Autor |
Wiadomość |
Apolen
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 19.04.2007 10:14 Posty: 187 Miejscowość: Okolice Poznania
Quad: Renegade 800RX XC, wczeĹniej 800RX i 800X
|
Wysłany: 18.07.2008 11:12
Jakie felgi z offsetem do Renegade 800X ? 2008
Planuję wymienić oryginalne felgi i opony na felgi z offsetem i opony bardziej uniwersalne, bo oryginalne w błocie sa do niczego.
Proszę o pomoc i sugestie co wybrać
Wstępnie zdecydowałem się na Felgi DOUGLAS SPYDER po 399 PLN z offsetem 5+2, nadal nie wiem jakie opony wybrać i czy te felgi są w miarę trwałe
proszę o podzielenie się doświadczeniami - czy ktoś już wymieniał oryginalne felgi na felgi z offsetem - jakie wrażenia? - czy felgi DOUGLAS SPYDER są jakościowo nie gorsze od oryginalnych - jakie opony polecacie jako w miarę uniwersalne (szutry + asfalt + błoto) - gdzie można je w miarę tanio kupić
Ostatnio zmieniony przez Sir Adam Jr, 26.11.2011 08:28, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 18.07.2008 12:31
Jeśli odstawienie w przypadku Rene czy Outlandera to offset i poszerzenie tylko z tyłu. Dołożenie nawet jednego cala na stronę z przodu powoduje bardzo spore utrudnienie w skręcaniu - opory rosną znacznie. Można awaryjni założyć szerszą kierownicę, ale to nie za wiele daje. Jeśli planujesz latać po błocie załóż sobie Maxxisa Zillę i offset typu 2 cale (maximum) na stronę wrzuć na tył.
|
|
|
|
Apolen
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 19.04.2007 10:14 Posty: 187 Miejscowość: Okolice Poznania
Quad: Renegade 800RX XC, wczeĹniej 800RX i 800X
|
Wysłany: 18.07.2008 12:41
A czy założenie offsetu tylko z tyłu nie spowoduje że quad będzie mniej stabilny?
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 18.07.2008 12:45
Jeśli nie będzie większy niż 1-2 cale to nie będzie problemu. Problem będziesz miał jak wrzucisz sobie offset z przodu nawet 1 calowy... nie skręcisz na postoju kierownicą.
|
|
|
|
krecik
Rejestracja: 11.01.2006 16:02 Posty: 5042 Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
|
Wysłany: 18.07.2008 13:38
michaj, jak się zachowują łożyska w przednich kołach reńki ?
też padają równie często jak w G, czy jest lepiej ?
jesli lepiej, to jakie są róznice w konstrukcji całego zespołu piasty ?
_________________ Krzysiek
Z życia forum: Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 18.07.2008 13:43
Problem jest inny drążki są bardzo blisko opon... i bez offsetu nie założysz nic poza cienką fabryczną oponą. 98% opon jest za szerokich... Łożyska opory wytrzymają, niestety przy tej geometrii i ciężarze bez wspomagania to jest maskara.
|
|
|
|
pitruch
Rejestracja: 08.06.2006 23:01 Posty: 620
Quad: Jambo
|
Wysłany: 18.07.2008 16:08
przód offset 4+3, tył 2+5, opony Zilla 26" wg mnie najoptymalniejszy wybór do reńki na błotko i szybkie przejazdy.
Felgi douglas chyba są trochę tańszę od ITP jeśli chodzi o rynek amerykański. U nas odwrotnie. Ja jak bym miał znów kupować znowu wybrał bym ITP. Są znacznie trwalsze od oryginalnego badziewia
|
|
|
|
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 18.07.2008 16:59
Ja na temat offsetu się nie wypowiem - ale na pewno lepszym zakupem będzie Maxxis All-Track.
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
pitruch
Rejestracja: 08.06.2006 23:01 Posty: 620
Quad: Jambo
|
Wysłany: 18.07.2008 20:03
Sir Adam Jr napisał(a): Maxxis All-Track
niczym się nie różnią od fabrycznych holeshotów
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 18.07.2008 20:55
Poza bieżnikem
|
|
|
|
maciekkrk
Rejestracja: 23.10.2006 20:17 Posty: 778 Miejscowość: Prądnik Czerwony
Quad: summit800xrs
|
Wysłany: 18.07.2008 22:51
I poza trwałością tegoż bieżnika.
_________________ //edited REGULAMIN
|
|
|
|
christo
Rejestracja: 14.04.2005 13:49 Posty: 1429 Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
|
Wysłany: 19.07.2008 18:07
Apolen nie ma opon uniwersalnych
Co do felg to nie ma sensu kupowac felg 5+2 bo będzie klopot z innymi oponami niz fabryczne (na przod) albo przod i tyl 4+3 albo do felg ori dołożyć na tył dystans 1 cal a na przód dorobic-dotoczyc grubszą podkładkę na jakis 1 cm na stronę.
_________________ Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
|
|
|
|
Apolen
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 19.04.2007 10:14 Posty: 187 Miejscowość: Okolice Poznania
Quad: Renegade 800RX XC, wczeĹniej 800RX i 800X
|
Wysłany: 21.07.2008 09:20
Temat zamknięty
W sobotę zamontowałem:
Felgi DOUGLAS SPYDER z offsetem 5+2 z tyłu, z przodu bez offsetu
Opony Maxxis All-Track - z przodu 8, z tyłu 10
Wrażenia mieszane:
- lepiej się trzyma, praktycznie wywrócic go teraz jest naprawdę trudno
- co za tym idzie mogę szybciej i pewniej jeździć, ale pojawia się zjawisko myszkowania w koleinach
- cholernie ciężko chodzą stery, manewry w miejscu to tragedia, opona Maxxis mimo niby tego samego rozmiaru co oryginalna jest od niej sporo szersza i kostka na niej skutecznie utrudnia kręcenie kierownicą - na ale co tam może trochę przypakuję
- pogorszyło się przyspieszenie ze względu na nieco większe koła i ich większą wagę
tak z ciekawości to oryginalne koła ważą 49 kg, nowych nie zważyłem ale myślę że maja ponad 60kg
Wszystkim dziękuję za uwagi i podpowiedzi
|
|
|
|
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 21.07.2008 10:08
All Track to jedne z najlżejszych opon - tu raczej waga jest na jej korzyść:
All Track = 16,5 lbs
Holeshot = 18 lbs
Tu raczej felgi ci dodały wagi.
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
maciekkrk
Rejestracja: 23.10.2006 20:17 Posty: 778 Miejscowość: Prądnik Czerwony
Quad: summit800xrs
|
Wysłany: 21.07.2008 10:21
Hmmm ,ale jak to zrobileś że z przodu wsadziłeś all traki bez dystansu ? Ja tak zrobiłem i zostało 0,5 mm luzu do gałki i na zakrętach opona ocierała .Wsadziłem takie grube podkładki,jakies 4 mm,pod kazdą śróbe pod felge i problem znikł i zdaje to egzamin.
_________________ //edited REGULAMIN
|
|
|
|