Witam i liczę na pomoc.
Podczas ostatniego wyjazdu nagle straciłem iskrę. Błąd c24.
Mam serwisówkę i sprawdzałem zgodnie z opisem postępowania tego błedu wszystkie elementy. Nawet skleciłem sobie prosty układ do mierzenia Peak Voltage. Wszystko wskazuje na impulsator, lecz zanim kupię nowy i zacznę spuszczać płyny aby zdjąć pokrywę mam prośbę do was o szybką weryfikację. A mianowicie serwisówka mowi o oporności impulsatora, peak voltage oraz przejsciu między kablem białym a masą. U mnie zgadza się oporność (ponad 150 ohm) i peak voltage (ponad 5V) brak natomiast przejscia między kablem białym a masą.
Proszę sprawdzcie czy w Waszych maszynach jest przejscie miedzy białym kablem z impulsatora a masą. Dodam jeszcze ze peak voltage mam mierząc przy wtyczce impulsatora, lecz przy pomiarze na wtyczce ECU (pin 9 i 24) nie wskazuje napięcia. Wszystkie kable przedzwniłem i wszystko jest w porządku. Z gory dziekuję za pomoc.
-- dodano 01.03.2019 16:18 --coż, ostatecznie miałem okazję sprawdzić swoje graty w KQ750 z 2008. Cewka OK, wskazania z czujnika wału takie same, brak przejscia miedzy białym kablem czujnika wału a masą. Brak prądu na pinach konektora do Kompa (pin 9 i 24). Co ciekawe pin 24 to nie jest kabel od czujnika (czujnik to pin 9 i 18). nie wiem zatem czy to bład serwisówki... (nie wazne). W takim wypadku pozostaje tylko ECU. już wysłane do Elserwis. Za 2 tygodnie będzie wiadomo na pewno.
Co ciekawe 750 ma ten sam pinout konektora do ECU , tylko podpiete dodatkowe kable od EPS tyle ze zmienili lokalizacje prowadnicy w konektorze i niestety nie było opcji podpięcia.
Tak swoja drogą, czy ktoś w przeszłości robił probę podpiecia ECU z 750 do 700 i czy Sprzęt pracował? W drugą na pewno się nie da, ponieważ nie będzie działał EPS.
-- dodano 01.03.2019 16:25 --i jeszcze jedno, może się komuś przyda. Kupiłem chiński zamiennik cewki (cewka z fajka). po srednicy kabla widac ze inna jakosc. W fajce brak opornika (opor na wtornym jakies 3KOhm). Co ciekawe po podłaczeniu w 750 zadziałała bez problemu. Biorąc pod uwage koszt (90zl) w stosunku do kosztu orginału (300zł) nie jest zle. Wyglada na to ze można to nawet taniej kupić kupujac osobno długa chinska fajkę oraz cewke. Jestem pewnien ze nie wytrzyma tak dlugo jak oryginał, lecz warto wiedziec w przypadku problemow z domknięciem budżetu
I jeszcze jedna ciekawostka, czujnik przepustnicy, oprocz chinskich zamiennikow z AliExpress, znalazlem ze ten sam mocowany był w przepustnicy Suzuki Alto (chyba 0.9L). Cała używana przepustnica z czujnikiem to jakies 30-40 zł
.