Wyglada na fajnie zrobione. A wyrzuciłeś odpowietrzenia zbiornika i skrzyni wyżej ?
do kogo kierujesz pytanie ?
Snorkle - Can-am Outlander by Quadi
poradnika napisać się chyba nie da aczkolwiek próbowałem i wyszedł taki mini poradnik.
Przedstawiam Wam mój system snorkli do Outlandera
1. KOMPUTER (modyfikacja)
Robimy miejsce dla wylotów pod pokrywą licznika - przesuwamy komputer wraz z instalacją "w górę" i lekko przeginamy aluminiową blachę mocującą. Tak wygląda efekt finalny :
2. Snorkle
*Wylot z CVT
stalowe kolano wylotu z skrzyni CVT (odporne na wysoką temperaturę) 50mm // 45* + farba wysokotemperaturowa
połączenie z drugiej strony metalowego kolana (rura z dolotu intel-coolera)
łączenie rury intel-coolera z rurą gumowa kończącą się pod pokrywą licznika. + mocowanie do silnika (trzymie się b. dobrze )
gumowa rura przy bliskim kontakcie z silnikiem (temperatura) została na wszelki wypadek osłonięta "folią termiczną"
łączenie finalne wylotu z "kominem" (prawa strona)
w całej okazałości. (jeszcze bez folii wysokotemperaturowej)
* Dolot do CVT + dolot filtra powietrza
zmodyfikowany oryginalny dolot (odcięta końcówka) i nałożony na nią zbrojony wąż gumowy (60 mm).
łączenie filtra z gumą znalezioną z jakiegoś samochodu (nie wiem jakiego, ale była nowa i pasowała idealnie ) uszczelniłem dodatkowo silikonem.
* POKRYWA PASA
przedstawiam dodatkowo mój system zabezpieczenie przekładni przed dostawaniem się wody do środka.
jak wiemy plastikowa pokrywa ulega deformacji od temperatury kolektora wydechowego
należy rozebrać całą pokrywę wraz z tyłem i uszczelnić (uszczelniaczem dekarskim) od tyłu łączenia z silnikiem!
niestety nie zrobiłem zdjęć uszczelnienia, ale zastosowałem inną uszczelkę pokrywy, -uszczelkę spod lampy przedniej Opla Vectry. (po kilku modyfikacjach szlifierka kontową pasowała idealnie ) przesmarowałem ją dodatkowo silikonem.
w miejscach gdzie pokrywa "rozchodziła się" zastosowałem klamry w postaci klipsów lamp po drobnych modyfikacjach pasowały pięknie i dobrze ściskają do siebie obydwie części pokrywy.
dodatkowo zrobiłem z blachy nierdzewnej osłonę kolektora (kolektor został jeszcze dodatkowo owinięty siatka termiczną.) Osłona wygląda tak:
i od dołu:
efekt finalny
jeszcze taka mała informacja dla osób montujących snorkle w swoich bombach
Poniżej średnicy 50 mm nie schodziłem, wszystko łączone rurami 50 mm i większymi.
Dziękuję
PS. Różna rozdzielczość zdjęć (aparat cyfrowy i iphone ) - wybaczcie że tak długo się otwierało
Przy wylocie z skrzyni CVT trochę blisko idzie koło kolektora wydechowego, wiesz że w lecie po ostrym dawaniu ognia on jest cały czas czerwony nie ma obawy że się stopi ta rura
Cała rura wydechu jest owinięta taśmą termoizolacyjną do 1000stopni c. i możesz palcem trzymać i jest ok nie parzy , i dobre dla dekla od cvt bo się nie odkształca
No fakt. Twoje też fajne.:):) Dojrzalem do montazu. Jak zrobię to wrzucę zdjęcia. Tyle że chcę zrobić z jednolitej rury zbrojonej olejo odpornej bez łączników na całych długościach.
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum