Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 12.05.2021 10:06



Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Nowy w leasing. 4x4 +-700ka 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 01.05.2021 00:36
Posty: 4
Imię: Michał
Quad: Na razie brak
PostWysłany: 03.05.2021 17:40 
Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Hej
Poszukuję quada którego mogę nabyć na firmę.
Im więcej czytam na forum tym jestem bardziej zielony...

Parametry kierowcy:
- prawie bez doświadczenia
- 191 cm wzrostu
- +- 130 kg...

Oczekiwania:
- nie chińczyk (nie mówię, że wszystkie są złe ale mam złe doświadczenia)
- +- 700 pojemności i 4x4
- homologacja drogowa + 2 osoby (dzieci do szkoły i żona od czasu do czasu)
- 60/40 teren - asfalt
- do 70 tyś brutto

Byłoby miło gdyby można było w jednym miejscu kupić pojazd z ewentualnymi dodatkami i trochę sprzętu ochronnego (pojazd i kierowca).

Jestem z Łódzkiego ale co oglądam oferty nowych to dostarczają "za darmo" na cały kraj...

Myślałem o Miśku 700 ale przez wzgląd na homologację na 2 osoby chyba bardziej Can-Am.
Gdzieś wyczytałem, że nowe Polarisy mają jakąś wadę fabryczną.
W poście powitalnym życzono mi Hondy :D

Pomóżcie bo zakupu muszę dokonać do końca maja a tu człowiek głupi...
Jestem otwarty na propozycje

-----------------------------------------------------
PS nie wiem czy to forum czy mój komp ale już drugi raz piszę ten post i 2gi raz mnie wywaliło z forum...


Ostatnio zmieniony przez m3iaz, 03.05.2021 17:40, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.03.2021 19:00
Posty: 59
Miejscowość: Zmiennica
Imię: Dominik
Quad: Honda Fourtrax Es 350
PostWysłany: 03.05.2021 18:14 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Ja bym brał jakąś Yamahe...
Hondy nowej w Pl raczej nie dostaniesz ( z tym że są mniej
awaryjne i mniej palą )
Jakiś Grizzly będzie dużo lepszy od tych polarisów itp ;)
Polarisy mają kilka poważnych wad, przede wszystkim
pękają ramy na mocowaniach silnika i ogólnie ramy
mają miękkie i się gną :bezradny:


 
Profil Facebook

Rejestracja: 01.05.2021 00:36
Posty: 4
Imię: Michał
Quad: Na razie brak
PostWysłany: 03.05.2021 18:43 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Czyli Amerykaniec NIE...
Szukam, czytam i piszą tak:
"Misiek krótki ale siedzi się daleko. Do tego na 2 osoby to trzeba dokupić siedzisko/kufer"
"Can-Am MAX jest ok ale przy pasażerze trzeba siedzieć nienaturalnie"

Po dłuższej lekturze zaczynam patrzeć trochę na wschód - CF, TGB...
Jeśli już chińczyk to, z którym jest mniej problemów technicznych, lepszy dostęp do części?

Moje doświadczenia to 3 chińczyki:
- syn dostał od szwagra coś małego (bliżej nie określone) - stoi popsute
- teściu ma Rato RT250ST - problemy z częściami
- szwagier ma jakiegoś Lichenia ;-) i jest w miarę zadowolony (ale on to raczej w niską cenę celuje)


 
Profil
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.03.2021 19:00
Posty: 59
Miejscowość: Zmiennica
Imię: Dominik
Quad: Honda Fourtrax Es 350
PostWysłany: 04.05.2021 09:38 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Can Am również bardzo dobre sprzęty lecz bardzo drogi w eksploatacji :bezradny:
Celował bym w jakiegoś japońca.
Części do Takiej Hondy czy Yamahy dostaniesz w każdym sklepie 4x4
czy motocyklowym a jak nie będzie na miejscu to na zamówienie i na
2 dzień odbierasz :)
Koszt części w przypadku Can Ama/Yamahy czy Hondy jest taki sam
z tym że Can Am najwięcej pali ( porównywanie do Yamahy )
Honda natomiast pali mało w stosunku do mocy.
Na papierze będzie mieć mniej mocy ale w praktyce nie robi to różnicy.
A przyśpiesza nawet lepiej ze względu na skrzynie ( półautomat )
Która w tych nowych jest stosowana tylko Tip Tronic :okok:
Czyli zmiana biegów w 2 przyciskach, mega wygodne ja posiadam Hondę
350tke z 05r właśnie z tą możliwością zmiany biegów i naprawdę duży
komfort jazdy.
Automat jest po prostu nudny, tutaj mimo że nie mamy sprzęgła to
sam fakt że zmieniamy bieg np redukując coś się dzieje a nie jedziemy
jak na skuterze :tuning:
Jedynym minusem Hondy jak własnie wspomniałem w poprzedniej odpowiedzi jest to że ciężko w Polsce kupić nową :płacz:

