Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Renegade stuki w silniku
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 10:57



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Renegade stuki w silniku 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.05.2013 20:29
Posty: 59
Miejscowość: Małopolska
Quad: Brp
PostWysłany: 05.05.2015 20:47 
Renegade stuki w silniku
Witam serdecznie
Jakiś czas temu zakupiłem Renegade 800 xxc z 2010 roku zastanawia mnie jedna sprawa czy te stuki w silniki to normalne dodam że wariator zdemontowany aby nie było wątpliwości że to on, zawory posprawdzane luzy jak w manualu, renia chodzi bez zarzutu nic nie przerywa, nie kopci, stan oleju trzyma, wyczytałem na forum że renie po 2010 roku tak chodzą. Kumple mają sprzęty z 2008 i 2009 ale takich odgłosów u nich nie zauważyłem.




 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 06.05.2015 00:32 
Re: Renegade stuki w silniku
U mnie w XXC 2011 tak klekoczą pinezki w wariatorze....
Natomiast w Renegade 800X też miałem ten dźwięk i oby to było to co innego, ale była to panewka na wale.
Na pewnym etapie zaczyna pojawiać się delikatnie utrudniony rozruch na gorącym silniku. Wyglądało to tak że gdy zgasiło się mocno rozgrzany silnik i za sekundę (później można był zgasić, zatankować, wrócić) ponownie go zapalało rozruch wyglądał jak przy słabym akumulatorze, rozrusznik kręcił z lekkim trudem.
Poszukiwania przyczyny wyglądały jak u Ciebie, wariator, zawory niestety. Objawów typu branie oleju, dymienie, olej e filtrze brak bo nie padają pierścienie tylko obrócona jest panewka lub z powodu wcześniejszego zalania wyciera powierzchnię wału.
Pytanie czy tak jest od początku czy ten dzwięk się pojawił. jeżeli od początku to ile przez ten czas przejechałeś?

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.05.2013 20:29
Posty: 59
Miejscowość: Małopolska
Quad: Brp
PostWysłany: 06.05.2015 06:51 
Re: Renegade stuki w silniku
Cały widz polega na tym że ja już około 1000 km a całkowity przebieg to 6000 km ale nie mam takiego objawu jak utrudnione zapalnie czy ciepły czy zimny pali jednakowo i bez problemów, na większych obrotach oczywiście nie słychać tych stuków. Dodam że renia śmiga aż miło nie ma spadków mocy idzie 125 km/h ale mimo wszystko zastanawia mnie to wolałbym pozaglądać wcześniej niż miało by się coś rozlecieć. Prawdę mówiąc zastanawiam się jak panewka może stukać ciężko mi to sobie wyobrazić.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 06.05.2015 08:30 
Re: Renegade stuki w silniku
tomi208 napisał(a):
Cały widz polega na tym że ja już około 1000 km a całkowity przebieg to 6000 km ale nie mam takiego objawu jak utrudnione zapalnie czy ciepły czy zimny pali jednakowo i bez problemów, na większych obrotach oczywiście nie słychać tych stuków. Dodam że renia śmiga aż miło nie ma spadków mocy idzie 125 km/h ale mimo wszystko zastanawia mnie to wolałbym pozaglądać wcześniej niż miało by się coś rozlecieć. Prawdę mówiąc zastanawiam się jak panewka może stukać ciężko mi to sobie wyobrazić.


Powymadrzam się jeszcze chwilę bo przerobiłem temat tych stuków razem z Sheltonem w mojej Renegade. Generalnie takie klepanie jest "normalne" jedynie gdy pochodzi z wariatora.
W przypadku uszkodzenia wał/panewka silnik nie bierze oleju a osiągi pozostają nie zmienione aż do stadium krytycznego zużycia kiedy wał zaczyna puchnąć z przegrzania i staje. Silnik wtedy daje się jeszcze uruchamiać na zimno. Dzieje się tak dla tego że na pogorszenie wydajności mają wpływ uszkodzenia zaspołu tłok/cylinder ,a nie wał panewka natomiast cylinder/tłok masz zdrowe.
Panewka stuka całkiem zwyczajnie, normalna tolerancja luzu na styku tłok/panewka to setne milimetra, w momencie gdy zostaje przytarty wał na styku panewki (piasek, opiłki metalu, ekstremalne przegrzanie silnika) pojawia się większy luz wyciera się powierzchnia ślizgowa wału i pojawia się większy luz, wał zaczyna pracować nie osiowo. Podobnie dzieje się gdy przytarcie powoduje obrócenie panewki czyli wyrwanie jej z miejsca mocowania, pojawia się wiekszy luz i również pojawiają się stuki. Oczywiście powierzchnia wału w tym miejscu wyciera się już dalej bp własności ślizgowe w tym miejscu zostały częsciowo utracone, pojawia się przegrzewanie wału w i jego puchnięcie od temperatury aż do sytuacji gdy temperatura jest tak wysoka że wał staje zupełnie.
Dla tego jednym z objawów jest lekka zmiana w sposobie kręcenia rozrusznikiem na gorąco.
Co ciekawe u mnie nei za każdym razem pojawiał się trudniejszy rozruch, działo się to raz na kilka uruchomień i pojawiało się wtedy kiedy odpalałem bo bardzo krótkiej przerwie kilkanaście-kilkadziesiąt sekund.

Kolejną opcją jest luz na sworzniu tłoka, ale to mało prawdopodobne, w tym przypadku po jakimś czasie zaczynają się pojawiać uszkodzenia w tym zespole.

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.05.2013 20:29
Posty: 59
Miejscowość: Małopolska
Quad: Brp
PostWysłany: 06.05.2015 08:54 
Re: Renegade stuki w silniku
W takim razie jaka propozycja targanie silnika i rozebranie czy może jeszcze jakaś diagnoza nie bardzo mam jakiś warsztat w okolicy. Może ktoś zna miejsce gdzie można by sprawnie zdiagnozować ewentualnie naprawić sprzęt Małopolska-Śląsk.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 06.05.2015 09:05 
Re: Renegade stuki w silniku
Potrzebujesz dobrego warsztatu który zna się nawet nie tyle na quadach co na Can-amach.
Jeżeli to wał/panewka to i tak już "po ptakach" jak stuka. Są wtedy 2 opcje naprawy. Na "sztukę" czyli napawanie wału i dopasowanie panewek co jednak starcza na b krótko, ok 1000km czasem mniej albo robota "pod siebie" czyli komplet z USA wał+panewki (bo wały bomby są pasowane w komplet z panewkami) który kosztuje około 1000$ z przesyłką.

Wyślij ten filmik na PW do Sheltona, niech on jeszcze tego posłucha i może coś powie i doradzi.

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.05.2013 20:29
Posty: 59
Miejscowość: Małopolska
Quad: Brp
PostWysłany: 06.05.2015 10:58 
Re: Renegade stuki w silniku
Ok dzięki bardzo coś się wymyśli.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.