Autor |
Wiadomość |
CHMIELUWEK
Rejestracja: 29.06.2017 22:37 Posty: 7
Imię: Jakub
|
Wysłany: 26.07.2017 18:23
Wspomaganie 1000
Witam mam pytanie czy w quadzie np:1000cm3 jest tak bardzo potrzebne wspomaganie kierownicy?Wiem że jest lżej ale czy aż tak ?
Co sadzicie na ten temat ?
|
|
|
|
robertmuszka
Rejestracja: 20.09.2011 17:37 Posty: 3420 Miejscowość: wielkopolska wschodnia
Imię: Robert
Quad: g700 2014 camam 800xxc 2015
Poprzednie quady: Eiger, KVF 650, g700 2012
|
Wysłany: 26.07.2017 20:46
Re: Wspomaganie 1000
Kolego , troszke nie rozumiem pytania, może z innej beczki, dlaczego pytasz.
|
|
|
|
CHMIELUWEK
Rejestracja: 29.06.2017 22:37 Posty: 7
Imię: Jakub
|
Wysłany: 26.07.2017 21:00
Re: Wspomaganie 1000
robertmuszka napisał(a): Kolego , troszke nie rozumiem pytania, może z innej beczki, dlaczego pytasz. No własnie chyba źle się wyraziłem Chodzi mi o to że mam na oku dwa quady 1.800R ze wspomaganiem,oryginalne amortyzatory,dystanse,tlumik nowy itp za 32500 Ogłoszenie się skończyło :/ 2.1000 brak wspomagania,FOX,wyciągarka,aluminiowe felgi za 32000 https://www.otomoto.pl/oferta/can-am-re ... a956add18dI teraz mam dylemat co wybrać niby 1000 od 800R rożni się 10KM ale 800 droższy bo ma jakieś dodatki.
|
|
|
|
robertmuszka
Rejestracja: 20.09.2011 17:37 Posty: 3420 Miejscowość: wielkopolska wschodnia
Imię: Robert
Quad: g700 2014 camam 800xxc 2015
Poprzednie quady: Eiger, KVF 650, g700 2012
|
Wysłany: 26.07.2017 21:22
Re: Wspomaganie 1000
ten 1000 to raczej tego przebiegu nie ma, tylko.... mocy 1000 nie wykorzystasz , nawet jak jezdzisz niewiadomo jak i nie wiem co potrafisz, najważnejszy stan maszyny, nie dodałeś rocznika 800, czy wspomaganie się przydaje, miałem dwa quady bez, a teraz jest 3 ze wspomaganiem i nigdy wiecej bez, kiedyś się smiałem z kierowców aut z automatem, a teraz szukam busa z automatem, bo .... jak może być wygodnej to czemu się męczyć, Jeszcze raz, stan i tylko stan, wiec weż kogoś, kto się zna bo wnioskuje, ze pojęcie masz .... a wydac na zakup canama 30 tysi to czasem tylko może być poczatek wydatków, można wsadzić jeszcze z10 tysi bez problemu.
|
|
|
|
CHMIELUWEK
Rejestracja: 29.06.2017 22:37 Posty: 7
Imię: Jakub
|
Wysłany: 27.07.2017 01:42
Re: Wspomaganie 1000
800 ma przebieg 5800 i rok 2011
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 27.07.2017 12:24
Re: Wspomaganie 1000
Powiem ci tak, na 90% znam tego Renegade 1000, oczyiście jeżeli się nie mylę. Zapytaj od kiedy gość go ma, jeżel kupił go w tym roku na wiosnę to go odpuść. Będą problemy.
Rozumiem że 800r o którym mówisz to też Renegade? Jeżeli tak to musi to być wersja XXC czyli z full regulowanym zaweiszeniem KYB. Ma lepsze odejście niż to 1000 i jest o wiele sprawniejsz ei szybsze w terenie ze względu na wspomaganie i zawias.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
_X_8_
Rejestracja: 16.10.2013 09:15 Posty: 1680
Quad: Ale o co CanAm?
|
Wysłany: 27.07.2017 12:27
Re: Wspomaganie 1000
Więc jest na innej ramie niż ten 1000 i 32500 zł to zdecydowanie za drogo. Ja swojego XXC 2011 rok sprzedawałem rok temu za 29 a uwierz mi był to bardzo dobry, zadbany, serwisowany i dobrze wyposażony egzemplarz. Co do samego wspomagania - miałem quada bez, później renia ze wspomaganiem (g1 ma dwa stopnie wspomagania) i powiem, że na dzień dzisiejszy szukałbym ze wspomaganiem. Pytasz czy jest aż taka różnica? Tak jest ogromna różnica. Teraz w Oucie mam 3 stopnie wspomagania. Jeżdżę na med i dla mnie to wystarczy (drugi stopień wspomagania). Przesiadając się na quada bez wspomagania mam wrażenie jakby kierownica się zepsuła
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 27.07.2017 13:50
Re: Wspomaganie 1000
_X_8_ napisał(a): Więc jest na innej ramie niż ten 1000 i 32500 zł to zdecydowanie za drogo. Ja swojego XXC 2011 rok sprzedawałem rok temu za 29 a uwierz mi był to bardzo dobry, zadbany, serwisowany i dobrze wyposażony egzemplarz.
Zadbane XXC bez potrzeby poprawek osiąga ceny nawet do 35K, wszystko zależy od stanu
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
_X_8_
Rejestracja: 16.10.2013 09:15 Posty: 1680
Quad: Ale o co CanAm?
|
Wysłany: 27.07.2017 14:24
Re: Wspomaganie 1000
Może i osiągać takie ceny ale to już umówmy się nie są najnowsze quady. Pojeździsz 2-3 lata, dobijesz przebieg do 13-15 tysi i kto go kupi?
Chyba, że od początku liczysz się ze stratą finansową - dość znaczną.
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 27.07.2017 14:32
Re: Wspomaganie 1000
Jakby tak na to patrzeć to najlepeij kupić CF-Moto500 bo one nie traca na wartości. Z drugiej strony płacisz 32k i masz quada który jest lepiej wykonany, ma trwalsze części i lepiej jeździ niż jego odpowiednik na g2. Biiorąc to pod uwagę pewnie mniej tracisz niż kupując coś na g2.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
_X_8_
Rejestracja: 16.10.2013 09:15 Posty: 1680
Quad: Ale o co CanAm?
|
Wysłany: 28.07.2017 10:50
Re: Wspomaganie 1000
Zależy co i za ile kupisz na G2. Kupując Renię XXC z 2011 roku za 32k za 3 lata nie sprzedasz jej za 25 bo raz, że będzie miała 9 lat a dwa przebieg dość znaczny co w naszych Polskich realiach jest nie do zaakceptowania. Zauważ, że quady mające przebiegi ponad 10k stają i stoją na aukcjach i żeby się tego "pozbyć" schodzi się na maxa z ceny. BTW nie wiem czemu tak strasznie upierasz się przy tym, że G2 ma gorsze i słabsze części. G1 też idealne nie jest a nie widzę abyś wspomniał o jego wadach Ja miałem G1 i mam G2 i widzę różnice. Niektóre na plus a inne na minus. Ale moim zdaniem słabe ramy i pękające wahacze, do tego wyjące tylne mosty (chociaż i w G2 wyją) nie są niczym "idealnym" i lepszym od G2. Wiem, że każdy chwali swoje ale narcyzm Jacku nie jest wskazany -- dodano 28.07.2017 11:50 --No i do tego umiejscowienie akumulatora w G1 ... No Jacek wybacz ale ktoś, kto wpadł na takim pomysł to imbecyl bez pojęcia Zaprojektowali quada, zmontowali, siadają, chcą odpalić - ups zapomnieliśmy o akumulatorze. No to dawaj go pod zadupek i będzie gitara - tak pewnie to wyglądało. Zabezpieczony kawałkiem blaszki i gumką Sam osobiście widziałem jak taki akumulator postanawia się ewakuować z pojazdu urywając przy tym klemy
Ostatnio zmieniony przez _X_8_, 28.07.2017 10:50, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 28.07.2017 13:35
Re: Wspomaganie 1000
Łukasz trochę hipokryzją jest mówić w o narcyźmie quadowym gdy sam jesteś najwekszym chwalcą sprzetu którym jeździsz, jak go sprzedajesz trochę już ci to przechodzi ale bynjmniej daleko od jesteś nadal.
Ja jestemm świadomy wad konstrukcji G1faza2: Kiepskie chłodzenie (trzeba bardzo dbać o czystość chłodnicy), pękające ramy (nie wszystkie, u nas na 3 xxc w żadnym nie pękła), wahacze tylne nie pękają tylko się odkształcaja (wystarczy prostowanie i wzmocnienie), feralne umiejscowienie akumulatora, głubpie rozwiązanie mocowania tylnego wahacza, gorsze niż w g1 światła. Kwestia ramy i wahaczy jest dyskusyjna bo w eksploatowanych normalnie quadach nie pękają, trzeba często i dość wyskoko skakać żeby do tego doporowadzić. Bynajmniej nie jest to problem wyłacznie G1 , podobnie taka zabawa kończy się w Grizzly czy KQ.
