Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Problemy 800tki III/IV Runda Enduro Nowy Kościół 2006
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 14.05.2024 23:37



Odpowiedz  [ 86 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6
Problemy 800tki III/IV Runda Enduro Nowy Kościół 2006 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2005 13:49
Posty: 1429
Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
PostWysłany: 01.06.2006 10:02 
sXat Ty mądry chłop jestes 8)


... ale ale panowie proponuje wyciąć ten watek i przesniesc go np ... do ATV pozostałe temat : np "ceny quadów - dealer - import prywatny ... Co z tą Polską" :uśmiech:

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 01.06.2006 10:16 
sXat napisał(a):
jesli wg Ciebi 2can, wszyscy oszukuja, to czemu ich US nie scigaja? Sciagajacych z zachodu samochody scigaja za 2tysie roznicy, a quadowych nie?Druga sprawa, dlaczego gnebimy import prywatny?? Przeciez to normalny legalny sposob pozyskania dobra w momencie gdy w kraju jest ono znacznie drozsze.


Myślę że zaczną ... Kaczory będą szukać kasy wszędzie. Nikt nie gnębi importu prywatnego , niech się rozwija , bo tylko dzięki niemu dealerzy kombinują jak obniżyć oficjalne ceny.
Prawa rynku są nieubłagane i tam gdzie jeden produkt kosztuje znacznie mniej niż ten sam gdzie indziej rynek sam wymusza równowagę.

Pisałem tylko , że w obecnych warunkach "uczciwość" prywatnych importerów nie daje szans oficjialnym sprzedawcom. I proszę Cię nie wciskaj ciemnoty że wszyscy jadą na oryginalnych fakturach , bo to niedorzeczne - w 99,9 % importu prywatnego jest zaniżana wartość zakupu dla potrzeb UC.

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.04.2005 13:52
Posty: 690
Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
PostWysłany: 01.06.2006 11:10 
2can napisał(a):
Myślę że zaczną ... Kaczory będą szukać kasy wszędzie.

Ciesz się, ze nie Tusk rządzi. ;)


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.09.2005 16:15
Posty: 1441
Miejscowość: okolice W-wy
Quad: G00fi
PostWysłany: 01.06.2006 11:26 
2can napisał(a):
Pisałem tylko , że w obecnych warunkach "uczciwość" prywatnych importerów nie daje szans oficjialnym sprzedawcom

Niestety nie specjalnie widać aby chociaż próbowali...
Znając trochę realia obowiązujące u jednego z przedstawicieli mam wrażenie, że wychodzą z założenia - mniej się narobić, a więcej "przyciąć" :(

Pewnie byliby bardziej aktywni, gdyby producenci dawali większe plany sprzedaży - wtedy trzeba by było pogłówkować żeby je wykonać, albo pogodzić się z gorszymi warunkami współpracy.

_________________
Jeździć każdy może, ale nie każdy powinien...


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 01.06.2006 16:41 
Wysokie ceny na quady i części do nich nie biorą się z kosmosu, przykładzik: kupiłem Polarisa w kiepskim stanie i wiele części musiałem dokupić żeby doprowadzić go do stanu używalnośći. Między inymi szykował mi się zakup modułu zapłonowego CDI BOX bo był uszkodzony no i co? Cena w USA 280 $ , cena u dealera w Polsce (Warszawa) 280 $, plus cło i podatek VAT. Razem 480 USD :szok: . Fajnie co? Nie klepię biedy i stać by mnie było na taki moduł ale szlag mnie na miejscu trafił jak sobie policzyłem ile kasy z moich, ciężko zarobionych (posłem nie jestem) pieniędzy pochłoną opłaty. Decyzja : kupuję moduł na ebayu (tuningowy zresztą ) za 100 $ plus koszt wysłania 40 $, sprowadzam prywatnie i mam w nosie uc, us, vat i jeszcze znaczki skarbowe.. Podobnie jest z dealerami i ich cenami, nawet jakby próbowali konkurować z prywatnym importem są bez szans. US I UC czuwa i z tego miejsca chciałbym im serdecznie pogratulować nowych biurowców i samochodów, które zakupili z MOICH (naszych) pieniędz :zły: .

ps moduł już jest naprawiony, spece naprawili go za 100 pln , bez faktury, stresu i zbędnej biurokracji .

ps1. Znajomy ma warsztat samochodowy i naprawia jakieś 10-15 samochodów dziennie, zatrudnia 5 mechaników , ile quadów musiałby naprawić/ zrobić przeglądy żeby zarobić mniej więcej tyle samo???
Nie oszukujmy się quadziki i cały związany z tym biznes jest w Polsce interesem wybitnie niszowym dlatego i ceny są odpowiedno wysokie , i dlatego import i serwis quadów z reguły jest dodatkową działalnością importerów motocykli (TAK, WIEM, nie zawsze i nie wszędzie ale z reguły tak jest).
Do tego jakiś czas temu aby chronić polski przemysł motocyklowy (kiedyś byliśmy przecież 10 potęgą ekonomiczną a o nasze WSKi cały świat się zabijał) kiedyś wprowadzono kosmiczną akcyzę na motorki, czasy się zmieniły, rządy się zmieniły, ustrój się zmienił, a przepisy jak były tak są. Nie wiem jak jest obecnie ale jaszcze do niedawna tak było. Może z okazji wejścia do unii coś tam zmienią/zmienili , ale jak znam życie to pewnie akcyzę podniosą zamiast zlikwidować.

