Autor |
Wiadomość |
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 17.11.2008 22:34
[Suzuki Kingquad] Odpowietrzenie baku KQ450/700/750
Niewątpliwie każdy posiadacz KingQuada powinien w pewnym momencie dokonać tej modyfikacji. Odpowietrzenie jest zaopatrzone w zaworek zwrotny, który działa poprawnie do czasu - później pozostaje w pozycji otwartej. Podczas "topienia" quada może się za pośrednictwem tego odpowietrzenia dostać do baku woda. Konsekwencją tego są usterki pompy paliwa - element nieregenerowany, którego koszt oscyluje w granicach 1500zł. Problem ten dotyczy zarówno Extrem - topienie quada po kierownice, głębokie przeprawy, jak również mniej ambitnych użytkowników - czasem podczas niefortunnych przepraw, na pozór niepozornych - rów, kanał - tył może znacząco się zanurzyć i znów mamy do czynienia z wodą w baku. wężyk, którym się ja posłużyłem to przewód paliwowy (grubościenny) o średnicy wewnętrznej 4 mm - odpowietrznik zakończony jest wyjściem o średnicy 5 mm ODPOWIETRZENIE BAKU:odkręcamy zaznaczone na zdjęciu śruby i demontujemy tylny schowek w tym momencie najlepiej zdemontować koło ( lepszy dostęp) i dokładnie umyć wodą ( za schowkiem i w okolicach zaworku odpowietrzenia będzie nagromadzone dużo brudu, piachu itd.). Demontujemy osłonę baku w nadkoli ściągamy obejmę i stary wężyk montujemy nowy wężyk o długości 1,3-1,5 metra. Możemy podgrzać końcówkę i nasmarować wazeliną techniczną, zakładamy obejmę (zacisk) przeprowadzamy go do przodu montujemy trytytkami, owijając go nad airboxem KONIEC
Ostatnio zmieniony przez Seba_gtc, 18.11.2008 06:54, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 17.11.2008 22:38
no i potwierdzam że patent kolegi się spisuje nieźle...
wczorajsze moczenie gada odbywało się wieloetapowo a Suzi dalej jedzie
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
adas27711
Rejestracja: 25.08.2008 17:51 Posty: 84 Miejscowość: Piekary śląskie
Quad: king quad
|
Wysłany: 18.11.2008 06:31
...teraz kolej na odpowietrzanie mostów
_________________ Kingquad + zilla 26 + xenon = dobra robota;)
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 18.11.2008 10:17
no czasami też się przydaje ale ono jest zazwyczaj wysoko wyprowadzone!
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 18.11.2008 11:29
Tylnego - nie jest... konczy się tuz obok tylnej lampy.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 18.11.2008 11:39
no to warto przedłużyć...
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 18.11.2008 11:42
virtua napisał(a): no czasami też się przydaje ale ono jest zazwyczaj wysoko wyprowadzone! w Polarisie tylko przedni... aXcid napisał(a): Tylnego - nie jest... kończy się tuz obok tylnej lampy.
no właśnie... i tu rodzą się moje pytania: czy mogę to odpowietrzenie przedłużyć, czy od nowa lepiej poprowadzić odpowietrzenie - przedłużając zmniejszę średnice wewnętrzną ( wprowadziłbym krótką, cienką rureczkę do środka i dołożyłbym dodatkowy wężyk) ??
Co o tym myślisz Axcid??
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 18.11.2008 11:46
a jak sztywny jest ten wężyk który masz oryginalnie?
bo jeżeli jest to wężyk igielitowy to spokojnie nałóż na niego pasowny wężyk gumowy tylko zrób to na silikonie albo innym kleju do gumy i po problemie...
taka kompozycja wytrzymuje nawet dłuższą eksploatację pod ciśnieniem rzędu 6-8 ATM w ciężarówce... a Ty w dyfrze na pewno takiego nie wytworzysz!
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
nobi
Rejestracja: 06.05.2008 11:52 Posty: 287 Miejscowość: okolice Krakowa
Quad: Suzuki 750
|
Wysłany: 26.11.2008 19:02
fajny patent jak znajdę wolną chwilkę zaraz się za to zabieram
|
|
|
|
nobi
Rejestracja: 06.05.2008 11:52 Posty: 287 Miejscowość: okolice Krakowa
Quad: Suzuki 750
|
Wysłany: 26.11.2008 19:02
a jakby na końcu tego wężyka założyć jeszcze jakiś filterek albo zaworek zwrotny
|
|
|
|
Waldo
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 27.07.2006 09:31 Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
|
Wysłany: 26.11.2008 19:23
jasne, że tak
Oczywiście, że pomysł dobry.
Jak tak mam od dłuższego czasu.
Filterek "motorynkowy" od paliwa.
Jest tekturowy i ma dobry przepływ powietrza.
Dobrze zbiera kurz i błoto. Wymiana szybka i kosztuje grosze (bodajże 2,50)
_________________ PAZUR POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo......
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 26.11.2008 20:14
zaworek zwrotny nie jest dobrym rozwiązaniem bo mechanizmy przeniesienia napędu są narażone na szybkie zmiany temperatury...
dajesz w pióra przekładnia się grzeje, olej i powietrze w niej się rozszerza...
potem nagle wjeżdżasz w strumyczek, następuje nagłe schłodzenie i zmiana ciśnienia w przekładni...
jak nie masz swobodnego przepływu w wężyku odpowietrzającym to masz szansę że wytworzone podciśnienie zassa wodę przez simmeringi na flanszach...
niestety simmeringi są uszczelnieniami działającymi jednokierunkowo!
dlatego drożność odpowietrzenia jest tak ważna!
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 26.11.2008 22:07
ej nie rozpędzajcie się
zaworek zwrotny już jest fabrycznie!! to to małe pomarańczowe na 3 zdjęciu!!
Po to się przenosi owe odpowietrzenie, że w miejscu gdzie się on znajduje zbiera się woda, piasek i ich pochodne ( patrz zdjęcie 2), zbiegiem czasu i przy wpływie niekorzystnych warunków owy zaworek może pozostać w pozycji otwartej - a wtedy nawet podczas mycia może się woda do baku dostać!!
|
|
|
|
Waldo
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 27.07.2006 09:31 Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
|
Wysłany: 26.11.2008 22:57
wyjątkowo ?
Tak się stało, że każdy mówi co innego a wszyscy mają rację
virtua ma rację bo mówi o montażu ewentualnego zaworku na odpowietrzeniu tylnej przekładni (vel dyfra, który tak naprawdę z dyfrem ma niewiele wspólnego ).
Tam oczywiście bym żadnych kombinacji z zaworkami nie polecał (tak jak wspomniany kolega wytłumaczył).
Natomiast ja, nobi i Seba_gtc mówimy o zaworku na odpowietrzeniu zbiornika paliwa. I tutaj akurat z własnych doświadczeń polecam zastosowanie przedłużenia odpowietrzenia z oryginalnego zaworku a na końcu dać mały filterek. U mnie się sprawdza.
..no i to by było na tyle....
...ale podsumowałem hi hi
_________________ PAZUR POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo......
|
|
|
|
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 26.11.2008 23:14
Także w najbliższym czasie, zrobię odpowietrzenie dyferencjałów i zamieszczę stosowną fotoinstrukcję dla potomnych.
|
|
|
|