Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 22:02



Odpowiedz  [ 62 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 13.03.2012 09:34 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
marcin_j3 napisał(a):
nie rozumie ludzi którzy pisza że w takim silniku jest to nie potrzebne,ciśnienie oleju?


Fabrycznie go nie ma bo ciśnienie niejest to takie ważne bo jak już napisałeś smarowanie jest tu rozbryzgowe
w silnikach na panewkach jest to wymóg bo takie łożyska pracują na filmie olejowym i nawet chwilowy brak ciśnienia powoduje ich nadmierne zużycie. Tutaj ciśnienie jest ok od 1bar do 7bar
W silnikach na zwykłych łożyskach nie trzeba żadnego ciśnienia tylko żeby on był w miejscach gdzie jest potrzebny czyli chwilowe spadki ciśnienia nic mu nierobią bo ciśnienie niemusi być utrzymane a właściwie taka pompa tylko tłoczy olej bo ciśnienie jest ok do 0,5bar. Montując taką kontrolke w crossie będzie ciągle mrugać podczas jazdy. A silniki 2sów niemają smarowania na korbe tyle co z mieszanki, oczywiście mają mniejszą żywotność ale dlatego że tam oleju praktycznie nie ma
Co do samych wskażników to ciśnienie mamy do 0,5bar standardowy czujnik z silników na panewkach załancza się poniżej ok 0,8 bar czyli jak go zastosujemy to ciągle będzie świecił a jeżeli zamontujemy wskażnik to niewiem czy zauważymy jak wskazówka drgnie

co do awarii to jest to bardzo rzadkie i dlatego producenci tego nie stosują

marcin_j3 napisał(a):
.U mnie kawałki koszyka korbowodu przebiły smok zniszczyły pompę która nie dawała ciśnienia i biednie to się skończyło a zaczeło tak delikatnie pukac


Piszesz że korba się zatarła potem szczątki przebiły sitko (niewiem jak ) i uszkodziły pompe i zatarła się znowu korba czyy jak :^^D:

co do kontroli ciśnienia jak niemam racjii to wszyscy producenci też widocznie się mylą
Myśle że to co napisałem o różnicach tych silników jest zrozumiałe dla wszystkich


 
Profil
Moderator Działu Suzuki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.10.2008 18:35
Posty: 2937
Miejscowość: Warszawa
Quad: Suzuki Kingquad 750 & Kingway miniTraper 70ccm
PostWysłany: 13.03.2012 09:45 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
maniek ciśnienie przy 3000rpm ma minimum 20 psi max 26 czyli 1,3 - 1,79 bara
cała góra potrzebuje oleju. dodatkowo tłok / cylinder też potrzebują oleju

-- dodano 13.03.2012 09:45 --

marcin_j3 napisał(a):
nie rozumie ludzi którzy pisza że w takim silniku jest to nie potrzebne,ciśnienie oleju? kolego powiedz mi w takim razie co to jest za silnik,czy jest taki wspaniały ze nie ulega awari? Ja rozumiem ze nie jest na panewkach ,że wał smaruje się metodą rozbryzgowa ale cała reszta góry dzięki pompie .U mnie kawałki koszyka korbowodu przebiły smok zniszczyły pompę która nie dawała ciśnienia i biednie to się skończyło a zaczeło tak delikatnie pukac /wszyscy u mnie stawiali na rolki a tu taki kibel



Marcin cytuj poprzednika do którego wypowiedzi odnosi się twoja :)

_________________
vqsoft = Jape ....

no i nie mamy szmat trupa :) wreszcie na swoim!


Lampa Led home made


Ostatnio zmieniony przez vqsoft, 13.03.2012 09:45, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.06.2011 07:48
Posty: 53
Quad: Kingquad 700
PostWysłany: 13.03.2012 11:47 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
maniek znam zasade tych silników i rozumiem Cię ale jest istotne ciśnienie oleju przecież masz wałki i zawory wyobraź sobie że nie ma tam oleju/a mi się rozpadł koszyk którego kawałki są przecież ostre, igiełki zostały na wale .Maszyna się nie zatarła tylko kawałki mi spustoszenia narobiły zwlaszcza jak pompa zmielila je i wrzuciła do góry przy okazji na tyle mocno się uszkodziła ze jak by był czujnik to od razu by pokazało


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2011 20:53
Posty: 878
Miejscowość: Tłustomosty / Wrocław
Quad: Sprzedany ale są już plany nowej zabawki :D
PostWysłany: 13.03.2012 18:28 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
Czyli mam kupić czujnik BWD S4000 i będzie dobrze? Bez mrugania i pokaże mi jakby coś złego się działo.

-- dodano 13.03.2012 18:54 --

Hmmm bo już nie wiem patrze na czujniki w Polsce ale nie widzę może wy coś znaleźliście?

-- dodano 13.03.2012 19:04 --

Aha jak ktoś wie to poproszę to przy ilu ma się włączać robić styk, bo mam czujnik z takim gwintem tylko pisze na nim 10psi. Czyli poniżej 10psi robi styk czy jak???

-- dodano 13.03.2012 19:28 --

Kolega mówi mi, że mam dać taki co poniżej 0.3 bara się zamyka czyli zaświeci diodę.
http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=229103#x

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych ...


Ostatnio zmieniony przez Owca007 13.03.2012 18:28, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.02.2007 21:04
Posty: 1212
Miejscowość: Świecie
Quad: Suzuki Kingquad
PostWysłany: 13.03.2012 19:07 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
Ja pierdzielę co Wy z tym ciśnieniem oleju ??? :mysli: :faj: Mój ma 14 500 km i chyba ciśnienie ma OK bo silnik pracuje :hura: :figielek: Robiłem co prawda wał + cylinder ale to NA PEWNO wina smarowania mieszanką olej + woda ( co nie do końca służy silnikowi :panna: ) . Nie neguję Waszych potrzeb sprawdzania np.ładowania aku, ciśnienia oleju , temp.silnika , ale na ZDROWY ROZUM - po co to potrzebne??? Ładowanie można poprawić ( piszę o KQ ) ciśnienie oleju jeśli będzie za małe to przeważnie "po ptakach" a przez tyle lat nie zauważyłem żeby w KQ silnik się zagrzał do niebezpiecznej dla niego temperatury. Oczywiście zawsze może popsuć się czujnik przy chłodnicy ,lub nie przewodzić kostka do wentylatora ( u mnie na przykład ) ale zawsze wcześniej zapali się czerwona kontrolka na tablicy.
Czym mniej ingerencji w oryginalną instalację tym lepiej ( moim skromnym zdaniem ).


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.07.2009 16:33
Posty: 446
Miejscowość: BRODNICA
Quad: outy 1000 camo
Poprzednie quady: Suzuki Kingquad 750 axi
PostWysłany: 13.03.2012 19:09 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
dobrze prawisz BUŁA :uśmiech:


 
Profil
Moderator Działu Suzuki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.10.2008 18:35
Posty: 2937
Miejscowość: Warszawa
Quad: Suzuki Kingquad 750 & Kingway miniTraper 70ccm
PostWysłany: 13.03.2012 19:42 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
dla mnie dołożenie takiego czujnika ( jak na forum w usa pokazują) jest niebezpieczne. Zwróćcie uwagę ile tego czujnika sterczy poza obrys silnika. Wystarczy spory patyczek i wyrywa nam ten czujnik a olej wylewa się szybkoooo

_________________
vqsoft = Jape ....

no i nie mamy szmat trupa :) wreszcie na swoim!


Lampa Led home made


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2011 20:53
Posty: 878
Miejscowość: Tłustomosty / Wrocław
Quad: Sprzedany ale są już plany nowej zabawki :D
PostWysłany: 13.03.2012 19:44 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
Ale wtedy kontrolka się zaświeci i się zatrzymasz :D.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych ...


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Suzuki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.10.2008 18:35
Posty: 2937
Miejscowość: Warszawa
Quad: Suzuki Kingquad 750 & Kingway miniTraper 70ccm
PostWysłany: 13.03.2012 19:50 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
jak kontrolka się zaświeci często jest za późno :)
taka prawda

IMO nie ma sensu taki gadżet

_________________
vqsoft = Jape ....

no i nie mamy szmat trupa :) wreszcie na swoim!


Lampa Led home made


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2011 20:53
Posty: 878
Miejscowość: Tłustomosty / Wrocław
Quad: Sprzedany ale są już plany nowej zabawki :D
PostWysłany: 13.03.2012 19:55 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
Dobra mniejsza z tym nie bawi się w to, ale vqsoft jak czujnik urwiesz od razu jest brak ciśnienia i się kontrolka zapala jak to zobaczysz od razu to nawet dużo oleju nie wyleci.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych ...


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.06.2011 07:48
Posty: 53
Quad: Kingquad 700
PostWysłany: 13.03.2012 21:20 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
hmm zastanawiam się skoro te czujniki od oleju i wody nie potrzebne są to od czego na forum kolegom popękały cylindry,stawały tłoki,pekały korbowody,rozpadały się łożyska korby.Powiem Wam bo nikt nie wiedział że w silniku jest problem.Od czego są takie problemy .Od temperatury i słabego smarowania czasem i zużycia. Ale przecież prościej jest powiedzieć że nie potrzebne bo tak fabryka zrobiła, a fabryka się cieszy bo sprzedaje części za kosmiczne ceny .2tyś cylinder 2500wał 600 tłok 300 pierścienie 600 uszczelki razem 7000 może wyjść ale to przecież taniej niż 70 zł za czujnik.Kurcze temat się rozwinoł chłopak chciał założyć ,checi mu opadły po tych postach a jak mu coś padnie(nikomu nie życze)to on z tym zostanie.
Ja tam swoje wiem wystarczy ze padnie wentylator albo kabelek i problem może być spory a te kontrolkę f1 na wyswietlaczu to w buty wsadzic od wsystkiego i od niczego.Zycze wszystkim by sprzęty się nie psuły a ja wole być przezorny.