No i dlatego kupiłem używanego sprzęta z prywatnego importu, przynajmniej wiem że z legalnego źródła (faktura, SAD), a nie poleciałem z pieśnią na ustach do najbliższego dealera i nie wywaliłem 53 000 za Sportsmana 800 gdzie nasze wspaniałe i opiekuńcze państwo pobrało 40% cła,i 22% VAT I 2% Opłaty skarbowej. :x Pomijam marżę importera która przy tych opłatach jest niska , a wiadomo, że każdy chce zarobić i nic w tym dziwnego....


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2005 15:05
Posty: 169
Miejscowość: pod wawa (KCN)
Quad: miski male dwa
PostWysłany: 01.06.2006 16:45 
No to jest jeszcze inne wyjscie, zalozyc spolke joint venture z jakims dealerem ze stanow. On by sprzedawal qauady po cenach amerykanskich z narzutem celnym u nas, ale mimo wszystko o wiele taniej niz nasi przedstawiciele.
Dostalby 3 letni okres zwolnienia od placenia podatkow i dawaj ;) Najwazniejsze jest zaczac inaczej handlowac, bo wtedy wszyscy inni pojda w slady. Wyrobienie normalnych standardow handlu jest bardzo kosztowne, ale wykonalne. I dodam ze wierze w polskich przedsiebiorcow i zycze im jak najwiekszej sprzedazy :D (po nizszych cenach)


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2005 15:05
Posty: 169
Miejscowość: pod wawa (KCN)
Quad: miski male dwa
PostWysłany: 01.06.2006 17:02 
filipfil napisał(a):
Cena w USA 280 $ , cena u dealera w Polsce (Warszawa) 280 $, plus cło i podatek VAT. Razem 480 USD :szok: . Fajnie co?


cło (jesli dobrze wyszukalem) 10%
VAT 22%

gdyby nie liczyc transportu który powinien być doliczony do ceny towaru przed ocleniem to cena finalna w Polsce powinna wynosic (280*1,1*1,22)=375$ ale może jeszcze czegos nie doliczylem...


 
Profil WWW

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 01.06.2006 18:48 
cło (jesli dobrze wyszukalem) 10%
VAT 22%

gdyby nie liczyc transportu który powinien być doliczony do ceny towaru przed ocleniem to cena finalna w Polsce powinna wynosic (280*1,1*1,22)=375$ ale może jeszcze czegos nie doliczylem...[/quote]

Być może są różne stawki na różne towary, z ciekawości sprawdzałem dwa razy no i wychodziło mi tak jak wychodziło. Sprowadzałem jeszcze inne graty (samemu) i licząć cena *1,4*1,22 otrzymywałem dokładną kwotę do zapłaty, być może cło jest 10 % a 30 % jakieś inne opłaty czy co , nie znam tematu od strony prawnej. Oczywiście pomijam koszt przesłania i vatu od przesyłki :0...


 
Profil
Squad 3miasto
Squad 3miasto

Rejestracja: 07.10.2004 17:24
Posty: 520
Miejscowość: Gdynia
Quad: Renia X2
PostWysłany: 06.06.2006 08:13 
Witam!
Wracając do tematu problemów 800ki.
Faktycznie były kłopoty z tylnymi mostami w paru sztukach.
Sam byłem zdziwiony, że taka sytuacja ma miejsce w tym sprzęcie.
Zasięgnąłem języka również u właścicieli 800tek, zza oceanu i nie za bardzo wiedzieli o czym mówię. Katowali swoje sprzęty i nic.
Kilka sztuk przeszło u mnie przeglądy okresowe. Wyszło na to, że pojazdy z pierwszych dostaw posiadały tę wadę. Na wszelki wypadek zajrzałem także do tych z kolejnych dostaw, w których wały pracowały cicho. Okazało się, że ten problem nie występuje.
Tyle jeżeli chodzi o tylny dyfer.

Pozdrawiam

_________________
Szpagat
Karter Team


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 06.06.2006 08:43 
karter napisał(a):
Wyszło na to, że pojazdy z pierwszych dostaw posiadały tę wadę.


dziekuje za informacje. Czy wiadomo do jakich numerow /czy daty produkcji wystepowal problem? Czy BOMBA800 rocznik 2006 już nie ma tego problemu? Nie jestem pewien czy istniał rocznik 2005.... :D


 
Profil
Squad 3miasto
Squad 3miasto

Rejestracja: 07.10.2004 17:24
Posty: 520
Miejscowość: Gdynia
Quad: Renia X2
PostWysłany: 06.06.2006 14:53 
Witam!
Tak, produkcja ruszyła już w 2005. Jednak oferowany był w 2006.
Co do numerów to musiałbym poszukać, w tej chwili nie mam jednak czasu. Sorki.

Pozdrawiam

_________________
Szpagat
Karter Team


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 86 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.