Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Porównanie modeli Quadów 450 cm3 (ośki)
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 20:36



Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Porównanie modeli Quadów 450 cm3 (ośki) 
Autor Wiadomość
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 19.06.2008 18:15 
To prawda, amatorzy nie jeżdżący w mxie mają wrażenie, że zawias jest bezkompromisowy.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 19.06.2008 20:07 
Czyli chyba dobre to zawieszenie w Kawasaki 450 skoro jest twarde :)
A przy okazji czy ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z odsłoniętymi przednimi hamulcami (bez zakrycia) i tarczą z tyłu typu WAVE


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.08.2005 16:04
Posty: 1411
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 20.06.2008 01:01 
Amortyzator musi być twardy pod każdy tor, czy twardy czy miękki, czy Supermoto czy Motocross, ale ta twardość zawsze musi iść w parze z odpowiednim tłumieniem oraz odbiciem. Bez tego nawet odpowiednio twardy amortyzator nie będzie spełniał oczekiwań.
Jeśli amortyzator jest zaś za miękki, pozostaje tylko wymiana sprężyny, bo skręcanie na maksa wprawdzie utwardza, ale sprężyna ma gorsze tłumienie no i quad stoi wyżej.
Tak naprawdę nie ma sprężyny która podchodziłaby i na płaski twardy tor i na piaszczysty z dużymi hopami.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 21.06.2008 09:32 
Dzięki Kamikazeeee. A czy mógłbyś mi wytłumaczyć na czym polega problem w nie zakrytych przednich hamulcach i w zastosowaniu tylnej tarczy typu WAVE. Jest to dla mnie dość ważne gdyż zamierzam sobie kupić KFX 450.


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 21.06.2008 11:00 
Rotory typu wave, mają być lżejsze, lepiej oddawać ciepło i oczyszczać zacisk przez swoje ukształtowanie.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2007 17:01
Posty: 258
Miejscowość: Racibórz
Quad: a Bargain, aktualnie Suzuki LTZ
Poprzednie quady: Blaster, Raptor 350, Grizzly 600
PostWysłany: 21.06.2008 11:24 
Cytuj:
A przy okazji czy ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z odsłoniętymi przednimi hamulcami (bez zakrycia) i tarczą z tyłu typu WAVE

Z tą tarczą WAVE sorry mój błąd, trochę źle to przetłumaczyłem, chodziło o to że: "szkoda że nie można zastosować tarczę WAVE w KFX 450, hamulec tylny jest bardzo wydajny, nie wiem o co Austriakom chodzi może u nich nie można z tą tarczą wystartować w zawodach, niewiem.

Jeśli chodzi o osłonę to hamulce tarczowe KFX 450 są bez tarczy zasłaniającej, tarczę hamulcową, ja w Blasterze mam jeszcze dużą tarczę osłaniającą, w środku tarczę zacisku, chyba wyjaśniłem.

_________________
2 SUW [img]http://bdudar.freehost.pl/emots/rzeznia.gif[\img] 4 SUW


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 21.06.2008 13:53 
dzięki


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 23.06.2008 10:51 
Nowego KTMa potestował ostanio Łukasz na FreeFunowej imprezie. Pierwsze spostrzeżenie, bez amortyzatora skrętu ani rusz.

Image

Ten dostepny dopiero od września tego roku w Europie :płacz:


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 23.06.2008 22:25 
Shelton, a jak, w toim/Łukasza odczuciu, pracuje to wspomniane zawieszenie KTM'a ?

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 24.06.2008 08:20 
Nie mieliśmy czasu na bardzo wnikliwe testy, te odbędą się niebawem. Poważnym problemem jest prowadzenie w koleinach i po kamieniach sprzęt nie ma w zasadzie wolnego tłumienia... nie ma komfortu prowadzenia po prostu daje jak dobra crossówka po łapach. Rozwiązaniem jest zmiana zawiasu na taki z opcją wolnego tłumienia plus na pewno amortyzator skrętu. Tak sprzęt jest naprawdę rewelacyjny.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 16:03
Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 24.06.2008 10:45 
A can-am ds 450 został okrzyknięty najlepszym (tutaj najbardziej innowacyjnym) quadem w klasie sportowych 450 magazynu atv sport. Biorąc pod uwagę rzeczy jak rama, geometria czy hamulce z przodu to chyba mają rację

