Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Problem ze śrubą obudowy CVT
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 24.04.2024 16:14



Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Problem ze śrubą obudowy CVT 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 28.07.2013 08:36
Posty: 7
Quad: Bombardier 800 XTP
PostWysłany: 28.07.2013 08:54 
Problem ze śrubą obudowy CVT
Witam

Jestem świeżym posiadaczem Bombardiera 800 w wersji XTP. Z racji że quad ma już 2 lata (kupiłem używanego od znajomego) chciałem sprawdzić stan uszczelki pod obudową do CVT bo czasem po przejeździe przez rzeczki dostaje się trochę wody do paska i zaczyna się ślizgać.
I teraz pojawił się mały problem, jedna ze śrub mocujących obudowę od CVT ta z lewego górnego rogu, zamiast się odkręcać to się obraca łącznie z tuleją w drugiej części obudowy.

Jakieś pomysły jak ją odkręcić ? Dodam że niewielki dostę od tyłu tej tulei jest, ale nie mam koncepcji jak tą tuleje zablokować przed obrotem.

Kolejne pytanie odnośnie uszczelnienia tej pokrywy ? Jakieś środki ? pasty, silikony ?


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 28.07.2013 10:30 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
Woda dostaje się w 80% przypadków przez wadliwe uszczelnienie wewnętrznej części pokrywy pomiędzy silnikiem, a skrzynią. Tutaj szukał bym powodów przecieku.

Co do śruby, nie wykluczone, że jak się nie da złapać żadnym narzędziem blokującym trzeba będzie ją wyciąć. Polej preparatami do poluzowywania staniętych śrub.


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 28.07.2013 08:36
Posty: 7
Quad: Bombardier 800 XTP
PostWysłany: 28.07.2013 11:49 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
Jakaś koncepcja jak ją wyciąć ?, Polewać już polewłem, tuleja obraca się gładko razem ze śrubą


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 28.07.2013 17:18 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
Spróbuj złapać jakiś małym morsem tuleję. Jak się nie da to tylko cięcie.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.05.2009 20:01
Posty: 1764
Miejscowość: ATV KOTOŃ
Quad: xxc
PostWysłany: 28.07.2013 18:14 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
Nie trzeba nic wycinać. Zakładasz na wiertarkę klucz nasadowy 8 i kręcisz na wysokich obrotach drugą ręką odciągasz obudowę i pięknie wychodzi śruba wraz z tulejką. Następnie tulejkę odkręcasz w imadle i na kleju osadzasz w tylnej części obudowy. Przy dokręcaniu obudowy dobrze jest dać smar na gwint aby śruby się nie zapiekły. Ważna jest też kolejność dokręcania oraz niski moment dokręcenia 7 Nm. Nie odkręcamy na ciepłym silniku ponieważ obudowa jest ciepła i łatwo obkręcić tulejkę zatopioną w obudowie. Takim sposobem odkręciłem co najmniej z 10 śrub i zawsze się udało. Powodzenia.

-- dodano 28.07.2013 18:14 --

Image
Oringi o których pisze Shelton 1d oraz 1c raczej rzadko padają powiem szczerze że jeszcze nie miałem takiego przypadku na kilka maszyn które od czasu do czasu serwisuje. Ostatnie trafiła się renia gdzie również dostawała się woda do skrzyni i to w nowej wręcz dziewiczej. Przyczyną był cieknący simering na wale korbowym i olej silnikowy dostawał się do skrzyni, zaś sam olej zdeformował uszczelkę dekla, widać że nie jest olejoodporna.

_________________
http://www.youtube.com/user/miro12a?feature=mhee


Ostatnio zmieniony przez miro12a, 28.07.2013 18:14, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 28.07.2013 20:07 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
Ja niestety miałem parę przykładów wew. oringów. Druga sprawa. Lepiej wyciąć i wykręcić? Dlaczego? Bo lepiej wkręcić, niż wklejać taką tuleję, która później pewnie puści i mamy to sami. Tak wymieniasz śrubę i po kłopocie. Są różne szkoły, ale wolę podchodzić racjonalnie. To taka stara szkoła - lepiej poświęcić śrubę niż gwint montażowy, bo śrubę wymienisz, a gwint musisz naprawiać. Ot cała historia.

Ciekną też całe obudowy CVT na uszczelce. Wyginają się od ciepła tłumika, lub od za mocnego dokręcania, lub są nieszczelne fabrycznie.