:ily: Honda

W chińczyki się nie baw ;)


Ostatnio zmieniony przez Znachor_ 04.05.2021 09:38, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Facebook

Rejestracja: 01.05.2021 00:36
Posty: 4
Imię: Michał
Quad: Na razie brak
PostWysłany: 04.05.2021 13:24 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Decyzja podjęta.
Jak nie znajdę Hondy to będzie Yamaha.
Dzięki za pomoc


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.07.2006 08:18
Posty: 230
Miejscowość: okolice Lublina
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 04.05.2021 18:08 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
To ja Ci życzyłem Hondy.
Z tego co czytam - potrzebujesz bardziej samochodzika niż quada, te 40% asfaltu zabije Ci opony i kilka innych rzeczy w układzie napędowym po jakimś czasie... no ale - jak kto chce :D
Honda ma jedną ważną cechę, której nie ma żadna inna marka - skrzynia biegów. Żadnych pasków. Rincon ma klasyczną przekładnię automatyczną jak w samochodach - hydrostatyczną. Pozostałe modele mają już nowszą skrzynię - dwusprzęgłową (coś jak DSG w VW - tfu.... na VW).
Jak dla mnie rozwiązanie rewelacyjne - pasek to niepojęte zło "ze skutera" :D

A co do zmiany w przycisku - tutaj nie podzielę do końca zdania przedmówcy.
Automat jest super a przyciski.... może czasem... ale użyłem w 8msc jakieś 2x :D
No chyba, że rincnon ze względu na swoją pojemność - dużo lepiej radzi sobie z automatem niż 350tka i przełączanie manualne jest zbędne.

A co do zakupu nowej Hondy... no to lipa... o homologacji nie wspominając... ale podrążyłbym temat bo to jest sprzęt na lata a nie zabawka na sezon jak inne :P

_________________
Quady są zaraźliwe ale się nie rozmnażają...

UNO KLUB POLSKA


 
Profil Tlen Gadu-Gadu WWW
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.03.2021 19:00
Posty: 59
Miejscowość: Zmiennica
Imię: Dominik
Quad: Honda Fourtrax Es 350
PostWysłany: 04.05.2021 18:27 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Zaletą Hondy jest nie tylko skrzynia :D
Hondy po prostu słyną z prostoty i małej
awaryjności...
Na papierze ma niby mniej kucyków ale z tego
co się naczytałem i naoglądałem w rzeczywistości
nie robi to różnicy :hura:

Oczywiście jeśli chodzi o skrzynie to moja
skromna opinia. Jeśli mam biegi to po prostu
się nie nudzę :)

-- dodano 04.05.2021 18:27 --

Znalazłem Rincona 680 nie wiem czy jeszcze
jest ale masz tutaj strone i numer ;)
http://www.quady-gdynia.pl/Honda.html#!prettyPhoto


Ostatnio zmieniony przez Znachor_ 04.05.2021 18:27, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Facebook

Rejestracja: 01.05.2021 00:36
Posty: 4
Imię: Michał
Quad: Na razie brak
PostWysłany: 04.05.2021 23:45 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Obdzwoniłem dziś kilka salonów Hondy. Dodzwoniłem się do 1go.
Facet powiedział mi wprost, że na homologację nie mam co liczyć a nowe, jakiekolwiek ATV od Hondy w Europie to jak sobie narysuję.
Podsumowując Honda ma wy(walo)ne na Europejskich Quadowców.

Mimo pociągu coraz większego do miśka to po rozmowie ze sklepem z quadami (Tarnów) chyba znowu pomyślę o can-am. Homologacja jest fabryczna a wersji MAX - 2 osoby.
W/g w.w. 570 w can-am to tak naprawdę 650 tylko elektronicznie zablokowane do parametrów starego 570... za drobną opłatą odblokowują.
Ale...

Jest problem z dostępnością. Próbuje mi wcisnąć DSP 1000 max ze sporą ilością dodatków za 90k+.
Trochę ponad mój budżet :zły:

Poza homologacją i "nie ryżem" za Can-AM przemawia jeszcze silnik 2 cylindrowy (reszta na jednym tłoku) co nie koniecznie daje moc ale za to moment obrotowy (i ten dźwięk ;-))

PS. Mam 2x VW DSG. Sharan 140 Hp przez ponad 5 lat, poza serwisami 35 pln mie kosztował, Multivan 204Hp BiTdi 4,5 roku - lista napraw dłuższa niż wyposażenia (kompletna skrzynia, DPF, 1 turbina, EGR, itd itp) - tak odnośnie tfu na VW ;-)

-- dodano 04.05.2021 23:45 --

Znachor_ napisał(a):

Znalazłem Rincona 680 nie wiem czy jeszcze
jest ale masz tutaj strone i numer ;)
http://www.quady-gdynia.pl/Honda.html#!prettyPhoto


Tam też dzwoniłem i facet mi powiedział, że to tylko opis a nie oferta. Hondy nie ma i nie będzie...


Ostatnio zmieniony przez m3iaz 04.05.2021 23:45, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.03.2021 19:00
Posty: 59
Miejscowość: Zmiennica
Imię: Dominik
Quad: Honda Fourtrax Es 350
PostWysłany: 05.05.2021 10:17 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
No niestety... Honda tylko używka, dziwi mnie tylko to
skąd je kupowano skoro na olxie są już 2019/2020
roczniki 420stki :mysli:
Kolega ma Can Ama Renegade 500 i fajny sprzęt.
Jedynie co to często pada sprzęgło :bezradny:
Jeśli chodzi o jakość wykonania to założę się że
najlepiej wypadła by Honda, no ale cóż :płacz:
Jeśli chodzi o dzwięk Can Ama i o te 2 cylindry to
tak, wiele się nie różni od 1 cylindrowego silnika
a nawet rzekł bym stwierdzenie że prawie wcale.
Czy jest ładniejszy dźwięk tego czy tego...
Temat dyskusyjny.
Jeśli się nie mylę to Grizzly 700tka kosztuje
koło 63tyś. Ja jednak stawiał bym na Grizzly skoro
Hondzina odpadła ;)
Twój wybór :D


 
Profil Facebook

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1225
Quad: brak
Poprzednie quady: Canam, Polaris, Yamaha, Suzuki, CF Moto, Kymco
PostWysłany: 10.05.2021 10:38 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Pisze kolega że nowy w leasing to skąd Wam się Honda wzięła?
Przecież Hondy nowej u nas nie kupi.
Poza tym co miałby jeśli nawet kupić? Rincona 680, trxa 500?
Nie ma sensu wałkować bo Honda odpada.
Ceny quadów w PL powariowały. 70 tysia to worek kasy jak za taką zabawkę a jak widać to i tak mało. A nawet jak dasz to musisz czekać.
Canam to najlepszy sprzęt.
Komfort jazdy (no tu Polarisy duże podobno sa lepsze), wspomaganie, gazowe zawieszenie, prowadzenie no i silniki - sprawdzone, mocne i przy odpowiedniej opiece serwisowej bezawaryjne i robiące duże przebiegi.
Ale jak każdy 2 garowy, nowej konstrukcji wymaga więcej opieki, troski i nakładów na utrzymanie go w dobrym stanie niż stary idiotoodporny, trwały i prosty japoniec w 1 garze, budowany jeszcze przez inżynierów a nie księgowych.
Znachor_ canamy nawet 1000 w spalaniu to jedne z najekonomiczniejszych quadów. Pali tyle samo co misiek a daje milion razy więcej. Kingquad pali nieco mniej. Ale to "w trasie" bo w terenie to trudno policzyć "średnią" na godzine bo każdy inaczej jeździ i jest teren i teren.
Nie wiem skąd Ty masz te opinie....
Canam czy 650 czy 1000 pali max 9-10 litra w trasie. Tyle samo weźmie misiek, king 750 potrafi się zmieścić w 8. To z mojej praktyki.
Cfka 850/1000 to już 12-13 litrów.
Znachor_ - canam nie ma sprzęgła. Także dopytaj kolegi dokładnie o co mu chodziło.
Mocne dwucylindrowe litry od Polarisa czy Canama z uwagi na dużą moc i jakość z gównolitu (ale to we wszystkich markach już jest normą dziś- nawet Yamaha nowa to nie ta sama Yamaha sprzed 10 lat) przy ostrym traktowaniu zużywają szybko podzespoły quadów i taka jazda nimi niestety do tanich nie należy.
Każdy ma swoje zdanie. Moje jest takie, że Polaris nowy wg mnie jest "miękki", kiepski jakościowo i do tego coś jest z silnikami 850/1000.
Outlander 570 faktycznie ma silnik 650 cm, który wystarczy odblokować softem na około 60 KM i daje radę. Do tego z racji, że jest z tych samych jakościowo materiałów co 1000 wytrzyma dłużej (mniejsza moc).
Do zwykłej jazdy wystarczy olejowy zawias.
Do tego w canamie 650 (ale tylko out 570 - bo renata 570 ma pojemnosć faktycznie 570) wystarczy jak z czasem będzie mało mocy zmienić góre silnika 650 na 800, program i można w kwocie ok 5 tysięcy zł z 650 zrobić 800 w mocy podobno 75/80 KM. A to już daje radochę.
Misiek ma chyba najkrótsze siedzisko.
Pozycja kierowcy w outlanderze z pasażerem zwłaszcza maxie jest ok. W renacie siedzi się bardziej prosto, kierownica jest bliżej i tu jazda z pasażerem na stosunkowo małej kanapie wyglądałaby jak autor wspomniał.
Przy dzisiejszych astronomicznych cenach canama do zastosowania bardziej lajtowego/turystycznego/jazda z pasażerem - jak autor rozumiem pisze to nie wiem czy nie warto rozejrzeć się po tańszej konkurencji.
CF Moto 850/1000; TGB Blade 1000 czy ostatni "hit" Stels gepard 850.
Kosztują połowę (lub 2/3) nowego Outlandera 1000 maxa a lajtowo traktowane potrafią robić bezawaryjnie wiele tysięcy kilometrów. Pierwsze dwa znaczy bo co warty będzie stels po 5 czy 10 tys km na razie trudno powiedzieć bo to świeży temat. To w wersjach długich.
No i mają serwis dość rozbudowany. Zwłaszcza CF czy teraz stels.
Nie to żebym namawiał bo do canama im daleko i tu nie ma się co oszukiwać ale wszystko zależy w jakie zastosowanie i czy ktoś musi mieć znaczek BRP czy nie musi. W przypadku wersji długich kupowanie Outlandera 1000 za 90 tysięcy jak dla mnie jest mało sensowne.
A w singlach krótkich jest king 750 nowy, misiek/Kodiak 700 - sprawdzone przez lata sprzety. Nie prowadzą się zbyt dobrze, we 2 jazda to raczej okazjonalnie ale w terenie są nie do zajechania i pokazują tam innym miejsce w szeregu.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 10.05.2021 10:38, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.03.2021 19:00
Posty: 59
Miejscowość: Zmiennica
Imię: Dominik
Quad: Honda Fourtrax Es 350
PostWysłany: 11.05.2021 19:09 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Co do jakości to po części się zgodzę, jeśli chodzi
konkretnie o Yamahę to tak. Jakoś zmieniła się
sporo, stary Big Bear 350 jest o wiele mniej awaryjny niż Grizzly 350, a dlaczego ? - pasek.
Kiedyś robili całkiem inne jednostki, z których Honda korzysta do dziś, czyli zasada zero pasków :okok:
Kawasaki Klf 300/400 sporo lepsza maszyna od
aktualnie produkowanych Brute Force.
Dlatego jestem wielkim zwolennikiem hond, potocznie zwanym Hondziarzem ale oczywiście nie
mówię że Yamaha czy Can Am są złe ;)
Poprostu Honda jest uproszczona jak się tylko dało,
dlatego słynie z prostoty i małej awaryjności.