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 24.06.2008 18:55 
Fakt dużo nieszablonowych rozwiązań.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 24.06.2008 21:23 
Według mnie wszystkie te quady są podobne, ważą tyle samo, mają taką samą prędkość i moc każdy człowiek tylko wybiera sobie swoją "jedyną" maszynę. Uważam, że tutaj nie wiele zależy od quada tylko od kierowcy który nim jeździ a, te drobne problemy to po prostu przyczepianie się w końcu równie dobrze można nie kupować tego albo postawić w garażu i na niego patrzeć.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 28.09.2008 14:04
Posty: 2
PostWysłany: 13.10.2008 15:06 
miałem okazje jezdzić KTM i jak dla mnie bardzo dobrze mi się jedziło wiadomo ze na wyskokach zawieszenie nie radziło sobie tak jak elk-i a jak dla mnie oceniam quada na 9/10


 
Profil

Rejestracja: 09.06.2008 20:22
Posty: 30
Quad: Rancher 420 fm, TRX 450R
PostWysłany: 15.10.2008 12:51 
Oczywiście, że każdy wybiera swojego. Tylko że to są preferencje zgoła odmienne niż w przypadku np samochodu, gdzie (mówię o kupnie nowego z salonu, na używkę też inaczej się patrzy - serwisowanie etc.) jednym z największych czynników sprzedaży jest emocja

Zresztą nie wiem jakie jest Twoje doświadczenie, ale to wszystko zależy przecież, jak już wcześniej koledzy pisali, od preferencji - tor, płaski, country, czy do czego tam jeszcze chcesz go używać, bo wiadomo, że jak ktoś by chciał tylko stunt na malutkim, płaskim, ulicznym torze, to od razu całkiem inne wymagania i gdy by taki sprzęt był kiedykolwiek produkowany, to dopiero mógłby być najlżejszy dla przykładu, bo przecież gdy nie oderwie się od podłoża, to i dużych sił przenosić nie będzie [;

a zawieszenie, to szeroka sprawa - tu na forum były już poruszane te tematy - twardsze, miększe - to preferencje, nie powiedział bym że to zwykłe widzimi się, bo i mi niezbyt przyjemnie na trx-sie jedzie się szybko po małych nierównościach - daje po łapach, ale jak zaczynam latać tyłem po hopkach to już co innego. Sporo objaśniają koledzy w tematach Ohlins vs Elka

W ogóle to chętnie bym zobaczył jakiś test porównawczy kilku modeli z Outlaw IRS i też z nową Hondą 700 xx, która podobno zaskakuje swoim centralnie umieszczonym łańcuchem :lol: czy na plażę IRS też jest lepszy? oczywiste jest, że stabilniej upada (bez szarpnięć przy upadku na jedną stronę), że koła mogą mieć częściej styczność z podłozem na nierównosciach (nie ma potrzeby przekręcania całego quada), ale czy jak się umie skakać prosto i upadać prosto, jak się jedzie na torze który ma głównie poprzeczne nierówności, to czy wtedy (najpewniej cięższe) IRS będzie lepsze?

Sory za lekki oFFtop ale
czy ktoś interesował się i miał doświadczenia z sonic IRS? (w USA produkują IRS do osiek, TRX, YFZ, Raptor itd. ) w zestawie są amorki gazowe konstrukcji foxa (no, bynajmniej wizualnie :uśmiech: ) ? LINK:
http://www.sonicoffroad.com/images/ATV%20IRS/2thumb.jpg
http://www.sonicoffroad.com/images/ATV%20IRS/3thumb.jpg

całość na:
http://www.sonicoffroad.com/atvpics2.htm
nie wiem czy to możliwe ale zestaw jest montowany w miejsce mocowania wahacza i amortyzatora, czy więc pozostawienie tam amortyzatora nie dało by możliwości połaczenia właściwosci ośki i IRS? oczywiście tylko przy odpowiednim doborze twardości i odbić, ale ... czy?


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.