Są też plusy: Waga niższa od g2. Niżej położony środek ciężkośc. Lepsze rozłożenie masy bliskie 50:50 (w g2 wiecej masy znajdziemy na tyle). 2 klamki zamiast 1 w g2. Równo biorący tylny hamulec na wale zamiast hamulca tylko na 1 koło w g2. Lepiej rozwiązany do czyszczenia airbox. Lepiej rozwiązane osłony które nie zmuszają do demontażu całego podnózka żeby wymienić olej. Lepiej zaprojektowana chłodnica z rzadszymi lamelkami którą łatwo się czyści i nie łapie tak szybko brudu jak w g2. Wiele komponentów renomowanych producentów jak np zaciski i klamki NIssin zamiast obecnych w G2 chińskich no name. Lepsza jakośc łożysk, tulei wahaczy, klocków hamulcowych na 1 montaż, miększe plastiki. Czy chociażby brak kalamitki na krzyżaku wału w g2.
Jak że siedzę o kilku lat w Can-amach dość aktywnie samemu naparwiajać i g1 i g2 więc mam porównanie i mogę się doktoryzować z róźnic. Żaden z tych pojazdów nie jest bez wad, ale G2 ze względu na dużą ingerencję księgowych w projekt dostał cała listę drobnych ale uciążliwych przypadłości.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
_X_8_
Rejestracja: 16.10.2013 09:15 Posty: 1680
Quad: Ale o co CanAm?
|
Wysłany: 01.08.2017 08:18
Re: Wspomaganie 1000
DKfan napisał(a): wahacze tylne nie pękają tylko się odkształcaja U mnie pojawiło się pęknięcie w Reni. DKfan napisał(a): Równo biorący tylny hamulec na wale zamiast hamulca tylko na 1 koło w g2 To chyba akurat bez znaczenia. Nie ma tam mechanizmu różnicowego w moście więc blokowanie jednego koła powoduje blokadę drugiego. I czy umiejscowienie zacisku ma faktycznie znaczenie? Na pewno w G2 łatwiej wymienić przez to klocki DKfan napisał(a): Lepiej rozwiązane osłony które nie zmuszają do demontażu całego podnózka żeby wymienić olej. Da radę bez DKfan napisał(a): 2 klamki zamiast 1 w g2 idzie się przyzwyczaić DKfan napisał(a): Lepiej zaprojektowana chłodnica z rzadszymi lamelkami którą łatwo się czyści i nie łapie tak szybko brudu jak w g2 To może i fakt, W renacie rzadko włączał mi się wentylator DKfan napisał(a): Czy chociażby brak kalamitki na krzyżaku wału w g2. Podobno nie wszystkim jej brakuje DKfan napisał(a): ale G2 ze względu na dużą ingerencję księgowych w projekt dostał cała listę drobnych ale uciążliwych przypadłości. Myślę, że to kwestia chęci większych zysków niż cięcia kosztów. Quady są modne ostatnimi czasy więc jeśli jest popyt to i podaż być musi DKfan napisał(a): mogę się doktoryzować z róźnic. Nie mam zamiaru Cię przekonywać o tym, że czarne to czarne a białe to białe
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 01.08.2017 10:41
Re: Wspomaganie 1000
_X_8_ napisał(a): DKfan napisał(a): wahacze tylne nie pękają tylko się odkształcaja U mnie pojawiło się pęknięcie w Reni. To już ostatni etap po wygięciu, widocznie popzredni właściciel nie pzreglądał zbyt starannie sprzetu. DKfan napisał(a): Równo biorący tylny hamulec na wale zamiast hamulca tylko na 1 koło w g2 _X_8_ napisał(a): To chyba akurat bez znaczenia. Nie ma tam mechanizmu różnicowego w moście więc blokowanie jednego koła powoduje blokadę drugiego. I czy umiejscowienie zacisku ma faktycznie znaczenie? Na pewno w G2 łatwiej wymienić przez to klocki Czy wygodniej, to zależy od punktu widzenia, ja je wymieniam nawet nie zdejmując koła, dostęp jest niezły. Postawiłbym znak równości, po prostu inaczej. Natomiast jeżeli chodzi o hamowanie to róznice czuć, lekko ściąga na stronę zacisku. ..... itp itd Podsumowując, generacja 2 to już zupełnie inne quady, czy lepsza czy gorsza to zależy od zastosowań. Na pewno w gen1 mniej do powiedzenia mieli księgowi. Osobiście już kilka razy myślałem o zakupie nowego Renegade ale odrzuca mnie dużo gorsza pozycja za kierownicą. Pewnie pewnego dnia nie będę miał wyboru ale do tego zcasu cieszę się tym co mam.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|