 
Profil
Moderator Działu Suzuki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.10.2008 18:35
Posty: 2937
Miejscowość: Warszawa
Quad: Suzuki Kingquad 750 & Kingway miniTraper 70ccm
PostWysłany: 14.03.2012 07:04 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
sama kontrolka nic nie da bo zapala się praktycznie przy śladowym smarowaniu. Co innego wskaźnik liniowy na którym widzisz że ciśnienie obniżyło się i lepiej się zatrzymać.
co do chłodzenia - jesli uważasz że wskaźnik jest bardziej widoczny w trakcie jeazdy niż duża czerwona lampa to chyba coś nie tak

każdy może sobie zamontować co chce
dałem linka z konkretnymi instrukcjami.
Owca niech zakłada i podzieli się wrażeniami.
Wiem jedno - dobrze jest porpawic fabryke - np ładowanie, dolot do cvt itp ale grzebanie w krwiobiegu silnika jest ryzykowne

_________________
vqsoft = Jape ....

no i nie mamy szmat trupa :) wreszcie na swoim!


Lampa Led home made


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.02.2007 21:04
Posty: 1212
Miejscowość: Świecie
Quad: Suzuki Kingquad
PostWysłany: 14.03.2012 16:15 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
Niech każdy montuje co chce ( widziałem różne tzw.sidła w elektryce że aż łapy opadają ) wolna wola !
Tylko trzeba przemyśleć czy to potrzebne :mysli: Z tym ciśnieniem oleju - OK , jeśli jest czas patrzeć na wskaźnik ( a podczas szybkiej jazdy nie bardzo jest ) to niech będzie :okok: , ale już wskaźnik ładowania to tak dyskusyjna sprawa. Jak stoję wklejony po pachy w błocie i zaczyna brakować prądu żeby działała winda to co mi po wskaźniku ?? :mysli:
Ale Polska to wolny kraj więc jeśli ktoś chce to niech montuje nawet przechyłomierz i kompas + noktowizor + telewizor :panna: Jeśli będzie miał banana na twarzy podczas jazdy to chyba najważniejsze.
vqsoft napisał(a):
Wiem jedno - dobrze jest porpawic fabryke - np ładowanie, dolot do cvt itp ale grzebanie w krwiobiegu silnika jest ryzykown
I to też przy jeździe tzw. "extremalnej" bo kręcenie się szuterkami wokół domu , a nawet dalej to "fabryka" da radę.
Ja np. nie mam ani jednego dodatkowego ( nieoryginalnego ) przełącznika ,oprócz wyciągarki , NIGDY nie miałem jakichś "sensacji" prądowych .


 
Profil

Rejestracja: 05.06.2011 07:48
Posty: 53
Quad: Kingquad 700
PostWysłany: 15.03.2012 14:32 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
a przy jakiej temperaturze ta lampka się zapala? zalożyłem czujnik z zegarem auto garage smoke i jest równo 90 stopni jak mi się trochę podniesie to będę wiedział ze coś nie tak.Sa ludzie co o sprzęt nie dbają .Ja kiedy kupiłem od gościa to chłodnica była tak zaj...... i się kontrolka zapalała aż ją umyłem.Ciekawe ile było tak jezdżone.
Swoja drogą nie zaszkodzi dodatkowy czujnik temp.
Hmm czujnik oleju liniowy /dobry pomysł kolego vqsoft. Tak zrobię .


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.09.2010 11:59
Posty: 57
Quad: Kingquad 700 07r
PostWysłany: 06.10.2017 11:22 
Re: Pompa paliwa i zbiornik - szybkie pytanie
Panowie mam problem stara pompka biła niecałe 2bary postanowiłem wymienić na zamiennik z samochodu ENT100067 bo ciśnieniem i wymiarami pasowała, dane producenta:
Ciśnienie: 3 [bar]
Wydajność: 100 [l/godz.]
Średnica: 38 [mm]
Długość: 114 [mm]
Problem jest w tym że po włożeniu w paliwo bez regulatora biła 7bar myślałem że jest uszkodzona wymieniłem ale druga bije tak samo. Złożyłem obudowę filtra żeby sprawdzić ile będzie biła z regulatorem i się okazuje że ciśnienie zbił do 4bar ale wydaje i się że i tak jest za dużo, dobrze mi się wydaje? Musi być 3 bar?

-- dodano 03.10.2017 20:27 --

Chyba że robię błąd przy pomiarze. Manometr bezpośrednio wpinam w króciec obudowy pompy.

-- dodano 03.10.2017 20:36 --

Plus i minus podłączam do akumulatora

-- dodano 06.10.2017 12:22 --

Problem rozwiązany pompka miała za dużą wydajność


Ostatnio zmieniony przez mpiekacz 06.10.2017 11:22, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 62 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 24 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.