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 28.07.2013 08:36
Posty: 7
Quad: Bombardier 800 XTP
PostWysłany: 28.07.2013 20:13 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
Dzięki za porady jutro spróbuje z powalczyć z tą śrubą


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.05.2009 20:01
Posty: 1764
Miejscowość: ATV KOTOŃ
Quad: xxc
PostWysłany: 29.07.2013 19:20 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
Jak się tulejka obraca w tylnej części to się będzie obracało z nową śrubą jak i tą zapieczoną. Nie ma siły jak coś raz puści to się samo nie naprawi. Dobry klej rozwiązuje sytuację i jest jeszcze jedna zaleta, nie trzeba kupować śrub które teraz są inne i nie widać żadnej naprawy. Ale każdy robi jak chce. Ja podałem mój sposób i jest sprawdzony. Decyzja należy do kolegi Aurel.

_________________
http://www.youtube.com/user/miro12a?feature=mhee


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.10.2010 17:08
Posty: 109
Quad: Can-Am Renegade 800R XXC
Poprzednie quady: Hummer 110, Linhai 300, Yamaha Grizzly 450, Yamaha Grizzly 660.
PostWysłany: 30.07.2013 03:07 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
a nie prościej zastosować śrubę z nakrętką od tyłu nakrętka i po problemie ;)

_________________
ATV-Team Sulechów
https://www.youtube.com/user/Tomek1974b/videos


 
Profil Facebook
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 30.07.2013 07:12 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
kisiel97 napisał(a):
a nie prościej zastosować śrubę z nakrętką od tyłu nakrętka i po problemie ;)


Może i tak by było prościej, jak by do tych śrub był łatwy dostęp od drugiej strony. Ale tak nie jest. Pomijając kwestię szczelności takiego rozwiązania.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.10.2010 17:08
Posty: 109
Quad: Can-Am Renegade 800R XXC
Poprzednie quady: Hummer 110, Linhai 300, Yamaha Grizzly 450, Yamaha Grizzly 660.
PostWysłany: 06.09.2013 22:27 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
Shelton napisał(a):
Może i tak by było prościej, jak by do tych śrub był łatwy dostęp od drugiej strony. Ale tak nie jest. Pomijając kwestię szczelności takiego rozwiązania.


No mi stało się tak ze śrubą (patrząc na przekładnie od przodu dolny lewy róg) zastosowałem patent z wiertarką no i dałem śrubę rozmiar większą z podkładką i nakrętką i wydaje mi się że jest to sama taka sama zasada działania jak z tulejką ;) A jakoś nie ufał bym klejowi który może puścić w każdej chwili tym bardziej że działa tam duża temperatura :) A czasem jak ktoś nie ma korka spustowego to niestety trzeba odkręcić parę śrub żeby zleciała woda, a raczej szybciej ktoś bd miał kluczyk 8 i kombinerki niż wkrętarkę z przejściówką na klucz 8 :D

_________________
ATV-Team Sulechów
https://www.youtube.com/user/Tomek1974b/videos


 
Profil Facebook

Rejestracja: 13.09.2013 08:59
Posty: 1
Quad: Can Am Renegade 1000 xxc
Poprzednie quady: Kawasaki KFX 700
PostWysłany: 10.10.2013 06:08 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
Witam,
czy wyjaśnił się możne problem z woda w środku CVT ? Mam ten sam problem, wymieniłem już uszczelkę, dodatkowo uszczelniłem wszystkie możliwe miejsca specjalna pasta, a woda dalej dostaje się do środka. Zostaje już tylko wewnętrzna cześć pokrywy pomiędzy silnikiem, a skrzynią. Przed ściągnięciem talerzy wole spytać, czy możne być jeszcze jakiś inny powód dostawania się wody do środka ?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 13.10.2013 21:56 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
raczej nie pozatym w 1000 o takim przypadku nie słyszałem ja mam wszystko seryjne i nic nie przecieka.
Może po prostu woda wlewa Ci się przez wylot CVT jest on stosunkowo nisko na wysokości osłony kolektora

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.03.2011 14:55
Posty: 1546
Miejscowość: Transylwania, Sacuieu - Hunt the Wolf
Quad: Yes, We CanAm!
PostWysłany: 03.04.2016 19:09 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
Panowie, mam problem, zakupiłem Outlandera XXC 800 z 2011 roku i zauważyłem, że poprzedni właściciel zataił iż wewnętrzna część obudowy jest pęknięta i zespawana a śruby mocujące pasek są na przestrzał bo inside'y w wewnętrznej obudowie mają pozrywane gwinty. Jednym słowem, potrzebuje kompletnej wewnętrznej pokrywy CVT. Ktoś mógłby mi pomóc ?

_________________
POZDRAWIAM, MIESZKO



!!!HUNT THE WOLF 4 LIFE!!!


 
Profil Facebook
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 03.04.2016 19:14 
Re: Problem ze śrubą obudowy CVT
To nic nowego. Sprawdź jeszcze uszczelnienia wewnętrznej części obudowy.


 
Profil Facebook WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.