Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 08:48



Odpowiedz  [ 91 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750 
Autor Wiadomość
Squad 3miasto
Squad 3miasto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.07.2007 21:41
Posty: 425
Miejscowość: Rumia
Quad: zielony
PostWysłany: 13.04.2010 09:55 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
dziubek25077 napisał(a):
Osłony są przykręcone od spodu śrubami, czyli nakrętkami "chwycone" od góry. Jak wszystkie zresztą bo z pozostałymi nie było by innej możliwości, czy chodzi ci o te 0,5 cm gwintu które wystaje :oczy: ???
Pozdro !!!


Ja przykręciłem dokładnie odwrotnie, tak aby od strony podnóżka mieć łby śrub a nie nakrętki - tak jak jest w oryginale.
Wystające śruby od spodu przyciąłem do minimum aby nie zaczepiać w terenie. Takie wystające śruby w podnóżkach nie pasowałyby mnie osobiście ze względu na brak możliwości suwania stopy.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.06.2009 19:30
Posty: 372
Miejscowość: Jaworzno
Quad: Suzuki Kingquad 750 Axi
Poprzednie quady: EAGLE 250 ccm x 2
PostWysłany: 13.04.2010 10:05 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
Mnie osobiście to nie przeszkadza, i tak stopa spoczywa na wystającym rancie podnóżka, gwint praktycznie w nim się chowa, a ucięta od spodu śruba do samej nakrętki to dokładnie to samo co łeb śruby, więc poprostu tak zamocowałem :)
Pozdro !!!

_________________
SUUZAAANAAA I,am CRAZY LOVING YOUUUUU...... :D


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 15.04.2010 15:24
Posty: 252
Quad: był acces sp 250 a jest g450
PostWysłany: 06.05.2010 20:21 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
Poradni świetny
chciałem tylko podzielić się drobną informacją.
Na studiach pracowałem parę lat na stacji paliw i przeszedłem kilkanaście szkoleń na temat oleju (głównie organizowane przez producentów)
W obecnym czasie praktycznie wszystkie oleje przekładniowe mają dożywotni okres użytkowania.
Dlatego swoimi samochodami jeździmy na wymianę oleju silnikowego ale już nie na wymianę przekładniowego.

Dlatego uważam że nie ma potrzeby wymiany oleju przekładniowego równolegle z silnikowym.

Swoją drogą facet z lotosa twierdził że już dawno istnieje technologia aby produkować oleje silnikowe których okres pracy równał by się okresowi użyteczności pojazdu, jednak jest to nie opłacalne.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.02.2010 11:03
Posty: 1054
Miejscowość: Podlasie
Quad: Wolverine 450,
Poprzednie quady: KFX 700, LTR 450, DS 250, TRX 250EX
PostWysłany: 06.05.2010 20:55 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
O mógłbyś coś więcej powiedzieć o tej technologii aby produkować oleje silnikowe których okres pracy równał by się okresowi użyteczności pojazdu :?: Co to za technologia :?:


 
Profil
Squad 3miasto
Squad 3miasto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.07.2007 21:41
Posty: 425
Miejscowość: Rumia
Quad: zielony
PostWysłany: 06.05.2010 20:56 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
l_j napisał(a):
W obecnym czasie praktycznie wszystkie oleje przekładniowe mają dożywotni okres użytkowania.
Dlatego swoimi samochodami jeździmy na wymianę oleju silnikowego ale już nie na wymianę przekładniowego.


Nie do końca. Wszystko zależy od oleju oraz jego warunków pracy. Np. Toyota w wielu skrzyniach manualnych zaleca wymianę po 60 tys. km, oczywiście skrzynia się od razu nie rozsypie ale degradacja oleju jednak następuje a to ma wpływ na trwałość mechanizmów.

W quadzie, gdzie skrzynia i wszystkie elementy pracują w znacznie gorszych warunkach żałowanie 1 czy 2 litrów oleju to zbytnia oszczędność. Oszczędzisz kilkadziesiąt złotych na oleju co jest i tak znikomą kwotą przy całej eksploatacji maszyny. Skutki używania oleju, który dostał trochę wody lub po prostu jest nośnikiem zanieczyszczeń wynikających ze zużycia mechanizmów przekładni mogą być opłakane.


