Jeżeli wybierzemy twardą sprężynę, pasek będzie mocniej zaciśnięty pomiędzy talerzami. Może on wtedy przenosić większy moment obrotowy, bez ślizgania się. Wadą jest to, że powstaje większe tarcie i wyższa temperatura, przez to część mocy jest utracona. Naturalnie wpływa to również na długość życia paska napędowego. Jeżeli zastosujemy słabszą sprężynę, stopień oddziaływania jest wprawdzie lepszy, jednak występuję większe niebezpieczeństwo ślizgania się paska. Twardość sprężyny ma również pośredni wpływ na obroty silnika, zatem także na wagę rolek wariatora. Jeśli wybierzemy słabą sprężynę, potrzebujemy małych sił, aby talerze wariatora naciskały jeden na drugi. Tutaj wystarczą lekkie rolki. Jeżeli wybierzemy silną sprężynę, potrzebne są większe siły. Potrzebujemy wtedy cięższe rolki. Z silniejszą sprężyną przy tych samych rolkach zwiększają się obroty silnika. Przy zastosowaniu słabszej sprężyny obroty się zmniejszają.

Autor tekstu: Jerzy Mieloch sr
Data: 27.11.2004

_________________
Był Polaris jest KQ750


 
Profil

Rejestracja: 29.08.2021 11:02
Posty: 3
Imię: Pa
Quad: Suzuki Kingquad 750
PostWysłany: 31.08.2021 13:02 
Re: Sprzęgło Dalton + COOP Mods nr.1 - Kingquad 700
Witam. Czy śruby wariatora dokręcone są normalnie ? Tzn jaki jest gwint lewy czy prawy?
Dziex


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.