Stels czy CF Moto - Ok, ale z częściami nie oszukujmy się... kiepsko :bezradny:
Quady ogólnie w miarę dobre i cena do jakości też ok. Ale ja jednak radził bym kupić sprzęt sprawdzony a nie chiński, jednak 70tyś to kupa forsy i mimo że taki Stels kosztuje ponad 40tys to
Moim zadaniem lepiej dołożyć te 10/20tyś skoro
już wydajemy taką kasę i kupić sprzęt nie do
zniszczenia...

Nie wiem dlaczego inne marki odeszły od skrzyni
i przeniesienia napędu "bez paskowego".


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.07.2006 08:18
Posty: 230
Miejscowość: okolice Lublina
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 12.05.2021 06:24 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Ano własnie dlatego, że pasek to proste rozwiązanie :D
Ludzie nie chcą już zmieniać biegów (nie dotyczy kolegi jareckiego :D )
Skrzynia automatyczna bez paska to jest własnie mechanizm skomplikowany. Ok - trwały, ale taniej jest zarzucić wariator z gumowym paseczkiem i niech się ludziki martwią :D

_________________
Quady są zaraźliwe ale się nie rozmnażają...

UNO KLUB POLSKA


 
Profil Tlen Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1225
Quad: brak
Poprzednie quady: Canam, Polaris, Yamaha, Suzuki, CF Moto, Kymco
PostWysłany: 12.05.2021 07:57 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
Znachor_ po mojemu pasek w singlach to najmniejszy problem.
Zakładasz dobry wzmacniany albo oryginał i jeśli nie masz zużytego wariatora albo źle poprowadzonych snorkli to robisz na nim bezawaryjnie kilka ładnych tysięcy. I nic o nim nie wiesz. To rozwiązanie proste, bezawaryjne i do tego stosunkowo tanie w serwisie i naprawie.
Honda na automacie ma przewagę nad "paskowcami" chyba tylko w cieżkiej pracy.
Paski stały się problemem dopiero w mocnych dwugarowcach.
W canamie przy nieumiejętnym podejściu do przełożeń i gazu w trudnym terenie łatwo go przysmażyć, a w polarisach ostatniego wypustu to się jakaś masakra dzieje słychać. Oryginalne paski wytrzymują ludziom po 300-500 km. Zapewne spora część serwisów wciska, że przez "pizdowanie" :D
I nieczyszczone skarpety/filtry na wejściu do cvt przyczyniają się do smażenia pasków.
Wyżej w temacie jakości nie miałem na myśli pasków tylko ogólną kiepską jakość podzespołów (jak to wszędzie w dzisiejszych czasach) powodującą że młode sprzęty są bardziej podatne na awarie w ekstremalnym użytkowaniu i szybciej się zużywają niż np 10 lat temu robione.

A co do krótkich quadów to zamiast kinga, gryzli czy innego singla poleciłbym bardziej w tym budżecie Renegade 650.

_________________
V2.....sound of madness


 
Profil
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.03.2021 19:00
Posty: 59
Miejscowość: Zmiennica
Imię: Dominik
Quad: Honda Fourtrax Es 350
PostWysłany: 12.05.2021 08:25 
Re: Nowy w leasing. 4x4 +-700ka
No własnie, paski w 2 garowcach i nie tylko padają szybko :bezradny:
Zazwyczaj 100/120mth i pasek do wymiany bo ślizga. A ktoś kto jeździ
Hondą jedzie i się śmieje :hura:
Dlatego mówię, że quady np. od Yamahy to zupełnie inne maszyny.
Yamaha Big Bear - dużo lepszy i trwalszy quad od aktualnego Grizzly.
A dlaczego ? - pasek.
Kawasaki Klf 300/400 - quad wytrzymały, robiący 40tyś km na jednym
tłoku spokojnie. Nawet wymiana tego tłoka jest o niebo prostsza od
aktualnie produkowanych Brute Force.
Dlatego nie skreślajmy "staruszków" które mają 20lat bo założę się,
że przeżyją one nowe sprzęty po 60tyś ;)
W tych quadach nic rajdera nie obchodzi, lać paliwo, zmienić olej co ileś motogodzin tyle co serwisówka zaleca, co tam 2/3 miesiące wymyć i nasmarować filtr i tyle. A w tych nówkach, a to elektryka się psuje a to pasek się urwie i tak w kółko. :?


 
Profil Facebook
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 14 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 61 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.