 
Profil

Rejestracja: 15.04.2010 15:24
Posty: 252
Quad: był acces sp 250 a jest g450
PostWysłany: 06.05.2010 21:08 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
oczywiście zgadzam się z Tobą w 100%
jednak jeśli nie miałeś żadnych niemiłych przygód to co 1000 km jest lekką przesadą.

weź również pod uwagę że każdy niepotrzebnie wylany litr oleju potrafi zanieczyścić kilkaset tysięcy litrów wody.
nie twierdzę że mu quadowcy tak postępujemy jednak mimo wszystko na pewno nawet zutylizowanie jest w jakimś stopniu szkodliwe nie mówiąc o wyprodukowaniu. więc po co wymieniać kilkakrotnie częściej niż jest to zalecane.

-- dodano 06.05.2010 22:08 --

jako uzupełnienie
ja pisałem co podają producenci oleju, natomiast producenci samochodu mogą dla świętego spokoju + dodatkowych dochodów ASO zalecać inaczej.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.01.2007 08:21
Posty: 393
Miejscowość: !?!?!?!?!?
Quad: BYŁ może jeszcze BĘDZIE ?
PostWysłany: 07.05.2010 15:36 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
Olej w beczce może i ma dożywotnią gwarancję ale warunki w których pracują Quady są z goła bardziej ekstremalne od zwyczajnej codziennej jazdy samochodem.
Dodatkowo do dyfra może przedostać się woda , błoto .
Oleje przekładniowe podlegają wymianie co 30 000- 120 000 km. po prostu olej się starzeje w trakcie pracy tracąc swoje własności smarne i lepkościowe .
Oleje silnikowe zaleca się wymieniać w zależności nie od przebiegu lecz od warunków w których pojazd jest eksploatowany.
Oleje w silnikach z Turbiną zużywają się szybciej a zanieczyszczony olej może doprowadzić do zatarcia łożyska w turbinie która wkręca się do 200 000 obr/min.

_________________
Robert


 
Profil

Rejestracja: 15.04.2010 15:24
Posty: 252
Quad: był acces sp 250 a jest g450
PostWysłany: 07.05.2010 19:16 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
koledzy macie absolutna racje
chciałem tylko zwrócić uwagę żeby nie przesadzać w drugą stronę.
Nikt ci nie zabrania wymieniać oleju co 10 km tylko nie przyniesie to więcej korzyści niż wymiana co 4 tysiące km. (jak zaleca producent).
co do warunków pracy quada.
elementy silnika rzeczywiście pracują w trudniejszych warunkach, jednak nie jest to w proporcjach 120 000 km w samochodzie a co 1000km w quadzie.
jestem początkującym quadowcem ale znam się trochę na silnikach spalinowych, a jak pisałem spędziłem kilkanaście dni na szkoleniach z producentami olejów w tym między innymi texaco jako jednego z największych producentów olei na świecie.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.12.2006 21:21
Posty: 905
Miejscowość: dolnośląskie
Quad: KRÓL
PostWysłany: 07.05.2010 20:07 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
Mimo wszystko , to jak wymienię olej w silniku co 1000 km i w dyfrach co 2000 km , to mam wrażenie , że spełniłem dobry uczynek i jakoś mi lżej na sumieniu !


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.09.2009 10:09
Posty: 105
Miejscowość: Mińsk Maz.
Quad: KQ700 '06
PostWysłany: 09.06.2010 06:26 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
l_j masz łańcuch napędowy w quadzie ...smarujesz go zapewne ...i trochę zostawiasz w błocie, wodzie, piachu.
Rozsądny rajder wymieniający zlewa w bańki i oddaje (ja wożę do mechaniki pojazdowej i oddaję im, a oni oddają gdzieś do utylizacji jak samochodowe). Samochody iście terenowe i pracujące w terenie mają zalecaną wymianę oleju w silniku i dyfrach co 5-10tys km. A samochody (płaszczaki) jeżdżące po asfaltach mają już od kilku lat tzw ecoflexy gdzie wymiana oleju jest wskazywana przez komputer odliczający warunki pracy silnika, ilość odpaleń itd ... np w oplu vectra C w dieslu ecoflex odlicza od od 50tys km w dół ... i jeśli jest dużo jazdy po mieście to faktyczny przebieg może być skrócony nawet o połowę, a jeżeli autostrady to wychodzi około 50tys km... przy czym musi być stosowany odpowiedni filtr powietrza i olej do ecoflexa - i Opel w swojej ofercie taki ma... na takim jeżdżę ale ja mimo wszystko wymieniam co 15tys km. :)

w quadach zwracamy uwagę na przebieg w kilometrach ale też na przebieg pracy silnika w motogodzinach i na teren w jakim jeździmy - woda, błoto, szutry itd... i jak napisał kolega w pierwszym poście "jak się dba tak się ma" ;) ...i quada, i samochód i środowisko :)

_________________
Wypożyczę przyczepkę 4.20x2.20 z hamulcem i najazdami montowanymi z każdej strony przyczepki. Mieszczą się spokojnie 3 Kingquady i zostaje jeszcze miejsce :) Zapytania na PW.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 15.04.2010 15:24
Posty: 252
Quad: był acces sp 250 a jest g450
PostWysłany: 09.06.2010 14:32 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
ok macie rację chciałem tylko zauważyć aby nie brać tak dosłownie tej instrukcji bo jeśli wymieniasz co 10 km to na pewno lepiej niż co 100 a co 100 lepiej niż co 1000 ale korzyść z tego nie wielka.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.02.2009 11:24
Posty: 673
PostWysłany: 09.06.2010 20:50 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
A ja bym chętnie poczytał i pooglądał zdjęcia z wymiany oraz kontroli klocków hamulcowych w przodzie KQ750i :)

Jak ktoś będzie ten temat przerabiał w najbliższym czasie to uprzejmie proszę o przedstawienie reportażu z tej operacji :oczy:

Quada mam od nowości i dopiero 800 km, ale dobrze wiedzieć jak się do tego w przyszłości zabrać ;)

P.S Dziubek, a skąd wziąłeś rodzaj oleju do przekładni przedniej :?: MOBIL MOBILUBE 85W90

Pozdrawiam,

_________________
Valkien
ATV-IRBIS-SQUAD


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.06.2009 19:30
Posty: 372
Miejscowość: Jaworzno
Quad: Suzuki Kingquad 750 Axi
Poprzednie quady: EAGLE 250 ccm x 2
PostWysłany: 12.06.2010 08:03 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
Wg zaleceni producenta, należy zastosować olej spełniający normę GL-5.
MOBIL MOBILUBE 85W90 ją spełnia, jest olejem mineralnym. Jako że do tylnego dyfra stosuje MOBIL-a MOBILFLUID 424 to do przedniego też poszukałem coś z gamy MOBILA. Zapewne każda marka olejów znajdzie coś, co można zastosować do przedniego dyfra.
Pozdro !!!

_________________
SUUZAAANAAA I,am CRAZY LOVING YOUUUUU...... :D


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.08.2008 14:20
Posty: 672
Miejscowość: okolice Wałbrzycha
Quad: KQ 750
PostWysłany: 29.06.2010 12:36 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
Świetny poradnik - choć wszystko można w manualu znaleźć :)

Ja bym do tego dodał jedną ważną kwestię, o której dowiedziałem się całkiem niedawno, KQ mam prawie 2 lata. Przy okazji kompleksowego czyszczenia rozebraliśmy obudowę skrzyni, wyjątkowo czysto było jak na sposób jazdy moim quadem. Jedynka zauważyłem, że pasek nie wraca na samą górę po odkręceniu manetki i zwolnieniu. Efekt? Słabszy dół i efekt "skrzypienia" po ostrym hamowaniu i próbie ruszenia. Czyszczenie rolek tarcz, złożenie wszystkiego do kupy i pasek bez problemu wraca na samą górę.

Jak to określił mój kolega - tam musi być czyściej niż w narządach płciowych (wersja soft) hehe

_________________
www.d-s-o.pl
Dolnośląskie Stowarzyszenie Offroadu


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.06.2010 10:43
Posty: 147
Miejscowość: Siedlce
Quad: Suzuki Kingquad 750
PostWysłany: 29.06.2010 21:24 
Re: PORADNIK SERWISOWY - Suzuki Kingquad 700 / 750
Witam wszystkich. Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Kingquad 750. Docieram go według Waszych wskazań. Mam jednak małe pytanie. Czy do układu chłodzenia, jak płynu jest minimum można jego niedobór uzupełnić niewielką ilością wody destylowanej czy tylko wlewamy płyn taki jak na początku w opisie wymiany płynu układu chłodzenia był wymieniony.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 91 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 28 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.